På Placera och Avanza använder vi cookies för att säkerställa funktionalitet, personalisera innehåll och annonser och för att analysera hur sajten används. Genom att godkänna accepterar du att cookies används. Läs mer och hantera inställningar

Big Daddy

Profilbeskrivning

Finns ingen profilbeskrivning
Senaste inlägg
Rubrik Forum Publicerat
Kurs Corem Property Group 21-01-19 10:11
Lågt bud Corem Property Group 21-01-19 09:07
Lågt bud Corem Property Group 21-01-18 09:22
Synergier Samhällsbyggnadsbolag i Norden 20-12-23 09:56
Väntat av SBB Samhällsbyggnadsbolag i Norden 20-12-18 09:18
Dålig jämförelse Angler Gaming 20-11-16 23:22
Re: skvaller Angler Gaming 20-11-16 13:35
Kommentar Q3 Angler Gaming 20-11-11 19:26
Förvärv Samhällsbyggnadsbolag i Norden 20-11-06 09:20
Imponerande rapport! Samhällsbyggnadsbolag i Norden 20-11-03 22:33
Satsningen i Asien Angler Gaming 20-11-02 14:55
Inprisat Resurs Holding 20-11-02 11:15
Utdelning Nyfosa 20-10-26 14:07
Stark rapport! Softronic B 20-10-19 09:13
Tankar om Q3 Samhällsbyggnadsbolag i Norden 20-10-15 11:00
1/18 »
2021-01-19 10:11 IP: Px5TlChL8
Det låter rimligt. Corem är ett välskött fastighetsbolag som har stor potential framöver. Just logistik fastigheter i bra lägen har stor efterfrågan. Extra intressant nu när Corem har lyckats sänka bolagets snittränta. Det kommer att synas i nedersta raden.
Corem Property Group / Bud / Lågt bud
2021-01-19 09:07 IP: Px5TlChL8
Ja, så är det. Därför tror jag inte att Rutger når 90 %. Det finns uppsida i aktien och en rimlig kurs i mina ögon borde vara drygt drygt 20 kr. Jag passar på att öka nu när kursen är pressad. Spännande fortsättning.
Corem Property Group / Bud / Lågt bud
2021-01-18 09:22 IP: hVHLlx16/
Jag kommer tacka nej till budet på 18,60 kr. Negativ premie. Tror inte att Rutger får 90 % av aktierna. Corem är ett fint och välskött fastighetsbolag som jag tror utvecklas bäst i egen regi. Behovet att lagerlokaler i bra lägen ökar stadigt. Håll hårt i aktierna.
2020-12-23 09:56 IP: ZTs+ArsXA
Syergierna är flera. I annat fall hade inte SBB köpt Offentliga hus. Bland annat så blir räntekostnaden lägre. SBB har en betydande lägre ränta på sina lån jämfört med Offentliga hus. Dessutom kan man spara in pengar i administrationen hos Offentliga hus när bolaget köps upp. Sedan är köpet av Offentliga hus ett steg närmare en bättre rating för SBB, som i sin tur leder till fördelar och värde för SBB och alla aktieägare.
2020-12-18 09:18 IP: oT6W6WGs3
Jag tycker att det var naturligt och väntat att SBB förr eller senare lägger ett bud på Offentliga hus. SBB behåller samhällsfastigheterna och säljer av kommersiella fastigheter. Det finns sannolikt en del synergieffekter i affären som SBB ser. Spännande fortsättning.
2020-11-16 23:22 IP: ZTs+ArsXA
Att jämföra Betsson med Angler Gaming är en dålig jämförelse. Riktigt dålig. Man måste jämföra äpplen med äpplen och päron med päron. Tittar man på Angler Gamings historiska tillväxt så ska Angler Gaming jämföras med helt andra multiplar. Angler Gaming har sin verksamhet på flera oreglerade marknader vilket gör caset intressant i mina ögon. Några av marknaderna kan givetvis bli reglerade, men samtidigt har Angler Gaming visat förmåga att framgångsrikt träda in på nya. Angler Gaming ska helt klart handlas till premie. Nu vet vi också att Q4 har börjat starkt.
2020-11-16 13:35 IP: mcHgjqZDk
Jo, jag läste den tråden på börssnack... Mycket skvaller och dom som skriver inlägg där har så klart egna intressen. Det viktigaste är att hålla sig till fakta och att alltid gör en egen bedömning av bolaget. Det vi vet är att Angler Gaming har en mycket stark historik och att Q4 har börjat riktigt bra. Nu har bolaget också kommunicerat att de har åtgärdat problemet med valutaförluster som slog hårt i Q3. Vi har en spännande vinter framför oss.

Mvh
Angler Gaming / Kommentar Q3 / Kommentar Q3
2020-11-11 19:26 IP: ZTs+ArsXA
Bortsett från ovanligt stora valutaförluster så tycker jag att Q3 är bra. Riktigt bra. Det som jag ser som extra positivt och viktigt är att Angler Gaming dels har säkrat upp för att undvika nya stora valutaförluster framöver och dels att Q4 har börjat riktigt starkt. Kul! Jag ser fram mot en spännande vinter och en stark Q4.

Mvh
2020-11-06 09:20 IP: q2YWUfBF0
SBB gör ännu ett spännande förvärv av bolag med fastigheter och byggrätter. Ledningen i SBB skulle så klart aldrig genomföra affären om det inte gynnar SBB och aktieägare.
Samhällsbyggnadsbolag i Norden / Oj. / Imponerande rapport!
2020-11-03 22:33 IP: ZTs+ArsXA
Bättre än väntat tycker jag. SBB presenterar mycket starka siffror. SBB gör det igen och visar vilket fantastiskt kvalitetsbolag SBB är. Jag vill ännu en gång betona hur viktig ledningen är i bolaget. Det är tack vare de kunniga nyckelpersonerna i ledningen som gör SBB intressant att investera i och det är tack vare dom som SBB leverar bättre resultatet än väntat.

Särskilt glad är jag över att se att snitträntan har minskat till 1,41. Dessutom mycket positivt med potentialen beträffande projekt och byggrätter. Det här är bara början. SBB kommer fortsätta levverera starka rapporter och värde till aktieägarna.

Värdepapper Senast bet. % idag Senast bet. vid publicering % sedan dess
Samhällsbyggnadsbo. i Norden B 27,6 -1,29% 26,66 3,53%
Angler Gaming / Rapport 11/11 / Satsningen i Asien
2020-11-02 14:55 IP: 8xkpxzUOT
Spännande med kommande rapport. Är det någon som har hört eller läst hur satsningen har gått för Angler Gaming i Asien?
2020-11-02 11:15 IP: 8xkpxzUOT
Marknaden känner till kommande utdelningar. Det är redan inprisat i dagens kurs.
Nyfosa / Utdelning / Utdelning
2020-10-26 14:07 IP: A3oWuMXyT
Nyfosa gör allt rätt nu. Många spännande förvärv på slutet. Köper fastigheter med starkt kassaflöde och med hyresgäster med god betalningsförmåga. Jag är mycket imponerad övet förvaltningsresultatet i Q3. Jens Engvall har varit viktig för bolaget. När tror ni första utdelningen kommer?

Mvh
Softronic B / Stark rapport! / Stark rapport!
2020-10-19 09:13 IP: Rgb3Gd5iT
Softronic levverear en stark rapport trots att marknaden påverkas av Corona. Softronic är ett kvalitetsbolag som är mycket välskött. Det blir intressant att följa utvecklingen. Kan det komma något bud på bolaget? Vad tror ni andra på forumet? Helt klart en aktie för byrålådan.
2020-10-15 11:00 IP: nsPqmmxch
Nu är det 19 dagar kvar till att Q3 presenteras. Vad har ni för tankar om rapporten? Jag tycker att det blir extra intressant att se och följa bolagets finansiering och ränta. Om SBB lyckas uppnå en bättre rating, vilket jag tror, så kommer det att vara mycket positivt för bolaget och alla aktieägare.

Jag noterar att SBB renodlar fastighetsbeståndet och säljer av fastigheter med inriktning mot kontor. Helt rätt att SBB fokuserar på samhällsfastigheter och hyresrätter där risken för vakanser är lägre.

Jag är en långsiktig investerare i SBB och det är roligt att följa bolagets framtid och utveckling.

Har du synpunkter eller åsikter om forumet? Vänligen kontakta oss på forum@placera.nu.

Marknadsöversikt

Stockholmsbörsen, OMXS30

I dag
-
Senast
-
{point.key}

Världsindex

Index +/- % Senast
DAX - -
Hang Seng - -
Nikkei - -