På Placera och Avanza använder vi cookies för att säkerställa funktionalitet, personalisera innehåll och annonser och för att analysera hur sajten används. Genom att godkänna accepterar du att cookies används. Läs mer och hantera inställningar

notvarp

Profilbeskrivning

"Riskkapitalist" som bara placerar i bolag vars inriktning/syfte är till gagn för människa och miljö.
Senaste inlägg
Rubrik Forum Publicerat
@BuyAndHold Hansa Biopharma 21-01-10 17:46
Året som gått Absolicon Solar C. 21-01-04 16:37
2021 EcoRub AB 21-01-04 13:37
Olika syn Peckas N.odl. 20-12-16 09:38
Indikation är en sak och.... Hemcheck Sweden 20-12-14 11:37
Där ser man... Hansa Biopharma 20-12-14 00:02
Se och lyssna! Peckas N.odl. 20-12-08 16:41
Ändrad strategi Peckas N.odl. 20-12-07 23:47
lullus Hemcheck Sweden 20-12-07 23:40
Det gäller att..... Clinical Laserthermia 20-12-04 13:37
PM...... Hansa Biopharma 20-12-03 18:53
Inget nytt Absolicon Solar C. 20-12-03 14:55
Gårdagens presentation Absolicon Solar C. 20-12-01 13:48
Analysguidens prognos? Absolicon Solar C. 20-11-23 14:21
Flaskhalsar? Absolicon Solar C. 20-11-22 12:25
1/138 »
Hansa Biopharma / TA / @BuyAndHold
2021-01-10 17:46 IP: ITGTxAaJX
I din profilbeskrivning säger du att du bara köper aktier i bolag med utdelning.Rimmar dåligt med ditt plötsliga inhopp här.

Igår 18:09 skriver du:Då det saknas större nyheter 2021 och 23:09 skriver du Givetvis kan det komma icke förväntade nyheter.
En nyhet är ingen nyhet om den är förväntad och att det inte skulle komma nyheter under 2021 är
utsiktslöst anser jag.

Är det inte märkligt med dessa inhopp av nya signaturer som dyker upp då och då för att sprida
ljus och klokskap åt menigheten.
2021-01-04 13:37 IP: ITGTxAaJX
Detta år är nog avgörande för om bolaget kommer finnas kvar eller om det går i graven.

Förtroendet är lågt och att ta in mer kapital blir mycket svårt om inte avgörande framgång kan
påvisas.Så nu gäller det att visa att man har på marknaden att göra - hoppet är inte ute än.

F ö håller jag med att bolaget har varit illa skött i åratal men nya krafter kan kanske vända detta.
Peckas N.odl. / Nytt bolag / Olika syn
2020-12-16 09:38 IP: ITGTxAaJX
Alla har rätt till sin syn på framtidens matproduktion.Min övertygelse är att närproducerat är det som
kommer vinna mark i motsats till stora produktionsenheter långt från konsumenterna.Livsmedel
producerade vid affären är genialt helt enkelt och närmare konsumenten kan det inte bli.

Om Peckas kommer att nå framgång är oklart men konceptet tror jag på.

Vad menas med "experter" i sammanhanget? Är det kvalitet eller mängd som åsyftas?
Hemcheck Sweden / Rekrytering / Indikation är en sak och....
2020-12-14 11:37 IP: ITGTxAaJX
......realitet en annan sak.Efter så lång tid av besvikelse så vill jag se fakta innan jag tror att någonting
av värde för aktieägarna är på gång.

Har bolaget något av värde eller ej?
Hansa Biopharma / Alexion / Där ser man...
2020-12-14 00:02 IP: ITGTxAaJX
De som varit med några år kanske kommer ihåg att någon(tror det var "nuere" el."Muppsala") skrev
att Alexion var ett sådant bolag som "alla" ville hitta p g a dess potentiella värde.

Likheten mellan Hansa och Alexion var tydligen så pass stor att det var relevant att påtala.Nu när
vi ser att ett bud från AZ kommer så blir det ännu intressantare att vara Hansaägare.Det är ingen
vild gissning att om utvecklingen går framåt så kommer ett bud oavsett vad bolaget har sagt om att
man har för avsikt att vara ett eget bolag.
Peckas N.odl. / Utsikter / Se och lyssna!
2020-12-08 16:41 IP: ITGTxAaJX
Mycket bra,informativ och förtroendegivande presentation av VD på Investerarjakten.Potentialen
med den ändrade strategin är massiv och jag måste erkänna att jag länge varit skeptisk till bolagets
framtid men nu ändrat uppfattning.

Spännande att se resultatet av Förstudien gällande ICA Maxi Ö-sund - kommer troligen före årsskiftet.

Jag kommer troligen teckna betydligt mer än min tilldelning i emissionen.
Peckas N.odl. / Ändrad strategi / Ändrad strategi
2020-12-07 23:47 IP: ITGTxAaJX
Man ändrar nu strategi och inriktar sig på att sälja system istället för tomater och fisk i egen regi.
Helt rätt och jag tror att man sneglat på ett annat Härnösandsbolag,nämligen Absolicon som gått
från att sälja handtillverkade solkonvektorer till att sälja robotiserade produktionslinor och får
intäkter löpande genom material och % på försäljning.
2020-12-07 23:40 IP: ITGTxAaJX
Även om kursutvecklingen varit dyster kan jag i motsats till dig konstatera att en uppföljningsorder
kommunicerades 18/11 - så "snart 1 år sedan" var väl inte med sanningen överensstämmande.

Jag vet inte hur van aktieplacerare du är men man brukar göra en s k emission när ett bolag behöver
kapitaltillskott.
2020-12-04 13:37 IP: ITGTxAaJX
.....se det positiva i handeln - "tyskarna har köpt för flera tusen"!

Att vara aktieägare i detta bolag innebär att vara självplågare.Hur positiv man än vill vara går det inte
att bortse från fakta att man aldrig verkar "komma till".

Ett sjunkande skepp eller miljardvärdering?
2020-12-03 18:53 IP: ITGTxAaJX
....publiceras när bolaget har något av vikt att berätta för marknaden.Det innebär att det kan gå
väldigt lång tid mellan dessa.Uteblivna PM är inte liktydigt med att det inte händer saker.

Tids nog kommer PM av stor betydelse - t.ex. notering i USA som ligger i planen men det handlar om
rätt timing i det fallet.
2020-12-03 14:55 IP: ITGTxAaJX
Den infon om Kinalinan är gammal och ingen överraskning direkt.Kina är inte ett "land" som andra
och centralstyrs i stor omfattning.Man har hög målsättning i 5-årsplanen när det gäller miljön men
omöjligt att sia om hur och på vilket sätt.

Kinamarknaden räknar jag själv inte in i närmaste framtiden när det gäller intäkter.
Absolicon Solar C. / Gårdagens presentation / Gårdagens presentation
2020-12-01 13:48 IP: ITGTxAaJX
Intressant information för presumtiva aktieägare och en del nyheter för redan invigda.

https://www.aktiespararna.se/tv/folj-stora-aktiedagen-stockholm-2020-live

Efter ca 6 tim och 19 min.
Absolicon Solar C. / Analysguidens prognos? / Analysguidens prognos?
2020-11-23 14:21 IP: ITGTxAaJX
Jag har hyfsad koll på bolaget - men några försäljningsdatum finns väl inte i avtalen? Vilket jag tycker
analysen ger sken av.Däremot vet jag att avtalen gäller under begränsad tid.

Nu hoppas vi omsättningen hålls uppe och den borde rimligen öka anser jag.
Redigerades 2020-11-23
2020-11-22 12:25 IP: ITGTxAaJX
Jag tror inte det finns några flaskhalsar när det gäller produktionen av linor.Det är iallafall vad Joakim
svarat mig när jag undrat över kapaciteten.Det är väl också ganska osannolikt att beställningarna
kommer i "klump".

Som du skriver Öster så kommer 2021 bli ett intressant år och troligen ett år vi sent ska glömma och då menar jag i positiv bemärkelse.Allt pekar på ett genombrott på en världsmarknad.

Har du synpunkter eller åsikter om forumet? Vänligen kontakta oss på forum@placera.nu.

Marknadsöversikt

Stockholmsbörsen, OMXS30

I dag
-
Senast
-
{point.key}

Världsindex

Index +/- % Senast
DAX - -
Hang Seng - -
Nikkei - -