På Placera och Avanza använder vi cookies för att säkerställa funktionalitet, personalisera innehåll och annonser och för att analysera hur sajten används. Genom att godkänna accepterar du att cookies används. Läs mer och hantera inställningar

Italienaren

Profilbeskrivning

Finns ingen profilbeskrivning
Senaste inlägg
Rubrik Forum Publicerat
En öppenhet och information som slår ut historiken. När rapporterar Glycorex enskilda order? Glycorex 21-01-21 11:56
Ursäkta sent svar Tvilling. Glycorex 21-01-18 11:06
Ser man på dagens handel ?? Glycorex 21-01-15 14:34
Tack för att du ställde frågan JFJ. Glycorex 21-01-15 13:23
Håller helt med dig. Glycorex 21-01-15 10:36
Behovet av konvalescentplasma när det gäller att övervinna blodgruppsinkompabiliteten. Minst 48 % en hög siffra. Glycorex 21-01-15 10:03
Kunde även handlat om en gåva dvs en vederlagsfri transaktion. Glycorex 21-01-14 15:36
Gå gärna in och titta på vad aktiebolagslagen säger kring förändring av styrelseledamots aktieinnehav. Skärp er nu. Glycorex 21-01-14 13:47
Allting handlar om trovärdighet easyraze. Glycorex 21-01-13 15:14
När det gäller olika aktörers handlande så håller jag inte med dig. Glycorex 21-01-12 19:58
Nej har inte pratat med honom. Glycorex 21-01-12 19:13
Tack magi.ironmax4,delon m flera som gräver fram alla artiklar. Sjöberg för det medicinska kommentarerna. Glycorex 21-01-12 18:40
En omfattande kursmanipulation pågår i Glycorex men låt er inte luras. Glycorex 21-01-12 18:32
Pontus Nobréus en väldigt vederhäftig VD. Glycosorb-ABO från döda givare. Glycorex 21-01-12 17:47
Som grädde på moset. ABO plus UBP. Glycorex 21-01-11 14:58
1/15 »
Glycorex / En öppenhet och information som slår ut historiken. När rapporterar Glycorex enskilda order? / En öppenhet och information som slår ut historiken. När rapporterar Glycorex enskilda order?
idag 11:56 IP: 6Tb577Q4c
Hej,
Vid det här laget så borde en del signaturer ha insett att det är meningslöst att föra en dialog med vissa signaturer. Vissa signaturer läser nämligen inga PM eller är inte läskunniga.
Under fjärde kvartalet så skickade G ut sju PM förutom kvartalsrapporten plus informationen om aktiedagen.
Man får således inte intrycket av att bolaget är dåliga på att ge information.
Under löpande kvartal så meddelar G enskilda order dels när man går in på en ny marknad och dels när man gör den första transplantationen av sitt slag på ett befintligt eller nytt T-institut.
PM:et kring distributionsavtalet i Turkiet kom den 2 oktober och det var väldigt tydligt kring vem som sköter registreringen till de turkiska hälsoministeriet. Tidsaspekt 3-4 månader.
Jag är rätt säker på att G kommer att meddela när man får den första ordern från Turkiet.
I samband med PM:et så avslöjade man omsättningen för ABO under tredje kvartalet.
Att tecknade avtal ger omsättning framgent och inte historiskt är nog mest vanligt.
När det gäller strategin kring UBP så förlitar jag mig nog mer på bolagets kvartalsrapporter. Tycker att man har helt rätt strategi.
Slutligen. Är det någon som inte har märkt att man inte får svar från vissa signaturer på direkt fråga.
Det är mer framgångsrikt att förtydliga information för de som inte redan är initierade.
G är i en förändringsprocess och det gäller att ha tålamod.
Jag skulle kunna överträda alla forumregler samtidigt då det inte finns någon regelefterlevnad.
Problemet är att då skulle jag inte vara ett dugg bättre än dessa lågt stående varelserna.

Värdepapper Senast bet. % idag Senast bet. vid publicering % sedan dess
Glycorex Transplantation B 10 2,04% 10 0%
Glycorex / @Italienaren / Ursäkta sent svar Tvilling.
2021-01-18 11:06 IP: 6Tb577Q4c
Hej Tvilling,
Det stämmer det du skriver. Just den dagen har jag för mig att aktien driftade ner från 15.40 kr.
När kursen stod på 15.15 kr vräkte man ut 100 000 aktier.
Om man använder pump/dump och flera aktörer handlar mellan varandra hos olika banker, så nettoköper man även på nedgången. De aktierna kan sedan även användas i en ny kortsiktig säljvåg.[
Glycorex / Ser man på dagens handel ?? / Ser man på dagens handel ??
2021-01-15 14:34 IP: 6Tb577Q4c
Första var det NON sedan tog ENS över och sedan AVA.De stora penseldragen på säljsidan så här långt.
Glycorex Transplantation B 10 2,04% 9,8 2,04%
Glycorex / @Italienaren / Tack för att du ställde frågan JFJ.
2021-01-15 13:23 IP: 6Tb577Q4c
Hej JFJ,
Det korta svaret hade varit att aktörer med skumma avsikter har sålt och vill med alla medel pressa aktien i syfte att återköpa så billigt som möjligt.
Det längre svaret kräver i första hand en del konstateranden och frågeställningar.
- Trenden i aktien är och har varit nedåt under en längre period.I ett bottenläge så vill man se att volymerna i aktien ökar rejält dvs att köparna kommer in med kraft. Det råder nog ingen tvivel om att de som gick in i den riktade emissionen har sålt av en del. De som vill manipulera kursen har säkert startat med att nettosälja men övergår sedan till att handla aktier mellan varandra för att i slutändan nettoköpa. Du har rätt i att vi skulle kunna dumpa kursen till 8 kr om vi gick ihop men vi är i slutfasen av nedgången. Vi har en topp och en botten vid ca 8.60 kr där jag räknar med att köparna kommer in om man inte har gjort det tidigare.
- Vill man manipulera kursen så är Glycorex ett tacksamt bolag att skjuta in sig på. Bolaget är lågt värderat, ligger på fel lista och det är ingen analytiker som följer bolaget. Trots en rad positiva PM så fortsätter aktien att dala. Pga av tidigare misslyckanden och av finansiella skäl så är det lätt att skapa tvivel kring ledning mm. Observera att när man nu får in en mer professionell ledning och styrelse så kommer det vara drivkraften för en rejäl uppgång men jag har hela tiden sagt att man måste ha tålamod.
- I och med att placera.nu tillhandahåller ett forum där man inte efterföljer forumreglerna så blir det sanktionerat för kursmanipulation, spammande och med därtill.
- Jag har följt handeln i bolaget intimt och det går att se ett väldigt regelbundet mönster där det är uppenbart att flera banker är inblandade.
- På givna signaler så vräks det ut aktier och det är inte min bild att institutioner handlar på det sättet. Vid ett tillfälle brände man iväg 100 000 aktier och sänkte kursen från 15.15 kr ner till 14 kr.
- Den 29 december varnade Jan Leopoldson åklagare på Ekobrottsmyndigheten för manipulation i moderna medier via pump/dump.
-Varför lägger några signaturer så mycket kraft på att skriva ner bolaget om man inte vill köpa. Notera att dessa mer eller mindre aldrig skriva några positiva inlägg för det går emot deras långsiktiga strategi. Det skulle liksom inte gå ihop.

Slutgiltigt vill jag säga att man inte på något sätt kan frånta familjen Nilsson och de andra grundarna bedriften av att ha byggt upp det här bolaget och räddar liv. Nu går vi mot skördetid så sitt still i båten och njut av resan.

Glycorex Transplantation B 10 2,04% 9,92 0,81%
Glycorex / Alltså... / Håller helt med dig.
2021-01-15 10:36 IP: 6Tb577Q4c
Hej Bradeal,

Håller helt med dig. Tack för att du la ut hela artikeln från läkemedelsvärlden. Det tar tid att etablera nya produkter och därför förstår jag inte heller forumets stress.
Det är dessutom svårt att få aktien att lyfta så länge det pågår en allvarlig kursmanipulation i syfte att pressa aktien.
Det ska bli intressant att se hur siffrorna för ABO ser ut för fjärde kvartalet.
Glycorex / Behovet av konvalescentplasma när det gäller att övervinna blodgruppsinkompabiliteten. Minst 48 % en hög siffra. / Behovet av konvalescentplasma när det gäller att övervinna blodgruppsinkompabiliteten. Minst 48 % en hög siffra.
2021-01-15 10:03 IP: 6Tb577Q4c
Hej,
Dagens nyhet kring konvalescentplasma (KP) är riktigt intressant. Flera studier visar att man måste ha tillräcklig nivå på antikropparna plus att behandlingen måste sättas in senast tre dagar från sjukdomsgenombrottet.
I studien med 160 ingående patienter så återhämtade sig minst 48 % jämfört med placebo vilket är en mycket hög siffra.
Jag har ställt ett par frågor till Jesper Bengtsson på Transufusionsmedicin och hoppas på svar.
En fråga är hur välutvecklad logistiken är när det gäller att fånga upp patienterna som har gått igenom Covid-19.
Nästa fråga är hur stort KP kan bli och i vilken mån man behöver övervinna blodgruppsinkompabiliteten.
Oavsett vilket en väldigt positiv nyhet med stort reklamvärde för Glycorex.

Glycorex / Re Christer A / Kunde även handlat om en gåva dvs en vederlagsfri transaktion.
2021-01-14 15:36 IP: 6Tb577Q4c
Hej,
Jag är inte sämre utan att jag kan be om ursäkt. Jag hade fel. Tycker bara att man bör ta reda på de faktiska omständigheterna innan man hänger ut någon eller bolaget.
Emittenten kan kontinuerligt föra ett insiderregister. Personen i ledande ställning dvs Christer ska meddela både emittenten och FI.
Om Christer inte har meddelat innehavet så kan man knappast belasta bolaget för det.

Glycorex / Gå gärna in och titta på vad aktiebolagslagen säger kring förändring av styrelseledamots aktieinnehav. Skärp er nu. / Gå gärna in och titta på vad aktiebolagslagen säger kring förändring av styrelseledamots aktieinnehav. Skärp er nu.
2021-01-14 13:47 IP: 6Tb577Q4c
Hej,
Jag vill påminna forumet om att man kan googla och få fram önskad information. Exvis styrelseledamot och förändring av aktieinnehav.
Då kommer man till aktiebolagslagen. Av denna framgår att man som styrelseledamot måste anmäla en förändring inom en månad.
Om Christer har köpt aktierna under senare delen av december så har han fortfarande tid på sig.
Ta gärna reda på fakta.
Istället så försöker ni få bolaget Glycorex ifrågasatt och trollpacket är inte sena att haka på.
Sedan kan jag tycka att det är sympatiskt att man försöker reda ut de större ägarförändringarna.

2021-01-13 15:14 IP: 6Tb577Q4c
Hej,
Du har sedan månader tillbaka hävdat att glycosorb-ABO enbart är värt 5-6 kr per aktie. För det första värderas inte aktier på dagens omsättning. När Danske Bank för en tid sedan satte en riktkurs på drygt 400 kr på XvivoPerfusion så räknar man med en omsättning på 1 miljard kr 2025 och med en marginal på 40 %. Har inte läst analysen själv men förutsätter att dom åsyftar bruttomarginal.
När det gäller Glycorex så har följande PM kommit under hösten.

1. Distributionsavtal i Turkiet där man enbart räknar med en omsättning på 25 mkr årligen enbart på njurapplikationen från levande givare.
2. En möjlig potential på 230 mkr vid stamcellstransplantationer.
3. Marknaden för transplantationer från döda givare ger en signifikant potential eftersom man kan göra transplantationerna intraoperativt.

Jag stannar här eftersom det räcker mer än väl.

En analytiker hade definitivt justerat upp sin riktkurs på enbart på de här PM:en.
Din riktkurs för ABO ligger still vilket inte direkt skapar någon trovärdighet.

Glycorex / En omfattande kursmanipulation pågår i Glycorex men låt er inte luras. / När det gäller olika aktörers handlande så håller jag inte med dig.
2021-01-12 19:58 IP: 6Tb577Q4c
Hej Botnik,
En sak är vi helt överens om och det har jag bekräftat tidigare. Bolaget skulle behöva en ny finansiellt stark huvudägare. Du har nämnt Bure och ett samarbete alternativt samgående med XvivoPerfusion vore klockrent ur företagssynpunkt. Nu har dock styrkeförhållandet ändrats så kraftigt att det inte är aktuellt i ett kort perspektiv. Dessutom måste du ha en huvudägare som vill.
Du har säkert rätt i att en del av aktörerna i den riktade emissionen har minskat ner men institutioner alternativt fonder handlar inte på det sättet.
Därför har ja en helt annan uppfattning än du har kring vissa signaturer.
Jag tycker att man ska lägga fram konstruktiv positiv eller negativ kritik. Det gör jag också men jag förstärker inte inlägg från signaturer som enbart vill sprida falsk information. Det är ingen idé att ge det här personerna mer uppmärksamhet.
Glycorex har mer eller mindre drivits som en lanthandel när andra bolag drivs som ett Ica Maxi.
Många på forumet har redan räknat upp ett antal triggers och under hösten har det kommit ett antal positiva PM som kraftigt ökar potentialen.
Bolaget kommer sakta men säkert att utvecklas mot ett ICA Maxi. Försök att ta till dig framtiden och glöm historiken. I ett ICA Maxi lägger jag bla in en skicklig ledning och en strategi där man växer både organiskt och via för förvärv.
I det ligger också ett ökat risktagande men det kommer med tiden. Vi ska nog vara glada att bolaget har fått in den riktade emissionen.
Ett listbyte är nödvändigt och ligger högt på Glycorex lista. Ha tålamod. Allt elände beror faktiskt inte på NGM-listan.
Ha en trevlig kväll !

Glycorex Transplantation B 10 2,04% 9,9 1,01%
2021-01-12 19:13 IP: 6Tb577Q4c
Hej ironman,
Jag har inte pratat med Christer. Borde kanske göra det men viktigare att prata med Pontus i första hand.
Glycorex / Tack magi.ironmax4,delon m flera som gräver fram alla artiklar. Sjöberg för det medicinska kommentarerna. / Tack magi.ironmax4,delon m flera som gräver fram alla artiklar. Sjöberg för det medicinska kommentarerna.
2021-01-12 18:40 IP: 6Tb577Q4c
Hej,
Vill passa på att tacka alla signaturer som lägger ner ett enormt arbete på att gräva fram artiklar.
Dessutom sjöberg för de medicinska kommentarerna.
Glycorex / En omfattande kursmanipulation pågår i Glycorex men låt er inte luras. / En omfattande kursmanipulation pågår i Glycorex men låt er inte luras.
2021-01-12 18:32 IP: 6Tb577Q4c
Hej,

Jag följer handeln i Glycorex dagligen och det råder ingen tvekan om att kursen manipuleras och vid det här laget vet de flesta hur det går till. Varför har man då skjutit in sig på Glycorex?

1. Det största skälet är just faktumet att bolaget är väldigt lågt värderat. Man står således en väldigt låg risk även om man tar ett kortsiktigt felbeslut.

2. Ingen analytiker följer bolaget dvs alla positiva PM går spårlöst förbi i kombination med att många institutioner och fonder inte köper aktier på NGM-listan.

3. Notera att det är idag medtech- och läkemedelsbolag som är skyhögt värderade men det är bara Glycorex som ska visa svarta siffror på sista raden i den rådande pandemin.

4. Ett inlägg utan motivering till någon form av analys oavsett positivt eller negativt bör lämnas utan avseende. Ett evigt spammande från ett antal signaturer följt av en samaordnad utvräkning av aktier. Institutioner handlar inte på det viset.

Allt detta sker med placera.nus goda minne. Således en sanktionerad marknadsplats för kursmanipulation. Vad kan man då göra?

Anmäl alla inlägg som innehåller falsarier och regelbundet spammande. Sluta att ge olika signaturer mer uppmärksamhet. Det är meningslöst. Kontakta gärna Ekobrottsmyndigheten. Jag hoppas snart att nå hela vägen fram till J. Leopoldson.
Jag överväger själv att lämna Avanza som kund.

Glycorex / Pontus Nobréus en väldigt vederhäftig VD. Glycosorb-ABO från döda givare. / Pontus Nobréus en väldigt vederhäftig VD. Glycosorb-ABO från döda givare.
2021-01-12 17:47 IP: 6Tb577Q4c
Hej,
En sak är helt klart och det är att Pontus är helt på det klara med vad som behöver göras framgent.
Pontus har redan gjort avtryck vilket de flesta på forumet redan har noterat. Pontus erfarenheter kring USA kommer att vara väldigt värdefulla. Oavsett vilken marknad bolaget kommer in på så måste bolaget få ett godkännande men det är i nästa steg lika viktigt att kunna integrera produkten i försäkringssystemet. Antingen statligt eller privat. I USA har ungefär 45 % statliga försäkringar och lika många privata försäkringar via sina anställningar.
Nästa fråga är vilken ersättning de enskilda instituten beroende på metod. FDA har varit tydliga mot bolaget och i nästa steg blir Pontus erfarenheter väldigt viktiga.
Ett listbyte ligger högt på agendan Det är lika nödvändigt som att få analytiker att följa bolaget.
Bolaget har redan gett en prognos på potentialen för njurtransplantationer. En prognos för potentialen från döda givare kommer säkert att preciseras. Av PM:et framgick att det görs ca 90 000 njur- och levertransplantationer globalt dvs dubbelt så många som från levande givare.
Om vi tar PM:et kring Turkiet så hade en analytiker direkt graderat upp en riktkurs på bolaget men det händer inte så länge bolaget inte analyseras.
När den nya hemsidan är klar så har jag stora förhoppningar om att man får mer direkt information till bolagets potentiella kunder dvs patienterna.
Vidare att man intensifierar diskussionerna kring försäkringarna och finansiella lösningar beroende på marknad.
Över en period så minskade omsättningen för ABO i och med att man effektiviserade produkten och fortsatte att ta betalt per kolonn och inte per behandling. En analytiker tittar inte bara på förra årets resultat eller innevarande. Man gör en långsiktig prognos och gör ett antagande kring omsättning och vinst.
Väger man då in alla applikationerna för ABO så är jag helt övertygad om att kursen idag försvaras enbart av glycosorb-ABO och framtiden kommer att visa det.
Budskapet är entydigt dvs transplantationerna måste ökas och dialyskostnaderna måste ned.
2021-01-11 14:58 IP: 6Tb577Q4c
Hej igen,
Där har du säkert rätt och därför har jag skrivit om KP som grädde på moset. Jag tycker att informationen om UBP är bristfällig när det gäller olika distributionsmöjligheter. Vad kommer skapa drivkraften för blodcentralerna att ändra logistiken?
Läste att 70 % av all blodplasma produceras i USA och av den delen går 15 % på export till Tyskland.
Sedan tror jag att kombinationen av ABO och UBP kommer bli den slutgiltiga vägen in i USA.
Glycorex Transplantation B 10 2,04% 11 -9,09%

Har du synpunkter eller åsikter om forumet? Vänligen kontakta oss på forum@placera.nu.

Marknadsöversikt

Stockholmsbörsen, OMXS30

I dag
-
Senast
-
{point.key}

Världsindex

Index +/- % Senast
DAX - -
Hang Seng - -
Nikkei - -