Isaks

Profilbeskrivning

Finns ingen profilbeskrivning
Senaste inlägg
Rubrik Forum Publicerat
Nexams utveckling.... Nexam Chemical Holding AB 20-01-03 21:59
Gott nytt år Nexamiter Nexam Chemical Holding AB 19-12-30 14:00
Ad rem Nexam Chemical Holding AB 19-12-19 18:05
Ad rem Nexam Chemical Holding AB 19-12-19 13:32
Negativa kommentarer om bolaget Nexam Chemical Holding AB 19-12-17 12:42
Ad rem Nexam Chemical Holding AB 19-12-16 15:47
Evawe Nexam Chemical Holding AB 19-12-14 14:22
Kursen Nexam Chemical Holding AB 19-12-14 13:51
Timber Nexam Chemical Holding AB 19-12-11 12:23
Exempel bra ägarbild Nexam Chemical Holding AB 19-12-09 19:02
Nja cuffen Nexam Chemical Holding AB 19-12-09 13:49
Ägarbild Nexam Chemical Holding AB 19-12-09 12:26
Cuffen Nexam Chemical Holding AB 19-12-09 10:40
Optionsprogram Nexam Chemical Holding AB 19-12-07 23:04
Cuffen Nexam Chemical Holding AB 19-12-07 20:48
1/30 »
2020-01-03 21:59 IP: kiSpvO+Cm
Ewave, jag fyller på under din rubrik ”utveckling”..

Q4 rapporten kommer svart på vitt visa utvecklingen. Nexam har pratat om växande volymer hela 2019 och resultat tycker jag då bör visa sig i q4 rapporten, som då även stänger helåret 2019. Den måste visa på klart ökad omsättning och att q3 var ett hack i kurvan för att jag ska känna full tilltro till vad Nexam säger (kommersiellt).

Om q4 ligger lägre än 34 mill tycker jag det är underkänt. 35 och upp tycker jag att vi bör förvänta oss utifrån kommunikation från bolaget. 37 mille skulle jag säga utifrån min tolkning av bolagets kommunikation, men jag är lite pessimist så känner mig osäker, vilket jag uttryckt tidigare.

Är bara dryga månaden bort till rapport, vad tror ni på forumet?
Nexam Chemical Holding AB / Reach, PETA / Gott nytt år Nexamiter
2019-12-30 14:00 IP: kiSpvO+Cm
Önskar alla som följer bolaget ett gott nytt år!

Jag hoppas och tror att 2020 blir året då positiva kvartal dyker upp, förhoppningsvis vinst även på helåret. Men helt övertygad är jag inte, hoppas att jag och marknaden blir det nu under uppstarten av året!

2019-12-19 18:05 IP: kiSpvO+Cm
Fast jag har ju skrivit varför jag vid tillfällen trott på lägre kurs. Jag har också varit noga med att skriva att ordrar kommer löpande utan PM. Jag refererar till ordrar som skulle motivera ett positivt resultat för bolaget - detta resonemang har jag ju skrivit om.

Nu under hösten har jag klankat ned på insiders - vilka jag rycker handlat förhållandevis dåligt. Det är väl fakta att de flesta i ledningsgruppen ej handlat några aktier. Sen äger de optioner, men de har inte köpte aktier. Detta är ju inget konstigt att lyfta. Betyder ju inte att bolaget är dåligt. Jag har också lyfta att jag saknar ordrar (störrr) för att motivera ett starkt q3 med motsvarande omsättning som q2. Jag har ju varit ganska specifik i mina inlägg och inte svävat iväg och sagt ogrundade saker som ni tyckas anse.

Btw, att skriva att du tror att jag inte förstår vad jag skriver är en härskarteknik. Att förminska mig.
Redigerades 2019-12-19
2019-12-19 13:32 IP: kiSpvO+Cm
Uppfattar sista stycket som riktat till mig, i alla fall delvis. Jag har faktiskt aldrig kritiserat ett innehåll i ett nyhetsbrev o dyl eller påtalat något negativt om Nexam som bolag eller deras produkter. Du får gärna citera en kommentar där jag kritiserar bolaget och vad de sysslar med?

Avsaknad av insynsköp och fler ordrar har ju handlat om att jag inte trott att vi är riktigt så långt fram som många önskar. Det innebär ju inte att jag kritiserar bolaget som sådant. Jag ät positiv till bolaget, dess produkter och marknadsläge. Jag har aldrig påstått annat -återigen, du får gärna citera någon post där jag uttrycker mig negativ om bolagets verksamhet :)
Nexam Chemical Holding AB / Rubrik i Di.... / Negativa kommentarer om bolaget
2019-12-17 12:42 IP: wxXgHEU8r
Jag har faktiskt inte sagt ett ord negativt om bolaget i mina kommentarer.

Det enda negativa har varit att insynspersoner köper dåligt och att jag tycker inte så många ordrar kommer vilket jag därför tror på lägre omsättning än de flesta på forumet - detta har jag haft rätt i tidigare kvartal.

Jag har aldrig sagt att Nexam som bolag är dåligt, eller att deras produkter är dåliga - för det tycker jag inte. Var ni får mina negativa kommentarer om bolaget kan jag inte förstå
2019-12-16 15:47 IP: kiSpvO+Cm
Du behöver inte svara mig. Jag kan svara dig kort.

Var du får mina oförskämdheter från vet jag ej. Besserwisser är jag inte, jag har inte full koll och aldrig utgett mig för att ha särskild fackkunskap. Skriver alltid i stil med, ”jag tror att..” ”rimligen borde det bli pga...”. Tror faktiskt mycket i din kritik mot mig skulle kunna riktas åt andra hållet.

Allt gott
2019-12-14 14:22 IP: kiSpvO+Cm
Jag tror också på positiv utveckling framöver, men jag menade närmsta tideb
2019-12-14 13:51 IP: kiSpvO+Cm
Timber verkar inte ha spenderarbyxorna på sig fullt ut... blev inte så mycket denna gång, men kanske kommer vartefter vilket kan hålla kursen uppe. Oavsett, min tro är att kursen kommer dala om inte ordrar annonseras. Tror på en stabilisering på 7,6-7,3kr. Kommer en order studsar vi upp såklart, men ju längre det dröjer desto mer dämpad blir uppgången då många säljer på nyhet.

Ja, jag vet att ordrar kommer löpande och inte annonseras. Men utifrån siffrorna i alla kvartalsrapporter bakåt i tiden så är ”ej annonserade ordrar” för Nexams gamla sortiment inte stort. PC tickar på runt 20 mill/kvartal o Nexam ca 10-15 mill. Får Nexam en större order kommer de absolut informera marknaden. Därmed blir avsaknaden av order en fingervisning av kommande kvartal, tror jag.
2019-12-11 12:23 IP: kiSpvO+Cm
Ja det räcker med att en större spelare som TMB börjar tugga i sig aktier på det här sättet över tid.. då kryper kursen uppåt
2019-12-09 19:02 IP: syeh6MPYx
För att exemplifiera Cuffen. Säkert inte bästa exemplet men helt ok. Inga andra jämförelser i övrigt. Heliospectra, de har en bra ägarbild tycker jag vilket ger en trygghet vid finansiering. Weland äger ca 40% via två innehav, Midroc New tech 13 %, ADMA förvaltning 10%.. tillsammans har de dryga halva bolaget och det tar fem sekunder att ta till sig den informationen. Detta är bara ett exempel. Hade Nexam haft liknade ägare i topp, på samma tydliga sätt hade många med mig säkert känt större trygghet i bolaget
Redigerades 2019-12-09
2019-12-09 13:49 IP: kiSpvO+Cm
Jag läser faktiskt på kring Nexam, men att spekulera i vem som ligger bakom vissa investeringar är inte något jag kommer lägga större tid på. Poängen kring ägarbilden är, Nexam har inte några större ägare. Punkt.
2019-12-09 12:26 IP: kiSpvO+Cm
Återigen cuffen, du tolkar det ur ett visst perspektiv.

Starka ägare tänker jag i första hand på mindre free float i aktien, tryggare och fler alternativ till finansiering för bolaget och en högre aktiekurs då investerar tittar på hur ägarbilden ser ut. Det du hänvisar till som stark tror jag få håller med om

En stark ägarbild skulle tex vara om någon investerar äger 25% av bolaget osv. Grundarna du hänvisar till äger ju bar procent av bolaget...
Redigerades 2019-12-09
2019-12-09 10:40 IP: kiSpvO+Cm
Du kan inte med alvar mena att Nexam har en stark ägarbild. De skulle behöva tydligare ägare och mer insynsköp.

Du snurrar allt till det positiva utan balans
2019-12-07 23:04 IP: kiSpvO+Cm
Funderade lite till kring insiderköp..

Ledningen har optioner vilket kan ”förklara” inga köp av aktier för ett flertal. Dessa går dock ut om knappa 3 år och löses då in på 11.50. Men till vilken kurs bör aktien ligga på för att inlösen ska vara intressant för de som bevisligen inte varit sugen på att köpa aktier? Säg 15kr?
Om de tror att kursen kommer ligga där eller högre om 2-3 år, varför inte köpa för 8 spänn nu?
Ja de håller ned risken genom att ej köpa aktier men det känns inte rationellt när inlösen ligger nästan 50% upp från dagens kurs. Måste ju finnas en hel del osäkerhet kring bolagets utveckling..

2019-12-07 20:48 IP: kiSpvO+Cm
Jag tycker Nexam är ett bra bolag, vill inte uppfattas dom en moffar som målar allt i svart. Dock är Ewave och mina funderingar ganska logiska, varför har insider köpt så lite aktier samtidigt som det går så bra? Jag har inte stött på något bolag med kombinationen, lite insiderköp, ”låg kurs” och klar tillväxt. Det är inte så människan är funtad. Tittar vi på senaste åren så har ju insider gjort rätt i att avvakta större köp, det ger mig tron att det likaså är rätt av dem att avvakta nu.

Det går framåt men det är inte fantastiskt. Om det vore så bra skulle rimligen Pensers värdering sätta en kurs över 10an. Varför gör de inte det? Har ni bättre insyn/aktieförståelse än de?

Har du synpunkter eller åsikter om forumet? Vänligen kontakta oss på forum@placera.nu.

Marknadsöversikt

Stockholmsbörsen, OMXS30

I dag
-
Senast
-
{point.key}

Världsindex

Index +/- % Senast
DAX - -
Hang Seng - -
Nikkei - -