grodsjön

Profilbeskrivning

Finns ingen profilbeskrivning
Senaste inlägg
Rubrik Forum Publicerat
Zwipe komunicerar dagligen Precise Biometrics 20-07-06 16:02
inte alla är tysta Precise Biometrics 20-07-03 10:06
Inte alla är tysta Precise Biometrics 20-07-03 09:08
Dyker ner idag igen Precise Biometrics 20-06-12 08:57
Min åsikt Precise Biometrics 20-06-09 18:26
Gångstil Precise Biometrics 20-06-09 16:42
Exakt datum 6 dec 2018 Precise Biometrics 20-06-08 10:56
Dörrlås Precise Biometrics 20-06-08 09:18
Mjukvaran Precise Biometrics 20-06-05 09:40
Fungerar Pb mbukvaran Precise Biometrics 20-06-05 09:27
Köpstark Precise Biometrics 20-06-03 15:54
Fingeravtryck Precise Biometrics 20-06-03 12:56
OTA uppdatering Precise Biometrics 20-06-03 12:15
Fingerprint problem Precise Biometrics 20-06-03 09:45
Ger upp Precise Biometrics 20-06-02 19:43
1/13 »
Precise Biometrics / Zwipe komunicerar dagligen / Zwipe komunicerar dagligen
igår 16:02 IP: 5grZqj4jN
Summer Greetings from André Løvestam, CEO of Zwipe

OSLO, NORWAY– 6 JULY 2020 – It has been a busy and momentous last few months in the world of biometric payments. I am pleased to see how our partners and customers are strengthening their capacity to deliver next generation contactless payment solutions powered by biometric payments platforms from Zwipe. We observe first-hand an increasing awareness and interest from banks, local card schemes and even retailers that are sharing the view that biometric payments provide significant value to consumers.

What is happening in the marketplace?

Several “1st generation” biometric payment card platforms are now making their way towards the first small-scale commercial launches in 2020. These recent developments clearly signal that this technology will see commercial break-through, representing not only a means for banks to offer “peace of mind” to cardholders and achieve top-of-wallet effects, but also to realize a new source of revenue and value creation.

For fully understandable reasons, the payments ecosystem is by and large conservative, cost conscious and risk averse. This is why the biometric payments market has been long in the making.

Things are now changing, however. At an accelerating pace. Observing how the engagement and proactivity of our partners and the ecosystem are currently growing, I see clear indications that momentum is building, with awareness and interest increasing everywhere.

The team at Zwipe and myself are very excited by this progress.

Here is an overview of our recent major announcements:

• Zwipe and Publicenter collaborate on biometric payment solutions (http://zwipe.com/news/zwipe-and-publicenter-collaborate-on-biometric-payment-solutions)

Publicenter is the largest domestic smart card manufacturer in Italy

• Z (http://zwipe.com/news/zwipe-and-thomas-greg-and-sons-do-brasil-renew-and-extend-exclusive-partnership)wipe and Thomas Greg & Sons do Brasil renew and extend exclusive partnership (http://zwipe.com/news/zwipe-and-thomas-greg-and-sons-do-brasil-renew-and-extend-exclusive-partnership)

TGS to commence small scale manufacturing of biometric payment cards

• Zwipe and Watchdata partner to launch next generation contactless payments (http://zwipe.com/news/zwipe-and-watchdata-partner-to-launch-next-generation-contactless-payments)

One of the world"s largest card manufacturers, serving 80 million banking customers in over 70 countries

• Zwipe steps up collaboration with Toppan Forms Card Technologies (http://zwipe.com/news/zwipe-steps-up-collaboration-with-toppan-forms-card-technologies-limited)

Placed an order to begin small scale manufacturing of biometric payment cards

It is all coming together

On the supply side, technology advancement, radical cost reduction and scalable production readiness are factors that make biometric payment a feasible proposition. On the demand side, COVID-19 has triggered growing demand and awareness for safe and hygienic payments in the entire society, with transaction limits raised in more than 40 countries worldwide to avoid unnecessary PIN entry and contactless payment rapidly growing everywhere. This builds on the already strong consumer interest for biometric payments before COVID-19, driven by the demand for convenience, security and the “coolness factor” derived from innovative solutions.

Our Zwipe Pay ONE platform is progressing as planned to deliver superior energy efficiency and excellent biometric performance at significantly lowered manufacturing cost thanks to advanced, single-chip innovation. Our confidence that this will be a very compelling proposition has grown further based on the series of recent awards given by smart card manufacturers for Zwipe Pay ONE to power their upcoming biometric payment cards.

Zwipe has pioneered biometric payment card technology and we now see commercial opportunities and engagements developing across the payment ecosystems. We see growing interest from smart card manufacturers, banks, payment schemes and retailers to see how Zwipe can help them to address consumer needs and concerns over contactless payments.

What Zwipe does goes far beyond the technology, it is about helping every stakeholder maximize the value that biometric payments can bring to society. As communicated in our PR on 2 June (http://zwipe.com/news/zwipe-appoints-new-executive-vice-president-strategy-channels), we are complementing our collaboration with our direct customers, the smart card manufacturers, by actively stepping up our engagements with banks and neo-banks, as well as new players in card issuance, such as retailers and tech companies. I feel confident that this will accelerate our route to success while creating value for our customers, shareholders, and consumers.

I would like to take the opportunity to thank each member of my great team at Zwipe for their relentless efforts in Making Convenience Safe and Secure. On behalf of everyone at Zwipe, I wish all our customers, partners, shareholders and avid followers a safe and happy summer.

###

Biometric Payments - coming to a bank near you, summer greetings from André Løvestam CEO of Zwipe (https://mb.cision.com/Main/18194/3149285/1275269.pdf)
Precise Biometrics / inte alla är tysta / inte alla är tysta
2020-07-03 10:06 IP: aZWLLWM4V
Vad jag vill ha sagt är att vi pb aktieägare behandlas aningen respektlöst av Precise ledningen
Det kan inte finnas någon anledning att inte kommunicera om sina framsteg denna tystnad som oberoende av vd fortsätter övertygar nog majoriteten om att mycket är galet i detta företag de bör ha stora problem som de inte kan dölja så länge till men de försöker väl snart med ett vd byte igen
Precise Biometrics / Inte alla är tysta / Inte alla är tysta
2020-07-03 09:08 IP: aZWLLWM4V

STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Zignsec har tecknat ett avtal med tyska kreditbyrån Schufa om en gemensamt framtagen lösning för den tyska marknaden. Avtalet har ett initialt ordervärde om minst 1 miljoner kronor under 2020.
Det framgår av ett pressmeddelande.
Zignsec och Schufa lanserar en gemensamt utvecklad e-KYC-tjänst baserad på Zignsecs e-id-plattform. Tjänsten kommer initialt att lanseras i Tyskland, men planeras att i nästa steg presenteras i ett flertal andra europeiska länder, heter det.
Kristine Trapp +46 8 5191 7927
Nyhetsbyrån Direkt
Precise Biometrics / Dyker ner idag igen / Dyker ner idag igen
2020-06-12 08:57 IP: haeE8xPi5
Utan nyheter blir det väl en ny katastrof dag
2020-06-09 18:26 IP: haeE8xPi5
Är att Pb borde vårda aktieägarna som det är nu så tror de att de kommer undan med att vara dövstumma
Vad vi skriver här har ingen som helst betydelse för aktiekursen Tobhe har producerad flera mil text och kontentan av det är sjunkande kurser
Endast Precise ledningen kan
vända kursen men då behövs det mer än affärer med några gymhallar jag undrar om det finns någon alls på kontoret
de kanske har gått på semester
Juli är stängt och så behöver de lite start tid i augusti så det är väl inget att vänta innan oktober
Trots uteblivna affärer så finns det ju pengar i kassan till löner under en lång tid framöver gäller bara att de inte avslöjar nåt
2020-06-09 16:42 IP: haeE8xPi5
Den tekniken har kineserna kört med i ett par år redan som jag tidigare redan har skrivit så blir det svårt att konkurrera de kontrollerar redan flera miljoner människor

https://www.nyteknik.se/digitalisering/kinas-overvakningskameror-kan-identifiera-personer-pa-gangstilen-6938259

Precise Biometrics / Exakt datum 6 dec 2018 / Exakt datum 6 dec 2018
2020-06-08 10:56 IP: haeE8xPi5
Marknaden torde ha exploderat av efterfrågan om detta vore något att ha

Precise BioMatch Embeeded integrerat i smart dörrlås från Xiaomi
Dec. 6, 2018
Precise BioMatch Embedded, bolagets algoritmlösning för fingeravtrycksigenkänning i wearables, bilar och IoT, har integrerats i Mijia Smart Door Lock, ett smart dörrlås från Xiaomi. Dörrlåset är utrustat med en fingeravtryckssensor vilket gör det enkelt och säkert att låsa upp dörren med hjälp av sitt finger.

Integrationen i Xiaomi Mijia Smart Door Lock beräknas inte ha någon väsentlig finansiell påverkan för Precise Biometrics.
2020-06-08 09:18 IP: haeE8xPi5
Glöm då inte att ange att Precise själv kunggjorde att de inte tjänar pengar på dessa lås

Integrationen i Xiaomi Mijia Smart Door Lock beräknas inte ha någon väsentlig finansiell påverkan för Precise Biometrics.
Jag saknar följdorder på bilar o dörrlås så min fråga blir åter igen- fungerar Presise mjukvara eller är den bara irriterande, därav tystnad
2020-06-05 09:40 IP: haeE8xPi5
Det kanske är så enkelt att Precise mjukvaran inte fungerar fullt ut och då är det motiverat med tystnad vem i hela friden skulle annars dölja att man har en världsledande patent inmonterad bättre sälj argument finns ju inte, nä här ligger en hund begraven därför är vi sakta men säkert på väg mot källaren
Detta kom jag att tänka på när jag tillsammans med försäljarna på Media Markt jämförde olika mobilers fingeravtryck
Låt mig slippa personliga påhopp och svara istället på det orimliga med att hemlighålla en super produkt fråga er om den finns över huvudtaget alla vd som har ställt sig vid Pb rodret har tystnat o kastat in handduken o tagit värvning hos konkurenterna sluta haussa och tänk logiskt o kritiskt
Precise Biometrics / Fungerar Pb mbukvaran / Fungerar Pb mbukvaran
2020-06-05 09:27 IP: haeE8xPi5
Det kanske är så enkelt att Precise mjukvaran inte fungerar fullt ut och då är det motiverat med tystnad vem i hela friden skulle annars dölja att man har en världsledande patent inmonterad bättre sälj argument finns ju inte, nä här ligger en hund begraven därför är vi sakta men säkert på väg mot källaren
2020-06-03 15:54 IP: haeE8xPi5
"65+ vilket innebär att du har svårare fingeravtryck, så länge du är nöjd, om nu Goodix har en "bättre" sensor under skärmen i Huawei P30, då funkar det alternativet bättre för dig, säkerheten kanske inte spelar någon större roll"
Tobhe där haltar du rejält i resonemanget, pensionärer är en köpstark grupp du kan väl inte på fullt allvar påstå att de är uteslutna som tänkbara användare av Precise mjukvara efter en viss ålder
2020-06-03 12:56 IP: haeE8xPi5
Jag vet inte var mitt resonemang haltar, jag förstår att jag kan ha fått ett måndagsexemplar det skrev jag ju om tidigare men då googlade jag om detta problem med Samsung A modellerna så visade det sig att många hade exakt detta problem och de hade försökt med uppdatering via OTA vilket ej hade hjälpt det får du ju fram på några sekunder så det är inget att humla om, varför bli irriterad det här är väl rätt forum att diskutera dylikt? och givetvis gäller samma problematik med måndagsexemplar andra modeller också.
Så till hemlighetsmakeriet
Tänk om de fortsätter med detta trots certifieringar jag tror nog att majoriteten av läsarna tycker att det är huvudlös marknadsföring av Pb och därav ligger aktiepriset där den ligger här har vi en hund begraven och det är just denna fråga som behöver lyftas och analyseras
Precise Biometrics / OTA uppdatering / OTA uppdatering
2020-06-03 12:15 IP: haeE8xPi5
Du borde veta att det inte hjälper med OTA uppdateringar
och för info det hjälper inte att lägga ett finger i stället för flera fingrar.
Tobhe bli inte upprörd för vi vet ju inte om Precise ligger bakom denna mjukvara men erkänn att det vore grundläggande eller basic kunskap för en mobilköpare att veta var Pb sitter för att vi ska få en världsledande produkt i händerna, just nu är det roulette
Precise Biometrics / Rättelse / Fingerprint problem
2020-06-03 09:45 IP: haeE8xPi5
Samsung A modeller verkar ha exakt samma problem
Sök på Youtube "how to fix fingerprint error problems in Galaxy" A71 A51, osv
Den som står för dess mjukvara kommer att vara bränd på marknaden
2020-06-02 19:43 IP: haeE8xPi5
Jag raderade bort mina 3 fingeravtryck i Samsung A51 alla inlagda på samma tumme och skulle byta mot ett långfinger som såg riktigt bra ut då jag kollade med förstoringsglas men mobilen vägrar att ta emot mina fingrar efter en halvtimmes försök fick jag dit ett avtryck men den fungerar lika illa som innan, nu kan jag inte öppna ss pass då jag ju raderade mitt gamla fingeravtryck
Sämsta fingeravtryckskännaren ber till gud att pb inte är inblandat, jag lämnar in mobilen

Har du synpunkter eller åsikter om forumet? Vänligen kontakta oss på forum@placera.nu.

Marknadsöversikt

Stockholmsbörsen, OMXS30

I dag
-
Senast
-
{point.key}

Världsindex

Index +/- % Senast
DAX - -
Hang Seng - -
Nikkei - -