På Placera och Avanza använder vi cookies för att säkerställa funktionalitet, personalisera innehåll och annonser och för att analysera hur sajten används. Genom att godkänna accepterar du att cookies används. Läs mer och hantera inställningar

oaff

Profilbeskrivning

Finns ingen profilbeskrivning
Senaste inlägg
Rubrik Forum Publicerat
GIG Gaming Innovation Group 21-07-29 10:27
GIG Gaming Innovation Group 21-07-07 13:49
GIG q3-q4 Gaming Innovation Group 21-06-02 09:11
Väldigt positivt. Gaming Innovation Group 21-05-27 09:29
Märklig utveckling. Gaming Innovation Group 21-05-12 13:24
Bra rapport ! Gaming Innovation Group 21-05-05 18:47
Stiltje nu Gaming Innovation Group 21-04-29 16:15
. Gaming Innovation Group 21-04-27 17:23
Q1an Gaming Innovation Group 21-04-27 17:16
2021 - 2022 Gaming Innovation Group 21-04-22 13:14
Ribacka Gaming Innovation Group 21-04-21 19:56
GIG Gaming Innovation Group 21-04-21 16:52
Avtalet ! Gaming Innovation Group 21-04-21 10:15
Korrigering. Gaming Innovation Group 21-04-16 10:05
Nya avtal.... Gaming Innovation Group 21-04-16 09:01
1/14 »
2021-07-29 10:27
Aktien har tappat en 10a sedan i våras. Detta under tiden som Bolaget utvecklas starkt resultatmässigt. Nedgången har väl kanske att göra med att nyhetsflödet från ledningen avstannat vad gäller nya affärer och att omsättningen i aktien därmed är mycket låg. En bra Q2 rapport och nya avtal in bör till för att kursen ska vända. Tror att detta blir bra på sikt.
2021-07-07 13:49
Uppgång blockerad vid 18,40 senaste tiden. Bara att köpa mer för när proppen släpper går det upp. Q2 blir mkt bra som jag bedömer det.
2021-06-02 09:11
Det refinansierade obligationslånet i kombination med inlösen av konvertibellånet kommer att medföra hyggligt lägre räntekostnader framgent. Finansnettot var runt -6,5 Meuro för 2020 och bör inte överstig 5 Meuro för 2021. Håller man uppe tempot vad gäller ny samarbeten/kontrakt så bör lönsamheten öka markant mot bakgrund av den goda utvecklingen inom onlinespelet. Hoppas vi får se många flera nya kontrakt presenterade under andra halvåret.
2021-05-27 09:29
GIG gör om sin låneportfölj. Detta är nu möjligt att göra då man markant förbättrat lönsamheten och dragit ner sin skuldsättning det senaste året. GIG bör ha ett mycket bättre förhandlingsläge med finansiärer nu jmf med tidigare och ser säkert att man kan refinansiera nuvarande obligation till mycket bättre villkor. Eftersom GIG tar initiativ till detta n tyder på att man har ett bra framtida case att presentera för nya långivare. Jag har sett en skrivning om att man har en tilläggsköpeskilling att hämta från Betson affären på upp till 15 Meuro, Någon som vet något om detta och när den isåfall kommer in ?
2021-05-12 13:24
Aktien har backat 20 % sedan Q1 rapporten släpptes. Rapporten indikerar minst en fördubbling av Ebitda för 2021 jmf med 2020. Kundtillströmningen är god. Om det inte finns något dolt problem i GIG så ska man köpa aktien till rea pris nu. Märklig att kursen slaktas på en rapport som är så bra.
2021-05-05 18:47
Rapporten kom in som förväntat vilket ger förutsättningar för ett starkt helår. Positivt är att intäkterna fortsätter att öka i hög takt, + 35% i april. Håller man i utveckling lär vi få se ebitda på + 20 Meuro för 2021 dvs en fördubbling jmf med 2020. Nu är det Media benet som driver lönsamheten Det ser ut att vara höga kostnader i plattforms delen och bidraget därifrån är blygsamt än så länge. Det vore intressant att veta när GIG förväntar sig att plattform ska börja lämna bidrag och varför kostnaden är så hög där. Är det för driftstart av plattformarna, kostnader för tillstånd eller något annat ? Plattformsdelen växer starkt så när den också börjar att ge bidrag till lönsamheten så blir det riktigt bra. Någon som dragit några slutsatser av rapporten ? Vore välkommet med synpunkter här på forumet.
2021-04-29 16:15
Aktien är trist nu men visar man bra utveckling kommande kvartal bör den uppvärderas ordentligt. Hävstången är stor resultatmässigt när nya avtal sätts i drift och det bör slå igenom ordentligt på GIGs resultat.
2021-04-27 17:23
Q4 vs Q1 ska det vara : )
2021-04-27 17:16
Jag tror på ett rejält förbättrat resultat för Q1 jämfört med det mycket starka Q¤ resultatet baserat på ökningen av onlinespelet generellt. Vad har ni för feeling inför Q1 här på forumet ?
2021-04-22 13:14
När alla tecknade avtal är i drift ser jag ett kraftigt förbättrat Ebitda . Kostnaden för intäktsökningen lär inte bli särskilt stor och därmed trillar merparten av intäkterna ner i resultatet. Det känns också högst troligt att nya avtal fortsätter att komma in. Kommande rapporter blir mycket intressanta att ta del av.
2021-04-21 19:56
Du har säkert rätt. Det handlades det stora volymer under en period med främst lago som som säljare och köp via Nordea mellan 24-26 kr. Ribacka nämndes som köpare samt att Nordea flaggade upp för +5% innehav. Ribackas gav må vara lägre då dom troligtvis köpt på sig löpande. Oavsett vilket så är det intressant (för mig) att en aktör som Ribacka handlade på dessa nivåer. Dom har vad jag förstår ca 3% av GIG om jag läst rätt i forumet.
2021-04-21 16:52
För min del som relativt ny i GIG så är det förändringen som nytt management har gjort som fått mig att gå in med pengar. Förbättrat kassaflöde och städad balansräkning/skuldsituation är bra gjort på relativt kort tid. Q4 visade på förstärkt trend resultatmässigt. Man har dock begränsad insyn i branschen och hur GIGs koncept står sig konkurrensmässigt och för min del lutar jag mig mot att Ribacka köpte in sig så pass stort för 24-26 kr aktien. Dom har en annan insyn i branschen än oss andra. Även Ordf. P Nellander köpte en post på 22.60 nyligen. Med de nya som startas upp löpande under 2021 så ser jag en fortsatt förbättrad lönsamhet i GIG och tänker ha tålamodet att sitta kvar ett tag även om det nyligen annullerade avtalet lämnar frågetecken efter sig.

2021-04-21 10:15
Lite märkligt att avsluta ett ett ny signat avtal redan innan det startats. Då får man hoppas att det presenteras några nya plattformsavtal närmsta tiden. TMB (Thailand) köper aktier så varför inte i Sydost Asien som är en stor gambling marknad.

Jag förväntar mig en stark Q1 rapport ref till Q4 rapporten och räknar med att kursen kan etablera sig +30 kr med fortsatt positiv guidning för resten av året. Synpunkter någon ?
2021-04-16 10:05
GIGs press release flaggas inte upp av Avanza, undrar varför. Hade inte förväntat mig nedställ av kursen idag. Avtalet med Grekland ser intressant ut och borde gett kursen ett lyft.
2021-04-16 09:01
är vad man vill se . Varför inga press releaser från GIG ? Annars känns det som att GIGs lösningar är konkurenskraftiga och att nya avtal kommer in i snabb takt. Ser mycket spännande ut för GIGs framtid.

Har du synpunkter eller åsikter om forumet? Vänligen kontakta oss på forum@placera.nu.

Marknadsöversikt

Stockholmsbörsen, OMXS30

I dag
-
Senast
-
{point.key}

Världsindex

Index +/- % Senast
DAX - -
Hang Seng - -
Nikkei - -