Alba

Profilbeskrivning

Finns ingen profilbeskrivning
Senaste inlägg
Rubrik Forum Publicerat
burkkorven Kancera AB 20-07-07 19:39
burkkorven Kancera AB 20-07-07 19:27
burkkorven Kancera AB 20-07-07 19:24
Förväntningar på studiestart! Kancera AB 20-07-07 19:13
Mastrovious Kancera AB 20-07-07 18:43
Mastrovious Kancera AB 20-07-07 18:32
Executive Kancera AB 20-07-07 17:34
hass Kancera AB 20-07-07 17:16
Macckkan Kancera AB 20-07-07 15:25
burkkorven Kancera AB 20-07-07 15:13
Graeve Kancera AB 20-07-07 13:09
burkkorven Kancera AB 20-07-07 13:05
burkkorven Kancera AB 20-07-07 12:55
APO-dos Kancera AB 20-07-07 12:46
Tages Kancera AB 20-07-07 12:27
« 2/238 »
2020-07-07 19:39 IP: u9+m1wdBH
"Vi på "utsidan" kan endast observera att större utländska aktörer etablerat sig på ägarlistorna senaste tid."

Nu gissar och slirar du på sanningen ännu en gång. Du har inga som helst bevis på att "större utländska aktörer" etablerat sig på ägarlistorna.
Oavset om det är DBL, SYD eller någon annan mäklare som du avser, så borde du veta att samtliga mäklare har lokal representation i Sverige. Det kan m.a.o vara vem som helst av oss som finns bakom ägarlistorna.

Vi får väl se (när Kancera släpper listan) om du vet något som vi andra inte vet. Men jag håller det för helt osannolikt.
Kancera AB / Gissningsleken / burkkorven
2020-07-07 19:27 IP: u9+m1wdBH
Ja jösses! Vad ska man säga. Kommer att tänka på Åsa-Nisse helt plötsligt :))

Jag har två frågor (du brukar i.o.f.s aldrig besvara dem, men ändå)

1. Vad är det för datum idag?
2. Hur kan malajen på 2,25 kr vara "utslagen" men inte Xtro99 på 42kr?

Är det den som gissar högst som vinner? Och inte den som är närmast?

I sånt fall ändrar jag mig och gissar 6.000kr (31/12-2020) :)) :)) :))
Redigerades 2020-07-07
2020-07-07 19:24 IP: u9+m1wdBH
"Låter som vi kan addera Reumatism till listan 👍 Hur många extra miljarder är det värt?"

Bra grävt där. Då kan vi alltså uppdatera listan över möjliga sjukdomstillstånd som Kancera möjligtvis kan bota.

Åtta stycken olika blodcancerformer, Bröstcancer, Prostatacancer, Bukspottskörtelcancer, Magcancer, Coloncancer, Lungcancer, Äggstockscancer, Nervsmärta, Autoimmuna sjukdomar som MS/Crohns, Hjärtskada vid infarkt, Hyperinflammation och nu...Reumatism.

Hur många miljarder den senaste indikationen kan vara värd har jag ingen aning om. Men totalt sätt måste det vara rätt stora pengar nu?

Har du räknat på detta burkkorven? Det som är konstigt är att ingen större aktör velat ta position i bolaget genom alla år? Hade varit skönt att sluppit alla garanter, extrakostnader.
Redigerades 2020-07-07
Kancera AB / Förväntningar på studiestart! / Förväntningar på studiestart!
2020-07-07 19:13 IP: u9+m1wdBH
I stort sett alla här inne förväntar sig en studiestart vilken timme som helst inom covid-19 hyperinflammation.

Jo, visst kan det vara så. Ingen av oss vet med säkerhet, bara å vänta på info från bolaget.

Men det kan alltid vara klokt att titta lite i backspegeln. Skulle råda alla här inne som inte är så insatta i Kancera (och det verkar vara en hel del minst sagt) att läsa igenom boagets alla pm genom åren. Då får man en känsla över hur saker och ting KAN bli.

T.ex...2018 meddelade bolaget att man skulle inleda en Fas IIa inom hjärta under Q2 2019 (över ett år sedan). Det senaste beskedet är att man skall ANSÖKA i slutet av 2020(!)

Ur pm;
"Sammantaget innebär detta att två kliniska studier förväntas starta under första halvåret 2019 inklusive en förberedande IV-dos studie i människa under det första kvartalet 2019 och Fas IIa-studien under det andra kvartalet 2019. "

https://mb.cision.com/Main/1190/2608264/902850.pdf

Så. Man ska nog inte ta för givet att allt alltid går som på räls i detta bolag. Mitt råd är att läsa på om bolaget, hur det sett ut och låtit historiskt, och bilda sig en egen uppfattning.

I all välmening!
2020-07-07 18:43 IP: u9+m1wdBH
Min hint till dig var att du kommer aldrig få ett enda vettigt svar på den frågan. Dels för att ingen här inne besitter tillräckligt med kunskap och/eller har tillräckligt med information om processerna.

I tillägg behöver frågan omformuleras:

Uppköp? När?

Om uppköp (vilket är högst osannolikt) skulle ske imorgon så är det prislapp x.
Skulle uppköp ske efter avklarad Fas II covid i människa, så är det prislapp y (som är helt annorlunda)!
Skulle uppköp ske efter bevisad effekt i Fas II hjärta, så är det också en helt annan prislapp.

Du kan inte bara slänga ur dig en sådan fråga, och förvänta dig ett seriöst svar!

Redigerades 2020-07-07
2020-07-07 18:32 IP: u9+m1wdBH
"Vad tror ni vi pratar om för kurs vid uppköp?
Någon som vågar sig på en gissning?"

Absolut. Allt talar för ett uppköp runt 4-5 biljoners triljarder. Skulle ge c.a 16 miljoner/aktie.
Nöjd?
Kancera AB / Ägarlistan / Executive
2020-07-07 17:34 IP: u9+m1wdBH
Så nu backar du? Det var ju inte det du skrev.

"Bra att du mailat TO för då vet du också att externt avtal är nära....!?"

Läs en gång till...du skriver att externt avtal är nära, info du fått från T.O!
Att de kommer utnyttja sitt nätverk kan ju betyda vad som helst, sannolikt nätverk av forskare. Det är ju rätt logiskt, eftersom de tvingats säga upp sina egna p.g.a finansiella orsaker...d.v.s de har inte kassa för att både köra 2st FasII:or och samtidigt forska.

Solklart investeringscase säger du.
Jag säger att varningsklockorna ringer en aning.
2020-07-07 17:16 IP: u9+m1wdBH
"Stackars Avansare som sålde idag"

Ännu ett kvalitetsinlägg på det här forumet.
Hur vet du att de som sålde idag är "stackare"? Kan du skriva ner en seriös analys av det?

Kan ju vara de som är vinnarna likväl! Du vet...att Kanceras covid-19 studie (som borde vara prioriterad) och som ännu efter snart två månader inte fått godkännande, det är inte ett jättebra tecken.

Jag tror säkert att de kommer igång för eller senare. Men känner jag det här bolaget rätt (efter att ha varit delägare i 6 år) så har man tvingats komplettera ansökningen av någon anledning, därav förseningen.
2020-07-07 15:25 IP: u9+m1wdBH
Eftersom du ställer frågan på det här forumet så kommer du sannolikt få 99,9% bifall på att den slutar på blått. Så av den anledningen verkan frågan felställd (alt. onödig).
Kancera AB / Nästa vecka / burkkorven
2020-07-07 15:13 IP: u9+m1wdBH
"Yes 60 kalenderdagar räknat från 11 Maj 2020 är nu på Fredag 10 Juli. Med andra ord skulle dom begå grovt tjänstefel om dom inte överlämnade ett ärende till förordnad innan planerad semester."

60 dagar är väl normal handläggningstid? Har två frågor till dig gällande ämnet...

- Var inte covid-19 ansökningar prioriterat? Tyckte du skrev för länge sedan att det var snabbspår som gällde, och att studien t.o.m var igång redan för c.a 6 veckor sedan? Varför tror du inte att denna studie verkar prioriterad?

- Varför skulle LMV begå tjänstefel om studien inte blir godkänd på fredag? Menar du att LMV garanterar en handläggningstid på max 60 dagar? Var finns i sånt fall den informationen?

Kancera AB / Hett tips / Graeve
2020-07-07 13:09 IP: u9+m1wdBH
För din info.

KAND567 är en småmolekyl utvecklad av AZ. Kancera har däremot vidareutvecklat projektet/molekylen till ytterligare en substans som benämns KAND145 (tänkt för andra indikationer).

Det är KAND567 som gäller vid FasII hyperinflammation samt hjärta.
Kancera AB / Hett tips / burkkorven
2020-07-07 13:05 IP: u9+m1wdBH
"om man är nyfiken på storägarna dvs.. Men det verkar vara viktigt för några att behålla anonymitet bakom banksekretess.."

Jag gissar därmed att när den uppdaterade ägarlistan kommer så är det någon större aktör som investerat via kapitalförsäkring, d.v.s vi vet inte vem!

Om det nu skulle vara att "man vill behålla anonymitet" så kan det ju gå åt bägge håll, m.a.o kan man inte dra några slutsatser gällande avsikter. Så länge vi inte vet vem som ligger bakom köpen från t.ex SYD, så är det en ickefråga för mig.
2020-07-07 12:55 IP: u9+m1wdBH
"Mycket het stol vi aktieägare sitter i just nu."

Håller med. Stor risk att bli bränd på dessa nivåer med en värdering på nästan 1.5 miljarder kronor.
2020-07-07 12:46 IP: u9+m1wdBH
Det är väl ändå rätt självklart. Alla som startar en klinisk studie gör ju det för att man tror/hoppas att den skall visa på positivt resultat.
Men alla inblandade vet också att skillnaden mellan prekliniska resultat och kliniska resultat är vitt skilda världar. Människokroppen är extremt komplex, och prekliniska försök ger endast viss indikation på om substansen är verksam eller ej in vivo.
Och det är av den anledningen som flera kliniska läkemedelsprövningar misslyckas, än lyckas.

Jag reagerade på Tages inlägg där han mer eller mindre påstod att en klinisk prövning bara var en formalitet.
Redigerades 2020-07-07
2020-07-07 12:27 IP: u9+m1wdBH
Läste igenom ditt inlägg flera gånger för att förstå om jag verkligen läst rätt. Och det hade jag tydligen, tyvärr.

Då blir min fråga till dig...När stora läkemedelsgiganter som Astra Zeneca, Biogen, Pfizer, Merck, m.m misslyckas i många studier...beror det då på att de är mindre kompetenta än Kancera? Omvänt...menar du då alltså att Kancera står över alla dessa bolag kunskapsmässigt och forskningsmässigt?

Tycker du själv att detta verkar vara en rimlig slutsats?
Redigerades 2020-07-07

Har du synpunkter eller åsikter om forumet? Vänligen kontakta oss på forum@placera.nu.

Marknadsöversikt

Stockholmsbörsen, OMXS30

I dag
-
Senast
-
{point.key}

Världsindex

Index +/- % Senast
DAX - -
Hang Seng - -
Nikkei - -