FH_Trader

Profilbeskrivning

Finns ingen profilbeskrivning
Senaste inlägg
Rubrik Forum Publicerat
Maha kommer att stiga mer. Ha tålamod Maha Energy 19-09-16 16:52
Måste bara bemöta Maha Energy 19-09-16 07:01
Gurra Maha Energy 19-09-13 14:21
Mailsvar från Mahas VD Jonas Lindvall Maha Energy 19-09-13 12:28
Snittet för september Maha Energy 19-09-13 12:00
PM kommer snart Maha Energy 19-09-13 11:27
Härlig info! Maha Energy 19-09-13 10:28
Maha energy - det lägst värderade bolaget på Stockholmsbörsen Maha Energy 19-09-11 21:50
Sparebanks analys och 3D resultaten Africa Energy 19-09-11 19:28
Ketchupeffekten Maha Energy 19-09-04 16:55
Powerlifter Africa Energy 19-09-03 16:52
Låga förväntningar och mycket lägre kurs än senast Maha Energy 19-09-03 16:47
Flygaren80 Maha Energy 19-09-02 18:56
Förväntningar och kurs lägre än inför förra rapporten Maha Energy 19-09-01 16:44
Dagshögsta nyss Africa Energy 19-08-28 10:13
1/101 »
Maha Energy / Utdelning / Maha kommer att stiga mer. Ha tålamod
igår 16:52 IP: kewl7gx3K
Maha kommer att stiga mer. Ha tålamod. Vi är inne i en konsolideringsfas och historiskt svag period på året på börsen. Färre vågar ta chanser trots att det mesta pekar på väldigt stora framgångar för Maha. Vid nästa starka nyheter som kan komma redan nu i september eller vid nästa produktionsrapport om 2 v finns det stor chans att aktien går över 30 kr igen. Speciellt om oljan fortsätter att stiga eller står kvar på dessa fina nivåer.

Jag tror fortfarandepå en kurs runt 40 kr vid nyår. Tar det lite längre tidigare kan jag vänta. Jag har inte bråttom som många traders här verkar ha.

Tålamod tålamod mahavänner. Jonas vet vad han gör. Det var inte så längesen som maha gick ner och sen sidledes i några veckor/månader för att sedan skjuta upp 100% rätt snabbt. Tror samma sak kommer att inträffa igen.

Mvh
igår 07:01 IP: kewl7gx3K
Jimslim. Måste bara bemöta ditt inlägg som syftar att få folk att bli osäkra och inte köpa med lite fakta.

Läs detta. Helt ny spelplan för oljepriset med bestående högre priser

Lördagens attack mot Saudiarabiens oljeanläggningar kommer få långsiktiga konsekvenser för marknaden.

”Det skapar en ny spelplan”, säger Handelsbankens råvarustrateg Martin Jansson.

https://www.di.se/nyheter/oljepriserna-vantas-stiga-en-ny-spelplan/

Hotet om nya attacker finns hela tiden och kommer att ge ett bestående högre oljepris. Rebellerna varnar om nya attacker i en youtubevideo från igår.

Det kommer att ta lång tid att återställa skadorna efter attacken på oljefälten. Flera veckor. Det är inget som går i en handvändning.

Full production will take long time. https://www.cnbc.com/2019/09/15/saudi-arabia-aims-to-restore-one-third-of-lost-oil-output-by-monday-wsj-says.html

Oavsett vad du eller Trump skriver kommer maha att stiga kraftigt idag. Netback för maha ökar 15% när oljan ökat 10% som den har gjort inatt. Maha borde stiga minst 10%.

Mvh
2019-09-13 14:21 IP: zTw/rSsMe
Precis som jag skrev tidigare idag. 4000-4500 med denna nya info ;-)

Mvh
Maha Energy / Mailsvar från Mahas VD Jonas Lindvall / Mailsvar från Mahas VD Jonas Lindvall
2019-09-13 12:28 IP: zTw/rSsMe
"Här kommer en mailkonversation med Jonas.

-Hej Jonas!

Jag förstår att du säkerligen redan fått frågor kring senaste videon från Erik Penser och att det där låter som att avtalen för 4850 fat/dag från Tie är klara.

Som aktieägare känner jag mig otroligt trygg med kommunikationen från bolaget men kan inte frångå att förundras över hur detta inte släppts i ett pm?

Det finns säkert en logisk förklaring till detta, men är tanken att det kommer pm kring detta eller visar det sig i produktionsrapporten för september?

Tack för ett fantastiskt bra jobb Jonas.

Trevlig helg.

Mvh, Oscar

-Tack för mail.

Jag ber om ursäkt om det skapats osäkerhet - men så här är det:

Avtalen är klara - dock så väntas det fortfarande på GODKÄNNANDE från myndigheters sida - som vi redan kommunicerat. Så snart Petrobras och raffinaderiet bekräftar att de fått tillstånden så meddelar vi detta.

Vad som gäller Petrobras så tar de i dag 1100 fat om dagen till en terminal, och ska börja att ta emot sporadiskt 750 fat till den andra i förberedande verksamhet (vi väntar på bekräftelse här).
Raffinaderiet kan i dag ta upp till 2200 fat om dagen kontinuerligt, men kan i bland ta lite mer beroende på hur andra kunder levererar.

Som du ser så är det fortfarande en ganska oberäknelig situation - men jag är helt säker på att detta kommer att stabilisera sig allt eftersom godkännande kommer samt att personalen lär sig hantera det stora antalet tankbilar.

Hoppas du får en bra helg!

MVH"
Maha Energy / Snittet för september... / Snittet för september
2019-09-13 12:00 IP: zTw/rSsMe
Snittet för september bor bli nånstans mellan 4000-4500 fat per dag med denna nya info. Gissningsvis 4250. Kursen bör upp på det till minst 35-40 kr. Fortsatt rea nu på 26 kr. När pm kommer om detta och om maha-1 borrningen lär det bli åka av uppåt.

Håll hårt i era aktier.

Mvh
Maha Energy / 5000 på tie / PM kommer snart
2019-09-13 11:27 IP: zTw/rSsMe
PM kommer snart var så säkra. Många har mailat Jonas vet jag.

7500 fat per dag som mål till nyår om 3.5 månader. Jo jag tackar. Borde innebära en kurs på minst 50-60 kr.

Mvh
2019-09-13 10:28 IP: zTw/rSsMe
Borde dra upp aktien någon krona nu direkt. Men inte många som har sett det ännu säkert så passa på och köp som jag nu innan folk hat sett det.

Mvh
Maha Energy / Maha energy - det lägst värderade bolaget på Stockholmsbörsen / Maha energy - det lägst värderade bolaget på Stockholmsbörsen
2019-09-11 21:50 IP: sZZyFcXLn
Maha energy- det lägst värderade bolaget på Stockholmsbörsen. Det vågar jag lova. Iaf om kursen inte stiger markant efter att de har dubblat produktionen från 3000 till 6000 fat per dag. Något jag räknar med kommer att ske inom kort. Enligt en artikel från i maj i affärsvärlden var maha då näst lägst värderade när kursen var mellan 20-25 kr och produktionen under 3000 fat per dag.

https://www.affarsvarlden.se/bors-ekonominyheter/borsens-billigaste-bolag-6958909

Jag anser att aktien bör upp till minst 40-50 kr när Maha producerar över 5000 fat per dag vilket lär vara väldigt snart om Maha ska klara de nyss utsatta produktionsmålen.

Aktien är nu kraftigt undervärderad så det är troligen ett bra läge att köpa in sig eller att öka sitt innehav inför kommande triggers.

Mvh
Redigerades 2019-09-11
Africa Energy / Sparebanks analys och 3D resultaten / Sparebanks analys och 3D resultaten
2019-09-11 19:28 IP: sZZyFcXLn
Sparebanks analys och 3D resultaten är de två starkaste triggers aktien har i närtid. Sparebanks analys kommer att innebära en höjd riktkurs tror jag. Ska komma i mitten av september så troligen nästa vecka.

Den stora nyheten är dock 3D resultaten. För någon v sedan skrev de att de analyseras shortly. Jag tror att de kan komma tidigare än vad folk tror. Kanske redan nu i september. FOMO kommer antagligen att driva aktien mot 2.50 kr innan 3D resultaten som jag tror kommer att visa på en större fyndighet än förväntat.

Förra veckan gick aktien ner från 1.95-2 kr till 1.75 ca. Kanske blir det en sådan nedgång igen även om det är tveksamt. Isf är det bara att köpa på sig fler aktier. Alla ev nedgångar ska ses som köptillfällen.

Håll hårt i era aktier. Till våren tror jag att ni får minst 5 kr för dem.

Mvh
Redigerades 2019-09-11
Maha Energy / Skön känsla / Ketchupeffekten
2019-09-04 16:55 IP: ENuuxrJ1W
Snart kommer den berömda ketchupeffekten med ännu högre produktion som Jonas pratade om för 2 v sedan vid rapporten.

Det gäller att köpa nu medans det fortfarande är billigt.

Mvh
Africa Energy / Re / Powerlifter
2019-09-03 16:52 IP: WBINKUHL2
Minns din resa som var liknande min :-) Är du inne i aktien nu eller avvaktar du en dipp för att köpa?

Mvh
Maha Energy / Låga förväntningar och mycket lägre kurs än senast / Låga förväntningar och mycket lägre kurs än senast
2019-09-03 16:47 IP: WBINKUHL2
Förväntningarna och kursen är nu lägre än inför förra rapporten. Då trodde de flesta på kring 4000 fat nu verkar de flesta tro på 3300-3500 fat. Kursen är ca 25% lägre än då (25 kr mot 32.80 kr). Alltså är Maha lägre värderade nu än då och ett av börsen billigaste bolag.

Det mesta talar för en uppgång på rapporten enligt ovan om den inte är en besvikelse igen. Oljepriset lite småstökigt, men bör vara nära botten.

Mvh
2019-09-02 18:56 IP: MV/4E1Y32
Nu är det ju så att oljan var ner 1.5% idag till under 60$ och det styr kursen till stor del. Sedan är det låga förväntningar för första gången på en produktionsrapport. Om den överraskar positivt bör uppsidan vara stor då aktien står 20-25% lägre än inför den förra rapporten. Nedsidan känns begränsad även om det skulle vara en mindre bra rapport.

Mvh
Maha Energy / Upp 25% vid förväntad Juli produktionsrapport? / Förväntningar och kurs lägre än inför förra rapporten
2019-09-01 16:44 IP: lEW5RWQqp
Förväntningarna och kursen är nu lägre än inför förra rapporten. Då trodde de flesta på kring 4000 fat nu verkar de flesta tro på 3300-3500 fat. Kursen är 20-25% lägre än då (26.60 mot 32.80 kr). Alltså är Maha lägre värderade nu än då och ett av börsen billigaste bolag.

Det mesta talar för en uppgång på rapporten enligt ovan om den inte är en besvikelse igen.

Mvh
Africa Energy / Dagshögsta nyss / Dagshögsta nyss
2019-08-28 10:13 IP: 9h6YLYfT3
Det bästa är ju att av de fyra analyshus som följer africa energy har bara pareto skrivit om den ännu. Någon eller några till lär komma ut med köprek inom kort tror jag.

Mycket spännande inför 3D resultaten.

Mvh

Har du synpunkter eller åsikter om forumet? Vänligen kontakta oss på forum@placera.nu.

Marknadsöversikt

Stockholmsbörsen, OMXS30

I dag
-
Senast
-
{point.key}

Världsindex

Index +/- % Senast
DAX - -
Hang Seng - -
Nikkei - -