The shark

Profilbeskrivning

Finns ingen profilbeskrivning
Senaste inlägg
Rubrik Forum Publicerat
Re: Oasmia Pharmaceutical 20-07-02 23:36
13 börsdagar till rapport Karo Pharma 20-07-02 10:40
Fel forum Oasmia Pharmaceutical 20-06-24 09:07
Överreaktion Oasmia Pharmaceutical 20-06-23 15:52
Re: Karo Pharma 20-06-10 14:25
Re Oasmia Pharmaceutical 20-06-07 23:24
Re: timur Karo Pharma 20-06-04 17:07
Låg omsättning Karo Pharma 20-06-04 10:06
Re Karo Pharma 20-05-27 11:49
Re Karo Pharma 20-05-27 08:17
Re: Oasmia Pharmaceutical 20-05-21 19:04
Re Krille Karo Pharma 20-05-19 19:34
Re Pellman Karo Pharma 20-05-19 13:28
Re Karo Pharma 20-05-19 11:31
Re Karo Pharma 20-05-18 17:43
1/51 »
2020-07-02 23:36 IP: b3FHUrjvM
Sven kan mycket väl ha kvar sitt innehav via omvandling till tex kapitalförsäkring eller motsvarande lösning i hemlandet

https://www.oasmia.com/sv/styrelse-bolagsstyrning/

Vem vet, han kanske i stället har ökat innehavet..

Hoppas att inte alltför många har sålt på alltför svaga grunder..
Karo Pharma / 13 börsdagar till rapport / 13 börsdagar till rapport
2020-07-02 10:40 IP: DerVtBarA
Vi närmar oss nu snabbt Q2 rapporten där allt talar för en urstark rapport. Därmed följer också en stark uppvärdering både inför rapport och även därefter.

Min målkurs inför rapport ligger på 70 kr och därefter 90 kr i samband med Q4 rapporten så håll stenhårt i innehaven !
Värdepapper Senast bet. % idag Senast bet. vid publicering % sedan dess
Karo Pharma 58,2 -0,34% 58,3 -0,17%
2020-06-24 09:07 IP: qbCJyLca/
Simon Javva postade i fel forum. Han menade att Asarina ska ner till 4 kr 😁
2020-06-23 15:52 IP: qbCJyLca/
Kraftig överreaktion på värdet

Sven har ju kvar 230 000 aktier och behövde säkert kulor till något, jag tror att vi bottnade idag
Oasmia Pharmaceutical 5,205 2,06% 5,38 -3,25%
2020-06-10 14:25 IP: rOfFkFY1I
Det låter omöjligt utifrån omsättning senaste tiden med tex bara 30’ aktier i omsättning idag.

Tycker i övrigt att det är konstigt att inte fler analyser finns utöver Keppler med rek på 57 och behåll

Visst borde väl även övriga banker ha någon riktkurs då vi är ett Mid cap bolag på stadig väg mot large cap antagligen i december i år ?
2020-06-07 23:24 IP: 60twCbGUT
Bio åker med gammal Skoda, dåliga framdäck, vattenplaning utanför njutånger

Allt gott !
/ sharken
Redigerades 2020-06-07
Karo Pharma / Re: timur / Re: timur
2020-06-04 17:07 IP: 60twCbGUT
Tyvärr så talar allt för att EQT förbereder ett nytt bud. SEB hade ju tex annars kunnat kvarstanna som långsiktig ägare som alla vi andra.

I övrigt så är det ju nedtonade rapporter och att man inte informerar om sådant som normalt sett skulle ha varit kursdrivande mm

MSE verkar angelägna om att hålla kurs på 53 nivån då de jobbar på att hålla nere kursen. Detta har varit tydligt under senaste veckor då de säljer billigt och köper lite dyrare.

Ett nytt bud 53 x 1,25 = 67

Stressen ökar nog framåt och ett bud lär i så fall komma i god tid före Q2

Men som sagts så är det ju bara att säga nej till det.
Karo Pharma 58,2 -0,34% 53,1 9,6%
Karo Pharma / Låg omsättning / Låg omsättning
2020-06-04 10:06 IP: 60twCbGUT
Det är gott att vi är många som håller hårt i innehavet och som lång i aktien har jag varit med att att bygga detta bolag med ett flertal FE så jag avser inte att sälja utan har varit inriktad på att skörda via kommande utdelningar.

Vi har dock landat i en märklig sits med likviditeten i aktien där minsta goda nyhet kan skicka aktien rejält uppåt och dessvärre så kan ett nytt bud (som vi kan säga nej till) komma precis när som helst

Allt talar för att Q2 kommer att bli kanonbra och ju närmare vi kommer rapportdatum så kommer nog stressen att öka hos vissa aktörer. 70 kr har vi nog i samband med Q2

Sitter lugnt i båten och håller hårt i innehavet
2020-05-27 11:49 IP: 60twCbGUT
Känner inte till att det skulle vara något 25 % krav men maj och december brukar vara vägledande så en uppflyttning borde vara möjlig i Januari 2021

Det ska bli oerhört intressant att ta del av Q2 och Keppler / Swedbank har i övrigt rek på 57 och behåll om någon har missat det

https://www.swedbank-aktiellt.se/om/karopharma
2020-05-27 08:17 IP: MZo3iTiB4
Vi får hoppas att det inte är EQT som ligger bakom utan att det är eget frispel från MSE

EQT borde ju vara intresserade av en så hög kurs som möjligt om de avser att använda aktier som dellikvid för kommande förvärv och om de har andra intentioner om att lägga rabarber på dem själva så är detta i så fall en krigshandling mot oss mindre ägare.

Vi närmar oss nu ganska snabbt Q2 rapporten som kommer att slå rekord och det kommer nog att öka stressen hos aktörer ju närmare rapport vi kommer men vi får hålla koll på handelsmönster framåt

2020-05-21 19:04 IP: HVDFEBLqW
Bio: sidan 14-15

https://issuu.com/halsingeallehanda/docs/nr4a-10

Finns det bredband i Hudik ?
Karo Pharma / re shark / Re Krille
2020-05-19 19:34 IP: xh2mYPd7o
Det finns legala hinder om att sälja dessa aktier allena till KI (EQT) och om en affär görs till tredje part så lär det synas vilka syften som ligger bakom.

Att lägga rabarber på dessa aktier skulle oavsett tolkas som en krigshandling och reta upp nuvarande minoritetsägare så jag ser inte vad de skulle vinna på det

MSE har jobbat hårt för att sänka kursen senaste dagar men lyckades ändå komma ut som nettoköpare idag även om blygsam nivå. Man får hålla koll på handelsmönster framåt.
Att senaste rapport tonades ner utgör också indikation på att man vill hålla igen på kursutvecklingen.

Men vi står nog på en skiljelinje under kommande veckor. Tillväxten i bolaget tar ju fart mellan rapporter med allt högre kurser framåt och kanske stressar detta EQT om ett fullt övertagande är syftet och det lär synas inom kort
Karo Pharma / konstigt / Re Pellman
2020-05-19 13:28 IP: xh2mYPd7o
Jag är ganska säker på att de inte avser att köpa de egna aktierna utan har andra syften med dem. De har ju redan kontroll över dem och om de skulle vara ute efter hela KP så vore det ju dumt att köpa något som redan ligger i den egna kassan

Dvs 2,5 M aktier motsvarande 1,1 % av bolaget så om de vore ute efter ett fullt övertagande så räcker det ju att köpa 98,9 % av bolaget för att få 100 %

Om de egna aktierna ska användas som dellikvid till förvärv så vore det ju bra med ett så högt värde som möjligt på dem och jag tror fortfarande att vi kan nå över 70 kr vid Q2

Det kan ju hända att de ska användas för att bredda ägandet så tex en ny större placerare eller institution skulle ju oxå kunna vara aktuell men mest tror jag på användning vid kommande förvärv.

Det är bara att sitta lugnt i båten och invänta händelse utvecklingen för allt talar för en uppvärdering framåt
Karo Pharma 58,2 -0,34% 52,5 10,86%
2020-05-19 11:31 IP: 6TUc1enc8
Jag har svårt att tro att EQT avser att köpa de 2,5 miljoner egna aktierna. De har ju redan dem i egen besittning så jag förstår inte vad syftet med det skulle vara och samtidigt så tror jag inte att det är legalt möjligt att köra över övriga ägare. (likabehandling princip i ABL mm)

Jag tror syftet främst är att använda dessa nu inlåsta pengar till kommande förvärv eller som tex utdelning till alla ägare vid ett senare tillfälle.
2020-05-18 17:43 IP: mL3+yBpWF
Med tanke på att EQT har över 3/4 majoritet så kommer alla förslag att röstas igenom.

Om någon ska på stämman så kan en fråga vara att få mer detaljer om syftet, tex om aktier ska användas som dellikvid för kommande förvärv. I ett sådant fall så skulle det ju vara bra med en högre kurs för ett högre värde.

Det kommer att vara en spännande tid nu fram till Q2.

Antingen ett högre bud som vi kan säga nej till eller också en högre kurs utifrån en superstark Q2 rapport

Oavsett så ska vi högre så håll hårt i innehaven !
Karo Pharma 58,2 -0,34% 53,9 7,98%

Har du synpunkter eller åsikter om forumet? Vänligen kontakta oss på forum@placera.nu.

Marknadsöversikt

Stockholmsbörsen, OMXS30

I dag
-
Senast
-
{point.key}

Världsindex

Index +/- % Senast
DAX - -
Hang Seng - -
Nikkei - -