På Placera och Avanza använder vi cookies för att säkerställa funktionalitet, personalisera innehåll och annonser och för att analysera hur sajten används. Genom att godkänna accepterar du att cookies används. Läs mer och hantera inställningar

mountainman

Profilbeskrivning

Finns ingen profilbeskrivning
Senaste inlägg
Rubrik Forum Publicerat
Därför äger jag aktier i Impact Coatings Impact Coatings 20-08-20 23:07
bubblar - Idag behöver vi din lista för nya aktieägare. Impact Coatings 20-01-21 11:58
https://mobil.corren.se - Det är ett unikt tillfälle som väntar. Impact Coatings 19-12-25 19:56
Översatt från kinesiska Impact Coatings 19-12-25 19:51
Clark Lain Impact Coatings 19-12-24 09:22
Will Wright på LinkedIn Impact Coatings 19-12-23 13:19
Tack Trics Cell Impact AB 19-12-15 16:06
Förklara mer Impact2017 Impact Coatings 19-12-15 16:00
Förtydligande..... Cell Impact AB 19-12-15 10:36
Varför skall jag investera i Cell Impact? Cell Impact AB 19-12-15 04:23
Vesper Impact Coatings 19-11-25 11:53
Chansning Impact Coatings 19-11-25 10:26
Gapwave Impact Coatings 19-11-21 10:36
Avtalet reglar absolut men.... Impact Coatings 19-10-30 08:35
Övriga samarbeten och kunder.... Impact Coatings 19-10-30 08:20
« 2/5 »
Impact Coatings / Därför äger jag aktier i Impact Coatings / Därför äger jag aktier i Impact Coatings
2020-08-20 23:07

Därför äger jag aktier i Impact Coatings.

Dem har 3 ben att stå på (beläggning av bränsleceller, plast och elektriska kontakter).

Pengar i kassan.

Kunderna heter bla Hyundai, Hella, Varioplast, Iskra mehanizmi och Gapwaves.

Delägare i bolaget är Hyundai motor.

Önskvärt från ledningen är följande:

Kommunicera mer med oss aktieägare.

Fler förvärv av aktier i ledningsgruppen.

Impact Coatings / Knäcks 20 kr idag ? / bubblar - Idag behöver vi din lista för nya aktieägare.
2020-01-21 11:58
Kan du tänka dig att publicera din lista med befintliga kunder till impact som du har knåpat ihop?!
Stark återhämtning idag på en sur börs.

Heja Impact.
Redigerades 2020-01-21
Impact Coatings / https://mobil.corren.se - Det är ett unikt tillfälle som väntar. / https://mobil.corren.se - Det är ett unikt tillfälle som väntar.
2019-12-25 19:56
I samband med det gick Hyundai in som delägare i Impact Coatings genom att göra en investering som motsvarade drygt tio procent av......

Någon som prenumererar på Corren som kan delge innehållet?

https://pren.corren.se/artikel?redirect=https:%2F%2Fmobil.corren.se%2Fnyheter%2Flinkoping%2Fdet-ar-ett-unikt-tillfalle-som-vantar-om6432269.aspx&meter=false&action=completerequest&callback=https:%2F%2Fmobil.corren.se%2Finc%2Feprencallback.aspx
Redigerades 2019-12-25
Impact Coatings / Översatt från kinesiska / Översatt från kinesiska
2019-12-25 19:51

Nyligen, vid "Business Summit" för att fira 60-årsjubileet för upprättandet av diplomatiska förbindelser mellan Sydkorea och Sverige i Seoul, deltog de relevanta ledarna för Hyundai Motor Group och Impact Coatings evenemanget, inklusive Hyundai Motor Groups chef för bränslecellsföretagsenhet Park Shun Chan och Impact Coatings. Företagets försäljningsdirektör Will Wright och styrelseordföranden Mark Shay och andra undertecknade "MOU (Memorandum of Understanding)) för vätgasbränslecellens FoU-samarbete" på evenemangsplatsen och kommer tillsammans att utveckla kärnteknologier för vätgasbränsleceller.

Batteri, modern vätgasbränslecell

Hyundai Motor Group och Impact Coatings undertecknar "MOU (Memorandum of Understanding) för FoU-samarbete för vätgasceller"

Redan i oktober meddelade Hyundai Motor Group en strategisk investering i Impact Coatings. Efter investeringsplanen tillkännagavs MOU-avtalet ytterligare och ett nära samarbetsförhållande upprättades för att påskynda innovationshastigheten inom vätgasbränslecellsteknologi.

Bränslecellstapeln kallas "hjärtat" för ett vätgasbränslecellfordon. För att förbättra konduktiviteten och förhindra ytkorrosion utsätts ytan på separationsplattan på cellstapeln vanligtvis för ultra-precisionsbeläggning.

Hela tiden är de beläggningsmaterial som används av Hyundai Motor Group dyra ädelmetallämnen. "Physical Vapor Deposition Ceramic Coating Technology" från Impact Coatings Company använder principen om fysisk förångning för att belägga det keramiska materialet som har förvandlats till en gas tunt på objektets yta. Denna teknik kan förbättra produktens prestanda och samtidigt minska produktionskostnaderna. Därför, om denna teknik används, förväntas vätgasbränslecellfordon som produceras av Hyundai Motor sänka försäljningspriset och bidra till att uppnå popularisering av vätgasbränslecellfordon.

Hyundai Motor and Impact Coatings planerar att upprätta ett ömsesidigt gynnsamt samarbetsförhållande, optimera och uppgradera företagets beläggningsteknik och sedan använda det på massproducerade bilar för att uppnå kommersialisering av tekniken.

Chefen för Hyundai Motor Groups affärsenhet för bränsleceller, Park Shun-chan sa, "Värdet på vätgasenergi har blivit alltmer framträdande runt om i världen, och olika länder har utfärdat relevanta strategiska ritningar. Vid branschens förändring måste vi se till att vi behärskar vätgasbränslecellfältet Kärnteknik. Därför har vi gått samman i tekniska utbyten för att öka vår tekniska styrka. "

För att främja popularisering av vätgasbränslecellfordon och leda era världen av väteenergiekonomi, är Hyundai Motor för närvarande engagerat i att utöka investeringar och stärka det strategiska samarbetet med andra företag.

I slutet av förra året släppte Hyundai Motor Group FCEV Blueprint 2030, en medellång och långsiktig plan för väteenergi och vätgasbränslecellfordon och planerar att bygga ett produktionssystem med en årlig produktion på 500 000 bränslecellfordon i Sydkorea 2030. För att uppnå detta mål kommer Hyundai Motor Group att fortsätta att utöka forskning och optimering av relaterad teknik, planera att samarbeta med stora komponentleverantörer och investera totalt 7,6 biljoner vann (cirka 42,3 miljarder yuan) år 2030.

Dessutom tecknade Hyundai Motor Group ett samarbete med Volkswagen Audi förra året för att dela patent och stora komponenter relaterade till vätgasbränslecellfordon. Och i september i år samarbetade Hyundai Motor också med Cummins, en global ledare inom motor- och kraftproduktionssystem, för att leverera vätgasbränslecellsystem till den nordamerikanska marknaden för kommersiella fordon.

I november nådde Hyundai Motor Group också ett strategiskt investeringssamarbete med teknologiföretaget "H2 Pro" för vätgasbränslen, oberoende undersökt och utvecklat av Israel och teknikföretaget GRZ Technologies för vätgasbränslagringskompression. Olika mått på moderna bilar har främjat kommersialiseringen av vätgasbränslecellsfordonsteknologi, och samtidigt har produktionskostnaderna för vätgasbränslecellfordon minskat kraftigt.

I framtiden kommer Hyundai Motor Group att fortsätta fokusera på att utöka vätgasbränsleinfrastrukturen, förbättra produktionseffektiviteten för sina bränslecellfordon och ytterligare främja utvecklingen och populariseringen av vätgasbränslecellfordon.

Källa: Gasgoo

https://m.d1ev.com/news/qiye/106650
2019-12-24 09:22
Berätta nu din historia för oss nyfikna.
Varför allt negativt?

Jag tror helt enkelt att du återigen har sålt dina aktier och vill försöka snacka ner den igen.

God jul på dig iallafall
Impact Coatings / Will Wright på LinkedIn / Will Wright på LinkedIn
2019-12-23 13:19
”Är du, eller känner någon som är maskinoperatör eller bara bra på att leda teams? Bor du i Östergötland och vill göra karriärbyte? Well, då är detta för Dig. Vi har fullt upp och söker nya medarbetare som vill jobba med internationalla kunder och som tycker det är kul att ingå i ett team där man kan påverka hur ens vardag skall se ut”
2019-12-15 16:06
Tack för ditt informativa svar och dina tankar om framtiden. Finns det någon mer som har något klokt om aktien? Hur är kassan i bolaget? Vad kostar det att hålla företaget igång utan större inkomster per år?
2019-12-15 16:00
Vad innehåller artikeln och vad gör det för skillnad för IC? Du får förklara dig mer.
Cell Impact AB / ,,lägg ihop 1+1,, / Förtydligande.....
2019-12-15 10:36
Men varför kommunicerar CI denna nyhet och varför gör inte IC det? Båda är ju med på samma resa. Läs övrig frågeställning.
Cell Impact AB / ,,lägg ihop 1+1,, / Varför skall jag investera i Cell Impact?
2019-12-15 04:23
Har köpt på mig aktier för en mindre summa pengar för att följa bolaget bättre.
Jag tror stenhårt på bränsleceller och har investerat en större summa pengar i Impact coatings sedan många år.

Så varför skall jag investera mer i CI?

Såg att man släppte ett pm kring nyheterna om att CELL IMPACT DELTAR I HANDELSDELEGATION TILL SYDKOREA. Varför gör man detta när inte IC gör det? Har man inte så mycket annat eller vill man ge en signal att man är inblandad i något stort?

Hälsningar från Thailand
2019-11-25 11:53
Ja du Vesper..... det va första gången jag köpte aktier i Impact Coatings. Impact coatings hade något som jag redan då trodde på. Jag va i 20-årsåldern och kunde spara pengar i aktier. Jag har köpt på mig under åren och även sålt av en del vid något tillfälle för kunna betala en del i bostad.
Jag har köpt på mig en del när aktierna har vart nerpressad.

Svaret på frågan är att det faktiskt har gått rätt bra genom åren om man tittar på kontot idag.
Skillnaden då från nu är jag bor bra och jag behöver inte pengarna till bostad längre.

Jag ligger kvar för att jag fortfarande tror lika mycket på bolaget.
Impact Coatings / Chansning / Chansning
2019-11-25 10:26
Det är en chansning att sälja i detta läget och tro att man kommer in billigare imorgon eller om en månad.

Visst har inte Accendo redovisat några större affärer än men man har gjort mycket annat. Man har tillfört erfarenhet och seriositet, köpt in sig i bolaget och dom flesta gångerna har man informerat marknaden på ett korrekt sätt.

Jag vet att Impact Coatings beläggningar är världsklass, att man har en grymt viktigt avtal med Hyundai och att man dessutom står på flera ben.

Inom 6 månader tror jag att dom flesta på marknaden har koll på vilka Impact Coatings är, att det finns fler utländska investerare och att man dessutom har tagit ett flertal ordrar som kommer ta kursen mot 30 :-.

Nu återstår bara att se vem av oss som tjänar mest med pengar.... du som köper och säljer under tiden eller jag som sitter stilla i båten (sedan 2010)?!

Hoppas ni alla får en bra dag
2019-11-21 10:36
Mina tankar - vi kan nog inte förvänta oss så mycket av Gapwave under 2019 och 2020. Visst vi tjänar lite pengar på deras små serier som vi tillverkar i Linköping men det är egentligen inte det viktigaste. Det viktigaste är att Impact coatings använder detta i sin marknadsföring att man belägger på metall och plast i antenner och radar. Lyckas Gapwave i sin förhoppningsfulla framgångssaga så kommer nog dom övriga också inom detta segment....... Ericsson, Huawei mm
Värdepapper Senast bet. % idag Senast bet. vid publicering % sedan dess
Impact Coatings 13,76 -4,04% 15,25 -9,77%
Impact Coatings / Övriga samarbeten och kunder.... / Avtalet reglar absolut men....
2019-10-30 08:35
Jag va otydlig i min formulering....
Man har i grunden en bra beläggning vilket man definitivt fått ett erkännande för nu men kan detta påverka andra att skriva avtal? Hur mycket kan förändras med beläggningen med dagens forskning/teknik genom samarbetet Impact coating/ Hyundai? Borde den inte bli väldigt snarlik?
Impact Coatings 13,76 -4,04% 7,38 86,45%
Impact Coatings / Övriga samarbeten och kunder.... / Övriga samarbeten och kunder....
2019-10-30 08:20
Hur påverkar detta övriga kunder och samarbeten som impact coatings har inom segmentet bränsleceller?

Någon som våga tro något?
Impact Coatings 13,76 -4,04% 7,38 86,45%

Har du synpunkter eller åsikter om forumet? Vänligen kontakta oss på forum@placera.nu.

Marknadsöversikt

Stockholmsbörsen, OMXS30

I dag
-
Senast
-
{point.key}

Världsindex

Index +/- % Senast
DAX - -
Hang Seng - -
Nikkei - -