2mke

Profilbeskrivning

Finns ingen profilbeskrivning
Senaste inlägg
Rubrik Forum Publicerat
Insiders köp Moberg Pharma AB 20-01-25 20:31
Samarbetspartners Moberg Pharma AB 20-01-25 19:39
Skillnad på bolag och bolag. Moberg Pharma AB 20-01-24 19:50
Enligt Moberg Pharma AB 20-01-24 13:53
Nope! Moberg Pharma AB 20-01-24 10:21
Även Moberg slutade på rött! Moberg Pharma AB 20-01-23 20:59
Uppvärdering kommer! Moberg Pharma AB 20-01-22 22:15
Bättre än väntat!! Moberg Pharma AB 20-01-22 10:10
Fin köpsida! Moberg Pharma AB 20-01-20 13:28
Det drar ihop sig! Moberg Pharma AB 20-01-17 08:56
Tror som dig wolw Moberg Pharma AB 20-01-15 11:24
Svag aktie! Moberg Pharma AB 20-01-14 17:56
Det finns inget som hänger på någon tråd! Moberg Pharma AB 20-01-14 13:49
Väl förberedd för detta event? Moberg Pharma AB 20-01-13 20:18
Ny strategi! Pharmacolog 20-01-13 10:34
1/21 »
Moberg Pharma AB / Tycker att vi / Insiders köp
2020-01-25 20:31 IP: MpFmVNdh+
Visst är det bra med insiders köp men det finns ingen garanti att så sker. Vi vet inte alls vad dom håller på med för affärer och vilken info dom sitter på. Enligt en del här så låter det som kursen ska fortsätta falla till nästa trigger och pm dimper ner. Det funkar inte riktigt så.

Önsketänkande från dom som sålt kan jag tänka mig! Troligen så ser vi en rekyl uppåt nästa vecka. Den vände upp strax ovan 15 kr vid det stora fallet. Och vände upp vid 17,30 från 18,50. Så jag tror personligen att vi inte om så sker går många ören under 18 då har det nog sålts färdigt. För varje gång vi faller tillbaka och vänder upp så blir vi av med kortsiktiga och får någon ny form av botten.

Bolaget har ett enormt spännande år framför sig. Inom 3-5 månader så är fas 3 Europa klart. Och under tiden kan det hända hur mycket som helst. Expertutlåtandet vi fick är nog guld värt för MOB och oss aktieägare. Men bolagets värde byggs inte på nästa pm utan produkten och potentialen i denna.

Så vi får ha lite tålamod och sluta räkna veckodagar och timmar. Ting tar tid.
2020-01-25 19:39 IP: MpFmVNdh+
Taisho Japan milstolpsintäkter om upp till 50 miljoner USD vid framgångsrik utveckling och kommersialisering, i tillägg till royaltyintäkter och ersättning för levererade produkter. Japan, en marknad som 2018 uppgick till 290 miljoner dollar med en årlig tillväxt över 8 %. Taisho finansierar utvecklings‐ och registreringsaktiviteter i Japan, samt ansvarar för marknadsföring, distribution och försäljning.

Sydkorea, denna gång med DongKoo, marknadsledaren inom dermatologi i Sydkorea, med utmärkt täckning av dermatologiklinikerna. Den sydkoreanska marknaden för utvärtes nagelsvampsläkemedel uppgår till 40 miljoner dollar, och över 90 procent av förskrivningen sker från klinikerna. Avtalet innebär att DongKoo erhåller exklusiva rättigheter att marknadsföra och sälja MOB‐015 i Sydkorea och Moberg Pharma ansvarar för tillverkning och leverans av produkten.

Cipher Pharmaceuticals för Kanada och Consumer Health divisionen inom Bayer AG för Europa, världsledande inom receptfria produkter för svampbehandling under varumärket Canesten.

De viktigaste marknaderna för MOB‐015 förväntas vara USA, EU, Japan, Kanada och Kina, samtliga med beviljade patentskydd till 2032.

Det pratas om Kina hittar inget mer om det väldigt intressant kan vara en kommande samarbetspartner på gång där. Den marknaden måste vara enorm!!

Redigerades 2020-01-25
Moberg Pharma AB / Värdsledande / Skillnad på bolag och bolag.
2020-01-24 19:50 IP: MpFmVNdh+
Att överhuvudtaget nämna Moberg P i samma mening som myFC är väl att ta i. Förra VD:n borde väl sitta inne pajas bolag och en produkt som inte visat någonting. Ingen har väl ens sett deras produkt mer än på bild.

Nog om det blankningen är nere på 0,8 iaf någon som trodde att vi skulle norrut dessvärre märktes det inte pga att alla hade fullt upp med att sälja.

Jag tror personligen att försäljningen till stor del kan bero på att det är få som förväntar sig något annat av intresse släpps innan Q2. Ett vanligt fenomen idag sälj ut på nyheter om inga andra väntas i närtid. Robotarna hakar automatiskt på trenden. Det är vad jag tror men vem vet egentligen.

Vi får hoppas det lugnar ner sig till veckan det kan mkt väl bli en rekyl uppåt igen. Trodde vi skulle få en ny botten runt 20-21 men den höll inte.

Sen blir det alltid lite käbbel när det visar rött och aktien vägrar sluta falla. Tonen är dock inte den värsta men vi får försöka vara trevliga iaf.

Vi som läst på vet att en uppvärdering kommer produkten har visat sitt värde genom fas 3 och expertutlåtanden. Vi får ha lite tålamod bara.

Ha en trevlig helg alla!

2020-01-24 13:53 IP: MpFmVNdh+
Trading direkt på teknisk analys så ska vi knocka 25kr nivån för vidare uppgång. Svagt negativ var han. Så det är väl bara gräva djupt i fickorna!!;)

Själv anser jag att det största bekymret är bortblåst nu när vi fått svaret från experterna. Den är ännu ganska färsk rapporten och det lär nog sakta men säkert sprida sig och diskuteras i dom rätta och berörda kretsarna.

Jag tror att vi kan få se någon form av reaktion på det framöver. Nya samarbetspartners ev större investerare eller uppköp vad vet jag.

Försöker se positivt på caset i ett kort perspektiv. I det långa loppet är det något helt annat här krävs det ingen Einstein för att räkna ut att vi sitter på en vinnare!!
Redigerades 2020-01-24
2020-01-24 10:21 IP: MpFmVNdh+
Brukar inte svara på idiotiska frågor men gör ett undantag för dig som är en sådan glädjespridare!! Nej Böjen det känns inte ok!

Mvh
Moberg Pharma AB / Re fyran / Även Moberg slutade på rött!
2020-01-23 20:59 IP: MpFmVNdh+
Moberg var nästan den enda på blått idag i min bevakningslista men det varade inte dagen ut. Känns ändå ganska ok.

Pratar om Moberg 20 min in i klippet.
https://youtu.be/-GcF0YNVqsU

Red Eye känner tveksamheter om USA godkännande och vidhåller 27kr i sin base case däremot tror dom på tillstånd för Europa. Anna Ljung däremot räknad med ett godkännande i USA om Europa fas 3 blir så bra som USA studien. Ev att dom kör en fas 4 för att påvisa dom exceptionella resultaten som expertgruppen kommit fram till. Under tiden startas försäljning enligt tidsplanen om alla godkännanden är på plats.

Nya samarbetspartners borde hänga på låset efter det senaste resultaten som kan leda till att MOB 15 blir marknadsledande på en miljardmarknad
Worldwide.

Jag när en förhoppning att Staffan P inser att det här ändå är ett case för deras del och att han går in och tar en corner. Då skulle det utan tvekan bli åka av och vi skulle gå mot gamla nivåerna med bestämda steg man kan ju alltid hoppas. Det finns även andra större investerare som kanske ser potentialen i Moberg.

Insynsköp är det absolut läge för låg kurs fina nyheter det sista och pengar borde finnas från sista utdelningen. Blir knappast lägligare än nu!!

Mvh
Moberg Pharma AB / Att sälja nu = / Uppvärdering kommer!
2020-01-22 22:15 IP: MpFmVNdh+
Tekniskt från investtech köp. Nästa nivå ligger på 32 kr för dom som gillar TA. https://w2gn3.app.goo.gl/gCF9

Oavsett så var dagens nyheter bättre än man vågat hoppas på. När fas 3 i Europa är klar så kommer dom starta produktregistrering och utan att gå händelserna i förväg så kan man inte annat tro än att den blir över förväntan. Då väntar det en fin milestones från Bayer.

Dagens handel startade runt 24 och vände på 25 intensiv och kort handel på dom nivåerna.
Snittkursen låg på 22.17 så vi sjönk hårt på slutet. Det var nog en hel del vinsthemtagningar av många som har gav på 15-17kr.

Jag utgår att det kommer nya höjda rekar från dom som bevakar bolaget. Den låg väl runt 27kr med en MOB 15 som var mer eller mindre utdömd. Den kommer nog justeras upp betydligt.
2020-01-22 10:10 IP: MpFmVNdh+
Mycket bättre än väntat!! Här gäller det att hålla i aktierna, världsledande!!! Kortare behandlingstid mm mm. Det här kommer sopa mattan med konkurenterna på världsbasis. Uppvärderingarna kommer nog snart på löpande band. Stort tack till Staffan P annars hade aktien stått i 60kr nu. High Five JAVAS!!
Moberg Pharma AB / Fin köpsida! / Fin köpsida!
2020-01-20 13:28 IP: MpFmVNdh+
Nu ser vi en mycket stark köpsida som byggs upp kontra en säljsidan som är minimal. Rätt nyheter nu som vi hoppas och väntar på så kommer det här ta av rejält mot en ny uppvärdering.

Avvaktande handel än så länge det ser ut som att det kommer bli ont om aktier att köpa framöver. Spännande tider nu.
Redigerades 2020-01-20
Moberg Pharma AB / Det drar ihop sig! / Det drar ihop sig!
2020-01-17 08:56 IP: hPUVlh5bB
Konferensen i San Francisco är avklarad. Där har dom mött våra nuvarande partners och ev knutit nya kontakter med potentiella framtida samarbetspartners. Då vi inte hört något annat så får man utgå att dom är med på tåget och det gör hela caset ännu mer intressant!

PM:et som vi väntat på där vi förhoppningsvis får svar om varför den KL inte var bättre än 4,5%. Behövs det bara en justering i behandlingsmetoden eller att någon annan förklaring som kan tolkas positivt så kommer vi få se en rejäl uppvärdering.

Men inget är riskfritt när det gäller aktier så nu gäller det nog att kliva av eller ta position som jag nämnt tidigare nedsidan är minimal i förhållande till uppsidan. PM bör stå runt hörnet jag som många andra skribenter här tror att den djärve kan bli rejält belönad.
Moberg Pharma AB / Insider / Tror som dig wolw
2020-01-15 11:24 IP: Di7hJhzjy
Då informationen som finns i datapaketet som nu gås igenom av ledande experter är av sådan vikt för företaget att dom håller sig ständigt uppdaterad om vad som sker. Den infon är utan tvekan kurs drivande.

Om man känner sig osäker så kan man avvakta eller köpa sig en mindre chanspost. Fallhöjden är nog begränsad i förhållande till uppsidan som är väldigt hög.

Det vi vet av dåliga nyheter är inprisat i dagens kurs skulle jag vilja påstå men ovissheten är förödande för aktiekursen. Men man ska inte glömma att dom anser sig ha så pass goda resultat att om Europa blir lika bra eller bättre så kan dom ansöka om produktregistrering.
2020-01-14 17:56 IP: sUQ9nfgbh
Den har visat svaghet sen den 9 dec då Staffan Persson sålde ut. Den sjunker stadigt (förutom vid några få tillfällen) under låg omsättning det tyder på att dom med större innehav avvaktar. Potentialen i MOB 15 har vi fått pm om och vi väntar nu på ytterligare info om Fas 3 studien.

Håller med om att man kan hålla sig för skratt förhoppningsvis så får vi snart besked om både det ena och det andra skulle jag tro.

Moberg Pharma AB / Insiders som köpte / Det finns inget som hänger på någon tråd!
2020-01-14 13:49 IP: sUQ9nfgbh
Enligt tidigare pm så räcker det med ett positivt fas 3 resultat i Europa för att dom kan få till en produktregistrering. Läs nedan, så vi väntar inte på någon dödsdom direkt utan en förklaring av resultaten från Fas 3 i Nordamerika. Och om den är eller kan tolkas positivt så kan vi bromsa upp den här negativa handeln. Sen har företaget Bupi i tillägg. Sen är det dåligt att det inte är klart så dom kunde ha klara papper med resultaten med sig till Konferensen i USA.

Måndagen den 9 december presenterades huvudresultaten från den första av två studier i fas 3-programmet för MOB-015. Det primära behandlingsmålet uppnåddes och förutsatt att även den andra studien ger positivt resultat kan bägge studierna användas som underlag för produktregistrering.
Redigerades 2020-01-14
Moberg Pharma AB / Väl förberedd för detta event? / Väl förberedd för detta event?
2020-01-13 20:18 IP: B5Ulc6cDS
JP MORGAN HEALTHCARE CONFERENCE, SAN FRANCISCO, 13-16 JANUARI

Det är 12000 deltagare 1250 utställare från 150 länder.

Att åka hit till detta evenemang med befintliga samarbetspartners och ev nya intresserade kunder med en ifrågasatt Fas 3 i bakfickan. Inte en än så länge slutförd evaluering av det datapaket som skulle gås igenom av ledande experter mm för att bla titta på den dåliga kliniska läkningen på 4,5% som rimmar mycket dåligt med den mykologiska läkningen på 70%. Enligt dom själv borde den ligga på 30-50% av dom 70.

En aktiekurs som rasat runt 75% och ett sviktande förtroende för både aktien, bolaget och produkten. Att inte ha påskyndat arbetet så pass att dom har alla fakta som behövs för att lägga på bordet och visa för sina partners och övriga låter helt galet i mina öron.

Jag tror och hoppas verkligen att vi får ett PM i dagarna där vi får klarhet i vad som skett under Fas 3 i USA. Där vi får klargjort vad dom kommit fram till nu är det bara kräftgång i kursen och osäkerheten växer. Jag tror man bör hålla i sina aktier nu som sagt vilken dag som helst borde vi få svar allt annat känns väldigt konstigt! Jag utgår från att dom vet vad dom gör. All info ska delges hela marknaden och partners samtidigt.
Pharmacolog / Herregud / Ny strategi!
2020-01-13 10:34 IP: ZGHS9cD8K
Ja dom har inget annat val än att ändra kurs den nuvarande har inte lett till någon försäljning. Men det hela kostar givetvis pengar och kassan börjar sina. Säljchefen skulle ha fått gå förlängesedan.

Extremt dålig utveckling i bolaget vänder dom inte det här så får dom byta eller ta bort flera folk.

Har du synpunkter eller åsikter om forumet? Vänligen kontakta oss på forum@placera.nu.

Marknadsöversikt

Stockholmsbörsen, OMXS30

I dag
-
Senast
-
{point.key}

Världsindex

Index +/- % Senast
DAX - -
Hang Seng - -
Nikkei - -