På Placera och Avanza använder vi cookies för att säkerställa funktionalitet, personalisera innehåll och annonser och för att analysera hur sajten används. Genom att godkänna accepterar du att cookies används. Läs mer och hantera inställningar

Pompe77

Profilbeskrivning

Finns ingen profilbeskrivning
Senaste inlägg
Rubrik Forum Publicerat
Hittade inget Svenska Aerogel H. 21-04-18 16:37
Vit färg Svenska Aerogel H. 21-04-18 07:34
Kursen Svenska Aerogel H. 21-04-14 10:09
Håller med Svenska Aerogel H. 21-04-13 09:06
Vad man behöver Svenska Aerogel H. 21-04-08 09:27
Sitter o drömmer Svenska Aerogel H. 21-03-19 11:17
Vi får hoppas Svenska Aerogel H. 21-03-17 06:54
Presentationen från TEN Svenska Aerogel H. 21-03-11 13:04
ta mig fan Svenska Aerogel H. 21-02-23 08:22
strax rapport Svenska Aerogel H. 21-02-22 17:40
Villan och puts Svenska Aerogel H. 21-02-18 15:27
Enligt Svenska Aerogel H. 21-02-10 13:33
15 Svenska Aerogel H. 21-02-10 10:55
Pris på Q i puts & färg Svenska Aerogel H. 21-02-10 09:59
volymkunder Svenska Aerogel H. 21-01-26 18:31
1/16 »
Svenska Aerogel H. / Vit färg / Hittade inget
2021-04-18 16:37
Annat än att de är på samma mässor/forum etc...
2021-04-18 07:34
https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/extremvit-faerg-ska-hjaelpa-kyla-ner-jorden.NChKbydkO

Snabb googling så hittade jag ett samband mellan quartzene och ett purdue university. Under euromat 2019. Ska gräva vidare i morgon
2021-04-14 10:09
Börjar i alla fall ta sig. Tycker fortfarande att den är undervärderad med tanke på anläggningen och materialet/tillverkningsprocess av Q som vi har. I nuläget tycker jag snarare 2,3-2,5 kr och om det drar igång på riktigt med återkommande orders så vi kan prata industri som företagets sagt i flera år då kommer denna kurs verka löjlig i backspegeln.
2021-04-13 09:06
Redan 2018 sa man att man såg tydlig ökad efterfrågan på Q när man ökade kapacitet till 40ton/år. Några kunder som vill ha de volymer de indikerat har ju inte funnits verkar det som. Så att SvA levererat vad de sagt så håller jag inte heller med om, att det kan smälla till närsomhelst med nån eller några volymkunder återstår och se jag tror det är väldigt nära.
Svenska Aerogel H. / Vad man behöver / Vad man behöver
2021-04-08 09:27
en ett par kunder som beställer 2-3 ton varje månad och vi är nog nära där nu. Man är ju luttrad som har legat lång i detta men jag har väl egentligen inte bråttom men man vill ju att företaget skall börja bära sig självt utan NE. En kund i NC klass som skulle köpa för 150milj/år vore ju fint....
Det finns ju ett stort antal återförsäljare med stora kontaktnät men försäljning har inte dragit igång nämnvärt tycker jag, det ska bli intressant och se Q1 då man gått ut och sagt att vi ser fler och fler orders i ökande volym = nya försäljningsrekord.
Svenska Aerogel H. / Sitter o drömmer / Sitter o drömmer
2021-03-19 11:17
om fler orders i ökad volym och fler PM om försäljningsrekord...
2021-03-17 06:54
att dessa återförsäljare generar orders.
Svenska Aerogel H. / Presentationen från TEN / Presentationen från TEN
2021-03-11 13:04
var i vanlig ordning proffsig tycker jag, men egentligen har det låtit likadant i två år. Inga nya kunder presenterades vilket jag tolkade att "växande antal kunder" skulle innebära från tidigare PM. Det som sticker ut mest och som flera påpekat är att det ligger munkavel på/sekretess från kunder som antagligen vill ta stora marknadsandelar vid lansering. Detta kombinerat med stora/utökade aktieinnehav från ledningen känns spännande och det kan nog smälla till ordentligt närsomhelst. Då tror jag inte att en kursdubbling räcker.. nu blir det TO1 billigt så det förslår
2021-02-23 08:22
om snöbollen inte börjat rulla! Bra jobbat Sva och TEN.
2021-02-22 17:40
spännande eller inte... kommer det någonsin lossna, bra i november sedan tyst...
Som sagt stora insiderinnehav tyder ju på att något är på G men det har jag sagt länge.
Svenska Aerogel H. / Villan och puts / Villan och puts
2021-02-18 15:27
var bara ett exempel för att räkna på besparing, klart man är ute efter större hyreshus. T ex har smartfront (https://smartfront.se/sa-fungerar-det/) ett system för återvinning av ventilationsvärme i sin fasadlösning med puts. Det är i något sådant man vill se Q. Dock var det ingen rolig slutsats högskolearbetet visade i BETSI huset.
Det är ju även problematiskt om man tror sig kunna lägga 6cm puts på väggar inifrån. Det finns ju fler anledningar att i stort sett all tilläggsisolering sker utifrån, tänk på all fast installation inomhus såsom elinstallationer etc, var ska hyresgäster/fastighetsägare bo under tiden, man isolerar alltid närmast det man vill skydda ifrån annars kan problem med kondens uppstå i väggen.

Hoppas på några roliga nyheter snart, känns som färgsegmentet har störst potential just nu.
2021-02-10 13:33
TEN så skriver han 5-15% i vikt. Om det vore volym exempelvis på en villa som tar ca 1,5kubik puts och 10% av det skulle vara Q innebär ju 10kubikdecimeter Q till hela villan och det skulle ju i princip vara gratis då om jag inte räknar helt fel.
Har dock fått förtydligande från TEN att en inblandning med 10% Q skulle ge upp till 50% av den totala lösningen. Vilket kan leda till materialbesparing eller utökad väggtjocklek och isolerförmåga. Det jag skulle vilja se är ett exempel på hur mycket pengar som kan sparas vid användning av Q likt de flesta energisparalternativ ofta marknadsförs med. Som fönster värmepumpar mm.
2021-02-10 10:55
Skulle vara 15år inte 5 ..
Svenska Aerogel H. / Pris på Q i puts & färg / Pris på Q i puts & färg
2021-02-10 09:59
Försäljningsmässigt så är det ju i stort sett fiasko det kan väl ingen egentligen säga emot. Jag har också undrat vad det kostar med att tillsätta Q i färg och puts och om det är värt det för fastighetsägare.
Fick svar angående puts från TEN att man tillsätter 5-15% av Q i vikt. Detta skulle innebära att en villa med 130kvm fasad putsad med 1cm och åtgång av puts på 12kg kvm skulle medföra ökad kostnad med
130x12 = 1560kg
10% vikt Quartzene =156kg
Q kostnad kg 272000/1000=272kr/kg
156x272= 42432kr för en villa vilket är ganska dyrt. Hur stor energibesparingen är har jag ingen aning om men för att vara attraktivt tror jag att man skulle behöva spara in det på 5år om vi pratar villaägare.

Siffrorna är ett slags medelvärde på storlek av medelstor villa och mittemellan åtgången av olika puts som kan gå åt allt från 4-25kg per kvadrat. Priset på Q är det som kommunicerats från den senaste ordern till färg (kan ju vara en annan sorts Q i puts)

Jag hittar inte någon kalkyl för besparing av att tillsätta Q. På hemsidan står det lyckas man tillföra Q i mineralull halveras energiförbrukningen. Men än har man inte lyckats tolkar jag det som.
2021-01-26 18:31
Var är ni?
Tycker för övrigt att alla borde gå in och kolla pressmeddelanden från 2017 och framåt om man inte redan gjort det..

https://www.aerogel.se/investerare-media/pressmeddelanden/?regulatory=&year=2017

Genombrottet kan vara i morgon eller tar det 4år till eller kanske aldrig känns det som. Vet att det finns fler som varit med länge, vad har ni för känsla?
Inga nya större avtal kommunicerade och med denna burnrate vs försäljning är det dags och späda igen i höst...

Har du synpunkter eller åsikter om forumet? Vänligen kontakta oss på forum@placera.nu.

Marknadsöversikt

Stockholmsbörsen, OMXS30

I dag
-
Senast
-
{point.key}

Världsindex

Index +/- % Senast
DAX - -
Hang Seng - -
Nikkei - -