notvarp

Profilbeskrivning

"Riskkapitalist" som bara placerar i bolag vars inriktning/syfte är till gagn för människa och miljö.
Senaste inlägg
Rubrik Forum Publicerat
Framtiden Absolicon Solar C. 20-05-12 09:08
Om du tycker..... Absolicon Solar C. 20-05-08 10:24
Ägarstrategi? Absolicon Solar C. 20-05-06 09:59
Det är bara..... Absolicon Solar C. 20-05-04 11:16
Min åsikt är.... EcoRub AB 20-04-29 13:51
Förtroendet för..... EcoRub AB 20-04-29 10:24
Re Lexington Hansa Biopharma 20-04-23 23:26
Förvaltaren i inslaget...... Hansa Biopharma 20-04-23 17:28
Videoklipp Absolicon Solar C. 20-04-22 11:46
Exportkredit Absolicon Solar C. 20-04-21 16:13
Det ska bevisas Emotra AB 20-04-21 11:24
Vinstgivande bolag? Peckas N.odl. 20-04-21 10:57
? Emotra AB 20-04-21 10:08
Det kanske var..... Peckas N.odl. 20-04-16 17:11
Det rullar på Absolicon Solar C. 20-04-16 17:02
« 2/135 »
2020-05-12 09:08 IP: ITGTxAaJX
Min tanke angående VD-posten är lite framåtblickande och inte dagsläget - där det inte finns någonting som pekar på att han inte är rätt person.Men i takt med att bolaget växer så tror jag det
vore bra om ledningen funderar på om det inte är läge att se sig om efter en mer kvalificerad och
marknadsinriktad person på posten.Även en person som Joakim har sina begränsningar.

Om man väntar några år är "risken" att Joakim blir första och enda VD i o m att en försäljning av
bolaget är troligt.
Redigerades 2020-05-12
2020-05-08 10:24 IP: ITGTxAaJX
......det är gnäll får du naturligtvis tycka det - jag uttrycker bara min åsikt om dagsläget i bolaget och
aktien.Jag föredrar en handel som inte styrs av låg omsättning och småsparare helt enkelt.
Uppvärdering kommer naturligtvis med tiden om prognos/målsättning infrias och därmed även
intresse från institutionella placerare.

För övrigt skulle jag önska att Joakim överlämnar VD-posten till någon mer marknadsinriktad person,han är trots allt en entreprenör med sina fördelar.
2020-05-06 09:59 IP: ITGTxAaJX
Så länge som ägarskaran i stort sett bara består av fam Byström och en massa småsparare kommer denna obetydliga och volatila handel fortgå som inte ger en värdering värd namnet.Vi behöver få in investerare och inte småsparare som inte har en tanke på att "investera" utan är nöjda med "smulor".

Joakim har pratat om att bredda ägandet - men det handlar om småsparare och inte större investerare.Jag vet inte vad jag ska tro om detta.Vill inte fam.Byström ha in större investerare i
bolaget?

Denna löjliga handel kommer tråkigt nog att fortsätta ett bra tag till och det är nog bara faktiska
resultat av avtalen som ger resultat på handeln i aktien.
2020-05-04 11:16 IP: ITGTxAaJX
.....en tidsfråga innan poletten trillar ner hos marknaden som är obegripligt trög.

Inte bara värme - https://www.youtube.com/watch?v=Ty5Z93m0mIM
EcoRub AB / Update/Tankar / Min åsikt är....
2020-04-29 13:51 IP: ITGTxAaJX
......att utan samarbete/partnerskap med större aktör är chansen minimal att lyckas på marknaden.
Det är ingen konst att hålla igång ett bolag när man hela tiden får kapitaltillskott från aktieägare
och s.k."dödsspiralfinansiering".Förr eller senare är den möjligheten uttömd.
EcoRub AB / Update/Tankar / Förtroendet för.....
2020-04-29 10:24 IP: ITGTxAaJX
.....bolaget är för mig bortblåst.Från att ha varit ett förhoppningsbolag anser jag nu att det bara är en
lottsedel och inget annat.Man har över tid tydligt visat att man inte kunnat åstadkomma intäkter på
sina framtagna mtrl och produkter.
Allt återstår att bevisa för att bolaget ska tas på allvar för en investerare.
2020-04-23 23:26 IP: ITGTxAaJX
Han spekulerade väl över att anledningen till kursuppgången kunde vara att marknaden tolkade
utebliven kapitalanskaffning före EMA-beslut som att ledningen var "säkra" på ett positivt besked
därifrån = bättre läge/kurs för emission.Om man var osäker borde bolaget tagit in kapital före EMA.
2020-04-23 17:28 IP: ITGTxAaJX
......ger inget förtroendefullt intryck tycker jag när han pratar om Hansa.När det gäller USA var det
väl KAS som "ställde till det" i dec. - det nämner han inte utan pratar bara om större studie.Sedan
nämner han ingenting om de andra studierna.
Jag tycker han främst gör reklam för bolagets fonder.
Redigerades 2020-04-23
2020-04-22 11:46 IP: ITGTxAaJX
Ny kort "reklamvideo" med Joakim

https://www.youtube.com/watch?v=5rMIqx_6DY8
2020-04-21 16:13 IP: ITGTxAaJX
Möjligheten att få exportkredit utreds och skulle säkert ha en positiv effekt på försäljningen av
produktionslinor om det beviljas av EKN.Särskilt i dagens ekonomiska klimat tror jag det kan avgöra om en affär blir av.
Emotra AB / Självmord bland unga / Det ska bevisas
2020-04-21 11:24 IP: ITGTxAaJX
Att bolaget ligger i framkant innebär inte att det kommer att användas i psykvården i framtiden.Det
ligger många år av forskning och studier innan det kan bli möjligt.Hittills har man inte lyckats med
i princip ingenting - historiken övertygar inte.
Peckas N.odl. / Förlåt att jag säger.. / Vinstgivande bolag?
2020-04-21 10:57 IP: ITGTxAaJX
Att lyckas exportera odlingssystemet är nog en förutsättning för att bolaget ska bli ett vinstgivande
bolag inom de närmsta åren.
2020-04-21 10:08 IP: ITGTxAaJX
Tror du på allvar att det finns andra än "småsparare" som investerar i detta bolag med BV på 20 milj.?
Majoriteten tillhör den gruppen är iallafall min övertygelse och då blir volatiliteten därefter och risken
är fortsatt väldigt hög.
Peckas N.odl. / Förlåt att jag säger.. / Det kanske var.....
2020-04-16 17:11 IP: ITGTxAaJX
.....en för tidig notering av bolaget och man kanske skulle ha väntat några år men det kanske var
nödvändigt för att resa kapital för uppbyggnaden.
2020-04-16 17:02 IP: ITGTxAaJX
Verkligen roligt att se att nu verkar "bollen satt i rullning" och att den sprids över världen.Nu kanske
också aktiemarknaden börjar vakna och i o m det en ökad omsättning som medför en stabilare
värdering/kurs.
Förhoppningsvis kommer det fler analyser av bolaget också.

Har du synpunkter eller åsikter om forumet? Vänligen kontakta oss på forum@placera.nu.

Marknadsöversikt

Stockholmsbörsen, OMXS30

I dag
-
Senast
-
{point.key}

Världsindex

Index +/- % Senast
DAX - -
Hang Seng - -
Nikkei - -