fusion

Profilbeskrivning

Finns ingen profilbeskrivning
Senaste inlägg
Rubrik Forum Publicerat
Riyah Oasmia Pharmaceutical 17-06-14 10:02
Diego: Jag vill inte att Julian kommer undan imorgon på kapitalmarknadsdagen det är därför jag hoppas att någon kommer våga att ställa honom till svars för de beslut han tagit! Oasmia Pharmaceutical 17-06-14 09:31
munin: Jag har hopp fortfarande men jag är beredd att kritisera allt som inte innebär pengar in nu!! Oasmia Pharmaceutical 17-06-14 09:21
Börsvis: Det är ju det som är frågan om produkten är tillräckligt tilltalande för att överhuvudtaget någon ska byta ut det som redan fungerar! I Ryssland så verkar svaret hittills vara nej. Oasmia Pharmaceutical 17-06-13 09:57
Amazing: Helt rätt och det är därför det är så viktigt att någon kan ställa Julian till svars för vad han gjort på Kapitalmarknadsdagen och spela in händelsen! Han ska inte få komma undan! Oasmia Pharmaceutical 17-06-12 21:57
Spiewak: Helt uppgiven är jag inte och jag ser fram emot att någon konfronterar Julian på Torsdag angående xr17 avtalen, rysslandsförsäljningen och att emission läckte till aktörer som kunde sälja ut i förväg! Oasmia Pharmaceutical 17-06-12 21:35
Flygaren80: Ja känns inte alls bra med hur det utvecklar sig på USA marknaden just nu. Man kan bara hoppas att Julian har en plan för att stoppa blödningen på Torsdag! Oasmia Pharmaceutical 17-06-12 21:25
Uppskattar också om någon kan filma på Kapitalmarknadsdagen när de ifrågasätter Julian! Oasmia Pharmaceutical 17-06-12 21:22
Lillemannen: Det är fortfarande mycket oklart hur starkt intresset är för Paclical som vi har sett i Ryssland så är det uppenbarligen svagt. Detta har marknaden tagit fasta på! Oasmia Pharmaceutical 17-06-12 21:03
flygaren80 Oasmia Pharmaceutical 17-06-12 21:02
Spiewak: Hoppas du har rätt känner enorm tomhet och uppgivenhet just nu. Men det är ju en själv som är dummast som sitter kvar när aktörer vräker ut. Nu kan jag bara hoppas på vändning till sist. Oasmia Pharmaceutical 17-06-12 20:37
Grobo tack för lugnande ord. Är så pass mycket back redan nu så jag blir kvar till slutet av denna saga! Oasmia Pharmaceutical 17-06-12 16:54
En vädjan till er som ska till Kapitalmarknadsdagen låt inte Julian komma undan! Pressa Julian och hans svans av medlöpare och ställ de tunga frågorna. De måste lägga korten på bordet nu! Oasmia Pharmaceutical 17-06-12 16:43
xelom ja det är väl vilket pris som jag kan få för teckningsrätterna som avgör graden av utspädningen. Oasmia Pharmaceutical 17-06-12 16:34
Helt sjukt detta har räknat ut hur det blir nu med utspädningen. Det blir lite och ingenting kvar fyfan!! Oasmia Pharmaceutical 17-06-12 16:09
1/191 »
2017-06-14 10:02 IP: dAA/bvKi1
Klart att man blir jäkligt känslosam när man ser sitt innehav minska så mycket som jag har fått göra.

Jag vill nu ha svar från Julian om hur det kunde bli såhär så jag får lugn och ro i själen.

Ja det är sant att jag och flygaren80 knöt vänskapens band här på forumet!
Oasmia Pharmaceutical / Oasmia och alla troll / Diego: Jag vill inte att Julian kommer undan imorgon på kapitalmarknadsdagen det är därför jag hoppas att någon kommer våga att ställa honom till svars för de beslut han tagit!
2017-06-14 09:31 IP: dAA/bvKi1
Diego: Jag vill inte att Julian kommer undan imorgon på kapitalmarknadsdagen det är därför jag hoppas att någon kommer våga att ställa honom till svars för de beslut han tagit!

Väldigt svårt att inte bli känslosam när man ser tillbaka hur han hanterat bolagets ekonomi samt en nästan total oförmåga att skriva avtal med betydande upfront!

Och nu ett avtal med Hetero där det inte finns några omedelbara incitament för dem att fokusera på oasmias produkter då de inte betalat en enda krona för detta avtal!!!

Jag vill ha ett svar från Julian imorgon hur han kan tro att Hetero ska lägga ner resurser på Paclical när de inte betalat något för det och nu börjar ju troligtvis processerna om från början i Ryssland när den nya aktören tar över!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Helt sjukt detta!!

Skulle inte förvåna mig om det blir så att folk knappt öppnar käften eller accepterar undvikande svar från Julian!
Redigerades 2017-06-14
Oasmia Pharmaceutical / Oasmia och alla troll / munin: Jag har hopp fortfarande men jag är beredd att kritisera allt som inte innebär pengar in nu!!
2017-06-14 09:21 IP: dAA/bvKi1
munin: Jag har hopp fortfarande men jag är beredd att kritisera allt som inte innebär pengar in nu!!
Oasmia Pharmaceutical / Lägg av! / Börsvis: Det är ju det som är frågan om produkten är tillräckligt tilltalande för att överhuvudtaget någon ska byta ut det som redan fungerar! I Ryssland så verkar svaret hittills vara nej.
2017-06-13 09:57 IP: dAA/bvKi1
Börsvis: Det är ju det som är frågan om produkten är tillräckligt tilltalande för att överhuvudtaget någon ska byta ut det som redan fungerar! I Ryssland så verkar svaret hittills vara nej.

Själv har man ju trott att efterfrågan varit stark för Paclical men jag har börjat att tveka.

Detta är en fråga att ställa till Julian på kapitalmarknadsdagen om det verkligen finns en stor efterfrågan eller om vi blivit lurade att tro detta i alla år!
Redigerades 2017-06-13
Oasmia Pharmaceutical / Oasmia - hyr kan det vara möjligt! / Amazing: Helt rätt och det är därför det är så viktigt att någon kan ställa Julian till svars för vad han gjort på Kapitalmarknadsdagen och spela in händelsen! Han ska inte få komma undan!
2017-06-12 21:57 IP: dAA/bvKi1
Amazing: Helt rätt och det är därför det är så viktigt att någon kan ställa Julian till svars för vad han gjort på Kapitalmarknadsdagen och spela in händelsen! Han ska inte få komma undan!
Redigerades 2017-06-12
Oasmia Pharmaceutical / Kapitalsmarknadsdagen / Spiewak: Helt uppgiven är jag inte och jag ser fram emot att någon konfronterar Julian på Torsdag angående xr17 avtalen, rysslandsförsäljningen och att emission läckte till aktörer som kunde sälja ut i förväg!
2017-06-12 21:35 IP: dAA/bvKi1
Spiewak: Helt uppgiven är jag inte och jag ser fram emot att någon konfronterar Julian på Torsdag angående xr17 avtalen, rysslandsförsäljningen och att emission läckte till aktörer som kunde sälja ut i förväg!

Så länge det finns liv så finns det hopp. Jo det var ju därför man investerade för man såg att Oasmia hade tagit sig en bra bit upp i stegen dock så var man för snabb med att investera och nu lever man på hoppet om att det blir bra.

GLÖM INTE ATT FRÅGA JULIAN OM ÅGERUP LÅNET PÅ 100MSEK+
Redigerades 2017-06-12
Oasmia Pharmaceutical / @Fusion Blir mer ras imorgon? :( Tankar taktik. / Flygaren80: Ja känns inte alls bra med hur det utvecklar sig på USA marknaden just nu. Man kan bara hoppas att Julian har en plan för att stoppa blödningen på Torsdag!
2017-06-12 21:25 IP: dAA/bvKi1
Flygaren80: Ja känns inte alls bra med hur det utvecklar sig på USA marknaden just nu. Man kan bara hoppas att Julian har en plan för att stoppa blödningen på Torsdag!

Redigerades 2017-06-12
Oasmia Pharmaceutical / Att utveckla ett enda läkemedel tar cirka 15 år och kostar, i snitt, över tio miljarder kronor. / Uppskattar också om någon kan filma på Kapitalmarknadsdagen när de ifrågasätter Julian!
2017-06-12 21:22 IP: dAA/bvKi1
Uppskattar också om någon kan filma på Kapitalmarknadsdagen när de ifrågasätter Julian!

Alla har ju mobiltelefon med videoinspelning nu för tiden så detta ska ju inte vara så svårt!

STÅ PÅ ER MOT JULIAN PÅ TORSDAG! JAG TROR PÅ ER!
Redigerades 2017-06-12
Oasmia Pharmaceutical / Att utveckla ett enda läkemedel tar cirka 15 år och kostar, i snitt, över tio miljarder kronor. / Lillemannen: Det är fortfarande mycket oklart hur starkt intresset är för Paclical som vi har sett i Ryssland så är det uppenbarligen svagt. Detta har marknaden tagit fasta på!
2017-06-12 21:03 IP: dAA/bvKi1
Lillemannen: Det är fortfarande mycket oklart hur starkt intresset är för Paclical som vi har sett i Ryssland så är det uppenbarligen svagt. Detta har marknaden tagit fasta på!
2017-06-12 21:02 IP: dAA/bvKi1
Är fast på ett jobb där det inte finns någon ersättare för mig så det är väldigt svårt att ta sig iväg annars hade jag åkt iväg och ställt Julian mot väggen med hur illa detta är skött. Nu står mitt hopp till att någon kan axla denna roll på kapitalmarknadsdagen. Nån som har en stark personlighet och inte viker ner sig när Julian kommer med undvikande svar!!!
Oasmia Pharmaceutical / Kapitalsmarknadsdagen / Spiewak: Hoppas du har rätt känner enorm tomhet och uppgivenhet just nu. Men det är ju en själv som är dummast som sitter kvar när aktörer vräker ut. Nu kan jag bara hoppas på vändning till sist.
2017-06-12 20:37 IP: dAA/bvKi1
Spiewak: Hoppas du har rätt känner enorm tomhet och uppgivenhet just nu. Men det är ju en själv som är dummast som sitter kvar när aktörer vräker ut. Nu kan jag bara hoppas på vändning till sist.

Har inga pengar kvar att försvara mitt ägande med :/

Hoppas att nån själ ska till kapitalmarknadsdagen och kan föra forumets talan mot JULIAN!
Redigerades 2017-06-12
Oasmia Pharmaceutical / Helt sjukt detta har räknat ut hur det blir nu med utspädningen. Det blir lite och ingenting kvar fyfan!! / Grobo tack för lugnande ord. Är så pass mycket back redan nu så jag blir kvar till slutet av denna saga!
2017-06-12 16:54 IP: dAA/bvKi1
Grobo tack för lugnande ord. Är så pass mycket back redan nu så jag blir kvar till slutet av denna saga!
Oasmia Pharmaceutical / En vädjan till er som ska till Kapitalmarknadsdagen låt inte Julian komma undan! Pressa Julian och hans svans av medlöpare och ställ de tunga frågorna de måste lägga korten på bordet nu! / En vädjan till er som ska till Kapitalmarknadsdagen låt inte Julian komma undan! Pressa Julian och hans svans av medlöpare och ställ de tunga frågorna. De måste lägga korten på bordet nu!
2017-06-12 16:43 IP: dAA/bvKi1
En vädjan till er som ska till Kapitalmarknadsdagen låt inte Julian komma undan! Pressa Julian och hans svans av medlöpare och ställ de tunga frågorna. De måste lägga korten på bordet nu!
Redigerades 2017-06-12
Oasmia Pharmaceutical / Helt sjukt detta har räknat ut hur det blir nu med utspädningen. Det blir lite och ingenting kvar fyfan!! / xelom ja det är väl vilket pris som jag kan få för teckningsrätterna som avgör graden av utspädningen.
2017-06-12 16:34 IP: dAA/bvKi1
xelom ja det är väl vilket pris som jag kan få för teckningsrätterna som avgör graden av utspädningen.

Frågan är ju då vad marknaden kommer att sätta för värde på teckningsrätterna om det blir ett par ören eller?

Så här säger bolaget:
Aktieägare som väljer att inte delta i nyemissionen har möjlighet att ekonomiskt kompensera sig för utspädningseffekten genom att sälja sina teckningsrätter i marknaden.

.---------------------

De som köper nu måste ju ha ytterligare resurser senare för att försvara sitt ägande. De kan alltså inte va en fattig lapp som jag....

Kan nån berätta om Mangold fondkommissionen? De verkar sälja aggressivt idag.
Redigerades 2017-06-12
Oasmia Pharmaceutical / Helt sjukt detta har räknat ut hur det blir nu med utspädningen. Det blir lite och ingenting kvar fyfan!! / Helt sjukt detta har räknat ut hur det blir nu med utspädningen. Det blir lite och ingenting kvar fyfan!!
2017-06-12 16:09 IP: dAA/bvKi1
Helt sjukt detta har räknat ut hur det blir nu med utspädningen. Det blir lite och ingenting kvar fyfan!!

Jag har nu 55247 aktier * 3,25kr * 0,715 (28,5% utspädning) = det blir alltså bara 128380 kr kvar efter utspädning!!!!! Helt sjukt. Det blir totalt 368620kr i förlust sen i oktober!!! Då jag ursprungligen lagt 497000kr i Oasmia!!! Jag har inga möjligheter att försvara mitt ägande då allt jag har redan ligger i Oasmia!

Vad kommer dessa teckningsrätter ha för värde kommer jag att kunna minska utspädningen med några procent?

Förstår inte de som köper nu och sen får uppleva denna utspädning! kan någon förklara!!!

Vet inte vad jag ska ta mig till här!! Visst det är mitt eget fel jag var komplett idiot som lyssnade till mannen1 med flera...

Redigerades 2017-06-12

Har du synpunkter eller åsikter om forumet? Vänligen kontakta oss på forum@placera.nu.

Marknadsöversikt

Stockholmsbörsen, OMXS30

I dag
-
Senast
-
{point.key}

Världsindex

Index +/- % Senast
DAX - -
Hang Seng - -
Nikkei - -