På Placera och Avanza använder vi cookies för att säkerställa funktionalitet, personalisera innehåll och annonser och för att analysera hur sajten används. Genom att godkänna accepterar du att cookies används. Läs mer och hantera inställningar

R0gg3

Profilbeskrivning

Finns ingen profilbeskrivning
Senaste inlägg
Rubrik Forum Publicerat
Tackar för mig Consensus Asset Mgmt 20-07-13 10:04
Sådärja Upsales Technology 20-05-26 16:40
Ändrade förutsättningar Björn Borg 20-05-26 10:31
Rätt så standard Prostalund 20-05-19 18:01
Lönsamheten i klädbranschen... Björn Borg 20-05-19 11:30
Avanza buggar Consensus Asset Mgmt 20-05-12 08:50
Ny ägare sedan några dagar tillbaka Cloetta 20-04-27 18:33
Får hoppas på uppköp Prostalund 20-04-16 16:00
Nja Prostalund 15-08-22 18:31
Dags att hålla käften Prostalund 15-08-21 22:20
1/1
2020-07-13 10:04 IP: cPuW682wr
GAV på 0.15 så kliver av här. Känns som att fonderna som gått starkt genom corona kommer att mattas av, tror man kan komma in på 25 öre senare i höst. I annat fall får man stå vid sidlinjen.

Lycka till.
Värdepapper Senast bet. % idag Senast bet. vid publicering % sedan dess
Consensus B 73,6 -4,29% 0,39 18 771,79%
2020-05-26 16:40 IP: nopHcNqai
Dumt att inte ha ökat men man kunde ju nästan ha kastat pil i mars och kommit ut som vinnare. Höll hårt om dessa, starkt resultat genom krisen. Fin resa framöver.
Björn Borg / Uppåt / Ändrade förutsättningar
2020-05-26 10:31 IP: nopHcNqai
Varumärket Björn Borg är inte värt lika mycket idag som det var för femton år sedan och det kommer att vara än mindre värt år 2035.
2020-05-19 18:01 IP: TwV2ABhFy
Är väl inte ovanligt att aktier rusar obefogat på nyheter, särskilt när volymen är liten. Att produkten är bra är ju inget nytt, men det har inte alltid så mycket med ett företags lönsamhet att göra.
Björn Borg / Lönsamheten i klädbranschen... / Lönsamheten i klädbranschen...
2020-05-19 11:30 IP: TwV2ABhFy
...är körd på sikt. De kommer aldrig att kunna inflationsjustera priserna mot konsument i samma takt som kostnaden för produktionen och andra kostnader ökar. Rea året om sedan finanskrisen och en extrem motvilja mot att betala fullpris bland konsumenter gör inte saken bättre. Fullprisbetalande boomers kan inte längre hålla uppe marknaden.

BORG kommer att klara denna kortsiktiga kris utmärkt och kan säkert rulla vidare som lönsamt företag, men utdelningarna kommer inte att vara något att hänga i granen någonsin igen. BORG har ett bättre läge än många andra klädmärken och jag tror på uppsida på kort sikt. Har köpt in mig på 11kr i två vändor men säljer av allt på dessa nivåer, förlorar ingen sömn om jag inte kommer in igen och önskar er lycka till.
Redigerades 2020-05-19
2020-05-12 08:50 IP: qLrHELISY
Lol, mina knappa 30k i Consensus har nu gått upp till knappa tre millar. Onödig liten skattesmäll om detta hade inträffat precis innan starten av ett nytt kvartal.
Redigerades 2020-05-12
Cloetta / Jadå / Ny ägare sedan några dagar tillbaka
2020-04-27 18:33 IP: LjdK5mpLX
Har snitt på 22.6. Om kursen inte vänder uppåt snart så lär det sluta som mitt största innehav för det är svårt att motstå att handla mer.

Här på placera så framställer ofta någon närmast varje aktie som ett av "börsens bästa case". Försöker att inte ta sådana ord i min mun, men sett till att aktien enligt mig pressats nära sin absoluta botten och har en uppsida på 50% inom en ganska nära framtid så är risk-rewarden för mig helt otroligt attraktiv.

Det finns naturligtvis ett antal andra investeringar som jag tror kommer att ge mycket högre avkastning, men de har alla också mycket större nedsida.

Jag låg rätt likvid innan krashen och är hyfsat nöjd med hur jag agerade. Många bolag slaktades orimligt hårt och har dubblat sina kurser. Tagit hem en del vinst och handlar nu det som inte alls hängt med i uppgången. Cloetta är ett sådant bolag och att bolag som drabbas i ganska liten omfattning av krisen straffas hårdare än bolag som kommer att göra stora förluster även efter att läget har stabiliserats är någonting som lär korrigeras av marknaden framöver.
Värdepapper Senast bet. % idag Senast bet. vid publicering % sedan dess
Cloetta B 23,88 -0,5% 21,8 9,54%
Prostalund / Får hoppas på uppköp / Får hoppas på uppköp
2020-04-16 16:00 IP: puo+E0q+w
Möjligen är coronan en skänk från ovan så att man kan permittera lite personal/få lån för att undvika ytterligare en nyemission. Har ägt denna aktie i omgångar de senaste fem åren och tack vare att jag hade lärt mig en del så sålde jag av lite vid strax under 4kr förra hösten. Hur jag inte bara dumpade allt begriper jag inte. Bolaget kommer blöda tills det konkar trots att de har en produkt som säljer och verkar fungera rätt ok. Att äga denna aktie är någon form av självskadebeteende och då jag ändå insåg att det trots Kina-godkännande - som enligt många här på forumet skulle ha inneburit omedelbar miljardvärdering - aldrig kommer att ta fart så har jag numera bara en mindre position kvar i bolaget som en påminnelse att minimera mina köp av bolag som inte visar vinst och som ett rent mentalt skydd mot den tilten som skulle uppstå om det plötsligt började rusa efter att jag gått ur.

Produkten kan bara lyckas under en kompetent aktörs vingar. De kanske bara behöver anställa en person med teknisk expertis från nuvarande Prostalund då allt annat kan skötas av befintlig organisation hos bolaget som gör förvärvet.

Produkten är ju klar, bara att beställa från tillverkare, kränga och fakturera. Behöver ingen organisatorisk börda som kostar åtskilliga miljoner. Försäljare och ledningen har inte åstadkommit något vettigt trots att de kört med samma kommunikation i fem år.

Det går inte att med gott samvete råda en enda människa till att kasta ned pengar i detta svarta hål. Det är ett av börsens absolut värsta case.

Jag hoppas dock bli motbevisad.
Redigerades 2020-04-16
2015-08-22 18:31 IP: ovyqrOnd6
Haha, nä, nedgången stör mig inte. Jag äger faktiskt endast en aktie och det är Prostalund. :) Jag ser bara inte poängen med att folk häver ur sig liknande saker hela tiden.

Prostalund / Dags att hålla käften / Dags att hålla käften
2015-08-21 22:20 IP: ovyqrOnd6
Det har varit samma jävla tjafs enda sedan i våras, aktien skall när som helst rusa iväg mot högre nivåer. Sluta era patetiska försök att pumpa upp era egna aktier och skriv endast när ni har konkreta analyser, funderingar, frågor, nyheter och annat av intresse för andra ägare. Det ser likadant ut i forumet för varenda aktie som har rekats på diverse bloggar.

Har du synpunkter eller åsikter om forumet? Vänligen kontakta oss på forum@placera.nu.

Marknadsöversikt

Stockholmsbörsen, OMXS30

I dag
-
Senast
-
{point.key}

Världsindex

Index +/- % Senast
DAX - -
Hang Seng - -
Nikkei - -