Siddharta

Profilbeskrivning

Rätt tanke. Rätt handling. Var ärlig. Var ödmjuk. Du träffar aldrig toppen. Du träffar aldrig botten. Det enda man vet, är att det aldrig blir som man tänkt sig. Det enda man kan vara säker på, är att allt är föränderligt. Var inte girig.
Senaste inlägg
Rubrik Forum Publicerat
Inte oväntat raderat Kancera AB 19-11-02 21:30
Men näää... Kancera AB 19-11-01 22:46
Och eftersom jag inte ÄR ensam... Kancera AB 19-11-01 22:12
Utveckla gärna det Kancera AB 19-11-01 22:06
Konstigt Kancera AB 19-11-01 21:58
Candy from a child Kancera AB 19-11-01 21:53
Korven Kancera AB 19-11-01 21:09
Fundering Kancera AB 19-11-01 20:57
Och du burkkorv Kancera AB 19-11-01 20:55
Svar Kancera AB 19-11-01 19:40
Haha! Kancera AB 19-11-01 18:56
By the way Kancera AB 19-11-01 17:33
Vem är nervösast? Kancera AB 19-11-01 13:08
Eeehhh... Va? Kancera AB 19-10-31 19:44
Forts Kancera AB 19-10-31 19:24
1/76 »
Kancera AB / Inte oväntat raderat / Inte oväntat raderat
2019-11-02 21:30 IP: IDMpBO1Ao
Vad rent och fint det var här inne! Är det någon som städat?

Fick förra inlägget raderat, så jag redigerar. Undrar vad som inte faller på läppen denna gång.

"Men vad ser jag? Matinlägg finns kvar? Nu blir jag konfunderad? Är det bara vissa av dessa inlägg som raderas?

Det här måste gås till botten med. Men inte ikväll. Nu måste jag ägna tiden åt nära och kära. Fick klagomål igår, då jag ägnade för mycket tid åt forumet.

Som tur är har jag aktiekursens trend på min sida.

Fortsatt trevlig helg på er. :)"
Kancera AB / Candy from a child / Men näää...
2019-11-01 22:46 IP: i4VW5TDkj
Nu börjar det bli lite för sent.

Så hääääär länge kan man ju inte vara uppe. En del tycker ju det är jättekonstigt.
Kancera AB / Candy from a child / Och eftersom jag inte ÄR ensam...
2019-11-01 22:12 IP: i4VW5TDkj
...måste jag tyvärr avsluta vårt trevliga samtal nu. De jag har omkring mig vill nu njuta av min närvaro.
Men är det något ämne som du vill ta upp går det jättebra att posta det i forumet så besvarar jag det så fort jag har möjlighet. Förmodligen redan i morgon förmiddag. Trevlig kväll.

Och ditt senaste inlägg lät mest som (ursäkta) fyllesvammel. Ingen logik.

(yclept, är du tillbaka? Glad att du lever!)
Redigerades 2019-11-01
Kancera AB / Candy from a child / Utveckla gärna det
2019-11-01 22:06 IP: i4VW5TDkj
Bekräftelsebehovet tillgodosåg jag redan i 20-årsåldern. Många år sedan nu.

Min agenda här? Har jag inte svarat på det redan? Jag ska syna hur det hela slutar. Är inte mer komplicerat än så.

Glad att du lärt dig koka ris. Vi vill inte se mer riskok som i videon. Uuuuuhhhh...
Redigerades 2019-11-01
Kancera AB / Korven / Konstigt
2019-11-01 21:58 IP: i4VW5TDkj
Har alltid fått omdömet av mina anställda att vara tydlig (och rättvis). Nu får jag twilight-vibbar igen...

Läste mina tidigare inlägg ikväll för tionde gången och kan ändå inte känna igen din beskrivning av instabil, virrig och osäker. jag tror du måste precisera mer vad du exakt menar med det. Förklara gärna. Snälla.

För du snackar väl inte utan att koppla på hjärnan? Det var yclepts specialitet.
Redigerades 2019-11-01
Kancera AB / Candy from a child / Candy from a child
2019-11-01 21:53 IP: i4VW5TDkj
Lika enkelt som att argumentera här inne.
Om jag sökte bekräftelse och "kompisar", borde jag inte vara liiiiiiite mer nertonad då?
Kancera AB / Korven / Korven
2019-11-01 21:09 IP: i4VW5TDkj
Är jag för rapp för dig? Hänger du inte med?

Ledsen, kommer inte sänka nivån för din skull.

Och ang. att inte veta vem som är vem, så är jag nog inte ensam. Finns element här inne, som förmodligen förvirrar samtliga här.
Redigerades 2019-11-01
Kancera AB / Fundering / Fundering
2019-11-01 20:57 IP: i4VW5TDkj
Det är väl inte burkkorven som är yclept? Samma surrealism.

Och svar 13:08 tycker jag handlar en hel del om aktier. Tar ju till mig av kritiken. Ville inte bara skriva om mat och musik. :)
Redigerades 2019-11-01
Kancera AB / Och du burkkorv / Och du burkkorv
2019-11-01 20:55 IP: i4VW5TDkj
Du skrev att mina inlägg var virriga?

jag har läst mina inlägg om och om igen nu ikväll, och kan verkligen inte förstå vad du menar?
(Ja, de som fortfarande får vara kvar.)

Jag tycker jag är redig och klar!?

Åh, nej! Säg inte att jag också lever i en Twilight Zone? Smittar det?

Förklara gärna!
2019-11-01 19:40 IP: i4VW5TDkj
Burkkorv eller vad du nu heter. Uppskattade på något sätt yclept, då han var en utmaning. Han hade en retorik som jag inte riktigt behärskade. Bra träning. Det gjorde att jag var tvungen att koncentrera mig lite mer för at besvara hans inlägg. Fractalking, du hade stigit i aktning ifall du inte raderade mina inlägg stup i kvarten, utan bemötte dem istället. Raderandet signalerar mer svaghet istället. Har aldrig problem med en "good fight".

Haha, såg klippet om ris. plockar upp handsken. nu ska jag lära er hur ris verkligen ska tillagas. Skyll inte på mig när forumet handlar om mat. ni verkar gilla det innerst inne... :)
Redigerades 2019-11-01
2019-11-01 18:56 IP: i4VW5TDkj
Tjena! Avslöjad direkt. Jaja, du är välkommen , vad du än heter.
Är det inte det aktiehandel handlar om?
Köpa eller sälja? :)

Ursäkta, Ska precis sätta mig till bords. Vet hur oönskat det är att prata om mat. :)
Kancera AB / By the way / By the way
2019-11-01 17:33 IP: i4VW5TDkj
Vart har yclept tagit vägen? Även om jag inte direkt saknar honom, så vill jag ju inte honom något illa. Hoppas det inte hänt något. Han har inte skrivit på flera månader(?). För han var väl inte bara ytterligare ett "spöknick"? Tyckte han hade en lite annan ton i sina inlägg än "normen".
Redigerades 2019-11-01
Kancera AB / Vem är nervösast? / Vem är nervösast?
2019-11-01 13:08 IP: i4VW5TDkj
Vilken tävling va!

Vem är nervösast?

Först bara, den här fåniga kommentaren från drömmarna. ”Du äger inga aktier”…

Men snälla! Exakt vad vill Ni uppnå med en sådan barnslig kommentar?

Rent generellt, se inte aktiehandel som en gammal bakelit-strömbrytare. Av/på, av/på.
Utan mer som en modern dimmer. Då kan man ställa in ljuset precis så mycket som man vill.

Precis som med aktier.

Och sedan ett annat tips, skaffa flera lampor, så behöver ni inte flytta med er lampan och ha ljuset tänt i ett rum i taget.

Så, tillbaka till vem som är nervösast. Spännande.

Är det jag?
Jag sitter och överväger tillfällen att köpa in mig igen. Och även här målas det upp som om det var någon gigantisk mur jag måste forcera först. Men det är det ju inte. Vore jag nervös för att missa något så att jag känner att det besvärar mig, köper jag in mig på några sekunder.
Men just nu hade jag varit mer orolig om jag ägde aktien, än jag är för att aktien skulle fastna i något sorts ingenmansland, som gör att det blir ofördelaktigt för mig att köpa tillbaka.

Jag hade varit mer orolig om jag ägt aktien nu, då finansieringen är ett gigantiskt frågetecken. Och det hade känts mycket surt om jag köpte in mig i förtid för att sedan se ytterligare utspädning och ytterligare förlorade slantar, eller ännu värre. Därför väntar jag eventuellt in i det sista. Vi får se.

Eller är det "någon annan" som är nervösast?
Vad har ”Denne” att vara nervös för då? Allt ser ju strålande ut! Big Bang liksom?!
Men det är ju det det inte gör. Vi vet inte hur studien går, vi vet inte hur allt ska finansieras, vi vet ingenting. Man kan bara hoppas att det beror på nära ”Big Bang”. Men om den uteblir då? Som den gjort så många gånger förr. Trots alla "tydliga tecken". DET har denna ”andra” att vara nervös för.

Så, vem är nervösast? Tusenkronorsfrågan…
Redigerades 2019-11-01
Kancera AB / Siddharta / Eeehhh... Va?
2019-10-31 19:44 IP: UsPASBcwW
Var det att jag var uppe sent? Får du inte vara uppe så sent?

I övrigt, ser inget i de inläggen som motsäger det jag säger. Att jag blir förbannad när någon lurar mig ska inte förväxlas med nervositet.

Nu får du ursäkta, ska laga mat. Wok-gryta med risnudlar, kycklingfilé, currypasta, färskriven ingefära, paprika, kokosmjölk... Hoppsan! Jag glömde, ni gillar ju inte när jag skriver om mat.
Redigerades 2019-10-31
2019-10-31 19:24 IP: UsPASBcwW
Inlägg av mig 17 11 10:

"Äntligen börjar TO2an komma ner i rimlig värdering. Skippa LeoVegas i helgen. Oddsen för avtal och ?x pengarna är grymt bra. Trevlig helg."

Det var här det började. :)

Har du synpunkter eller åsikter om forumet? Vänligen kontakta oss på forum@placera.nu.

Marknadsöversikt

Stockholmsbörsen, OMXS30

I dag
-
Senast
-
{point.key}

Världsindex

Index +/- % Senast
DAX - -
Hang Seng - -
Nikkei - -