Fred Perry

Profilbeskrivning

Finns ingen profilbeskrivning
Senaste inlägg
Rubrik Forum Publicerat
Uppköp Genovis 19-05-22 11:03
Thermo Fisher uppköp? Instämmer! Genovis 19-05-08 19:55
Skön uppgång Genovis 19-01-14 19:14
Spiken i kistan(?) Compare-IT 19-01-05 10:55
Gott intryck med små orosmoln. Inwido 18-04-22 19:51
Kan det finnas en koppling till Inwido? Compare-IT 18-01-30 15:56
Bra oavsett Compare-IT 17-12-21 07:29
Bostadsutvecklaren = Skanska? Compare-IT 17-12-01 18:03
Avtal bygg- och fastightetsbolag? Inwido 17-12-01 10:37
Skanska, PEAB, JM, NCC Compare-IT 17-12-01 10:30
Rise kan dröja Invent Medic Sweden 17-11-30 14:17
Tack New1 Compare-IT 17-11-21 09:20
Vilka övriga aktörer har man avtal med? Compare-IT 17-11-21 08:57
Dags att sälja. Hansa Biopharma 17-05-26 09:50
Grattis! Hansa Biopharma 17-05-17 17:58
1/7 »
2019-05-22 11:03 IP: PGJNWe+7h
Instämmer. Dagens bud(160%) på Nuevolution kan nog ge en fingervisning om vad som komma skall i Genovis.
Värdepapper Senast bet. % idag Senast bet. vid publicering % sedan dess
Genovis 34,75 -3,07% 19,45 78,66%
Genovis / Thermo Fisher uppköp? / Thermo Fisher uppköp? Instämmer!
2019-05-08 19:55 IP: g4zFCLWIG
Skulle vara naturligt att Thermo Fisher(TF) kommer köpa upp Genovis. Förvånar mig inte om TF köpte Hansas post. Om så är fallet pratar vi nog en dubblering. Minst.
Genovis 34,75 -3,07% 19,3 80,05%
Genovis / Skön uppgång / Skön uppgång
2019-01-14 19:14 IP: g4zFCLWIG
Ok, kan vi prata lite om den positiva utvecklingen i Genovis? Finns det någon logisk förklaring? Det har ju inte direkt haglat PM med goda nyheter. Kan det vara så caset helt enkelt är så bra?
Compare-IT / Spiken i kistan(?) / Spiken i kistan(?)
2019-01-05 10:55 IP: g4zFCLWIG
Känns som att LB-hus uppsägning av avtalet är/var spiken i kistan för Compare-IT.

Roade mig med att ringa till några av husleverantörerna(villasidan) och de få som kände till det var inte allt för entusiastiska. IMHO är de alternativa, trådlösa, lösningarna överlägsna de trådbundna och för en enskild hussäljare(som oftast jobbar på provision) är belöningen för att sälja in en lösning som denna väldigt liten.

Ska det bli något stort ska det ske på lägenhetssidan. Ett avtal med Skanska, NCC, eller något av de andra stora byggbolagen i Sverige skulle ev få ordning på Compare-ITs tillvaro men jag är skeptisk.

Trots detta håller jag fast vid min lilla chanspost. Det får bära eller brista.
Compare-IT 0,655 -3,68% 1,66 -60,54%
Inwido / Gott intryck med små orosmoln. / Gott intryck med små orosmoln.
2018-04-22 19:51 IP: g4zFCLWIG
Besökte Inwidos monter på Nordbyggmässan för några veckor sedan och de gjorde ett gott intryck. Inwido har ju ett flertalet starka varumärken att skylta med vilket man gjorde och man visade musklerna med en stor fin monter, mycket personal(kunnig personal) och gott kaffe ;-). Proffsigt helt enkelt. Nu är det iofs tungt för byggbranschen och det lär ju drabba Inwido. Liten grej kanske men de kunder/kontakter jag har i byggbranschen snackar tyvärr om en del personalomsättning men det ska kanske mycket till om det ska störa försäljningen. Finns ju hur mycket folk som helst som behöver jobb. Jag ligger back på Inwido men tror stenhårt på bolaget och låter mina aktier ligga tryggt i min långa portfölj. Är sugen på att fylla på.
Inwido 75,7 2,71% 75,75 -0,07%
Compare-IT / Kan det finnas en koppling till Inwido? / Kan det finnas en koppling till Inwido?
2018-01-30 15:56 IP: xGvXS/fRH
Inwido släpper rapport imorgon. Funderar på om det kan finnas en koppling till det som gör att Compare-IT stiger idag?

Inwidos uppkopplings-strategi kanske passer bra med Compare-ITs verksamhet. Håller tummarna för ett uppköp.
Compare-IT 0,655 -3,68% 9,1 -92,8%
Compare-IT / Bra oavsett / Bra oavsett
2017-12-21 07:29 IP: g4zFCLWIG
Man kan ju lugnt säga att om pilotinstallationerna görs med någon av de stora aktörerna typ JM, Skanska, NCC eller PEAB så är det oerhört bra.

JM har ju ett uttalat premiumkoncept i vilket Compare-ITs lösningar skulle sitta som hand i handske.

https://www.jm.se/bostader/sok-bostad/stockholm/danderyd/danderyds-centrum/condor-premium/

Är det JM man samarbetar med finns det även en möjlighet att komma utanför Sveriges gränser. Norge t ex. Grymt bra.

Jackpotten ligger dock i ett ev samarbete med Skanska som är klart störst. Det vågar man som aktieägare inte ens drömma om...

Time will tell.

Compare-IT 0,655 -3,68% 8,95 -92,68%
Compare-IT / Bostadsutvecklaren = Skanska? / Bostadsutvecklaren = Skanska?
2017-12-01 18:03 IP: bc3U5rLlO
"...där bl.a. Skanska beslutat att alla nybyggda bostadsrätter ska ha en grundläggande intelligens och IMD"

http://www.compare-it.se/wp-content/uploads/2017/03/Compare-IT-Memorandum-20170330.pdf

"Flera större byggföretag har på senare tid tagit steg i riktning mot smarta lägenheter, där bl.a. Skanska beslutat att alla nybyggda bostadsrätter ska ha en grundläggande intelligens och IMD(IMD (Individuell Mätning och Debitering) innebär att man mäter och debiterar faktisk energiförbrukning per förbrukare istället för kollektiv mätning. IMD anses vara en nödvändighet för att enskilda lägenhetsinnehavare ska känna incitament att förbruka mindre energi och därigenom minska sina egna energikostnader.)
Inwido / Avtal bygg- och fastightetsbolag? / Avtal bygg- och fastightetsbolag?
2017-12-01 10:37 IP: bc3U5rLlO
Någon som har koll på om Inwido har direktavtal med någon eller några av de stora bygg- och fastighetsbolagen? PEAB, Skanska, JM, NCC, Veidekke, Wallenstam, Ikano etc.
Compare-IT / Skanska, PEAB, JM, NCC / Skanska, PEAB, JM, NCC
2017-12-01 10:30 IP: bc3U5rLlO
De 4 stora byggbolagen torde vara hett villebråd för Compare-IT för som någon skrev så är det ju till nyproducerade boenden som deras lösning är intressant. Trådlöst i all ära men om man bygger nytt drar man in trådar om man kan. Enligt Compare-IT själva är merkostnaden för installationen av deras system ca 1500:- per lägenhet. En oerhört låg kostnad med tanke på att trådat trots allt ät trådat och väldigt driftsäkert. Inga signaltapp. Lättare att felsöka.

Jag ställde en direkt fråga till Compare-IT där jag chansade lite och ställde en fråga om de har ett samarbete med Skanska. Hen blev överrumplad, väldigt tyst och tveksam men svarade till sist att man inte kan kommentera saken.

Tittar man på samarbetet med Inwido så tror jag det spelar en väldigt stor roll. Har inte hunnit kolla men nog har de centralavtal med samtliga 4 större bolag? Kanske fler? Någon som vet? Inwidos lösning med smarta handtag borde ju vara kopplat till Compare-ITs lösning på något sätt?

Jag drömmer och gissar nu men tänk om Compare-IT landar en av de 4, låt säga Skanska. Då borde vi ha en uppsida som är väldigt bra.
Redigerades 2017-12-01
2017-11-30 14:17 IP: bc3U5rLlO
Min erfarenhet av Rise(fd SP) är rapporterna kan dröja. Om testerna ska vara klara 30/11 skulle jag inte förvänta mig rapport tidigare än v-49. Kanske t o m under v.50.

Ibland kan man ringa till Rise på slutdatumet och få besked om att testerna är klara.
2017-11-21 09:20 IP: bc3U5rLlO
Att man kontrakterar Inwido ger ju en oerhörd tyngd till Compare-IT. Borde ge en tyngd i införsäljningen till andra potentiella kunder.

Det som står mig en aning är att de kör trådat. Är inte allt trådlöst nu för tiden?
Compare-IT / Vilka övriga aktörer har man avtal med? / Vilka övriga aktörer har man avtal med?
2017-11-21 08:57 IP: bc3U5rLlO
Någon som har koll på vilka andra aktörer av hyfsad dignitet som man har avtal med?
Hansa Biopharma / Stockpicker / Dags att sälja.
2017-05-26 09:50 IP: bc3U5rLlO
Låter ju som ett "trevligt" scenario. Ner mot 160 för att sedan vända tillbaka mot 200!!

Idag säljer jag några Hansa. Inte för att jag inte tror utan för att den nybyggda poolen ska betalas. Tack Hansa!
Hansa Biopharma 257 -0,08% 171,5 49,85%
Hansa Biopharma / Notvarp / Grattis!
2017-05-17 17:58 IP: bc3U5rLlO
Underbart att läsa ditt inlägg. Vägen ut ur knegarlivet. Hoppas verkligen det håller. Blir ju dock nyfiken på hur mycket du har. Vill du berätta? ;-)

Har du synpunkter eller åsikter om forumet? Vänligen kontakta oss på forum@placera.nu.

Marknadsöversikt

Stockholmsbörsen, OMXS30

I dag
-
Senast
-
{point.key}

Världsindex

Index +/- % Senast
DAX - -
Hang Seng - -
Nikkei - -