Alba

Profilbeskrivning

Finns ingen profilbeskrivning
Senaste inlägg
Rubrik Forum Publicerat
Aktieackordet Immunicum AB 19-12-08 14:57
Tillägg Kancera AB 19-12-02 14:09
Pellefortuna Kancera AB 19-12-02 13:26
fractalking Kancera AB 19-11-28 15:36
fractalking Kancera AB 19-11-28 11:06
Varje gång... Kancera AB 19-11-27 15:22
fractalking Kancera AB 19-11-27 15:00
fractalking Kancera AB 19-11-27 14:55
fractalking Kancera AB 19-11-27 14:08
fractalking Kancera AB 19-11-27 13:58
"kingen" Kancera AB 19-11-27 13:50
fractalking Kancera AB 19-11-27 13:25
fractalking Kancera AB 19-11-27 12:38
fractalking Kancera AB 19-11-27 12:01
fractalking Kancera AB 19-11-27 11:57
1/222 »
Immunicum AB / En fråga / Aktieackordet
2019-12-08 14:57 IP: u9+m1wdBH
Nja. Jag tror att Pfizer/Merck KgAa med Avelumab väntar åtminstone till man kan se eventuella resultat i Fas Ib Iliad-studien innan man slår till (samma med Merck/Keytruda). Det är i kombo med CPI som det stora värdena ligger, så det är bra för oss aktieägare om man inte sluter avtal för tidigt.
Min gissning är att ett ev. avtal/uppköp kommer tidigast slutet på H2 2020.
Men innan dess kommer värderingen stiga markant, förutsatt att Mereca levererar, närmast nu i januari.
Redigerades 2019-12-08
Kancera AB / Tiilägg / Tillägg
2019-12-02 14:09 IP: u9+m1wdBH
Ber om ursäkt för ytterligare ett inlägg, men glömde en viktig "detalj" i mitt förra inlägg:

Enligt Pellefortuna uttalade sig Olin enligt följande;

"Samtal och möten med läkemedelsbolag sker kontinuerligt. Vid möten med andra läkemedelsbolag så tillfrågas dessa om det är Ok att Gabrielsen deltar med tanke på hans AZ koppling. Detta har hittills inte mött några hinder. Han har för övrigt stor och färsk kunskap och är viktig"

Det är väl fyra meningar som med största sannolikhet tyder på att Pellefortunas "långa samtal" knappast ägt rum.
Alltså...helt seriöst...? Olin skulle alltså ta med sig en hög AZ-anställd till möten med andra BP för att marknadsföra produkten?
Det är ju så korkat, så osannolikt, att det helt enkelt inte kan vara sant.

INGEN gör (försöker) göra affärer på det viset. Den/Det BP som sitter "på andra sidan bordet" inser ju från första sekund att de aldrig någonsin kommmer vara mer än "tvåa på bollen".

Sanslöst!

Over & Out - På riktigt! :)
Redigerades 2019-12-02
Kancera AB / Pellefortuna / Pellefortuna
2019-12-02 13:26 IP: u9+m1wdBH
Gällande ditt inlägg i lördags, så har jag en del kommentarer kring detsamma.
För det första, det är väl inte 100% uteslutet att du verkligen haft ett "långt samtal" med Olin. Dock så bedömer jag sannolikheten i ungefär samma härad som att jag skulle varit på fisketur med Bill Gates i helgen.

Nåväl, om det mot all förmodan är sant, så tillför ju inte ditt samtal något som helst av nyhetsvärde, undantaget då att Olin beklagar vissa synpunkter som skribenter har på ett litet sketet aktieforum. Vilket i sin tur betyder att han ägnar meningslös tid åt detta. Känns rätt orimligt.
I övrigt så låter det som vanligt. Han lyfter fram bolagets och produkternas förträfflighet, allt verkar gå enligt plan, och man är tydligen också effektivare än snittet av biotechbolag. Jag är som bekant inte helt enig i den beskrivningen.

Framförallt så lyser all form av självkritik med sin frånvaro, tillika någon som helst förståelse för det självklara öde som drabbat alla småsparare som genom alla år satt in pengar i bolaget, och sett sitt kapital gång på gång ätas upp av utspädningar och kursfall på grund av bolagets oförmåga att göra affärer på sina produkter. Detta trots att man de flesta år uppgivit en affärsmodell som bygger på försäljning av projekt i preklinisk fas (senare ändrad till tidig klinisk fas).

Bolaget har tagit fram en enda egenproducerad läkemedelskandidat (ROR) under de 9 år som bolaget varit publikt. KAND567 är ju delvis och i grunden utvecklad av AZ. Så jag vill påstå att de 250M kr han hänvisar till inte gett någon vidare utväxling.

Jag skulle kunna rada upp en halv roman om alla utfästelser som Olin och bolaget gjort, och som sedermera inte hållit. Men jag orkar inte en gång till, har gjort det förr, så de flesta vet nog vad jag syftar på.
Dessa småbolag på de alternativa listorna har dock mycket att bevisa, en del av dem är mer eller mindre oseriösa. Kancera vill jag kanske inte kalla oseriösa, men det finns sannerligen åtskilligt mer att begära av ett publikt bolag än vad Kancera hittills nått upp till.
Jag tänker t.ex på alla konstigheter gällande finansiering, alla turer hit och dit som för mig (och många andra) ter sig mycket märkliga. Bara det senaste året har ju varit fullständigt amatörmässigt skött, vilket gör att vi står där vi står idag.
Bara en sån sak som den påkallade nyemissionen och "bryggfinansieringen".
För mig är det totalt oacceptabelt att bolaget inte informerar sina aktieägare till vem och till vilka villkor bryggfinansieringen skall göras. Och att man inte redovisar vilka garanterna är förrän "efter" extrastämman är lika oacceptabelt det.

Det finns inga som helst hinder för att företaget redovisar detta. Att man inte gör det skapar bara onödiga spekulationer, och ger endast en "dålig smak" i munnen.
För det är nämligen så här...i alla bolag...i alla sammanhang...POSITIVA nyheter kablas alltid ut med full transparens. Negativa nyheter/scenarior däremot, det mörkas/förskönas/förhalas i alla sammanhang. Tänk på det alla haussare.

På ett sätt Pellefortuna, så vill jag nästa tacka dig för lördagens inlägg. Det blev på nåt sätt "droppen" som fick mig att inte orka läsa alla naiva och haussade inlägg om det här bolaget längre. Det finns en skara här som aldrig kommer kunna tänka kritiskt, eller se det mest uppenbara.

Fortsätt ni och haussa för allt vad ni har. Det kommer dock inte att hjälpa er på något sätt. Marknaden värderar bolaget för vad det är värt, och det är drygt 100 Mkr idag.

Jag kommer dra mig tillbaka, och sluta skriva inlägg om bolaget under en tid. Jag har lagt alldeles för mycket av min tid att diskutera med folk som inte vill diskutera.

Jag kommer dock att komma tillbaka under januari/februari någon gång, för att påmina er om vad jag har sagt, nämligen;

- Nyemissionen kommer bli av
- Kursen kommer sjunka ner på 35-40 öre
- Kancera kommer köra Fas IIa i egen regi, med era pengar

Vad som sker sedan, står skrivet i stjärnorna. Jag har dock mina aningar.

På återhörande.
/Alba
Kancera AB / Acturum / fractalking
2019-11-28 15:36 IP: 6hacSgb8K
Nu börjar dina ”spaningar” bli (om möjligt) ännu mer absurda!

Acturum — Jordbruksverket — Kancera...?
2019-11-28 11:06 IP: 6hacSgb8K
Japp. Allt är extremt noga orkestrerat! :)

https://imgur.com/3jxrUJb
Kancera AB / Varje gång... / Varje gång...
2019-11-27 15:22 IP: 6hacSgb8K
...I stort sett varje gång jag loggar in på detta forum, och läser inlägg från en viss skribent...så dyker den här lilla filmen upp på näthinnan. :))

https://youtu.be/ZmInkxbvlCs
Redigerades 2019-11-27
Kancera AB / fractalking / fractalking
2019-11-27 15:00 IP: 6hacSgb8K
Ser du inlägg från bulbah och mailsvar från Thomas?

"Hej Xxxx,
Enligt vår informationspolicy svarar vi inte på spekulationer.
Vad gäller villkor för garanter är det praxis att informera om det i prospektet för emissionen.
Enligt PM sker bryggfinansiering inom ramarna för emissionen.
För vetskap: Om ett bolag beslutar om en konvertibel är det bolagets plikt att informera om det.
Mvh
Thomas
Thomas Olin PhD
CEO
 ---------------------------------------------------------------------------
Kancera AB"

Så hade vi rett ut den saken OCKSÅ!
2019-11-27 14:55 IP: 6hacSgb8K
"För att ha sålt ut lägger du väldigt mkt tid 24/7 på en aktie du "hatar"."

Vad är det som du inte förstår? :)) Kan du inte läsa en endaste mening i mina inlägg utan att vrida det fel, så förklarar ju det alla dina andra inlägg också! Eller är du efter..iven?

Ja, Olin säger att de har "två händer" fulla med intressenter. Har du sett någon som vill kliva in i bolaget? Det är ju inte jättedyrt, sett till kassan och marknadsvärdet! :)) :))

Olin säger ju mycket, det är sant. Redan 2011 sa han fantastiska saker. Kommer du ihåg?
På den vägen har det varit, år efter år, emission efter emission...:))

"Vilka mål har bolaget på ett par års sikt och när beräknar ni att börja tjäna pengar?

Vårt mål är att börja tjäna pengar under 2013/14. Då skall vår nuvarande ”pipeline” av läkemedelskandidater ha levererat affär och utvecklingen av nästa generation av läkemedelskandidater är i full gång."

https://www.axier.se/bors-marknad/Kancera,-spannande-bolag-med-angelagen-marknad
Redigerades 2019-11-27
2019-11-27 14:08 IP: 6hacSgb8K
"FKN släpptes billigt
Om projektet fick bäring skulle prislappen tas igen. Detta är enligt mig "bryggfinansieringen" är helt övertygad att det är 36M aktier"

Det du skriver innebär att Olin ljugit aktieägarna rakt upp i ansiktet (om dina fantasier visar sig sanna).

Jag kan tycke/tro mycket om Thomas Olin. Men att han skulle brännmärka sig själv på marknaden under all framtid, det tror jag verkligen inte.
2019-11-27 13:58 IP: 6hacSgb8K
Har ställt flertalet frågor till dig idag, som fortfarande är obesvarade. Har du inte sett dem bland alla hausse-inlägg? Eller är det som jag tror, det finns inget svar?

Kom igen nu, ge ett vettigt svar på mina högst relevanta frågor?

Vem skulle anse sig behöva en corner?

Det du skriver, antyder att bolaget med Olin/Nerpin i spetsen är delaktiga i detta, vad skulle s.a.s deras incitament i den här historien vara, mer än att de själva blir utspädda typ 50%?

Tycker mig läsa mellan raderna både från dig och härvan att Acturum är en sannolik corner-spelare, vilket (som ovan) då också innebär att Olin/Nerpin är delaktiga. Men varför? Acturums deal var 6M aktier, vilka de fått. Affär är affär...klappat å klart...varför skulle Olin/Nerpin anse att Acturum behöver ha någon ytterligare "kompensation?

Hela ditt resonemang är obegripligt för mig. I synnerhet eftersom det självklara svaret finns rakt framför våra ögon, nämligen att inget BP vill skriva något avtal i nuläget, kassan är tom och behöver fyllas på, dessvärre endast av småsparare eftersom någon större seriös investerare verkar lika svår att "få med i båten" som BP.

fractalking skriver;
"För att inte tala om den där nya storägaren med Nobelkopplingar :) Han verkar ha stenkoll på biobolag som lyckas kommersialisera. Storägare i Mertiva, Alligator (via serpendity) och Diamyd."

Har du något namn? Eller är det ännu en av dina våta drömmar? :))
Redigerades 2019-11-27
Kancera AB / fractalking / "kingen"
2019-11-27 13:50 IP: 6hacSgb8K
Wow. Imponerande självinsikt :))

"Bra då har du tagit beslut. Håll då käft och stå ditt kast :) Visa lite karaktär för en gångs skull.

Ditt frekventa baissande och personangreppande speglar att du är allt annat än lugn med ditt beslut. Vad du än hittar på så är dina handlingar tydliga."

Personangrepp? Och...den sista meningen skulle man slänga i retur i sånt fall, med en liten ändring...ett ord :)) :))

Ditt frekventa haussande och personangreppande speglar att du är allt annat än lugn med ditt beslut. Vad du än hittar på så är dina handlingar tydliga.

PS! Jag är fortfarande aktieägare (dock betydligt mindre). Så...jag kommer fortsätta kommentera händelser i bolaget och bemöta trollande och hittepå-fantasier från dig. Allt i syfte att haussa aktien.
2019-11-27 13:25 IP: 6hacSgb8K
"Till din realiserade förlust :) 400k aktier inte sant?"

Hur var det med grundskolematematiken. Har inte gjort någon större förlust än vad du gjort. Jag kommer däremot ha möjligheten (om jag vill) att köpa tillbaka fler aktier till samma pris.
Kallas för vinst! :)) :))

"För att inte tala om den där nya storägaren med Nobelkopplingar :) Han verkar ha stenkoll på biobolag som lyckas kommersialisera. Storägare i Mertiva, Alligator (via serpendity) och Diamyd."

Har du något namn? Eller är det ännu en av dina våta drömmar? :))

PS! Jag sa inte att jag sålt allt! :))
Redigerades 2019-11-27
2019-11-27 12:38 IP: 6hacSgb8K
"Frågan är var du står? Tycker du beter dig märkligt och nervöst. Sannolikt för att du sålt ut och nu försöker manipulera aktien."

Självklart har jag sålt! Inte allt men en betydande del.
Kursen kommer sjunka ner mot 39 öre förr eller senare, det är min fullständiga övertygelse.

Om jag köper tillbaka är tveksamt, vi får se hur det utvecklar sig. Och om jag nu köper tillbaka delar eller hela innehavet jag sålt, så kommer jag få många fler aktier.

Jag har aldrig sovit så gott om nätterna som nu :))
2019-11-27 12:01 IP: 6hacSgb8K
Du kommer aldrig att fatta!

Efter kursras på 35%, nu en kurs på 53 öre (bolagsvärde knappt över 100 milj) så är det fortfarande ingen som vill köpa aktier i Kancera (förutom några troende och naiva småsparare).

Herregud...caset är ju en vidöppen dörr enligt dig!

Vad är det som du inte förstår (och resten av dina "tummetott" följeslagare) :)) :) :))
Redigerades 2019-11-27
2019-11-27 11:57 IP: 6hacSgb8K
"Kursen hade garanterat närmat sig TO3 inlösen. "

Hahaha.....du tror kursen stuckit till över 2kr på ett eller två pm om möjligtvis fler behandlingsområden inom ROR/FKN?

Hur många såna pm har vi sett förr?

Du låter mer och mer desperat...snälla...kan du inte ge oss ett datum för när raketen ska skjutas upp nu igen?

"Kancera behöver nog ha en garanterat stark hand till eventuella möten i USA. Alltid bra inom förhandlingar."

Stark hand? Menar du kassan på 14M kr då? :)) :)) :))

Har du synpunkter eller åsikter om forumet? Vänligen kontakta oss på forum@placera.nu.

Marknadsöversikt

Stockholmsbörsen, OMXS30

I dag
-
Senast
-
{point.key}

Världsindex

Index +/- % Senast
DAX - -
Hang Seng - -
Nikkei - -