Bringpain

Profilbeskrivning

Finns ingen profilbeskrivning
Senaste inlägg
Rubrik Forum Publicerat
Schwarzy SEMAFO Inc 20-07-02 16:51
Re Stingray Lundin Gold 20-06-28 16:40
LUGs strålande framtid Lundin Gold 20-06-25 21:13
Schwarzy SEMAFO Inc 20-06-24 18:41
Schwarzy SEMAFO Inc 20-06-22 16:58
Man tackar! SEMAFO Inc 20-06-22 13:22
Wallstreet är mkt smarta SEMAFO Inc 20-06-18 14:42
Schwarzy SEMAFO Inc 20-06-12 18:06
Schwarzy SEMAFO Inc 20-06-09 14:45
Schwarzy SEMAFO Inc 20-06-02 20:36
Bedinge SEMAFO Inc 20-05-27 20:59
Schwarzy SEMAFO Inc 20-05-25 11:39
Många säljer av gamal vana Schwarzy? SEMAFO Inc 20-05-22 17:20
Schwarzy SEMAFO Inc 20-05-22 14:06
Bedinge SEMAFO Inc 20-05-22 08:34
1/154 »
idag 16:51 IP: PGcFSbFuT
Passade på i EDV 1000 på 32,25 allt annat jag har går mer el mindre rakt upp tror det lossnar för guld och silver investeringar nu. Gruvorna är extremt billiga kontra börs och bullion samt free cash flow.
Redigerades idag 16:51
2020-06-28 16:40 IP: PGcFSbFuT
Finns även politiska risker men Lundinarna har lyckats operera verksamheter på dom absolut sämsta destinationerna och många väldigt tunga namn är också hårt investerade så ingen ide att oroa sig imo då jag anser att det blir väldigt tufft/dyrt för en regering att gå emot dessa mäktiga organisationer. Tycker förövrigt att USA blivit något av ett medelriskland med tanke på allt hårdare vänstervindar? MMT verkar kunna bli konceptet för USA vilket jag hoppas som tungt investerad mot Guld och Silver, redan nu finansieras 55c per 1 usd av FED! Svettiga jobbsiffror i veckan!
Lundin Gold / Varför denna utförsäljning? / LUGs strålande framtid
2020-06-25 21:13 IP: PGcFSbFuT
Du har ett bolag vars gruva inte producerar och storägare skjuter till kapital på enligt mig en rätt hög nivå och inga blåbär som gör det: Personligen så "vet jag" att bolaget hela tiden underdriver FDNs potential och att man inte minar nu på 1750 vilket är pisslågt med tanke på situationen. Råd strunta i algoritmer och se denna aktie gå mot 500kr på några års sikt dock med devalverad köpkraft. Kommer överträffa alla estimat under många år imo.
2020-06-24 18:41 IP: PGcFSbFuT
Vad ska du göra utan marketmakern? Sälja till? Hur som helst så hoppas jag att vi kan få ett sista deflationstryck med oljan i spetsen men med tanke på hur illa det är ställt i ekonomierna går snart hundskit upp mot dasspappren vi kallar pengar. Vidhåller att oljan är pinnen som kommer sticka hål i FIAT bubblan och idag hörde jag att det råder el-brist i EU! Va! Säger bara godnatt till dom som inte är förberedda på vad som komma skall med Klimatmaffior och veganer. USD rallar inte ens trots börsras så jag kommer inte vänta på 1600 guld innan all in, oljeaktier blir nog en väldigt bra investering på 5 år men först en kross ned mot 25-30 och hejdå Shale och USA.
2020-06-22 16:58 IP: PGcFSbFuT
Nja, många säljer 3-4% under Kanadas stängning har personligen gjort strålande affärer på spreaden som fungerar oftare än inte. Ang guld så tror jag att det kommer åka ner med börserna och övriga råvaror en sväng till och har sålt ut stora delar av mina innehav idag. Jag anser att börserna ska ner minst 50% och att FED lånar ut pengar har betydligt mindre inverkan än alla tror. The FED kan only lend not spend.
Först hyperdeflation sen hyperinflation då enorm kapacitet förstörs och få producenter kan höja priserna. Vi har haft överkapacitet i 20 år det är slut snart. Räkna med en ny finanskris och defaulter, det är inte inflationsdrivande.
2020-06-22 13:22 IP: PGcFSbFuT
Smf stängde på 29,35 i Kanada och guldet stiger hyfsat och man kan köpa runt 28,5kr? Är iaf väldigt tacksam då LUG handlas upp 1,5kr mot Kanada? Men vad vet jag?
SEMAFO Inc / Man blir så trött... / Wallstreet är mkt smarta
2020-06-18 14:42 IP: PGcFSbFuT
Man sätter helt urballat låga estimat på allt så att varje siffra framstår som fenomenal när det i själva verket är total härdsmälta :)! Varför skulle Phillyfed komma in på -5 när det gått ned 100 punkter på 3 månader då det va stängt? Delar din frustration Schwarzy då det är dags att dom som kan tänka klart belönas istället för idioter som springer och köper flygaktier. Gasolin demand sjunker i USA i denn V-shaped recovery ;). SOO STUPID. Om ingen köper smör på 1 månad ökar sannolikt efterfrågan strax efter. Blankat och kommer blanka ytterligare.
Redigerades 2020-06-18
2020-06-12 18:06 IP: PGcFSbFuT
Måste säga att det ändå är en bedrift att få upp Nasse på ATH i nuvarande ekonomiska läge utan att trycka upp guldpriset på detsamma, folk va oroliga för inflation 2009-10 nu helt plötsligt är ingen ute och varnar hehe och vad hände då? Ingen inflation men nu är det något helt annat och denna gången blir inflationen brutal, tåget går snart imo.
SEMAFO Inc / Märkligt / Schwarzy
2020-06-09 14:45 IP: PGcFSbFuT
Kan bara instämma men kan tillägga att många retail investerare gav upp guld och korta positioner på jobbsiffran i fredags som va minst sagt ihålig. Har ökat med 30000 aktier då 29,5-29,7 kanske vore motiverat om guld dansade 20usd lägre, sen om det blir rätt är något helt annat. Ingen förväntar sig just nu att guld ska gå upp nu därför kan det nog hända imo.
2020-06-02 20:36 IP: PGcFSbFuT
Problemet är att alla kan se det du ser: Död ekonomi, död konsumtion och EPS+ utdelningar finns inte kommande 2 åren eller längre om Pandemin fortsätter. Marknadens jobb är att lura majoriteten hela tiden. Guld kommer inte gå upp över 2000 nu när alla kan se att det redan nu borde stå i 3000 det blir för enkelt. Precis som att du ser att vi är på ATH på börserna utan världsekonomi och EPS att då bara behöva blanka allt x15 och så blir du rik? Kommer inte ske på det sättet utan svett och tålamod. Put-call ration är rekordlåg dvs extremt lågt blankade positioner i USA nu precis som innan kraschen i Mars. Guldet gör nu en vurpa för att göra det svårt att haka på guldbullen och jag hoppas att det blir stor så jag kan fylla på ordentligt för mycket högre ska vi. Jag håller naturligtvis med dig ang dina synpunkter börser och guld mm och jag vet att du är en av dom tålmodigaste aktieägarna av guldgrävare här inne och du kommer få rätt i år ;).
SEMAFO Inc / Framtid / Bedinge
2020-05-27 20:59 IP: PGcFSbFuT
Intressant att du nämner Shale vars fall kommer leda till ännu större handelsunderskott samt högre arbetslöshet och jag tror att oljan är den stora jokern framöver då stora supplymängder förstörts samt att prospekteringar är att glömma imo kommer ge skyhöga oljepriser och då kommer troligtvis ketchupflaskan i guld och silver? Dollarn är körd från alla håll nu och vinner Biden/Sanders ojojoj Green new deal 5 trilloner underskott/y:)! Silver kommer nog krossa guld i denna fas jag tror kommer inom 6-24 månader alltså i närtid.
Redigerades 2020-05-27
2020-05-25 11:39 IP: PGcFSbFuT
Haha! Ah Japan trycker ytterligare 1 trillon och traders rear ut guldproducenter och köper vanliga aktier? Jag passar på att öka men jag tror som en sa att många inte "orkar" med huvudvärken med konvertering av aktierna? Min fråga till dig S är om Bolaget kommer att handlas på OMX? Vet du eller någon något om det?
SEMAFO Inc / Tråkigt.... / Många säljer av gamal vana Schwarzy?
2020-05-22 17:20 IP: PGcFSbFuT
Guldaktier har gått starkt länge nu och normala fall hade jag klippt hem vinsten då guld har svårt med 1750 och för mig ser ut att behöva ta en vända ned? Även säsongsmönster relaterat anser jag då det brukar ta fart igen efter sommaren, men som sagt inga vanliga tider direkt och någon ekonomi finns inte och vi har inte sett någonting än av hur illa detta blir imo. Silveraktier går väldigt starkt och ger inga indikationer på att det är rekyl på g. Har väldigt svårt att se guld bryta 1690 med rådande läge och framtidsutsikter.
2020-05-22 14:06 IP: PGcFSbFuT
Var ligger kursrisken i SMF vid utebliven fusion enligt dig?
2020-05-22 08:34 IP: PGcFSbFuT
Oroa dig inte för Ryssland då guldmarknaden som helhet är en fraktion av totala investeringsmarknaderna, det räcker att någon % flyttas till guld för att ge enorma utslag.

Har du synpunkter eller åsikter om forumet? Vänligen kontakta oss på forum@placera.nu.

Marknadsöversikt

Stockholmsbörsen, OMXS30

I dag
-
Senast
-
{point.key}

Världsindex

Index +/- % Senast
DAX - -
Hang Seng - -
Nikkei - -