På Placera och Avanza använder vi cookies för att säkerställa funktionalitet, personalisera innehåll och annonser och för att analysera hur sajten används. Genom att godkänna accepterar du att cookies används. Läs mer och hantera inställningar

Kx125

Profilbeskrivning

Finns ingen profilbeskrivning
Senaste inlägg
Rubrik Forum Publicerat
Kina tillåter 3 barn VitroLife 21-05-31 10:21
Fortsatta prisuppgångar stål SSAB 21-02-16 16:24
Över 8.000 miljarder kronor Vestas Wind Systems A/S 20-11-19 15:14
Intressant bolag som ligger i tiden med extra bränsle från Corona Läkemedelsbolag 20-07-21 23:29
Steam store Embracer Group 20-07-21 23:15
Kesko permitterar Cibus Nordic Real Es 20-04-09 10:24
Nån som orkar räkna? Getinge Industrier 20-04-09 09:59
Vad menar du adob? Getinge Industrier 20-04-09 09:35
Botemedel Corona / Covid19? Gilead Sciences 20-03-14 09:17
Gilead Sciences inc/Remdesivir Gilead Sciences 20-03-13 19:19
Testar kosttillskottet Medica Natumin 14-03-11 11:02
1/1
VitroLife / Kina tillåter 3 barn / Kina tillåter 3 barn
2021-05-31 10:21
Kina ändrar sin barnpolitik och tillåter nu 3 barn istället för 2. Bör vara väldigt positivt för Vitrolife med den astronimiska marknaden som nu öppnar sig ännu mer!?

https://www.di.se/live/kina-tillater-par-att-skaffa-tre-barn/
Redigerades 2021-05-31
Värdepapper Senast bet. % idag Senast bet. vid publicering % sedan dess
Vitrolife 520 -2,62% 338 53,85%
SSAB / Fortsatta prisuppgångar stål / Fortsatta prisuppgångar stål
2021-02-16 16:24
Det kalla och snöiga vädret i Europa påverkar stålpriset och talar för fortsatta uppgångar. Stålbolaget Salzglitter har utlyst nödläge och SSAB utesluter inte högre priser.

https://www.di.se/nyheter/snon-skapar-kaos-pa-stalmarknaden-ssab-utesluter-inte-fortsatta-prisuppgangar/
SSAB A 4,46 -3,5% 3,72 19,89%
Vestas Wind Systems A/S / Över 8.000 miljarder kronor / Över 8.000 miljarder kronor
2020-11-19 15:14
Läste precis samma sak. Det är förstås gigantiska summor och det kommer ta tid innan de trillar ner till bolagen men det är klart att det måste vara positivt för Vestas.
Jag köpte på mig några aktier.

Någon som kan tipsa om fler bolag som kommer få del av denna summa och gärna på olika positioner i värdekedjan.

Länk till de 8000 miljarderna:
https://www.di.se/hallbart-naringsliv/8-000-miljarder-till-sol-vind-och-vatten-det-mest-ambitiosa-jag-nagonsin-sett/
Vestas Wind Systems 247,7 -2,82% 1 189,5 -79,18%
Läkemedelsbolag / Intressant bolag som ligger i tiden med extra bränsle från Corona / Intressant bolag som ligger i tiden med extra bränsle från Corona
2020-07-21 23:29
Riktigt intressant bolag som förenklar för bland annat läkemedelsbolag och tillverkande företag att otroligt mycket snabbare hitta nya produkter på ett modernt sätt. De använder enorm datakraft som analyserar ämnen för att hitta de bästa lösningarna.
Deras tjänst ligger helt i tiden och dessutom är Bill and Melinda Gates foundation storägare.

Klistrar in lite utdrag från deras hemsida:
Our physics-based computational platform leverages a deep understanding of physics, chemistry, and predictive modeling to accelerate innovation.

Our platform enables our collaborators to discover high-quality, novel molecules more rapidly, at lower cost, and we believe with a higher likelihood of success compared to traditional methods. We’re also harnessing this platform for our internal drug discovery programs.

We are proud to be leading this digital revolution.
Schrodinger Inc 62,42 2,08% 83,61 -25,34%
Embracer Group / Steam store / Steam store
2020-07-21 23:15
Satisfactory ligger nu som bästsäljare i Steams butik och har fått betyget "överväldigande positivt" av 12 798 personer. Både Satisfactory och Deep Rock Galactic som släpptes nyss dyker ofta upp i "I fokus och rekommendationer" på Steam.
Destroy all humans! har fått väldigt bra tidiga recensioner och släpps om några dagar.
Spongebob battle for bikinibottom har fått väldigt höga betyg av spelarna.

Känns lovande framöver med även de stora titlarna som snart släpps, om Lars gör som han brukar så borde även ett förvärv komma under Q3 eller Q4. Bonus med Nordeas rekhöjning idag också.
Embracer Group B 186,55 -2,1% 141,6 31,74%
Cibus Nordic Real Es / richard bråse / Kesko permitterar
2020-04-09 10:24
Kursen fortsätter uppåt men var det bara ja som såg att en av deras största hyresgäster permitterade en stor del av personalen? Kesko permitterade 2500 medarbetare häromdagen pga Corona
Cibus Nordic Real Estate 221,2 0,36% 134,2 64,83%
2020-04-09 09:59
Är det någon som orkar räkna på om de produkter Getinge har som påverkas positivt av Corona kan kompensera för de produkter som påverkas negativt? Dagens omvända vinstvarning med en ökad orderingång på ca 45% borde ju få aktien att flyga en bra bit över 200 kan man tycka. Speciellt eftersom ventilatorer som Getinge påstår sig vara världsledande på säkert kommer få en väldigt hög efterfrågan även på lång sikt eftersom alla epedemiologer säger att Coronavirus kommer fortsätta angripa oss med nya mutationer framöver. De flesta länder kommer troligen börja bygga upp beredskapslager av den här typen av produkter.
Getinge B 369,3 2,24% 197,8 86,7%
2020-04-09 09:35
Vad menar du adobe med att Q2 kan bli värre än Q1? Menar du att försäljningen kan öka ännu mer i Q2?
Getinge B 369,3 2,24% 202,4 82,46%
Gilead Sciences / Gilead Sciences inc/Remdesivir / Botemedel Corona / Covid19?
2020-03-14 09:17
Gilead Sciences Inc 71,61 0,39% 70,75 1,22%
Gilead Sciences / Gilead Sciences inc/Remdesivir / Gilead Sciences inc/Remdesivir
2020-03-13 19:19
Intressanta nyheter.
Om vi alla har tur så har de ett läkemedel som fungerar på redan Corona / Covid19 infekterade personer.
Svenska läkemedelsverket har godkänt beredskapslicens för deras läkemedel Remdesivir och läkarna som deltagit i studien i Kina bekräftar i Nature att läkemedlet verkar fungera.

https://www.lakartidningen.se/Aktuellt/Nyheter/2020/03/Lakemedelsforetag-okar-produktion-av-remdesivir/

https://www.nature.com/articles/s41422-020-0282-0

https://www.nytimes.com/2020/02/26/health/coronavirus-gilead-drug-trials.html?searchResultPosition=1
Gilead Sciences Inc 71,61 0,39% 70,5 1,57%
Medica Natumin / Testar kosttillskottet / Testar kosttillskottet
2014-03-11 11:02
Jag har testat preparatet i 5 dagar och upplever verkligen att det fungerar!
Hungern är helt klart dämpad och jag känner mig mätt mycket längre.
I vanliga fall brukar hungern störa mig, blir lätt irriterad och energilös när jag är hungrig.
Inte längre, det är fantastiskt skönt! Jag tror dock att det tar ett par veckor innan man börjar minska sina portioner, eftersom man är van att äta en viss mängd när man väl äter.
Men eftersom hungerkänslan är mitt största problem och inte vikten så är bara det för mig värt att köpa produkten.

Jag tycker dock att produkten borde marknadsföras i träningsbloggar!

Även jag har pratat med butiksbiträden i hälsokostbutiker i både Stockholm och Göteborg, alla är entydiga med att produkten har sålt väldigt bra och att kunderna känner resultat.

Jag tror på produkten och jag köpte på mig ett gäng aktier igår. De tänker jag hålla på!
MedicaNatumin 0,235 2,17% 0,7 -66,43%

Har du synpunkter eller åsikter om forumet? Vänligen kontakta oss på forum@placera.nu.

Marknadsöversikt

Stockholmsbörsen, OMXS30

I dag
-
Senast
-
{point.key}

Världsindex

Index +/- % Senast
DAX - -
Hang Seng - -
Nikkei - -