På Placera och Avanza använder vi cookies för att säkerställa funktionalitet, personalisera innehåll och annonser och för att analysera hur sajten används. Genom att godkänna accepterar du att cookies används. Läs mer och hantera inställningar

Frontrunner

Profilbeskrivning

Finns ingen profilbeskrivning
Senaste inlägg
Rubrik Forum Publicerat
VFB Oncopeptides 21-07-20 17:20
VFB sälj Oncopeptides 21-07-20 17:14
@fakta67 nya Avanzare Oncopeptides 21-07-17 09:18
Bra resultat - man har en produkt Oncopeptides 21-05-25 09:48
Högre botten Oncopeptides 21-05-19 15:29
Uppköp Oncopeptides 21-03-08 15:06
@gelderland och @indu Hävstång vs. amortering Millicom 21-02-14 12:18
Amortering @Gelderland Millicom 21-02-13 21:13
amortering Millicom 21-02-12 17:22
När dammet lagt sig Millicom 21-02-12 15:23
@Sir Butler Millicom 21-02-11 12:23
Förtidslösen lån Millicom 21-02-11 12:07
Riksbanken Millicom 20-11-26 10:09
RCF Millicom 20-10-16 10:14
Pence Millicom 20-10-02 16:41
1/2 »
Oncopeptides / VFB / VFB
2021-07-20 17:20
Så totalt gissar jag mellan 600-800 tusen sista veckan.
Oncopeptides / VFB / VFB sälj
2021-07-20 17:14
De har sålt nära 100 tusen i snitt per dag men osäker på hur många dagar. Noterar att det verkar som flera aktörer försöker hålla i kursen hela dagen och kanske de är av uppfattningen att de skall klara att skapa en större shakeout till bland småsparare innan de tackar för kaffet och stänger sina positioner.
Vet inte vilka som lånar ut aktier dock (börjar bli mycket nu). Vore kul om någon visste mer om vilka som lånar ut. Är det rentav vi småsparare som bidrar med bränslet eller bara större institutioner?
Oncopeptides / oncop / @fakta67 nya Avanzare
2021-07-17 09:18
Tror det är runt 2000 som tillkommit sista 1-2 veckorna
Oncopeptides / Bra resultat - man har en produkt / Bra resultat - man har en produkt
2021-05-25 09:48
Min lekmannamässiga bedömning är att man nu på allvar har en produkt som skall fightas på en mångmiljadmarknad. Det betyder inte med automatik att man lyckas med försäljningen. Bara det faktum att man har en produkt som är bättre än marknadsledaren gör fallhöjden mer begränsad eftersom bolaget kan räknas hem på en viss nivå beroende på vad man tror om försäljngen samt även breddad användning. Jag passade på att öka på innehavet på nedstället.
Redigerades 2021-05-25
Värdepapper Senast bet. % idag Senast bet. vid publicering % sedan dess
Oncopeptides 56,75 -0,7% 117,7 -51,78%
Oncopeptides / Högre botten / Högre botten
2021-05-19 15:29
Skulle se fint ut med en vändning här och bygga en ny högre botten så vi kan gå in i sidledes handel ett tag. En får se. Plockar en chanspost.
Värdepapper Senast bet. % idag Senast bet. vid publicering % sedan dess
Oncopeptides 56,75 -0,7% 120,5 -52,9%
Oncopeptides / Uppköp / Uppköp
2021-03-08 15:06
Hej, jag är nybliven aktieägare efter att ha följt bolaget på distans under en längre tid. Finns det någon som har en genomtänkt lista på bolag som realistiskt skulle kunna vara intresserade av Onco?
Millicom / När dammet lagt sig / @gelderland och @indu Hävstång vs. amortering
2021-02-14 12:18
Ja instämmer med att det är en kassaflödesmaskin av rang och dessutom ett tillväxtcase. Jag är mest orolig att det kommer in någon som försöker köpa bolaget med en premie på 30-40% för att göra en leveraged buy-out. Skulle gärna se en uppvärdering i närtid alternativt en mer tydlig långsiktig ägare som inte släpper ifrån sig sina aktier för att realisera kortsiktiga vinster. Skulle själv vilja vara med på den här intressanta resan länge då det känns som det här kan bli riktigt bra.
Nu hägrar skidspåret en stund.
Millicom / När dammet lagt sig / Amortering @Gelderland
2021-02-13 21:13
Som jag ser det på deras cash flow statement hade de i finansieringsaktiviteter lån/leasar etc utbet på 598 men samtidigt minskade kassan med 289 så netto mer runt 300 i amorteringar under 2020. Du får gärna ta mig igenom hur du landade i 784.
I vilket fall så är jag bullish till att det blir bra på sikt med de fina kassaflöden de har plus att jag tror de är lite blygsamma i tillväxtantagandena.
2021-02-12 17:22
tror jag la 175m usd per år i amortering
Millicom / När dammet lagt sig / När dammet lagt sig
2021-02-12 15:23
Satt och räknade lite på kammaren igår kväll och utifrån vad som kommunicerades drog jag slutsatsen att man med 7% tillväxt når skuldmålet på 2.0 runt 2025 +/-1år som en kombination av fortsatt amortering och tillväxt. Utdelning på 10kr från nästa år och antingen hyggliga återköp eller mer utdelning efter det.
Blev lugn av detta och tror på teorierna med att det är en kombo av nervösa småsparare och ev. DC som vill nyttja den högre likviditeten i samband med rapporten.
Bara gårdagens amortering på den dyra skulden är i min värld värd 10kr på aktiekursen.
Så bara att luta sig tillbaka återigen och invänta mer kollektiv visdom på värderingen av detta intressanta värde/tillväxtcase.
Millicom / Lysande / @Sir Butler
2021-02-11 12:23
Gissar det är sprinters som säljer när de inser att det är ett Maratonlopp. Jag gillar att man håller i slantarna H1 och lägger på CAPEX och net debt reduction. Ingen utdelning men eventuellt återupptagande av aktieråterköp under H2.
De har en target på skulden på 2.0, dit kommer vi framförallt genom att växa och när växten är tillbaka så går fria kassaflödet till aktieägarna med.
Dagens amortering motsvarar 1kr per aktie i permanent bättrat kassaflöde. Det vi inte fick idag får vi som en extra krona varje år permanent bara på denna "lilla" amortering.
Millicom / Förtidslösen lån / Förtidslösen lån
2021-02-11 12:07
Verkar vara USD 175.000.000 i förtidslösen lån som har kupong 5,5-6,5% ränta så förbättrar kassaflödet runt 11 mio USD per år permanent.
Millicom / Ingves&co / Riksbanken
2020-11-26 10:09
@loTSen Riksbanken köper inte indexfonder. Men visst är det bra att Milli kommer tillbaka i index.
2020-10-16 10:14
@oaff du har helt rätt. RCF viktigt att ha på plats och denna facilitet kan vara en bryggfinansiering från tid till annan när kaptialmarknadslån som t.ex. obligationer förfaller innan en ny obligation har emmitterats. Skulle kunna agera checkkredit i andra situationer med vid exempelvis mindre förvärv (beroende på villkoren i avtalet förstås). Net net skall inte denna nyhet ha någon större påverkan på sista resultatraden. Det kan däremot vara ett bra signalvärde att ett större antal banker ställer kreditutrymme till förfogande, det gör man inte om man inte tror på bolagets långsiktiga betalförmåga.
2020-10-02 16:41
@Xerxes var försiktig med vad du önskar dig. Jag är ingen Trump anhängare men Pence skall inte bedömas utifrån vad man tycker om Trump. Läs på lite om vem Pence är så kanske du inte hoppas på det som nästa steg. Jag har själv valt att tagga ner mina positioner nu ett tag framåt då det känns som ett visst övermod börjar infinna sig precis som i början av detta märkliga år. Jag var försiktig i början av året och det lönade sig då, får se hur det går denna gång. Sedan hållar jag med alla forumvänner om att Millicom är ett fint case men är lite försiktig ändå med tanke på min oro för den större bilden. Vågar inte hoppas på negativ korrelation mot börsen som helhet. Lycka till alla forumvänner.

Har du synpunkter eller åsikter om forumet? Vänligen kontakta oss på forum@placera.nu.

Marknadsöversikt

Stockholmsbörsen, OMXS30

I dag
-
Senast
-
{point.key}

Världsindex

Index +/- % Senast
DAX - -
Hang Seng - -
Nikkei - -