På Placera och Avanza använder vi cookies för att säkerställa funktionalitet, personalisera innehåll och annonser och för att analysera hur sajten används. Genom att godkänna accepterar du att cookies används. Läs mer och hantera inställningar

Alitc

Profilbeskrivning

Finns ingen profilbeskrivning
Senaste inlägg
Rubrik Forum Publicerat
Frågan är om de belönade... Impact Coatings 21-10-12 14:31
Skönt att se att någon bemödar... Impact Coatings 21-10-11 14:42
Spännande att se JPAG och... Impact Coatings 21-10-06 16:47
Fler det går bra för! Impact Coatings 21-10-06 13:27
Fantastiskt positivt att Göran köper Lasse! Impact Coatings 21-09-19 14:50
Ibland undrar man von Degen, hur... Impact Coatings 21-09-19 14:06
Bäst hittills StaffanT, men... Impact Coatings 21-09-17 12:41
Oj, men glöm inte att Hyundai... Impact Coatings 21-09-15 17:13
Förra veckan bjöd på en kraftig bekräftelse om vad som är på G! Impact Coatings 21-09-12 15:12
Snälla, snälla Uffe... Impact Coatings 21-09-10 19:38
Jag vet inte vad som är fel, men förstår inte att man hackar på Impact om ens egna siffror inte är bättre? Impact Coatings 21-09-07 17:12
Nja Acke, nu... Impact Coatings 21-09-07 16:43
Denna vecka blir mycket spännande! Impact Coatings 21-09-06 08:11
Ja Topasen, men... Impact Coatings 21-08-31 11:03
Är det bara jag som... Impact Coatings 21-08-31 10:55
1/42 »
Impact Coatings / Hyvolution event 2021 / Frågan är om de belönade...
2021-10-12 14:31
Frågan är om de belånade AVA och NON aktierna håller på att ta slut för MSE?
Skulle detta vara fallet lär vi se ett kraftigt ryck innan rapport!
Värdepapper Senast bet. % idag Senast bet. vid publicering % sedan dess
Impact Coatings 17,06 -2,4% 15,4 10,78%
Impact Coatings / Skönt att se att någon bemödar... / Skönt att se att någon bemödar...
2021-10-11 14:42
Skönt att se att någon bemödar sig med att lägga in stoppklossar 10 dagar innan rapport! Flaggar upp 34000 på sälj när det totalt omsatts 18 000 aktier under dagen! Spännande att se om någon hugger...

Jag har med "spänning" (en del riktigt dumma inlägg) följt diskussionerna om varför Cell Impact har flyttat sin rapportdatum till den 22:e. Min gissning är att Impact kommer att rapportera en kraftigt ökad beläggnings verksamhet och det kommer att nämnas att stor del härrör sig från samarbete med Cell Impact. Kan vara att vi får ett PM tidigare (18-21/10) om någon form av maskinsamarbete. Detta är min gissning bara:-)!
Impact Coatings 17,06 -2,4% 15,3 11,5%
Impact Coatings / Spännande att se JPAG och... / Spännande att se JPAG och...
2021-10-06 16:47
Spännande att se JPAG och MSE:s förehavanden idag!
MSE med sitt låneprogram hos AVA och NON har skämt ut sig rejält i anseende och nu hänger JPAG på. JPAG är alltså det bolag som för någon månad sedan sa att vätgas är framtiden!
Varför hjälps de åt att hålla nere kursen för tillfället?!
Kan det vara så att nyheter är på G, såsom Samson och B. Gson antydde. I så fall lyckades Göran nog fixa in sitt insiderköp med skohorn för köpet är den 17/9 och rapporten den 22/10. Det ger inte många dagars spelrum!
Impact Coatings 17,06 -2,4% 15,16 12,53%
Impact Coatings / Fler det går bra för! / Fler det går bra för!
2021-10-06 13:27
Shell är igång och positioneringen inom H2 pågår för fullt! Kika lite på bilen på bilden!
https://www.waterstofnet.eu/en/news/shell-opens-hrs-amsterdam-westpoort

Väntar med spänning på uppdaterade ägarstatistiken! Ni vet att det försvunnit ca 2000 AVA ägare sedan årsskiftet, dock har inte antalet AVA aktier minskat!
Fnorkken har helt rätt i att konstiga saker sker med robotarna! Jag har följt upp "handeln" under lite mer än 1 års tid och det som syns tydligt är att aktier flyttas mellan desamma konton hela tiden. Vore inga problem för FI att sätta stopp för, så frågan är varför inget görs?

Impact Coatings 17,06 -2,4% 14,82 15,11%
Impact Coatings / Ja visst är det positivt / Fantastiskt positivt att Göran köper Lasse!
2021-09-19 14:50
Trodde inte att Göran skulle köpa, Mr Samsung trodde jag bara var med för att hjälpa ett relativt nytt bolag att bli en storspelare! Att han nu köper betyder att tron på bolaget måste vara extremt stort och han väljer att vara med på tåget under en längre tid! Mycket trevligt!
Impact Coatings 17,06 -2,4% 16,1 5,96%
Impact Coatings / Ibland undrar man von Degen, hur... / Ibland undrar man von Degen, hur...
2021-09-19 14:06
Ibland undrar man von Degen, hur är det möjligt att hitta all skit?

Sedan slås man av insikten att allting faktiskt är möjligt! Allt från att storfinansiärer kan låna obelåningsbara aktier från AVA och NON, till att smålallare kan ställa ut TA och andra analyser på bolag som enbart regleras av ett fåtal aktörers handel. Äkta eller ej, det är dessa aktörer som styr handeln.
I fredags noterades nog personbästa i kategorin bluffhandel. Förutom att MSE köpte 11 076 aktier i callen på 16.10, hände det en del andra märkliga saker. Som jag redan berättat har antalet AVA ägare stadigt minskat, emedan antalet nettoköpta aktier har ökat med nästintill 300 000 aktier. I fredags ÖKADE AVA ägarna, faktiskt med 3 (!) och nettoköp på 42 696. Detta skulle väl kunna vara möjligt, men är ej troligt. Det som sedan är än mer förvånande är att NON nettosålde 21 130 aktier, dock utan att antalet konto förändras! Nu måste det vara slut på leken och FI får se till att göra sitt jobb.

Ska inte gnälla mer för jag har kommit på en väldigt rolig grej! Shit Clark, om Mr Samsung (Göran) har sålt in Maxphase till Samsung och det blir Maxphase "i var mans ficka". Det skulle vara roligt!

En annan sak som är trevlig läsning är Redeyes senaste analys och undrar om inte denna kommer att uppdaters efter fler insiderköp! Lägger in analysen från Redeye, så läs och begrunda:

https://www.redeye.se/research/820352/impact-coatings-key-clients-validating-the-case
Impact Coatings 17,06 -2,4% 16,1 5,96%
2021-09-17 12:41
Bäst hittills StaffanT, men det hade varit roligt att se vilka som reagerat och hängt på och inte vetat att du är "gammal i gamet" hos Impact!

Ghidini har undrat om det inte blir trångt i dörren när nyheter kommer. Jo, det kan man nog säga. Ungefär som tunnelbanan i Tokyo! Det är idag 526 AVA konto mindre (iofs mer än 300 000 nettoköpta aktier) än när den riktade emissionen gjordes på 25 Kr. Ska alla dessa in och förhoppningsvis bli fler, ja då blir det ruskigt trångt! Dessa aktier är upplockade av någon, vem ska bli väldigt intressant att se!

Det blev alltså en trevlig helg och jag önskar er alla detsamma!
Redigerades 2021-09-17
Impact Coatings 17,06 -2,4% 16 6,62%
Impact Coatings / Hyundai hoppar över skaklarna....? 😠 / Oj, men glöm inte att Hyundai...
2021-09-15 17:13
Oj, men glöm inte att Hyundai också precis släppt sin info om investering på FC:

"Hyundai Mobis reported on Aug. 20 that its board members have approved investing 1.32 trillion won ($1.11 billion) to expand hydrogen fuel cell production facilities in the cities of Incheon and Ulsan.20 aug. 2021".

Denna investering görs av Hyundai själva och de har även investerat i fabriker i Kina.
Impact Coatings 17,06 -2,4% 15,62 9,22%
Impact Coatings / Förra veckan bjöd på en kraftig bekräftelse om vad som är på G! / Förra veckan bjöd på en kraftig bekräftelse om vad som är på G!
2021-09-12 15:12
Fantastiskt roligt att se att mässorna äntligen är igång och att världen åter snurrar på!
På IAA var det Hyundai och Faurecia som stod för framtiden och verkligen visade var framtiden ligger! Titta på deras presentationer (lägger in dem här) och man förstår att vi inte är långt ifrån! Faurecia är förresten snart Impacts största kund eftersom man är ägare av både Symbio och Hella!
Hyundai skruvar upp tempot och kommer med stor sannolikhet att dra igång sitt "Vätgassamhälle" snabbare än man förväntat sig och Faurecia hänger verkligen på. Dessutom jobbar båda med självkörande bilar så både radar och radomer kommer att slå bra ut hos dessa bolag (perfekt även för Gapwaves, som delägs av Hella dvs Faurecia!!!)!
Innan 2030 kommer Hyundai att tillverka minimum 700 000 vätgasfordon per år, vilket innebär att det ska beläggas 420 000 000 plattor (snitt 600 plattor / stack). Detta har vi skrivit mycket om, men det som var fantastiskt förra veckan var att Impact var på mässa i SydKorea OCH presenterade sig öppet som partner till Hyundai! Detta är oerhört viktigt och en kraftig signal till marknaden!
Nästa vecka är det Stuttgart som gäller men efter det blir jag mycket förvånad om det inte dyker upp nya order, för det börjar "brinna" i knutarna för att hinna med!

En sak till som jag vill kommentera är det otroliga i att sedan Symbio ordern kom, har antalet AVA ägare minskat med 371. Inget konstigt med det, valet för var och en står fritt. Det märkliga är att AVA har NETTOKÖPT 282780 aktier trots detta. Med tanke på att ett AVA konto har strax över 650 aktier/ konto innebär detta att någonstans är ökningen bland befintliga AVA konto ÖVER 500 000 aktier! Fullständigt övertygad om att Visio utförsäljningen var betald och att dessa aktier gick till att fylla på de utlånade AVA och NON kontona! Skärpning FI, kolla transaktionerna och gör rätt för er! Det är inte "Harry på hörnan" som ska jagas utan bolag som MSE som trots ej möjlig belåning, lånar aktier bakom ryggen på AVA och NON kontoinnehavare!

https://www.hyundai.news/eu/articles/press-releases/hyundai-motor-presents-carbon-neutral-commitment-at-iaa-mobility-2021.html

https://www.hyundai.news/eu/articles/press-releases/vision-to-popularize-hydrogen-by-2040-at-hydrogen-wave-forum.html

https://www.faurecia.com/sites/groupe/files/pages/Faurecia_IAA-PressKit_2021.pdf
Impact Coatings 17,06 -2,4% 15,5 10,06%
2021-09-10 19:38
Snälla, snälla Uffe, fortsätt att skriva på forumet! Du är en av de som besitter ABSOLUT bästa kunskaperna här på forumet och delger dem till oss andra som vill lyssna och lära oss! Ompröva ditt beslut och skriv vidare, strunta i att besvara foliehattarna som ibland dyker upp! Använd ignorera knappen på de du inte vill se!
Impact Coatings 17,06 -2,4% 15,5 10,06%
Impact Coatings / Redeye om Coating Service / Jag vet inte vad som är fel, men förstår inte att man hackar på Impact om ens egna siffror inte är bättre?
2021-09-07 17:12
Om man tittar på Impact / Cell så ser resultatet efter finansnetto ut som följer:

Impact / Cell (MSEK)

-17 -30 -18
-18 -37 -44
-19 -26 -48
-20 -23 -44

Förstår faktiskt inte vad du menar Acke. Vill dock inte ta denna diskussion vidare, då detta verkar vara något annat som hänt!
Impact Coatings 17,06 -2,4% 16,94 0,71%
2021-09-07 16:43
Nja Acke, nu är det väl faktiskt så att det är Impact och inte Cell som har avtal med Hyundai och Symbio inom FC. Vad Plug innebär får vi väl se efterhand, men det kan ju faktiskt vara så att det gäller både Cell och Impact.
Att Impact sedan har Hella som kund är ju också ett ganska tydligt tecken!
Så korpligan gäller inte för Impact iallafall och hänger du kvar här några år, får du se var Accendo bär Impact. De har ju ett hyfsat "trackrecord" och dessutom Per W med på båten. Det har inte Cell, men det går säkert bra ändå! Lycka till!
Impact Coatings 17,06 -2,4% 16,94 0,71%
Impact Coatings / Denna vecka blir mycket spännande! / Denna vecka blir mycket spännande!
2021-09-06 08:11
Imorgon drar IAA Mobility igång. Checka gärna vad Hyundai, Symbio, Faurecia och Hella kommer att visa under veckan!

I fredags nettoköpte AVA 113 904 aktier och jag tänkte att nu strömmar gamla ägare tillbaka! Nejdå, bara 18 nya AVA ägare tillkom!
Håll hårt i era aktier framöver!!!
2021-08-31 11:03
Ja Topasen, men man kan tycka att det ur företagets synvinkel vore positivt att visa intresset från sina anställda.
Har svårt att se framför mig hur Torbjörn ska kunna möta investerare framöver, nu när han uppenbarligen inte själv delar intresset!
Torbjörn har haft möjlighet att köpa från när Mark köpte sina 100 000 aktier på 6 SEKoch har valt att inte göra så. Mycket märkligt från en CEO!
Redigerades 2021-08-31
Impact Coatings / Är det bara jag som... / Är det bara jag som...
2021-08-31 10:55
Är det bara jag som inte kan se någon insiderrapportering?
Allt är mycket, mycket märkligt. Allt från att styrelsens medverkan i optionsprogrammet röstades ned för det var för bra(!) till att kursen står i 13,50 bara månaden efter!

Tyvärr Lasse har jag ökat (nu på NRD), så kursen går nog ner ytterligare!

Misstänker att det snart är skifte i mjölkfabriken:-)!
Redigerades 2021-08-31
Impact Coatings 17,06 -2,4% 13,64 25,07%

Har du synpunkter eller åsikter om forumet? Vänligen kontakta oss på forum@placera.nu.

Marknadsöversikt

Stockholmsbörsen, OMXS30

I dag
-
Senast
-
{point.key}

Världsindex

Index +/- % Senast
DAX - -
Hang Seng - -
Nikkei - -