På Placera och Avanza använder vi cookies för att säkerställa funktionalitet, personalisera innehåll och annonser och för att analysera hur sajten används. Genom att godkänna accepterar du att cookies används. Läs mer och hantera inställningar

wolfkill

Profilbeskrivning

2016 års avkastning på portföljen uppgick till 178 %.
Senaste inlägg
Rubrik Forum Publicerat
Jag tror vi absolut kommer få ökad abonnentstillväxt nu efter lansering av nya FP.. Game Chest Group 21-04-12 11:24
Beyond Frames med sina studios är ju redan en framstående Beyond Frames Ent. 21-04-10 07:45
Bolaget vände ju till vinst i Q4-20 Beyond Frames Ent. 21-04-09 13:14
Mark Zuckerberg använde sig utav Beyond Frames spel i sin världspresentation Beyond Frames Ent. 21-04-09 05:17
VDn har sagt att 2021 ska bli ett väldigt expansivt år Beyond Frames Ent. 21-04-08 12:21
Japp men Consensus Asset Mgmt 21-04-08 09:41
Fler fonder som kommer vilja kliva in Beyond Frames Ent. 21-04-08 09:07
Mangolds förväntan på intäktstillväxt för 2021 uppgår till 150 % Game Chest Group 21-04-07 09:14
Kliver vi över 10kr under veckan? Game Chest Group 21-04-05 07:26
Vad har kommunicerats från GCG i mars? Game Chest Group 21-04-01 09:17
Det kommer när det kommer vilket förhoppningsvis blir väldigt snart Game Chest Group 21-03-31 14:09
Bolaget, Consensus Asset Mgmt 21-03-31 04:23
Jag hade hoppats på det Game Chest Group 21-03-26 13:01
Risken är väl Consensus Asset Mgmt 21-03-25 17:59
Ja det är irriterande och Game Chest Group 21-03-25 15:00
1/178 »
Game Chest Group / Sonen fick FP / Jag tror vi absolut kommer få ökad abonnentstillväxt nu efter lansering av nya FP..
igår 11:24
Jag signade upp mig (igen) efter lanseringen av FP2 och har hittills fått spel värda över 800 kr (på Steam) för en kostnad om 150 kr. Dessutom är det spel som jag har velat spela men har inte velat köpa dessa till dess fulla pris. Förutom dessa två spel har jag fortfarande tre fredagar kvar där jag kommer få välja ytterligare tre spel innan jag behöver förnya mitt abonnemang.

Genom detta så kommer jag troligen ha köpt spel värda långt över 1 000 kr till ett pris om 150 kr, det är en bra deal!

Kan vi få ett PM idag som påvisar lite tillväxt generellt men där man belyser en kraftigt ökad abonnentstillströmning efter lanseringen av FP2 kommer jag vara redligt nöjd.
Redigerades igår 11:28
Beyond Frames Ent. / Veckan som kommer blir intressant. Dagens Börs skrev för ngr veckor sedan: / Beyond Frames med sina studios är ju redan en framstående
2021-04-10 07:45
Utvecklare av spel till segmentet för AR/VR om man ska tolka den kommunikation som gått ut, se nedan:

” Den viktigaste VR-spelkonsolen Facebook Oculus Quest / Quest 2 har höga kvalitetskrav för nya spel, vilket ger en låg konkurrens för de bolag som lyckas få godkända projekt på plattformen. I dagsläget finns ca 220 spel på konsolen och under 2021 kommer Beyond Frames att ha en hel portfölj med spel på plattformen.”

Att dels bli använd som underlag för Facebooks promoting för sin egna produkt och marknad som helhet tillsammans med ovan text gör att jag Tolkar det som att Beyond Frames är långt fram som spelutvecklare. Står väl inte på förens Apple mfl kommer vilja säljs BFs spel tillsammans med deras konsoler.

Beyond Frames är idag en mumsbit för stora spelkoncerner som vill diversifiera sin portfölj samt bredda sin kompetens inom koncernen.

DET är det intressanta, tycker i alla fall jag.
Redigerades 2021-04-10
Beyond Frames Ent. / TA i perfekt stängning / Bolaget vände ju till vinst i Q4-20
2021-04-09 13:14
Och är bolagets hittills starkaste kvartal.

”Spelutvecklingsbolaget Beyond Frames redovisar ett positivt nettoresultat i det fjärde kvartalet, och beskriver det som bolagets finansiellt starkaste kvartal hittills.

Denna tillväxt är ett resultat av våra lyckade spellanseringar och ett marknadsgenombrott för VR-spelindustrin. Vi har ytterligare fyra VR-spellanseringar att se fram emot under året och förväntar oss en fortsatt stark tillväxt"

Den 15e april står nästa lansering på tur. Hoppas det tas emot lika väl som deras tidigare titlar.
Beyond Frames Ent. / TA i perfekt stängning / Mark Zuckerberg använde sig utav Beyond Frames spel i sin världspresentation
2021-04-09 05:17
av deras nya Oculus Quest 2 vilket är en otroligt stor kvalitetsstämpel för BF.

NickeL, som du säger, så verkar Facebook vilja vara en toppspelare inom detta underhållningssegment och i allra högsta grad vara med och driva utvecklingen inom den. Att då Beyond Frames spel används som material i Facebooks egna marknadsföring för både sin nya spelkonsol men också indirekt som marknadsföring för hela segmentet är ju otroligt stort. Jag tycker det bevisar att Facebook har ett gott öga för BF.

Nedan text kom i september 2020:
"Klockan 19:00 igår kväll, svensk tid, höll Facebook sitt årliga event om VR och AR - Facebook Connect. Facebooks vd, Mark Zuckerberg, berättade om bolagets kraftiga satsningar inom VR och AR, där deras nya flaggskepp, VR-spelkonsolen Oculus Quest 2, offentliggjordes. För att presentera den nya konsolens grafiska kvalitet, visades material från tre spel, där Down the Rabbit Hole från Beyond Frames Entertainments studio Cortopia var ett av dem."

Hur ser ni övriga på detta?
Beyond Frames Ent. / TA i perfekt stängning / VDn har sagt att 2021 ska bli ett väldigt expansivt år
2021-04-08 12:21
För bolaget och att ytterligare 4 titlar ska lanseras där kommande Carly and the Reaperman är näst på tur den 15e april.

”Den viktigaste VR-spelkonsolen Facebook Oculus Quest / Quest 2 har höga kvalitetskrav för nya spel, vilket ger en låg konkurrens för de bolag som lyckas få godkända projekt på plattformen. I dagsläget finns ca 220 spel på konsolen och under 2021 kommer Beyond Frames att ha en hel portfölj med spel på plattformen.”
2021-04-08 09:41
Har ju nu inbringat ca 2 mkr i april.
Beyond Frames Ent. / Beyond utsedd till Veckans Aktie! / Fler fonder som kommer vilja kliva in
2021-04-08 09:07
Snart tro?

Tar med mig denna kommentar från VD -

”Med en VR-marknad som äntligen nått en bredare användarbas och med indikationer från alla håll som pekar på ytterligare tillväxt, ser vi fram emot vår expansion kommande år. Vårt mål är att bli en globalt ledande aktör inom spel för VR- och AR-glasögon och denna resa har bara börjat.”

Game Chest Group / Per Stolt, Aktieraketer / Mangolds förväntan på intäktstillväxt för 2021 uppgår till 150 %
2021-04-07 09:14
vilket rimligen bör grunda sig på information från bland annat bolaget själva och tro på ökad marknadstillväxt generellt.

För att denna intäktstillväxt ska kunna realiseras för 2021 antar jag att vi har rätt många PM att se fram emot som bekräftar framdriften i bolaget.

VDn har ju själv sagt:

"Dessutom ser jag fram emot att i fortsättningen kommunicera med marknaden och våra aktieägare med frekventa nyheter för att säkerställa en hög transparens och öka tilltron för verksamheten."
Game Chest Group / Det kommer... / Kliver vi över 10kr under veckan?
2021-04-05 07:26
Ska bli spännande att se om allt bra som faktiskt skett i GCG under mars har sjunkit in och om vi kan ta oss över 10 kr permanent denna gång.

17,7 kr säger Mangold i sin analys, vi ligger just nu -1,73% på analysen samt lansering av FP2, känns inte helt motiverat tycker jag. Den borde ha kunnat stannat över 10 kr förra veckan i alla fall.
Redigerades 2021-04-05
Game Chest Group / Det kommer... / Vad har kommunicerats från GCG i mars?
2021-04-01 09:17
Tråkigt avslut igår... Men bortser man ifrån kursen (vilket är i händerna på skojare) så finns det en del positiva saker i bolaget som kommunicerats under mars..

1- uppdaterat FP vilket är en bättre produkt än tidigare. Ökad chans för bättre retention rate hos befintliga kunder samt ökad attraktion hos potentiella kunder.

2- inlett ett partneravtal med esport företaget G-Loot (“G-Loot Global Esports AB”).

3- tillväxt i abonnenter.

4- marknadsföringsavtal med Trigger vilket jag tror kommer vara en stor del i nedan kommentar:

”Som tidigare kommunicerats har bolaget ett pågående arbete med en uppdatering av plattformen FridayPlays som kommer att erbjuda våra kunder en betydligt mer tilltalande produkt som även ligger i framkant av marknaden. Bolaget planerar att genomföra den omtalade marknadsföringsstrategin till fullo efter lanseringen av den nya uppdateringen av FridayPlays, vilket kommer att ske under första kvartalet i år.”

5- ”vi är ett skuldfritt, lönsamt och växande bolag - detta är något få förunnat inom vår bransch. Vi ser fram emot att nu exekvera på vår tillväxtstrategi genom att öka antalet kunder både inom prenumeration men också på oneoff-affärer”.

6- utforskar marknaden efter intressanta förvärv som uppfyller bolagets olika krav. Det kan med andra ord dyka upp LOIs när som helst.

7- Mangold inleder bevakning av Game Chest med riktkurs 17,70 kronor.

"Mangold räknar med en försäljningstillväxt för bolaget om 150 procent för 2021 med stöd av främst spelplattformarna. I takt med e-sportsevenemang åter kan bli aktuellt kan även bolagets digitala marknadsplats för esport-biljettförsäljning få ett försäljningslyft".

Så att någon medvetet lägger en bajsmacka med minutrar kvar av handelsdagen är ju helt frikopplad bolagets framfart.
Game Chest Group / Det kommer... / Det kommer när det kommer vilket förhoppningsvis blir väldigt snart
2021-03-31 14:09
..men det absolut viktigaste är att när det väl släpps görs på rätt sätt och är slipad till fullo. Detta för att vi ska få en abonnentstillväxt vi hoppas och tror på.

Mangold förväntar ju sig en intäktstillväxt om 150 % från 9,6 mkr till 24 mkr. Då krävs det en del abonnenter. Antar att Mangolds antagande kommer ifrån bolagets tro/förväntningar på framförallt nya FP2.
2021-03-31 04:23
På gott och ont fokuserar endast på bolagsutvecklingen och låter sina rapporter föra sin talan.

Deras rapporter har verkligen bevisat deras fantastiska utveckling men när nu fonderna har haft en tids kräftgång (och fortsätter) så hade det ju varit intressant att veta hur bolaget arbetar med att minska sitt beroende till dessa intäkter.

När det kommer till bonusar m.m i bolaget återfinns det en beskrivning på deras hemsida om hur dessa är utformade.
Game Chest Group / Nyheter idag? / Jag hade hoppats på det
2021-03-26 13:01
..men oavsett när det väl sker så tror jag på en ökning i tillväxttal jämfört med befintliga FP.

Sen lär väl ett LOI dyka in om de ska försöka realisera sin målsättning om 50 mkr inom 3 år och 250 mkr inom 5 år. För att det ska bli en verklighet lär vi ha en framtid där PM mer eller mindre kommer in som på ett pärlband.
2021-03-25 17:59
Rätt överhängande att det blir en negativ reaktion efter den 25e april.

Den största farhågan är väl att freefloaten är extremt begränsad och om reaktionen blir överdriven i och med det.
Game Chest Group / irriterande / Ja det är irriterande och
2021-03-25 15:00
tyvärr verkar det råda något märkligt i pappret just nu. Är väl en eller fler som leker med kursen till sin fördel.

Hade hoppats på ett PM idag om nya FP men det kanske kommer imorgon. Att döma av gårddagens PM som verkar det onekligen som att det bubblar i positiv bemärkelse inom bolaget, synd bara att "marknaden" verkar agera enligt tvärtom-leken.

Har du synpunkter eller åsikter om forumet? Vänligen kontakta oss på forum@placera.nu.

Marknadsöversikt

Stockholmsbörsen, OMXS30

I dag
-
Senast
-
{point.key}

Världsindex

Index +/- % Senast
DAX - -
Hang Seng - -
Nikkei - -