Inlägg av carabon

Senaste inlägg
Rubrik Forum Publicerat
Fan va härligt!! ShaMaran Petroleum Corp. 13-08-27 07:19
Kurdisk TV?! ShaMaran Petroleum Corp. 13-07-16 10:19
KRG Atrush?! ShaMaran Petroleum Corp. 13-05-08 12:13
shamaraner ShaMaran Petroleum Corp. 13-05-08 09:15
Re/ ShaMaran Petroleum Corp. 13-05-06 15:32
Vore skönt.. ShaMaran Petroleum Corp. 13-05-06 15:05
Ökade innehavet idag! ShaMaran Petroleum Corp. 13-05-02 09:51
OBS!! Även Kurdisk TV bekräftar detta!! ShaMaran Petroleum Corp. 13-05-01 10:42
Ingen handel?! Norse Energy Corp. ASA 13-04-24 09:09
Re/ Norse Energy Corp. ASA 13-04-18 12:15
Norse?! Norse Energy Corp. ASA 13-04-18 12:08
Re/Bors ShaMaran Petroleum Corp. 13-04-02 09:52
Turkiet?! ShaMaran Petroleum Corp. 13-03-30 12:18
Atrush-3!! ShaMaran Petroleum Corp. 13-03-26 20:58
Re/edge ShaMaran Petroleum Corp. 13-03-18 00:08
1/14 »
carabon
13-08-27 07:19
Hej alla shamaraner, dags att vakna!

Att vi visste om Oljehavet fanns ingen tvivel om men nu vet hela marknaden det!!

Vänligen
Värdepapper Senast bet. % idag Senast bet. vid publicering % sedan dess
ShaMaran Petroleum Corp 2.51 -1.18% 3.34 -24.85%
carabon
13-07-16 10:19

Man har hittat olja i Atrush-3 enligt Kurdsat!! Just nu håller de på testa hur mycket per fat man kan pumpa upp per dag!!

vänligen
ShaMaran Petroleum Corp 2.51 -1.18% 2.73 -8.06%
carabon
13-05-08 12:13
Hej alla shamaraner,

Nu blir jag lite fundersam angående olje produktionen? Enligt kurdisk tv igår kväll så har KRG redan planer i år att börja producera olja från Atrush. Är det detta som Lundin vill tillkänna ge den sista maj??
Jag personligen tror på produktion redan i år.

vänligen
Atrush
ShaMaran Petroleum Corp 2.51 -1.18% 3 -16.33%
carabon
13-05-08 09:15
Måste bara säga tack till alla som sålde ut sig runt 2 kr och att jag kunde köpa mer runt den nivån.

Vänligen
Atrush
ShaMaran Petroleum Corp 2.51 -1.18% 2.89 -13.15%
carabon
13-05-06 15:32
Tack vare min resa så slapp jag förlora en massa pengar, så jag sålde allt över 3 kr. Hade jag berättat om läget då så hade det varit panik försäljning på forumet. Du ska vara glad att jag inte baisade aktien när jag kom tillbaka. När jag var där nere så kunde man se att det skulle dröja många månader för att shamaran skulle leva upp till de förväntningar som vi hade då på den. De var bara detta som jag inte skrev från min resa men annars allt annat stämmer. Jag har förfan bott 10 år i Erbil, tror du inte jag reser till min eget land???

vänligen
ShaMaran Petroleum Corp 2.51 -1.18% 2.39 5.02%
carabon
13-05-06 15:05
med ett handelsstop där de bekräftar vår garanterade borrträff.

vänligen
ShaMaran Petroleum Corp 2.51 -1.18% 2.37 5.91%
carabon
13-05-02 09:51
Tack vare bilförsäljaren så har jag ökat mitt shamarn innehav. Han borde bli bannad från ordförande posten denna pajas K-Hill för gåt. Ringe även placera om budget överrenskommelse och de lovade titta på detta närmare, tycker att flera av er borde ringa nyhetsbyrån!!

vänligen
ShaMaran Petroleum Corp 2.51 -1.18% 2.07 21.26%
carabon
13-05-01 10:42
ShaMaran Petroleum Corp. / Budgeten ändrad ;) / OBS!! Även Kurdisk TV bekräftar detta!!
Trodde först inte det var sant men sen när jag såg det från kurdiska kanalen Kurdsat så blev jag extra glad. Enligt Kurdiska kanalen så har de kommit överrens angående budgeten och att Irak inte hade någon val. Nu kanske de inte behöver samarbeta med turkarna, vilket är glädjande för alla kurder. En en annan fråga som diskuterades extra på nyheterna var att minska radikalt de utländska oljebolagens andelar med tiden från de kurdiska oljefälten, även det är väldigt positivt för kurderna folket.

vänligen
ShaMaran Petroleum Corp 2.51 -1.18% 2.14 17.29%
carabon
13-04-24 09:09
Varför är det ingen handel i norse?

vänligen
carabon
13-04-18 12:15
Tack för svaret! Sköna nyheter måste jag säga.

vänligen
carabon
13-04-18 12:08
Vad är det som händer! Har vi fåt nyheter?

vänligen
carabon
13-04-02 09:52
Så länge Barsani och Talabani styr Kurdistan i norra Irak så kommer det aldrig bildas en kurdisk stat. Och Turkiet kommer absolut inte heller tillåta det. Läs mina tidigare inlägg så förstår du varför. Detta vet Bagdad. Ett kurdisk stat gör att Barsani och Talabani förlorar sin Diktaturiska makt över Kurderna i norra Irak. Hoppas det löser sig med Bagdad annars ser det inte bra ut. Enda sättet att ett Kurdisk stat bildas är om Kurderna i Turkiet får sin stat först.

vänligen
ShaMaran Petroleum Corp 2.51 -1.18% 2.11 18.96%
carabon
13-03-30 12:18
Pipeline genom Turkiet kommer aldrig funkar. Dessa Turkar som engång i tiden kom från Mongoliet. Så länge Turkarna inte ger Kurdernas land som som de har ockuperad tillbaka så kommer PKK aldrig tillåta några pipeline från Irakiska Kurdistan genom Turkiet. De bästa för KRG är om de kan komma överrens med Bagdad.
Ett självständig Kurdistan vore först främst drömmen för alla kurder samt oljebolagen.
Om bara Barsani och Talabani försökte kämpa för ett självständig Kurdistan så tror jag det skulle hända något direkt. Men då båda två är förrädare samt extremt korrupta så tror jag tyvärr inte om någon självständig Kurdistan i Irak i närtid. Båda tänker bara på sitt och familjs bästa. PKK har kämpat i årtionden med dessa två Diktatorer utan att komma något vart. Båda vet om det bildas ett själständig Kurdistan i Irak så kommer per automatik de tre andra delarna också kämpa om sin självständig. Det vet också Turkarna om. Och om alla fyra delarna blir självständiga så kommer vi se ett demokratisk Kurdistan där man kommer rösta demokratisk osv. Vad händer med Förrädarna Barzani och Talabani ju de kommer bli av med sin Diktauriska makt. Ni ska veta att båda styr olika klaner med järn hand och det syns varken i TV eller i någon Västerländsk press. PKK har länge försökt få dem bort från makten så att Kurderna i Irak kan bilda sin självständighet tyvärr utan att lyckas. Det beror på Barzani och Talabani har ett extrem kontrollerat feodalism styre över kurderna i Irak. Varför tror ni Turkarna gör affärer med dessa två ju de för att Turkarna vet att båda är korrupta och därför kommer de aldrig söka om någon självständighet. Så snälla lägg ner snacket om självständighet. I dag finns det dryga 40 miljoner kurder utan ett land, bara i Turkiet finns 20 miljoner. Resten utsprida över Irak, syrien och Iran. Båda två går att köpa och de därför Turkiet gör affärer med dem. Men ni ska veta att Turkiet aldrig kommer att tillåta ett självständig Kurdistan. Så länge Barsani och Talabani är vid makten kan kurderna i Irak glömma någon självständighet.
En skribent som heter ”kova” var faktiskt lite inne på dessa två Diktatorer Barsani och Talabani samt Turkiet och kurderna självständighet. Efter att ha lästa de flestas syn på den Kurdiska politiken så är han faktiskt den ende skribenten som har sagt lite vetigt när det gäller politiken och Kurderna land. Som jag sagt tidigare Turkiet kommer aldrig tillåta någon kurdisk självständighet i Irak. Det ända ställe som kan bli den första självständiga Kurdistan är i Syrien. Där styr PKK och inte några korrupta Kurder som barasani och talabani. Jag skäms verkligen att Kalla Barsani och Talabani för Kurder, ser båda som araber. Just nu gör Turkarna allt de har i sin makt för att förhindra ett självständig Kurdistan i Syrien. Som tidigare sagt så är Kurdiska Politiken för djup för många av er.

vänligen

ShaMaran Petroleum Corp 2.51 -1.18% 2.19 14.61%
carabon
13-03-26 20:58
Förhoppnings kommer den efter längtade borren i veckan!!

vänligen
ShaMaran Petroleum Corp 2.51 -1.18% 2.13 17.84%
carabon
13-03-18 00:08
Ett självständig Kurdistan vore först främst drömmen för alla kurder samt oljebolagen.
Om bara Barsani och Talabani försökte kämpa för ett självständig Kurdistan så tror jag det skulle hända något direkt. Men då båda två är förrädare samt extremt korrupta så tror jag tyvärr inte om någon självständig Kurdistan i Irak. Båda tänker bara på sitt och familjs bästa. PKK har kämpat i årtionden med dessa två Diktatorer utan att komma något vart. Båda vet om det bildas ett själständig Kurdistan i Irak så kommer per automatik de tre andra delarna också kämpa om sin självständig. Det vet Turkarna om. Och om alla fyra delarna blir självständiga så kommer vi se ett demokratisk Kurdistan där man kommer rösta demokratisk osv. Vad händer med Förrädarna Barzani och Talabani ju de kommer bli av med sin Diktauriska makt. Ni ska veta att båda styr olika klaner med järn hand och det syns varken i TV eller i någon Västerländsk press. PKK har länge försökt få dem bort från makten så att Kurderna i Irak kan bilda sin självständighet tyvärr utan att lyckas. Det beror på Barzani och Talabani har ett extrem kontrollerat feodalism styre över kurderna i Irak. Varför tror ni Turkarna gör affärer med dessa två ju de för att Turkarna vet att båda är korrupta och därför kommer de aldrig söka om någon självständighet. Så snälla lägg ner snacket om självständighet. I dag finns det dryga 40 miljoner kurder utan ett land, bara i Turkiet finns 20 miljoner. Resten utsprida över Irak, syrien och Iran. Båda två går att köpa och de därför Turkiet gör affärer med dem. Men ni ska veta att Turkiet aldrig kommer att tillåta ett självständig Kurdistan. Så länge Barsani och Talabani är vid makten kan kurderna i Irak glömma någon självständighet.
En skribent som heter ”kova” var faktiskt lite inne på dessa två Diktatorer Barsani och Talabani samt Turkiet och kurderna självständighet. Efter att ha lästa de flestas syn på den Kurdiska politiken så är han faktiskt den ende skribenten som har sagt lite vetigt när det gäller politiken och Kurderna självständighet. Som jag sagt tidigare Turkiet kommer aldrig tillåta någon kurdisk självständighet i Irak. Det ända ställe som kan bli den första självständiga Kurdistan är i Syrien. Där styr PKK inte några korrupta Kurder som barasani och talabani. Jag skäms verkligen att Kalla Barsani och Talabani för Kurder. Just nu gör Turkarna allt de har i sin makt för att förhindra ett självständig Kurdistan i Syrien. Som tidigare sagt så är Kurdiska Politiken för djup för många av er.
Ni som inte vet vad PKK betyder så står det för Kurdiska arbetar Parti.

I morgon så tror jag inte att det något speciellt med kursen då KRG intåg är inprisad sedan den 12 mars.
God natt

Vänligen
ShaMaran Petroleum Corp 2.51 -1.18% 2.11 18.96%

Har du synpunkter eller åsikter om forumet? Vänligen kontakta oss på forum@placera.nu.

Sök på Placera

Marknadsöversikt

Stockholmsbörsen, OMXS30

Det går inte att visa detaljerad information för den tidsperiod du valt.
I dag
-
Senast
-

Världsindex

Index +/- % Senast
S&P 500-F - -
S&P-500 - -
Hang Seng - -
Nikkei - -
DJ Europe Index - -

Valutor