På Placera och Avanza använder vi cookies för att säkerställa funktionalitet, personalisera innehåll och annonser och för att analysera hur sajten används. Genom att godkänna accepterar du att cookies används. Läs mer och hantera inställningar

Riokalle

Profilbeskrivning

Finns ingen profilbeskrivning
Senaste inlägg
Rubrik Forum Publicerat
TA CloudRepublic 21-04-11 17:23
Lugna och fina nu CloudRepublic 21-04-08 18:15
Kassan CloudRepublic 21-03-19 12:25
John John John... EasyFill AB 21-03-04 07:30
John""" EasyFill AB 21-03-03 08:14
john... EasyFill AB 21-03-02 17:32
Insider NADA EasyFill AB 21-03-02 16:49
Blankning i Diamyd hos NN - njet Diamyd Medical AB 21-03-02 13:27
Usel värdering CloudRepublic 21-02-05 11:00
Fatfish Group Limited (ASX: FFG) – Trading Halt Abelco 20-09-30 05:27
Icandy Abelco 20-09-30 05:12
Market cap Abelco 20-09-24 09:01
Sansa dig nu Penning Abelco 20-09-24 08:27
Här får ni villkoren för TO2 också Abelco 20-05-11 16:51
Angående TO1 och 3 Abelco 20-05-11 16:22
1/4 »
2021-04-11 17:23
Jag vill gärna att kursen går upp och kan jag kränga iväg mitt relativt stora innehav på 18-19 är jag nöjd och på 20 SEK är jag överlycklig. Men att tro att TA fungerar på en så extremt dåligt omsatt aktie som dessutom i princip inte omsatt några aktier på dessa nivåer är naivt.
CloudRepublic / Lugna och fina nu / Lugna och fina nu
2021-04-08 18:15
CR Ventures kommer efter en utskiftning av den 150 000 0000 aktierna fortfarande inneha ca 300 000 000 aktier i Brandbee Holding och styrelsen har redan flertalet propåer av intressenter för att förvärva hela eller delar av innehavet.

CR Ventures avser att senast i samband med ordinarie årsstämma presentera en potentiell uppköpskandidat åt bolaget.

Allt enligt meddelande från Cision idag kl 15:09
CloudRepublic / Kassan / Kassan
2021-03-19 12:25
Nuvarande CR har väl ett par miljoner i kassan? Undrar var dom landar, borde vara kvar i nya skalet om jag förstått rätt eller...?
EasyFill AB / John John John... / John John John...
2021-03-04 07:30
Mitt första inlägg i frågan var ett bekräftande på vad goingforgold hade skrivit angående bristen på insiderköp. Sedan börjar du hacka som en gammal utombordsmotor på fulolja.

Du har livligt fantasi, är du barnboksförfattare eller kanske politiker eftersom du handskas så ovarsamt med sanningen och läser in massa saker mellan raderna.

Men jag kan hålla med dig om att det är helt ointressant att jag inte har något som helst förtroende för ledningen, detta efter över tio års ökenvandring med en aldrig sinande ström av drömmar och förespeglingar att NU händer det, kontrakt som visar sig inte finnas osv.

Men det intressanta är att inte bara jag har lågt förtroende för ledningen utan även den s.k. marknaden, därav det låga priset på aktien. Insiderköp skulle kunna vara ett sätt att återfå lite av det stukade förtroendet, ett par större ordrar skulle givetvis vara ännu bättre.

Kort sagt jag gillar idén men inte ledningen, därför har jag aktien. Men Jänkarn verkar lovande, där verkar det hända grejer, det kanske tar sig till slut.

Jag unnar dom flesta aktieägare i EF en rejäl uppgång i aktien att företaget börjar visa vinst. Framför allt alla som har varit med sedan starten.

Givetvis vill jag tjäna pengar på mina aktier medan du verkar vilja framhålla att du är filantropiskt lagd, grattis, det är stort.

Mina brallor sitter där dom skall med hängslen och livrem.

Sista som jag säger i ärendet, du kan fortsätta bjäbba om det roar dig.
EasyFill AB / John""" / John"""
2021-03-03 08:14
Du bygger halmgubbar, jobbar du på Easy???

Klart som fan att jag vill att kursen skall gå upp. Om du vill ägna dig allmosor, fine, be my guest!
2021-03-02 17:32
Jag har inte krävt någonting men påpekat att förtroendet för Easyfill är i botten efter alla löften dom har gett utan att uppfylla genom åren. Det finns flera sätt att återfå förtroendet, ett fett insiderköp är ett sätt. Det som vore trevligast är en riktigt stor UNDERSKSRIVEN order eller gärna en kombination av dom båda.

Vilka aktier jag köper eller säljer har du givetvis inte ett skit med att göra.
Redigerades 2021-03-02
EasyFill AB / Insider NADA / Insider NADA
2021-03-02 16:49
Ja, frågan är varför inga insiderköp görs om nu framtiden är så lovande, det kom upp på dagningen i måndags. Jens har inga pengar och Bagge hade minsann köpt 100 000 TO som han löst in förra året. Men helt seriöst så är detta peanuts, för att återvinna i alla fall lite av aktieägarnas förtroende efter alla löften/drömmar skulle ett rejält insiderköp sitta bra. Vi är nog många aktieägare som ligger rejält back på skräpet.
Diamyd Medical AB / Blanking i Diamyd / Blankning i Diamyd hos NN - njet
2021-03-02 13:27
Nordnet ser för tillfället över vilka aktier man får blanka hos dom och inte. Diamyd är dessbättre i alla fall i skrivande stund borttaget från listan.

"Aktier Nätbanken Nordnet begränsar utbudet av vilka aktier som är blankningsbara. Det bekräftar Nordnets kommunikationschef Johan Tidestad för Nyhetsbyrån Direkt."

https://www.privataaffarer.se/nordnet-begransar-utbudet-av-blankningsbara-aktier/
Redigerades 2021-03-02
CloudRepublic / Usel värdering / Usel värdering
2021-02-05 11:00
Man bör betänka att kursen var på över 12 innan nyheten kom om "uppköp".
Att få ett gäng aktier i ett skräpbolag som Brandbee är inte speciellt tilltalande.
Ge mig 18 SEK kontant så är jag mer än glad att sälja.

Man bör heller inte glömma att introduktionskursen var på 27, sedan halverades aktien för att sedan halveras igen. Företaget har varit uselt på att skapa värde för aktieägarna och denna affär stinker skunk. Man hade kunnat köpa i princip vad som helst istället för Cloud när dom introducerades och fått pengarna dubblade.
Abelco / Fatfish Group Limited (ASX: FFG) – Trading Halt / Fatfish Group Limited (ASX: FFG) – Trading Halt
2020-09-30 05:27
Spännande tider!
Abelco / Icandy / Icandy
2020-09-30 05:12
iCandy Interactive Limited (ASX: ICI) – Trading Halt
Description
The securities of iCandy Interactive Limited (‘ICI’) will be placed in trading halt at the request of ICI, pending it
releasing an announcement. Unless ASX decides otherwise, the securities will remain in trading halt until the
earlier of the commencement of normal trading on Friday, 2 October 2020 or when the announcement is
released to the market.
Issued by
Daniel Nicholson
Adviser, Listings Compliance (Perth)
Abelco / Market cup / Market cap
2020-09-24 09:01
Skumt jag kollade på Yahoo, där står 29,41 men ser som ni säger på Bloomberg 34,5. Hoppas ni har rätt!
Redigerades 2020-09-24
Abelco / Sansa dig nu Penning / Sansa dig nu Penning
2020-09-24 08:27
Icandy är väl noterade i AUD och en sådan kostar ca 6,35 i skrivande stund och Abelco äger väl 41% nu. Lite dryg 75 miljoner är det väl? Inte illa och efter ett avtal med Kina borde vi upp, men rätt skall vara rätt...
Abelco / Här får ni villkoren för TO2 också / Här får ni villkoren för TO2 också
2020-05-11 16:51
Anmälan om teckning av aktier med stöd av teckningsoptioner ska ske från och med den 1 juni
2021 till och med den 30 juni 2021.

https://abelco.se/wp-content/uploads/2019/05/Villkor-teckningsoptioner-Abelco-TO2.pdf
Abelco / Angående TO1 och 3 / Angående TO1 och 3
2020-05-11 16:22
Detta gäller!
Beslut togs på extrastämma 15 april

Punkten 7 - Beslut om ändring av teckningsoptionsvillkor för teckningsoptioner serie TO1
och TO3
Styrelsen föreslår att stämman beslutar att teckningstiden enligt teckningsoptionsvillkoren
avseende teckningsoptioner serie TO1 ändras från den 1 juni–30 juni 2020 till den 1 november–30
november 2020 samt att teckningstiden enligt teckningsoptionsvillkoren avseende
teckningsoptioner serie TO3 ändras från den 1 juni–30 juni 2020 till den 1 februari–28 februari
2021.

https://abelco.se/wp-content/uploads/2020/03/Abelco-Kallelse-andring-optionsvillkor-SVE.pdf
Redigerades 2020-05-11

Har du synpunkter eller åsikter om forumet? Vänligen kontakta oss på forum@placera.nu.

Marknadsöversikt

Stockholmsbörsen, OMXS30

I dag
-
Senast
-
{point.key}

Världsindex

Index +/- % Senast
DAX - -
Hang Seng - -
Nikkei - -