Vilken tävling va!
Vem är nervösast?
Först bara, den här fåniga kommentaren från drömmarna. ”Du äger inga aktier”…
Men snälla! Exakt vad vill Ni uppnå med en sådan barnslig kommentar?
Rent generellt, se inte aktiehandel som en gammal bakelit-strömbrytare. Av/på, av/på.
Utan mer som en modern dimmer. Då kan man ställa in ljuset precis så mycket som man vill.
Precis som med aktier.
Och sedan ett annat tips, skaffa flera lampor, så behöver ni inte flytta med er lampan och ha ljuset tänt i ett rum i taget.
Så, tillbaka till vem som är nervösast. Spännande.
Är det jag?
Jag sitter och överväger tillfällen att köpa in mig igen. Och även här målas det upp som om det var någon gigantisk mur jag måste forcera först. Men det är det ju inte. Vore jag nervös för att missa något så att jag känner att det besvärar mig, köper jag in mig på några sekunder.
Men just nu hade jag varit mer orolig om jag ägde aktien, än jag är för att aktien skulle fastna i något sorts ingenmansland, som gör att det blir ofördelaktigt för mig att köpa tillbaka.
Jag hade varit mer orolig om jag ägt aktien nu, då finansieringen är ett gigantiskt frågetecken. Och det hade känts mycket surt om jag köpte in mig i förtid för att sedan se ytterligare utspädning och ytterligare förlorade slantar, eller ännu värre. Därför väntar jag eventuellt in i det sista. Vi får se.
Eller är det "någon annan" som är nervösast?
Vad har ”Denne” att vara nervös för då? Allt ser ju strålande ut! Big Bang liksom?!
Men det är ju det det inte gör. Vi vet inte hur studien går, vi vet inte hur allt ska finansieras, vi vet ingenting. Man kan bara hoppas att det beror på nära ”Big Bang”. Men om den uteblir då? Som den gjort så många gånger förr. Trots alla "tydliga tecken". DET har denna ”andra” att vara nervös för.
Så, vem är nervösast? Tusenkronorsfrågan…
Redigerades 2019-11-01