På Placera och Avanza använder vi cookies för att säkerställa funktionalitet, personalisera innehåll och annonser och för att analysera hur sajten används. Genom att godkänna accepterar du att cookies används. Läs mer och hantera inställningar

Arienne

Profilbeskrivning

Finns ingen profilbeskrivning
Senaste inlägg
Rubrik Forum Publicerat
https://www.genesis.se/butiker-inom-tvahjulsmastarna-valjer-ifenix-affarssystem/ Genesis-IT AB 20-11-26 11:53
Jaco Maskinservice väljer Ifenix affärssystem Genesis-IT AB 20-11-01 19:55
Syskon Genesis-IT AB 18-07-31 18:08
Fallstudie om XL-bygg Genesis-IT AB 17-03-01 19:46
Artikel Genesis-IT AB 15-09-02 07:30
Rapporten Genesis-IT AB 15-08-31 16:39
Artikel från "Affärer i norr" Genesis-IT AB 14-09-12 13:31
Inköpsbolaget BIO AB Genesis-IT AB 14-09-03 11:11
Scandek I/s Genesis-IT AB 14-06-13 10:23
Mer fakta om samgående Interpares/Byggtrygg? m.m Genesis-IT AB 14-06-13 10:22
Postiva effekter på försäljningen Genesis-IT AB 14-03-13 14:24
Genesis fortsätter rekrytera Genesis-IT AB 14-03-10 10:36
En tolkning Genesis-IT AB 14-02-20 12:36
Bara ta det lugnt Genesis-IT AB 14-02-20 10:11
Genesis rekryterar affärssystemkonsult Genesis-IT AB 14-02-20 09:53
1/3 »
Genesis-IT AB / https://www.genesis.se/butiker-inom-tvahjulsmastarna-valjer-ifenix-affarssystem/ / https://www.genesis.se/butiker-inom-tvahjulsmastarna-valjer-ifenix-affarssystem/
2020-11-26 11:53 IP: YJW23jW43
Tre nya butiker inom Tvåhjulsmästarnas kedja väljer Ifenix.
Genesis-IT AB / Q1 / Syskon
2018-07-31 18:08 IP: MrI57r7iO
Analysen missar att frun till VDn är ett av syskonen Stenvall. Hon är även ekonom, och enligt mig den duktigaste företagaren i familjetrion. De andra är duktiga trätekniker, uppfinningsrika och driftiga, men hon är den som ser till att idéerna är ekonomiskt realiserbara. Det torde gälla i Genesis också.
Genesis-IT AB / Rapport / Fallstudie om XL-bygg
2017-03-01 19:46 IP: Sub8/b9zZ
Har hittat en fallstudie från 2011 om XL-bygg kallad "Logistiska verktyg för ökad konkurrenskraft!"

http://www.diva-portal.org/smash/get/diva2:434060/FULLTEXT02

I den finns bland annat en bild på ägarförhållandet inom XL-bygg. Notera där särskilt SCANDEKS roll, som är ett skandiaviskt inköpssamarbete och som organiserar XLbygg i Skandinavien.

När det gäller nyemissionen kan jag hålla med dig att det verkar märkligt, men min erfarenhet är att Genesis alltid ligger långt framme i sina strategiska planer. Min övertygelse är att kassan samt emissionen kommer att användas för att fortsätta få ut produkten på nya marknader, och att anpassa produkten till nya kunder och affärssegment. Snarare ska man väl se emisionen som ett sätt att snabba på denna utveckling. Även om företaget under lång tid har byggt upp en kassa för att göra detta så räcker det väl inte till?
Genesis-IT AB / Artikel / Artikel
2015-09-02 07:30 IP: txI3+cPkg
Genesis-IT AB / Stiltje / Inköpsbolaget BIO AB
2014-09-03 11:11 IP: JTLjC7jdu
Enligt Advokatfirman Lindahls pressmeddelaande från den 17 juni har de bistått de båda inköpsbolagen Interpares och Byggtrygg vid bildandet av det gemensamma inköpsbolaget BIO AB.
http://www.lindahl.se/se/om-oss/senaste-nytt/uppdrag-transaktioner/2014/lindahl-radgivare-vid-bildandet-av-byggrossist/
Genesis-IT AB / Stiltje / Scandek I/s
2014-06-13 10:23 IP: bNMhCN390
Ska vara Scandek I/S
Genesis-IT AB / Stiltje / Mer fakta om samgående Interpares/Byggtrygg? m.m
2014-06-13 10:22 IP: bNMhCN390
Har roat mig med att försöka följa hur det går med samgåendet med Interpares men ej funniit något substantiellt. Däremot har jag funnit att:
* Byggtrygg i sitt erbjudande till Xl-byggentreprenörer erbjuder IT-tjänst för rationell orderläggning och fakturering. Förmodlingen Genesis Ifenixsystem.
* Xlbygg Stenvalls har den senaste tiden startat två filialer i Umeå och Skellefteå (förmodligen snabb implementering av tjänsten) vid sidan av sina befintliga i Luleå, Kiruna/malmberget och Pajala.
* Byggtrygg ingår som en tredjedel i Scandek AS som är en paraplyorganisation för byggvaruhandel i Danmark och Norge och de samordnar inköp till sina respektive marknader. Kan detta öppna upp för Ifenix på bred front i dessa länder också?
Genesis-IT AB / Börjar bli intressant igen / Postiva effekter på försäljningen
2014-03-13 14:24 IP: //YVzNZSP
"Byggtrygg AB, servicebolag för ett 80-tal enskilda fackhandlare samlade under varumärket XL-BYGG, har beslutat om att föreslå till sin kommande årsstämma ett samgående med Interpares,"
Genesis IT bedömmer att det kommer att ha positiva effekter på försäljningen.

http://www.aktietorget.se/pressdocs/GenesisIt/68709/Genesis__GENE_20140313_16.PDF
Genesis-IT AB / Börjar bli intressant igen / Genesis fortsätter rekrytera
2014-03-10 10:36 IP: //YVzNZSP
2014-02-20 12:36 IP: +jaUjYr0P
Tidigare efter förra kvartalsrapporten gick SWB och andra som tidigare inte köpt så mycket i GENESIS in och köpte ganska mycket upp till, och över 10kr. Det skapade ett köptryck. De har inte börjat sälja ut, utan det är endast småposter som säljs nu. De som köpte då räknar nog med att få bra avkastning på sikt och att detta är en tillfällig svacka som beror på att det inte kommer mer information just nu. De som köper nu, har inte hängt med tidigare, eller försöker daytrada och lägger ordrar långt under senaste säljkurs i förhoppning att någon ska blir osäker och trycka på säljknappen, vilket de såklart blir då omsättningen är låg och ingen ny info kommer. Det är min tolkning. Hoppas att det går att förstå hur jag tänker.
2014-02-20 10:11 IP: +jaUjYr0P
Så länge de inte har kommit några negativa nyheter finns det ingen anledning att sälja överhuvud taget, tycker jag. En kurs på 10kr är enligt mitt sätt att se saken en låg kurs med tanke på framtidsutsikterna. Den borde kunna vara mycket högre, men varför det finns osäkerhet och kursen faller är en öppen fråga. De som pressar kursen och köper verkar vara investerare som inte tidigare köpte aktien.
Genesis-IT AB / Hmm / Genesis rekryterar affärssystemkonsult
2014-02-20 09:53 IP: +jaUjYr0P
Nu är Genesis i ett skarpt läge och söker därför en konsult som kan resa runt och implementera systemet (förmodligen Ifenix). Saxat från deras hemsida:

"Då företaget implementerar systemet på en rad orter i landet är det ett krav att du kan resa i tjänsten, övernattningar förekommer periodvis.
Din profil

Relevant högskoleutbildning
Tidigare erfarenhet av affärssystem
Erfarenhet av arbete som konsult eller projektledare
Serviceinriktad & teamorienterad
Drivande i processer & projekt
ITIL certifiering är ett plus"

De som är osäkra på om man ska ligga kvar i aktien kanske kan stärkas av denna information?

Har du synpunkter eller åsikter om forumet? Vänligen kontakta oss på forum@placera.nu.

Marknadsöversikt

Stockholmsbörsen, OMXS30

I dag
-
Senast
-
{point.key}

Världsindex

Index +/- % Senast
DAX - -
Hang Seng - -
Nikkei - -