På Placera och Avanza använder vi cookies för att säkerställa funktionalitet, personalisera innehåll och annonser och för att analysera hur sajten används. Genom att godkänna accepterar du att cookies används. Läs mer och hantera inställningar

Slumdog

Profilbeskrivning

Finns ingen profilbeskrivning
Senaste inlägg
Rubrik Forum Publicerat
Tack för infon Hansa Biopharma 21-04-01 22:36
Hoppas att du har rätt Hansa Biopharma 21-04-01 20:50
Njurbrist Hansa Biopharma 21-04-01 15:32
Utdelning om det går vägen? Hansa Biopharma 20-08-06 23:42
Finns politisk risk pga konkurrens med dialys? Hansa Biopharma 19-07-01 10:07
Law suit Novo Nordisk A/S 17-01-12 09:50
Hoppas kan man... Hansa Biopharma 16-07-04 11:12
Inte hela vägen alltså... Hansa Biopharma 16-03-23 10:49
Stålpriser och järnmalmspriser hand i hand? SSAB 15-07-03 13:14
Vad händer? Hansa Biopharma 15-04-10 11:52
Skillnader på nyemissioner? Hansa Biopharma 15-03-10 08:33
Kliar i fingrarna Hansa Biopharma 15-03-09 22:13
Ja vad fan.... Hansa Biopharma 15-03-05 13:28
Nedåt går det i alla fall.. Hansa Biopharma 15-03-02 10:02
VD sjuk - reaktion? Hansa Biopharma 15-03-02 08:55
1/2 »
2021-04-01 22:36
Tack för länken, hade missat den tweeten. 👍🏼
Funderade nyss på om inte någon annan läkare uttalat sig på annat sätt.
2021-04-01 20:50
Jag uttryckte mig kanske lite otydligt. Jag menar inte att högsensitiserade patienter har en lägre prioritet. Jag är inte insatt i hur prioriteringen ser ut, dock så skulle jag vilja ha mer info om den saken och hoppades att det skulle komma något från NT-rådet. TLV räknade av någon anledning dessutom rätt så lågt i antal behandlingar per år. Om jag förstår rätt så sparar man dock inte mer pengar på att få bort en högsensitiserade patient från dialys jämfört en lågsensitiserad, snarare tvärtom då kostnaden för Idefirix tillkommer. Men utan att vara insatt i prioriteringsordningen så hoppas jag att man prioriterar efter väntetid så som du skriver. Dock så blev man ju lite orolig för motsatsen när man lyssnade på intervjun med överläkaren på Sahlgrenska, Per Lindnér.
Jag kan ju tillägga att jag inte är någon expert på området utan snarare skriver mina tankar i hopp om att någon har bättre info eller förklaringar.
2021-04-01 15:32
Som Ni är inne på är potentialen enorm. Dock så måste man ha respekt för bristen på njurar och att de inte ens räcker till dem som kan matchas utan hjälp av Idefirix. Dessa patienter kostar väl trots allt lika mycket på dialys som de högsensitiserade? Jag hoppas att jag har fel. Tillstånd för användning av Idefirix vid njurtransplantationer från levande donatorer hade varit en god öppning för hansa. Välviljan från släkt och vänner antar jag hade kunnat boosta antalet utförda transplantaioner på de högsensitiserade.

Hur stort steg är det att få tillstånd att använda Idefirix vid transplantation från levande donatorer?
Hansa Biopharma / Utdelning om det går vägen? / Utdelning om det går vägen?
2020-08-06 23:42
När produkten når marknaden i Europa och det går bra hos FDA i nästa vända tror ni att det kommer att generera till utdelning? Misstänker att det är svårt att plöja ner allt i FoU för nya produkter men det är väl heller inte ovanligt med återköp? Jag vet inte hur det brukar se ut när nya bolag börjar få snurr men andra kanske har färska exempel?
Vet att detta är något avlägset men kan inte låta bli att drömma mig bort och tro att man får vara med om en sådan resa med Hansa...
Detta såklart förutsatt att de inte blir uppköpta, ve och fasa 😱
Hansa Biopharma / Finns politisk risk pga konkurrens med dialys? / Finns politisk risk pga konkurrens med dialys?
2019-07-01 10:07
Dialys är väl vad jag förstått en väldigt stor business i USA och dessutom stöttar väl staten med pengar till dialys. Såg en dokumentär där man menade att läkare ibland försökte styra så att patienter väljer att stanna kvar på dialys för att sjukhusen tjänar så mycket pengar på det...
Finns det någon risk för att sjukhusen man vill fördröja/förhindra att Ides når marknaden?

Kanske någon som är bättre insatt vet om detta är en potentiell risk?
2017-01-12 09:50
http://mobile.reuters.com/article/idUSC7N0VM00M

U.S. law firm files class action suit against Novo Nordisk

Jan 12 A U.S. law firm has filed a securities class action lawsuit on behalf of Lehigh County Employees' Retirement System against Danish drugmaker Novo Nordisk.
The complaint alleges that during 2015 and 2016 Novo reported "materially false and misleading earnings and forecasts in that they were inflated through the collusive price fixing of the company's insulin drugs," law firm Bernstein Litowitz Berger & Grossmann said in a press release.

Novo Nordisk misrepresented and concealed the true extent of the pricing pressures it was experiencing from pharmacy benefit managers, it added.
Novo Nordisk was not immediately available for comment. (Reporting by Teis Jensen; Editing by Vyas Mohan)
Hansa Biopharma / Hansa visar styrka! / Hoppas kan man...
2016-07-04 11:12
men för mig som inte är helt uppdaterad på HMEDs kalender känner spontant att 15% upp på en nervös börs låter häftigt på så kort tid.
Är det några besked som förväntas komma nu i veckan?

2016-03-23 10:49
Tack för länken
Jag letade nyligen själv efter info om huruvida man trodde att pengarna skulle räcka för att få IDEs att nu marknaden och fram till företaget får upp "näsan är över vattenytan".
Lyckades inte hitta den då men nu är jag bättre uppdaterad.
Man kan ju bara spekulera i hur mycket pengar som behövs...
Jag är tämligen novis på aktiehandel och tror på produkten och företaget.
Tror såpass mycket på den att jag fått skriva om mina egna regler för aktiehandel för att tillåta en mindre mängd spekulation och inte enbart försöka göra trygga investeringar.

Hey... jag spelar ju aldrig på lotto eller triss och röker/snusar inte så satsade de pengarna här istället =D

Är det i Q3 2017 som man tror att produkten kan nå marknaden?
SSAB / Stålpriser och järnmalmspriser hand i hand? / Stålpriser och järnmalmspriser hand i hand?
2015-07-03 13:14
SSAB äger väl inte några gruvor längre utan producerar stål. De är säkert glada för sjunkande malmpriser men jag misstänker att malmpriserna sjunker baserat på efterfrågan av stål?
Dvs låga priser på malm och låga priser på stål går hand i hand?
Hansa Biopharma / Vad händer? / Vad händer?
2015-04-10 11:52
Vad är det folk förstår som inte jag förstår?
Jag sitter kvar med aktien och hade tyvärr bestämt mig för att inte handla mer av aktien.
För mig som inte förstår bättre så börjar köpfingret rycka och det är svårt att hålla sig...
Har ju dock redan i tidigt stadie bestämt en övre gräns med hur mycket jag skulle gå in med i aktien.
Om mina Hansa M aktier är att klassa som en investering eller spekulation tål att diskuteras.
I min bok är det dock en spekulation...

Hansa Biopharma / Skillnader på nyemissioner? / Skillnader på nyemissioner?
2015-03-10 08:33
eniros nyemission får aktien att rusa uppåt och blir måndagens raket på börsen..

Hansa Meds nyemission får aktien att falla...

Vad är det för skillnad på dessa emissioner?
Båda företagen gör det för att satsa framåt.

https://www.avanza.se/placera/redaktionellt/2015/03/09/mandagens-kursraket.html

http://news.cision.com/se/eniro/r/eniro-offentliggor-fullt-garanterad-foretradesemission-av-stamaktier-samt-placerad-riktad-emission-a,c9719634

Hansa Biopharma / Kliar i fingrarna / Kliar i fingrarna
2015-03-09 22:13
Det kliar i fingrarna men får inte gå in med mer nu. Har sedan några dagar tillbaka uppnått taket för min budget för aktien. Vill inte ligga lång då det blir för stor risk.
NE kommer såklart öka på innehavet lite...
Positiva glada pressreleaser mm väntar de nog med till efter NE? Eller vad tror ni?
Hansa Biopharma / Vad händer? / Ja vad fan....
2015-03-05 13:28
loggar in o ser hur aktien backat över 8%... men nu är den visst på väg upp.
Började leta nyheter men hittade inget nytt. Såg dock att om,sättningen var låg. Förstår dock inte hur den kan svänga så mycket. Någon bättre insatt som förstår?

Robotar som ser att omsättning är låg och försöker utlösa stop losser för att komma över billiga aktier?
Redigerades 2015-03-05
Värdepapper Senast bet. % idag Senast bet. vid publicering % sedan dess
Hansa Biopharma 155,25 -0,38% 46,1 236,77%
Hansa Biopharma / VD sjuk - reaktion? / Nedåt går det i alla fall..
2015-03-02 10:02
Förhoppningsvis bara en kortsiktig nedgång och reaktion på nyheten. Känns i alla fall som att 4,7% ned är mer än vanlig rörelse och en reaktion i någon form...

Passar på att köpa lite till för jag tror på en resa uppåt...
Värdepapper Senast bet. % idag Senast bet. vid publicering % sedan dess
Hansa Biopharma 155,25 -0,38% 51,5 201,46%
Hansa Biopharma / VD sjuk - reaktion? / VD sjuk - reaktion?
2015-03-02 08:55
Vad tror ni reaktionen blir? Hur mycket kommer aktien reagera på detta?
Dessutom hade han ju som ni skriver almanackan fullbokad med resor...

Har du synpunkter eller åsikter om forumet? Vänligen kontakta oss på forum@placera.nu.

Marknadsöversikt

Stockholmsbörsen, OMXS30

I dag
-
Senast
-
{point.key}

Världsindex

Index +/- % Senast
DAX - -
Hang Seng - -
Nikkei - -