Möjligen är coronan en skänk från ovan så att man kan permittera lite personal/få lån för att undvika ytterligare en nyemission. Har ägt denna aktie i omgångar de senaste fem åren och tack vare att jag hade lärt mig en del så sålde jag av lite vid strax under 4kr förra hösten. Hur jag inte bara dumpade allt begriper jag inte. Bolaget kommer blöda tills det konkar trots att de har en produkt som säljer och verkar fungera rätt ok. Att äga denna aktie är någon form av självskadebeteende och då jag ändå insåg att det trots Kina-godkännande - som enligt många här på forumet skulle ha inneburit omedelbar miljardvärdering - aldrig kommer att ta fart så har jag numera bara en mindre position kvar i bolaget som en påminnelse att minimera mina köp av bolag som inte visar vinst och som ett rent mentalt skydd mot den tilten som skulle uppstå om det plötsligt började rusa efter att jag gått ur.
Produkten kan bara lyckas under en kompetent aktörs vingar. De kanske bara behöver anställa en person med teknisk expertis från nuvarande Prostalund då allt annat kan skötas av befintlig organisation hos bolaget som gör förvärvet.
Produkten är ju klar, bara att beställa från tillverkare, kränga och fakturera. Behöver ingen organisatorisk börda som kostar åtskilliga miljoner. Försäljare och ledningen har inte åstadkommit något vettigt trots att de kört med samma kommunikation i fem år.
Det går inte att med gott samvete råda en enda människa till att kasta ned pengar i detta svarta hål. Det är ett av börsens absolut värsta case.
Jag hoppas dock bli motbevisad.
Redigerades 2020-04-16