Du har inte missat den lilla detaljen att kursen totalt kollapsat sen Covid? Så när väl den största kunden signar på igen, trots all ovisshet, så är det väl inte så konstigt att kursen får lite tuppjuck uppåt?
Men jag tror inte du behöver vara orolig. Robot/trading kommer säkert putta ner kursen snart igen :)
Jag vet inte om du läste PM’et, men kontraktet är såklart sämre än vad vi hade innan. Det borde du förstå om du läser, eftersom det inte är en fast summa och det lär vara färre flygningar i ett bra tag fram över.
Men detta kontrakt ihop med kostnadsbesparingar/permitteringar/sakta men säkert ökande flygande, gör ju att vi iallafall är på banan igen.
Om jag inte fattat fel så har ju cargo-trafiken flugit som vanligt, vilket borde genererat intäkter ifrån tex Lufthansa (som är räddat av tyska staten)
Viktigt att komma ihåg är också att tvånget på vissa flygbolag att bli mer miljövänliga för att räddas, gör ju det hela inte sämre för ett bolag som Avtech.
Men nu är det bara att avvakta och se när nya eventuella kontrakt dyker upp, eller att Appen släpps som intäktskälla.