JAKI

Profilbeskrivning

Finns ingen profilbeskrivning
Senaste inlägg
Rubrik Forum Publicerat
Re Spiewak "Förstår inte varför BP ska vara rädda" Oncology Venture 20-11-25 12:09
Re Tekniker "Be cool" Oncology Venture 20-11-17 12:20
Den nya tranchen Oncology Venture 20-11-06 10:14
Re Shmoopy "vissa lovade" Oncology Venture 20-11-04 13:16
Steve Carchedi Oncology Venture 20-10-28 13:10
Re JBLL "hur likt Tekniker och Vince" Oncology Venture 20-10-28 13:05
Re Vince "längst ner i gruvan" Oncology Venture 20-10-27 14:16
Re JBLL "Första gången" Oncology Venture 20-10-26 14:39
Re Vince "Jag köper på 1.50" Oncology Venture 20-10-23 11:04
Re JBLL "därför jag är kvar" Oncology Venture 20-10-09 13:23
Re JBLL Oncology Venture 20-10-09 12:22
Re JBLL "alla andra var idiotier" Oncology Venture 20-10-09 12:01
Re PineappleS "AVA storsäljare" Oncology Venture 20-10-07 17:22
Re Tekniker Oncology Venture 20-10-02 13:06
Re Allttid lång "@Jaki" SolTech Energy Swe. 20-09-23 15:32
1/98 »
Oncology Venture / Personaliserad medicin / Re Spiewak "Förstår inte varför BP ska vara rädda"
2020-11-25 12:09 IP: fVjZ6XlXn
BP säljer cancerbehandlingar som bara fungerar på en begränsad del av patienterna som i många fall tvingas genomgå flera olika behandlingar innan dom blir cancerfria. Med PRP (DRP för individanpassad behandling) ökar möjligheten att hitta rätt behandling första försöket. Det kommer naturligtvis minska volymerna på befintliga behandlingar och det blir i princip omöjligt att sälja cancerläkemedel utan DRP certifiering. Värdet ligger i de algoritmer Professor Steen Knudsen jobbat fram under lång tid. 2004 startade han Medical Prognosis Institute A/S som bedrev studier på upp till tio år gamla tumörbiopsier där man hade tillgång till patientjournaler så man fick facit på om DRP kunde förutse vilka patienter som fått lyckade/misslyckade behandlingar.
Oncology Venture / Intresse / Re Tekniker "Be cool"
2020-11-17 12:20 IP: fVjZ6XlXn
Jag fyllde på med en skvätt för 1,326. Bättre än 3 kronor, för min del.
Oncology Venture / Den nya tranchen / Den nya tranchen
2020-11-06 10:14 IP: fVjZ6XlXn
Dags att fylla på. Den nya tranchen gör ju att man tvingas köpa till dagskurs om man vill behålla sin andel av bolaget. Omöjligt att förutse när den omvandlas till aktier. Så nu får man fundera på om det är dags att slå till eller hoppas på att tranchen omvandlas och säljs så kursen trycks ner ytterligare. Jag håller mig till min strategi att löpande köpa små poster.
Oncology Venture / Barda! / Re Shmoopy "vissa lovade"
2020-11-04 13:16 IP: fVjZ6XlXn
Är man så godtrogen att man tror att en anonym på nätet kan lova hur en aktie kommer utvecklas är det bäst att man blir av med sina slantar. Det kan bli en utvecklande läxa för den som har förmåga att lära sig av sina misstag.
2020-10-28 13:10 IP: fVjZ6XlXn
Steve, inte han med Låjden, sa när han var nytillträdd att han skulle skapa värde till ägarna. Hitintills tycker jag att han gjort ett klent jobb. Jag undrar om han verkligen har sitt hjärta i Allarity eller om det är hans gamla polare som prioriteras.
Oncology Venture / A. / Re JBLL "hur likt Tekniker och Vince"
2020-10-28 13:05 IP: fVjZ6XlXn
Dom går säkert i samma skola. Men det är väl inte mupparna på forumet som vi behöver analysera.
Oncology Venture / Swb / Re Vince "längst ner i gruvan"
2020-10-27 14:16 IP: fVjZ6XlXn
En aktie kan alltid gå ner 100%. Men det är aldrig för sent att ge upp. Så det är bäst för dom otåliga att ägna sig åt något trevligare än aktiespekulation.
Oncology Venture / Biomarkör / Re JBLL "Första gången"
2020-10-26 14:39 IP: fVjZ6XlXn
DRP är ju betydligt äldre än så. MPI genomförde ett stort antal tester med DRP på, upp till tio år, gamla biopsier. Man kunde peka ut vilka patienter som fått lyckade behandlingar med en rad olika cancerbehandlingar genom att få tillgång till patientjournaler. Där fick man facit vilka som botats. Det är grunden till det som kommer komersialiceras som PRP. Personal Response Predictor. Där ser jag det största värdet. Coronamedicin är bara en fis i rymden.
Oncology Venture / Jag köper på 1.50 / Re Vince "Jag köper på 1.50"
2020-10-23 11:04 IP: fVjZ6XlXn
Lycka Till!
Jag siktar inte på någon speciell kurs. Jag köper när jag har cash på kontot och hittar en intressant placering. Inte så ofta i allarity. Men idag blev det ett knippe för 1,522. Det tycker jag var ett bra pris även om det går att köpa till lägre kurs vid senare tillfälle.
Oncology Venture / Vince / Re JBLL "därför jag är kvar"
2020-10-09 13:23 IP: fVjZ6XlXn
Jag investerade i både MPI och OV. Att bolagen slogs ihop gillade jag inte. Jag var mest imponerad av att MPI lyckats visa att man kan förutse om befintliga cancerläkemedel ger effekt på en enskild drabbad individ. Det är där jag såg den värdefullaste effekten. Den är i klass med vad Google betydde för den som sökte på nätet. Att det även finns potential i att rädda utvecklingsprojekt som kört i diket gjorde att jag även gick in i OV. DRP och PRP vänder sig mot olika målgrupper även om dom utgår från samma grundalgoritm. Men det finns säkert goda skäl att driva båda spåren i samma bolag. Nu hoppas jag att FDA inte är totalt korrumperat av BP så vi kan få det första DRP certifierade läkemedlet på marknaden under nästa år. Det kommer skaka om läkemedelsbranschen i hela världen.
2020-10-09 12:22 IP: fVjZ6XlXn
Med facit i handen kan man bara konstatera att vi var lite väl tidiga på bollen. Att vi båda är kvar kan man väl ta som bevis för att vi båda trodde stenhårt på DRP och fortfarande gör det. Om det kommer bli bra eller dålig avkastning på placeringen är det i alla fall alldeles för tidigt att vara säker på. Jag fortsätter min strategi med små köp utspritt i tiden och hoppas kunna köpa i många år.
Oncology Venture / Vince / Re JBLL "alla andra var idiotier"
2020-10-09 12:01 IP: fVjZ6XlXn
Dom flesta blir klokare med åren. Man blir lite nostalgisk när man läser på forum. Jag får känslan av att Vince tagit över den roll du spelade för några år sedan.
Oncology Venture / Utspädning mycket liten. / Re PineappleS "AVA storsäljare"
2020-10-07 17:22 IP: fVjZ6XlXn
Jag använder AVA för mina affärer och jag köper.
2020-10-02 13:06 IP: fVjZ6XlXn
Det verkar vara många muppar på forumet. Då kan man förvänta sig att dom säljer på fredag för att kunna festa i helgen. Bra för dom som vill öka sitt innehav.
SolTech Energy Swe. / ? / Re Allttid lång "@Jaki"
2020-09-23 15:32 IP: fVjZ6XlXn
Jag är fortfarande övertygad om att affärsmodellen är den rätta. Det kan aldrig vara fel att bygga solcellsparker där elen behövs som bäst. Kineserna är medvetna om vad koleldning innebär och så vitt jag förstått satsar dom helhjärtat på att på sikt övergå till sol, vind och vatten.
Det är avsaknaden av den moraliska kompassen i ledningsgruppen som oroar mig. När man ger utvalda investerare ca 50% rabatt undrar jag vilka andra förmåner man kostar på bolaget som jag inte vet om. Men jag har fortfarande ett visst intresse kvar för bolaget eftersom jag även ställt upp när bolaget emitterat obligationer.

Har du synpunkter eller åsikter om forumet? Vänligen kontakta oss på forum@placera.nu.

Marknadsöversikt

Stockholmsbörsen, OMXS30

I dag
-
Senast
-
{point.key}

Världsindex

Index +/- % Senast
DAX - -
Hang Seng - -
Nikkei - -