The_Economist

Profilbeskrivning

Finns ingen profilbeskrivning
Senaste inlägg
Rubrik Forum Publicerat
pre-IND möte hösten 2020 Guard Therapeutics 20-05-29 10:36
doser och säkerhet Guard Therapeutics 19-11-13 09:15
köpa bolag Guard Therapeutics 19-09-24 10:51
Miljardklass Guard Therapeutics 19-07-16 09:03
Det mullrar... Guard Therapeutics 19-07-02 09:54
Biokompatibilitet. Doxa AB 19-04-03 10:30
Registeringsprocess Doxa AB 19-02-21 09:15
Maj Doxa AB 19-02-20 14:05
rapport i maj Doxa AB 19-01-29 11:00
Vad händer nu? Doxa AB 19-01-07 10:55
Korrekt strategi SensoDetect 19-01-03 09:53
Greg 12 milj aktier Doxa AB 18-12-12 12:52
Nota bene Doxa AB 18-08-24 13:19
Japan... stor marknad runt hörnet Doxa AB 18-08-23 22:36
cellprotektivt Guard Therapeutics 18-07-05 12:03
1/5 »
Guard Therapeutics / pre-IND öte hösten 2020 / pre-IND möte hösten 2020
2020-05-29 10:36 IP: sp8fO5dd5
Guard följer sin plan och Corona påverkar inte studieförloppet beskriver VD: de kliniska studierna levererar enligt plan. Inga problem hittills med vare sig SAD eller MAD studierna, varav den senare verkar vara viktigast. Att de riktar in sig på global fas II ser också lovande ut och nu återstår deras planering inför pre-IND mötet med FDA i höst. Det skulle vara trevligt med en aktualiserad tidsplan från Guard gällande hållpunkterna framöver. Här är det värt att investera på dessa nivåer. Jag antar att de också behöver anställa fler? framöver för att ro fas II i hamn.
Redigerades 2020-05-29
Värdepapper Senast bet. % idag Senast bet. vid publicering % sedan dess
Guard Therapeutics Intl. 1,2 0% 1,09 10,09%
Guard Therapeutics / doser och säkerhet / doser och säkerhet
2019-11-13 09:15 IP: sp8fO5dd5
Klartecken för ökad dosering från Läkemedelsverket skickar en signal om att detta faktiskt är ett läkemedel som ges förtroende att gå hela vägen till färdig produkt. Prekliniska data stödjer ju detta också.
2019-09-24 10:51 IP: KMAP0T+Ru
Rent hypotetiskt: Om detta bolag skulle tänkas köpas upp av någon aktör. Skulle det vara lägligt att genomföra/påbörja processen av detta innan eller efter att data blivit presenterade på kongress?
2019-07-16 09:03 IP: VwLB2rrEY
Det framstår än mer som att bolaget kan sälla sig till bolag i miljardklassen gällande börsvärde. Då kan man räkna ut vad kursen torde ligga på.
2019-07-02 09:54 IP: sp8fO5dd5
Har följt aktien en längre tid och det börjar "mullra" om den nu. Jag står fortfarande fast vid min fascination att a1m DESSUTOM visar sig reversera hämningen av mitokondriell ATP produktion (orsakat av hem och väteperoxid) och gör att jag gärna ser preparatet på marknaden och till patienternas gagn framöver.

Ser fram emot lite data i 4:e kvartalet. Det är också då och kanske också nästa år som investerare kommer önska att de köpt aktien tidigare.
Doxa AB / Biokompatibilitet. / Biokompatibilitet.
2019-04-03 10:30 IP: rxuH7ZQKh
En sådan auktoritet som Lou Graham menar, med rätta, att biokompatibilitet är den mest unika och viktigaste faktorn i cementering. Fungerar det inte med kroppen så fungerar inte allt annat som är önskvärt. Ceramirs fysiologiska fördelar är den toleranta vävnadsresponsen, med goda egenskaper vad gäller exempelvis inflammatoriska processer. Klinisk-tekniska och konkreta hantverks-tips gällande cementering (och skruvar, t.ex. 1 cementering, 2 skruva, 3 cementering+skruva) ger han
också, exempelvis att "skräddarsy" kronan.

Från podden "Dental Talk", 27 mars 2019:
http://doxadentallearning.com/member/podcast.asp?x_podcastId=119

"This is a great solution for it". ..."another little pearl is when you"re cementing the crown, after the crown is cleansed, you don"t have to prime it, you don"t have to salienate it. This material will adhere to the crown, and the abutment itself. It"s a really really simple process. And really I think it"s so efficient - that it takes no time to do this. And I think time, efficiency and long-term success are three things every practitioner should be thinking about."

Etablering i Japansk marknad blir nog som sagt framöver, kanske 2020-21. Bra att processen ändå är startad. Försäljning i USA däremot kanske vi får höra lite om i maj?
Redigerades 2019-04-03
Doxa AB / Vad händer nu? / Registeringsprocess
2019-02-21 09:15 IP: J/sBhcEq5
2019-02-20 14:05 IP: 5uRPAkLhA
Ja, hintar har vi fått. Det är ändå maj som visar riktningen för i år. Hade inte väntat mig något spektakulärt idag. Dock förtroendeingivande att vd är realistisk och ambitiöst pekat på svagheter som behöver mötas. Japan och USA kan ge fin försäljning.
Doxa AB / Vad händer nu? / rapport i maj
2019-01-29 11:00 IP: sp8fO5dd5
Det ska onekligen bli intressant vad rapporten i maj kommer innehålla. Japan, Tyskland, Usa...det bådar gott.
Doxa AB / Vad händer nu? / Vad händer nu?
2019-01-07 10:55 IP: hlIAWWq58
Vad händer nu plötsligt idag. 2.99 kr? Är det effekt av Dentigris lansering i Tyskland?
SensoDetect / Korrekt strategi / Korrekt strategi
2019-01-03 09:53 IP: kzI3XomC5
Helt rätt att i denna fas satsa på kommersialisering och inte fler diagnosgrupper. Det sistnämnda innebär spretigare policy och tapp av fokus.

Bra med en tydlig riktning. Att styrelseordförande köper skickar ju också fin signal.
Redigerades 2019-01-03
Doxa AB / Greg 12 milj aktier / Greg 12 milj aktier
2018-12-12 12:52 IP: PyUe9m0CJ
Jag tror Greg via Adma förvaltning haft något viktigt och omdömesfullt i tankarna när han gick in med 12 milj aktier tot sett i somras . Det finns alla förutsättningar för god försäljning 2019. Vettiga människor som är adekvat rekryterade till bolaget, som enligt mig är rätt undervärderat med tanke på förutsättningarna.
2018-08-24 13:19 IP: sp8fO5dd5
Notera också att Dentsply Sirona är 4:e största (2012 års siffror) dentalmateral-leverantören på 4600 miljoner Yen/år.
Doxa AB / Japan... stor marknad runt hörnet / Japan... stor marknad runt hörnet
2018-08-23 22:36 IP: OOc/nyFf/
De vill fokusera på Europa skrivs det i rapporten. Dessutom "Långt gångna diskussioner med distributörer i Japan". Jag skulle gärna se om de anställde fler medarbetare som kan fokusera på Japan. Visst kostar en anställning men dyrkar de upp den marknaden kommer tusenfalt åter i gengäld.

När jag läser följande inser jag hur stor marknaden kan bli för Doxa i Japan. En åldrande population med allt större behov av tandvård..

https://www.eubusinessinjapan.eu/cdn/farfuture/ILnZjBmlVFqn30CKGMGvZvpLg2epRgg2gMk2MnpT75U/mtime:1407312648/sites/default/files/dental-devices.pdf
2018-07-05 12:03 IP: sp8fO5dd5
Ju mer jag läser om alpha-1-microglobulin, desto mer ser det intressant ut för behandling i klinisk tappning.

Just den korta halveringstiden på 2-3 minuter tyder på att det behövs mängder och framställandet av detta är ju viktigt att det blir rätt. Dock ser det ut att bli ett dyrt preparat.
Vinsterna, å andra sidan är i paritet med kostnaden, också stora och i preeklampsins värld är detta preparat en stor tillgång.

Det har ju i studier visat att A1m inhiberar celldestruktion orsakad av hem, och A1m ter sig "rensa ut hem bundet till celler. 200mM hem destruerade 50% av cellerna men med 2 mM a1m minskade celldöd till 15 % som är en signifikant minskning och absolut värt att ha som behandlings-arsenal. Dessutom visar det sig minska mitokondrie-svullnad.

Att a1m DESSUTOM visar sig reversera hämningen av mitokondriell ATP produktion (orsakat av hem och väteperoxid) gör mig mycket intresserad av att se detta preparat på marknad och till patienternas gagn framöver.

Det finns stor potential i detta! Jag tror det kommer bli ett dyrt preparat men kommer vara värt det.

Tydligen också en kurs-dipp eftersom ansökningsprocessen drar ut på tiden men jag är inte särskilt orolig, det finns en robust historik i utvecklingen av detta preparat som inte så lättvindigt kommer hindras av en ansöknings-komplettering, även om jag hade önskat att det var mer komplett utfört från början. Man kan ju också se det så här: en mer komplett ansökan och begäran om mer data inger mer förtroende och mer tillförlitliga resultat i slutändan.

Har du synpunkter eller åsikter om forumet? Vänligen kontakta oss på forum@placera.nu.

Marknadsöversikt

Stockholmsbörsen, OMXS30

I dag
-
Senast
-
{point.key}

Världsindex

Index +/- % Senast
DAX - -
Hang Seng - -
Nikkei - -