Killswitch

Profilbeskrivning

Finns ingen profilbeskrivning
Senaste inlägg
Rubrik Forum Publicerat
undrar vart botten blir för denna gång. Anoto Group 20-02-18 19:49
Åren i Anoto Anoto Group 20-01-15 16:10
avgång pga rasism eller är det undanflykt/bortförklaring? Anoto Group 20-01-15 00:29
@elexir är du inte lite sen ute med det där gnällande granskning Anoto Group 20-01-10 11:21
Han placerade ut pjäsen för sin egen och vissa Investerares vinning Anoto Group 20-01-10 11:14
Fusion09 sant men.... Anoto Group 19-09-19 20:58
detta är skilnaden mellan mig och körgossar här inne. detta skrev jag för 3 månader sen när jag köpte mig en chanspost Anoto Group 19-09-19 20:28
som sagd vi syns nere vid kronan skrev jag igår Anoto Group 19-09-19 11:06
Tack för kaffet över 30 % Anoto Group 19-09-18 16:59
@löwert59 Anoto Group 19-06-24 14:06
Foxen nej först en rekyl upp Anoto Group 19-06-18 09:02
Jag köpte in mig för 1 krona någon vecka sen (chanspost) Anoto Group 19-06-03 13:09
som vanligt Unni du svarade på en fråga jag har aldrig ställt Anoto Group 19-05-23 09:49
Det räcker nu Unni och ni andra Anoto Group 19-05-23 08:52
ser onekligen bra ut ur FA och TA perspektiv Sensys 19-05-21 19:46
1/158 »
Anoto Group / undrar vart botten blir för denna gång. / undrar vart botten blir för denna gång.
2020-02-18 19:49 IP: +JB/4qz31
och jag blir mycket förvånad om man visar lägre förlust än 12 miljoner kronor
Vissa distriktet väljer att prova kait, OK men än så länge är det bara kostnad och genererar absolut inga intäkter därav PILOT projekt.

Jag gissar bästa fallet -12M och värsta fallet allt över -12M, sjunkande omsättning, inget om dr watson ADNA eller andra förhoppningar som aldrig kommer till skott.

Blir spännande och se varför man skjuter på datumet, kan det vara som alla andra gånger att man jobbar häcken av sig men och inte har tid att lämna rapporten i tid. Det värsta är ju att även då har man visat gigantiska minussiffror.
Anoto Group / Åren i Anoto / Åren i Anoto
2020-01-15 16:10 IP: ETXjbHauk
År 2000 ca 70 M aktier och närmare 7 miljarder i börsvärde

År 2010 ca 350 M aktier och ett börsvärde kring 600 Miljoner

År 2015 ca 1,2 Miljarder aktier och ett genomsnitt börsvärde ca 450 Miljoner kronor

Nu är det år 2020 där vi har 150M aktier gånger 30 (alltså ca 4,5 Miljarder aktier) innan splitt och det sorgliga är att företagets äffersmodell är förlegat och konkurrenterna passerat förbi för länge sen
Anoto har ett börsvärde kring 180 Miljoner medan företaget har lyckats sumpa bort miljarder i kronor

Vart har pengarna som småspararna betalat i form av utspädningar tagit vägen.

Hela styrelsen borde anmälas

https://www.affarsvarlden.se/premium-nyheter/dags-for-revansch-6976730
Anoto Group / avgång pga rasism eller är det undanflykt/bortförklaring? / avgång pga rasism eller är det undanflykt/bortförklaring?
2020-01-15 00:29 IP: +JB/4qz31
1. Misslyckad 5 års avtal gällande kunden T-study ( Won är grundaren till T-stone) som skulle innebära försäljning av 10 tusen tals pennor/kvartal. Inte en enda ord om det?
2. Köper förlustbelastade kunder (betalar av 10 tals miljoner i skulder där omsättningen minskar för varje kvartal samt bidrar till förlust) så som:
- we inspire: (där Anoto hade andelar) såldes i de tysta utan att upplysa marknaden vad den affären gick på. men Anoto gjorde förlustaffär när man läser de äldre kvartalsrapporten
- Livescribe: företaget köptes för närmare 120 miljoner kronor (cirka) men tittar man på den sjunkande omsättningen sen förvärvet gjordes så är det en brakförlust affär.
- Pen gen: (Won som var större delägare i det brakförlust förklarade företaget) köptes för överpris och omsättningen bara sjunker.

3. Avtal, OEM, Order mm som aldrig lyckades men kostade Anoto 100 tals miljoner kronor i form av NE (så att de var vi som betalade för de kalasen)

OEM
# HP: saknar ord
# Panasonic: Såldes det några skärmar där Anoto pennan skulle ingå i optionen? vad jag vet så var det knappt något att parata om

Order:
CEVAHIR: detta var en order och absolut inte ett avtal enligt rapport och VD´s egna ord i intervju med redeye, sen kom besked i en rapport vilket är ej lagenligt då varje ändrad förutsättning som har marknadspåverkan ska medges omgående där man trollade bort order till avtal. Vad hände med det avtalet?

AVTAL med lovord från styrelsen
Trata som knappt omsatt 2 miljoner kronor år 2016-2017 enligt DI analys skulle axla ett avtal som sa att ordergång för över 90M dollar på 3 år så skull Trata få sin exklusivitet att bli förlängd ytterligare några år. det var ju det största avtal Anoto hade skrivit på och att man inte skulle hinna med leveranserna enligt Vd´n. Ni minns väl när Won sa att anställda i Asien jobbade övertid för att hinna med gällande utveckling, produktion mm.

Nu till utveckling av mjuk och hårdvara som aldrig slog igenom under wons tid

# Livescribe pennor som innan uppköp låg top 5 men numera bara sjunker i omsättning
# pen gen pennor som skulle innebära hög kvalité låg produktionskostnad och väldigt precis men omsättningen i Asien sjönk som en sten.
# Dr watson skulle vara klar i sen sommar 2018. Det är år 2020 nu var är pennan?

App och support och vissa nätbaserade tjänster enligt tidigare rapport var inte i fas med förväntad kvalité och att felen skulle åtgärdas i sista kvartal för 2019, men Anoto har redovisat kraftig förlust i Q1-3 och Q4 lär inte bli bättre.

VD´s egna ord som sänkte honom

#12 kronor är lågvärderat, man jag undrar om han inte menade 1,2 kronor :)
# ADNA:
- soon very soon
- stora avtal väntar på underskrift
- vi ska tjäna BIG Money och inte Anoto big utan BIG
- de 3 konsulterna i Polen eller vad det nu de var
- HP lever och det finns fortfarande möjlighet att tjäna pengar
- Bråsa tjafset och ge sig på en känd aktieanalytiker som även fick mig inse att det inte stod rätt till.
- skämtet gällande skaffa sig livvakter pga uppsägningar som inte är så passande för en VD som representerar ett börsnoterad företag.
- DET MEST OSANNA WON SAGD: Efter omorganisation och uppsägningar samt avveckling av kontor/enheter/avdelningar som bara kostar pengar att Anoto kommer att gå runt på befintlig affärsmodell. och att inga nya NE på bekostnad av aktieägarna.

KAIT kanske lyckas men jag har svårt att tro småspararna i Anoto får inte ta del av framtida vinst.
Redigerades 2020-01-15
Anoto Group / Särskild granskare / @elexir är du inte lite sen ute med det där gnällande granskning
2020-01-10 11:21 IP: +JB/4qz31
Ni har trollat i 6 år och försvarat mr soon won
Han är inte riktigt klar med Anoto och FI och bolagsverket har 100 tals liknande härva att utreda
Finns mer att mjölka ut

Ps det är mitt förslag sen 3 år tillbaks att Anoto borde utredas vart har ni varit under dessa år

VD har sagt upp sig utan ersättare. Jag menar finns det inget som heter lite framförhållning i detta företag. Hur bra blir en stämma utan en kapten. Fy attan vilken pajas han är som lämnar småspararna och flyr
Inget görs rätt här
Redigerades 2020-01-10
Anoto Group / Han placerade ut pjäsen för sin egen och vissa Investerares vinning / Han placerade ut pjäsen för sin egen och vissa Investerares vinning
2020-01-10 11:14 IP: +JB/4qz31
Sen när Kait är fullbordat så lämnar han Anoto och tar över helt skuldfri företag som kommer undan med livslång licens för några fjuttiga kronor

Ett styck NE på intåg och vi närmar oss kronan

Anoto i ett nötskal och aktieägare av likvärdigt klang

Anoto Group / Historik / Fusion09 sant men....
2019-09-19 20:58 IP: +JB/4qz31
Anotos börsvärde från 4 kronor/aktie (ca 450M kronor) kunde inte motiveras då företaget levererade inte enligt förväntningarna och årsomsättningen sjönk.

Tycker däremot att vi kan motivera ett börsvärde kring 200M kronor (idag är den kring 168M) då företaget har en årsomsättning över dagens börsvärde. Patent och lite potential inräknat kan man acceptera dagens börsvärde.

Jag personligen tror inte ett skit på ADNA (då tiden tickar mot tekniken och konkurrenterna hittar bättre lösningar ju mer man drar ut på tiden) men skulle man annonsera ett större samarbete med något OEM eller annan partner i samband med ADNA lansering så sticker kursen utan dess like.
Anoto Group / detta är skilnaden mellan mig och körgossar här inne. detta skrev jag för 3 månader sen när jag köpte mig en chanspost / detta är skilnaden mellan mig och körgossar här inne. detta skrev jag för 3 månader sen när jag köpte mig en chanspost
2019-09-19 20:28 IP: +JB/4qz31
 -----------------------------------------------------------------------------------------------------
Anoto Group / Jag köpte in mig för 1 krona någon vecka sen (chanspost) /
2019-06-03 13:09 IP: oHGfyYLqP
till skillnad från haussarna här som inte vet bättre så kommer jag fortfarande att tycka precis som förut och inte hoppa på de som tänker rätt.
- Japp won är ett osäkert kort och det går inte att köpa enbart på hans budskap, som bara visat motsatsen.
- japp bolaget blöder kraftigt med pengar som inte går någon nytta förutom att betala arvoden, skulder, avbetalningar och utvecklingskostnader.
- Anoto har inget färdigt produkt ute som de kan slå sig på brösten och vara stolta över.
- det finns ett väldigt överhängande risk att bolaget kommer be om ytterligare pengar via NE för överlevnad.

Varför jag köpte:
Börsvärdet är lågt och det behövs enbart ett positivt nyhet för att hitta högre nivåer (jag chansade helt enkelt)

Risk (inom närmast framtid):
- Stor risk för ytterligare NE med en kurs mellan 60-85 öre)
- Stor lucka i Q2 med en större minusresultat.

Reward ( eller möjlig scenario närmast framtid)
- CAR eller likvärdigt trissar upp kursen för att få högre avkastning vid eventuell NE
- Någon insider köper via CAR eller annan medlare
- Någon uppdatering kring kait dyker upp och kursen reagerar positivt till den.

Ärligt talat så köpte jag enbart på magkänslan och har absolut inget fundament att stå på.

Önskar mig själv lycka till och välkomnar vestiner lian och foxhat mm att fortsätta med sina inlägg då det är viktigt att få input från båda sidorna.

Har jag vänt kappan är svaret nej. fortfarande samma skit som förut men börsvärdet är lite det som styr mitt beslut. Aktien är översåld sen 3 veckor tillbaks.
 -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jag hade rätt om punkter då kait kom med uppdatering och insider köpte. hade även rätt om priset angående ett NE 0,85

Won har köpt mellan 0,85-0,89 och tror inte att han gjorde det för att sälja den med 30% vinst med tanken på att han ligger bra med back han med.

Kait startade bra då USA är betydligt stor marknad och vi väntar på en uppdatering gällande intäkter från livslång licens till Anotos kassa.
Det skulle inte förvåna mig om ytterligare skoldistrikt i andra delstater väljer att testa den i 3 månader sen övergå till årligt prenumeration.

Det börjar bli intressant och aktien handlades från 93 öre till 1,30 med kraftigt tryck. Jag minns inte riktigt men har ett litet minne av att aktiehandeln (omsättningen) igår uppgick över 35% av totala antalet aktier vilket är sjukt bra och stark uppgång.

Dagens nedgång var också stor men uppgick enbart till 10% av total antal aktier, vilket var väntat då det kom in ca 300 nya aktiehandlare (via Avanza) kan tänka mig att antalet ny ägare ökade även i andra aktieinstitut (NON SWB NORD mm) folk valde att ta hem vinst och väntade/väntar på nedgång.

Aktien har kraftig stöd kring 0,95 och mindre motstånd kring 1,25. Vid ytterligare god nyhet i närtid så bryter Anoto den negativa trenden och övergår till positiv kurva.

Så Won fucka inte upp denna möjligheten är du snäll och spela din kort rätt så kan folk börja se lite ljus i det hela.
Anoto Group / som sagd vi syns nere vid kronan skrev jag igår / som sagd vi syns nere vid kronan skrev jag igår
2019-09-19 11:06 IP: oHGfyYLqP
och vi är inte långt ifrån

Köper nog in mig under kronan IGEN
EPB hade gyllne läge igår och fick ut över 2M aktier.
INT och PAS sålde av en hel del också.
pump inför dump då det är siffrorna som ska avgöra och inte ett pilotprojekt
Lyckas man så finns det uppsida men risk att sova med en aktie för ett bolag vars ledning inte har levt upp till förväntningarna.

Lycka till
Redigerades 2019-09-19
Anoto Group / Tack för kaffet över 30 % / Tack för kaffet över 30 %
2019-09-18 16:59 IP: +JB/4qz31
vi syns nere vid kronan igen.
Anoto Group / MR Foxhat / @löwert59
2019-06-24 14:06 IP: oHGfyYLqP
I vilket regelverk, lag eller bestämmelse står det att personer som inte äger aktier inte får uttrycka sig. Har det brunnit ordentligt för Er eller?

Varför hugger ni på fel personer för? Gå och ta ut er frustation på Våran Vd i stället.

Jag äger aktier i Anoto får jag uttrycka mig?

Ägare av aktier i ett skitbolag i väntan på dead cat Bounce :)
Anoto Group / Foxen nej först en rekyl upp / Foxen nej först en rekyl upp
2019-06-18 09:02 IP: oHGfyYLqP
för att locka investerare sen kommer NE.
Jag är med (kortsiktigt) och försöker göra en klipp innan.
Anoto Group / Jag köpte in mig för 1 krona någon vecka sen (chanspost) / Jag köpte in mig för 1 krona någon vecka sen (chanspost)
2019-06-03 13:09 IP: oHGfyYLqP
till skillnad från haussarna här som inte vet bättre så kommer jag fortfarande att tycka precis som förut och inte hoppa på de som tänker rätt.
- Japp won är ett osäkert kort och det går inte att köpa enbart på hans budskap, som bara visat motsatsen.
- japp bolaget blöder kraftigt med pengar som inte går någon nytta förutom att betala arvoden, skulder, avbetalningar och utvecklingskostnader.
- Anoto har inget färdigt produkt ute som de kan slå sig på brösten och vara stolta över.
- det finns ett väldigt överhängande risk att bolaget kommer be om ytterligare pengar via NE för överlevnad.

Varför jag köpte:
Börsvärdet är lågt och det behövs enbart ett positivt nyhet för att hitta högre nivåer (jag chansade helt enkelt)

Risk (inom närmast framtid):
- Stor risk för ytterligare NE med en kurs mellan 60-85 öre)
- Stor lucka i Q2 med en större minusresultat.

Reward ( eller möjlig scenario närmast framtid)
- CAR eller likvärdigt trissar upp kursen för att få högre avkastning vid eventuell NE
- Någon insider köper via CAR eller annan medlare
- Någon uppdatering kring kait dyker upp och kursen reagerar positivt till den.

Ärligt talat så köpte jag enbart på magkänslan och har absolut inget fundament att stå på.

Önskar mig själv lycka till och välkomnar vestiner lian och foxhat mm att fortsätta med sina inlägg då det är viktigt att få input från båda sidorna.

Har jag vänt kappan är svaret nej. fortfarande samma skit som förut men börsvärdet är lite det som styr mitt beslut. Aktien är översåld sen 3 veckor tillbaks.
Värdepapper Senast bet. % idag Senast bet. vid publicering % sedan dess
Anoto Group 1,258 -1,41% 1,07 17,57%
Anoto Group / Det räcker nu Unni och ni andra / som vanligt Unni du svarade på en fråga jag har aldrig ställt
2019-05-23 09:49 IP: +JB/4qz31
vem har frågat dig om du ska vara kvar eller inte. det avgör du själv
frågan var varför ni inte iggar andra som tycker annat, varför förpestar ni forumet med påhopp och annat som inte har med Anoto göra när ni är så säkra på eran investering?

sen är ditt svar mycket märkligt, du tänker stanna/hänga kvar ett par Q till innebär att du inte tror på bolaget utan försöker få tillbaks dina pengar. varför kan du inte sitta för evig i bolaget nu när du tror starkt på en rejäl utveckling?

Ni tror att ni vet något men i själva verket vet ni väldigt lite om bolagets framtid (lika lite som vi andra) men skillnaden är att ni sitter mellan 60-90% minus medans vi såg detta komma långt tid före sålde av med lite vinst eller mindre förlust.

Unni jag har definitivt inget emot att du försvarar din investering men öppna dina ögon och se verkligheten. aktien har hamnat bland öresaktier igen? skulle man inte undvika att hamna här och med det gjorde omvänd splitt 1/30? hur kan det gå tillbaks hit. Hur kunde detta ske?
allt jag har säga till dig då jag tror att ni inte mår riktigt bra.

Redigerades 2019-05-23
Anoto Group / Det räcker nu Unni och ni andra / Det räcker nu Unni och ni andra
2019-05-23 08:52 IP: +JB/4qz31
Det enda ni duger till är att spamma forumet med påhopp och annat som inte har något med Anoto att göra.
Istället för att uppmana skribenter som har en annan åsikt (med all rätt) att sluta skriva så kan nu själv gå och ta semester och sluta skriva här.

Jag har en viktigt fråga och svara gärna på den:
Om ni är så säkra på eran investering varför behöver ni yttra er om andras inlägg. Igga jag menar hur svårt ska det vara.

Varför fortsätter ni att göra bort er och kom inte med argument att ni skriver för att vägleda andra eller tillrättavisa de som påstår annat då ni har haft fel hela vägen därmed behöver tillrättavisas själva
Detta är inget vanligt svacka då aktien har rasat 60% på 3 månader och 73% på ett år. AKTIEN HAR RASAT 92% PÅ 5 ÅR.

Raset har enbart med följande att göra:
- konstant dålig ekonomi där omsättningen sjunker för varje kvartal
- skulderna har ökat med över 100% sen start och kortfristiga skulder samt leverantörsskulder tynger företaget avsevärt mycket som bidrar till förseningar
- man har lovat att sluta mjölka småsparare på medel ( ca 2 år sen) och efter det har man lyckats genomföra ett antal NE till. Om det inte var ett lögn vad är ett lögn då i eran värld?
- Man har fokuserat på fel saker sa Won och påstod att Anoto hade ett burnrate likt NASA (ca 3 år sen) idag har administrativa kostnader ökar med över 50% och omsättningen har sjunkit över 40%(se rapport från 2016 och se rapport 2018)
- Följande lögner har bidragit till nedgången: Företaget skulle gå runt på befintlig verksamhet, man hade 4 stora kontrakt som skulle enbart behöva signeras, Trata, cevahit, HP, skärmar, digitalt rösta med hjälp av pennan, order som blir avtal, NOT ANOTO BIG, SOON, Whatson mm. Allt har dragit ut på tid ( inte 1 kvartal utan över 4 kvartal och enligt redeyes senaste analys så har man förlorat kunder till neolab mm då de har lessnat på att vänta på Anoto.

Vad innebär detta för Anoto:
- kunder väntar inte på pennan utan de har gått vidare och handlar från konkurrenter då molntjänsten blir inte komlett förrän slutet av året. Won hotar med att sparaka folk om de fortsätter på detta viset säger redeye. Vad säger detta till Er normala människor om ett bolag, hur säker är ni på eran investering.

-finns enbart 4 millar kvar men anoto bränner över 12M/kvartal utan att röra på finger (säljer)

Läs detta trams och se vart eran pengar går till:

Oavsett vad Aktiespararna och de andra småägarna som reserverade sig tyckte, så var stämmans beslut att Anotos vd skulle få delta i det kanske största belöningsprogrammet någonsin för en svensk börs-vd, mätt i utspädning.
”Det drar ett löjets skimmer över Anoto att stämman beslutat om ett incitament som potentiellt ger vd vad som motsvarar en corner. Det är unikt för ett svenskt börsbolag”! var Åsa Wesshagens kommentar.

I min värld så säger ovanstående en enda sak:
Håll Er borta från att investera Era pengar i ett företag tills de verkligen börjar leverera.
Redigerades 2019-05-23
Sensys / ser onekligen bra ut ur FA och TA perspektiv / ser onekligen bra ut ur FA och TA perspektiv
2019-05-21 19:46 IP: +JB/4qz31
Sensys levererar och ser ut att vara vinnare år 2019. sitter lång i denna aktien oavsett ned eller uppgång då affärsidén bygger på en tryggare framtid.

när 5G nät lanseras kommer Sensys vara ännu attraktivare

Lyckas man att minimera antalet olyckor i en delstat i USA så kommer de andra delstaterna att börja beställa.
Bra jobbat Sensys
Ett bolag med gigantisk potential.
Redigerades 2019-05-21

Har du synpunkter eller åsikter om forumet? Vänligen kontakta oss på forum@placera.nu.

Marknadsöversikt

Stockholmsbörsen, OMXS30

I dag
-
Senast
-
{point.key}

Världsindex

Index +/- % Senast
DAX - -
Hang Seng - -
Nikkei - -