På Placera och Avanza använder vi cookies för att säkerställa funktionalitet, personalisera innehåll och annonser och för att analysera hur sajten används. Genom att godkänna accepterar du att cookies används. Läs mer och hantera inställningar

Riskanalys

Profilbeskrivning

Finns ingen profilbeskrivning
Senaste inlägg
Rubrik Forum Publicerat
Uppgång QuickBit 21-01-21 10:03
undervärderad Savo-Solar 21-01-21 09:47
... Savo-Solar 21-01-14 10:25
Moral EQT 21-01-06 09:52
ny fart Fabege 21-01-06 09:42
Rapport Saab 21-01-05 09:04
Källskatt Savo-Solar 20-12-23 17:02
Online Clas Ohlson 20-12-15 21:07
Optioner Savo-Solar 20-12-06 09:08
handel QuickBit 20-11-29 21:05
TO1 QuickBit 20-11-29 08:04
TO1 ägarlista QuickBit 20-11-28 11:56
Spännande VNV Global 20-11-27 19:04
Trams Savo-Solar 20-11-27 18:56
Produkt Genesis-IT AB 20-11-27 16:56
1/23 »
QuickBit / Uppgång / Uppgång
2021-01-21 10:03 IP: ZsnCNvf+e
Bolaget måste mogna och sluta bruka bolagets kapital för att köpa upp vänners bolag, ser illa ut. Köpte optioner när det blev rea på dem och är med på resan. Men ägarstrukturen är "krånglig" och delar av ledning och VD måste stå emot och arbeta för alla aktieägare. Nu är kassan fylld, ut med kortet enligt plan, början hamna lite på efterkälken. Fokusera på kassaflödet. Jag vill ha mer information kring köp av bolag, kapitalet är inte till för att berika sig själva och vänner.
2021-01-21 09:47 IP: ZsnCNvf+e
De har olika produkter såklart, solpaneler istället för solfångare. Om man skall försöka förklara lekmannamässigt så är Savos inriktad mot el-försörjning av större ändamål således ett el-nät medans de andra kanske främst är för uppvärmning och vatten i direkt försörjning. Processen är längre för Savo och på en mer industriell skala.
Tycker att fallhöjden är enorm i andra bolag medans Savo är nerpressad rent värderingsmässigt, där har du nog rätt. Personligen sålde jag allt till en mindre förlust och köpte optioner som jag brukade, mitt minsta innehav i portföljen just nu, men vänder bolaget så kommer Savo snabbt klättra sig förbi de andra frimärkena,
2021-01-14 10:25 IP: ZsnCNvf+e
Antar att du inte läste hela broschyren angående emissionen. Gör om gör rätt. Trodde faktiskt att de skulle betala mer, antar att man kanske hamnar i förlikning på en mindre summa istället för att båda parter skall sitta i process vid överklagan. Överklagar Savo så har man rätt mycket på fötterna.
2021-01-06 09:52 IP: ZsnCNvf+e
Börspodden tycker jag snarare varit positiva till EQT, affären i Anticimex etc. Att man löser en lock-up är inte hela världen, finns köpare i och utanför marknaden där överenskommelse uppnås.
Fabege / Återköp / ny fart
2021-01-06 09:42 IP: ZsnCNvf+e
Ett välskött fastighetsbolag som Fabege borde inte behöva någon explosiv fart, förväntar mig att det sakta hamnar på nivåerna innan Corona, helt normala multiplar speciellt i extrem lågränte miljö. Tror och hoppas att en del av fastighetsbeståndet som varit nedtryckt återhämtar sig. Tryggare placeringar som fastigheter och massa tror jag återhämtar sig under 2021.
2021-01-05 09:04 IP: ZsnCNvf+e
Känns som att det krävs en del för att få Saab att lyfta, men efter ett års eftersläpning är det dags för återkomst. Tycker föregående rapport hade ganska negativa tongångar, eller marknaden tolka det så i alla fall, tror man vill ändra på detta i Saab. Bara att tongångarna blir mer tydliga kan göra mycket för Saab gentemot marknaden.
2020-12-23 17:02 IP: m1vHXnlCp
Du behöver nog inte oroa dig, Savo lär inte dela ut i närtid. Jag som har andra finska bolag som delar ut, fick denna info.

”Vi kan se att du äger, eller nyligen har ägt, finska aktier (där räknas även t.ex. Nordea, Stora Enso och Nokia med då dessa bolag har sitt säte i Finland). Därför vill vi informera dig om att från och med den 1 januari 2021 kommer den utländska källskatten på utdelningar från finska aktier höjas med 20 procentenheter, detta enligt beslut av den finska Skattemyndigheten.

Totalt blir skatten på utdelningen då 35 % (gäller samtliga kontotyper). På aktie- och fondkonto kommer därefter Skatteverket att dra ytterligare 15 % i skatt på utdelningen i din deklaration.

Om du äger finska aktier på ett aktie- och fondkonto, ISK eller IPS
Då har du som kund möjlighet att från det finska Skatteverket begära tillbaka de extra 20 % som dras i skatt på utdelningarna. Avanza har inte möjlighet att begära tillbaka skatten för din räkning.”
Clas Ohlson / Online / Online
2020-12-15 21:07 IP: ZsnCNvf+e
Clas Ohlson måste ha den sämsta infrastrukturen kring onlinehandel. Pinsammaste jag varit med om, garanterar frakt, sen när man ska välja frakt går det ej att välja utlämningsställe, går inte att välja hemfrakt trots att det garanteras till min hemstad. Kundservice vill att man skall titta på varulagret i Haninge innan man vill köpa något, vem gör så?
Hade en varukorg för några tusen, kollade att allt fanns online.
Istället för att kanske ta en position funderar jag istället på att korta aktien.
2020-12-06 09:08 IP: ZsnCNvf+e
Ingen vet vad de tecknas för. Du skulle kunna googla alt gå in på bolaget hemsida.

"Teckningsperioderna är 9-20 november 2020 för TO5, 8-19 mars 2021 för TO6 och 6-17 september 2021 för TO7. Priset sätts med 30% rabatt och högsta pris är 0,30 EUR."

QuickBit / TO1 / handel
2020-11-29 21:05 IP: ZsnCNvf+e
Precis, tolkade det som handel med optionerna avslutas när teckningsperioden börjar, så verkar fallet ej vara.
2020-11-29 08:04 IP: RTOqB2ich
Du har rätt jag fel. Normalt brukar handeln med optioner och teckningsperioden skilja sig åt. Handeln pågår princip över hela teckningsperioden.
QuickBit / TO1 ägarlista / TO1 ägarlista
2020-11-28 11:56 IP: ZsnCNvf+e
Komihåg att sälja optionerna om ni ej ska teckna, de blir värdelösa efter måndag annars.

PayPal avancerar på Quickbits tänkta marknad, det är tveklöst, fattar inte varför appen inte redan är på plats!
Blir larvigt när vissa på forumet menar att Quickbit på något sätt skulle ha monopol på marknaden.
Ägarlistan i Quickbit är inte direkt imponerade, som jag tolkar det är det en massa gamla pokerspelare som åkt dit för bedrägeri? Hänger kanske ihop med risktagandet i att bygga infrastruktur kring krypto.
VNV Global / Spännande / Spännande
2020-11-27 19:04 IP: ZsnCNvf+e
VNV är tillväxt/risk som man har i portföljen med värdeaktier/utdelare. Så mycket spännande innehav, många talar om de stora innehaven i BlablaCar eller Babylon och Voi, personligen så ser jag innehaven i exempelvis Ryssland som mest spännande, en expanderande medelklass som är i desperat behov av en fungerande digital infrastruktur.
2020-11-27 18:56 IP: ZsnCNvf+e
Biden har inget att göra med Savosolar. EU tog tidigare i år ett beslut som var betydligt viktigare. Vad har Covid-19 med grön energi att göra? Snarare så att hållbarhetsaktier gått upp under Corona.
Savosolars historik talar för att dem som säljer direkt efter emission och sedan köper när kursen fallit gör rätt.
Genesis-IT AB / Produkt / Produkt
2020-11-27 16:56 IP: RTOqB2ich
Tycker verkligen om hur Genesis integrerar sina produkter. Perfekt att kunna möta kund och lägga beställningar och genomföra köp utan att behöva stå vid kassa. Tror Genesis kan sätta standard, behöver en skicklig och kunnig salesforce, verkar sett om den delen med, spännande!

Har du synpunkter eller åsikter om forumet? Vänligen kontakta oss på forum@placera.nu.

Marknadsöversikt

Stockholmsbörsen, OMXS30

I dag
-
Senast
-
{point.key}

Världsindex

Index +/- % Senast
DAX - -
Hang Seng - -
Nikkei - -