På Placera och Avanza använder vi cookies för att säkerställa funktionalitet, personalisera innehåll och annonser och för att analysera hur sajten används. Genom att godkänna accepterar du att cookies används. Läs mer och hantera inställningar

uffe82b

Profilbeskrivning

Finns ingen profilbeskrivning
Senaste inlägg
Rubrik Forum Publicerat
Tack Cell Impact AB 21-10-15 21:02
Medito Cell Impact AB 21-10-15 19:02
Medito Cell Impact AB 21-10-15 18:02
Någon som Cell Impact AB 21-10-15 16:50
Topasen Impact Coatings 21-10-14 17:50
Från presentationen Impact Coatings 21-10-13 13:30
Medito Cell Impact AB 21-10-11 09:12
Medito Cell Impact AB 21-10-10 10:53
Medito Cell Impact AB 21-10-08 21:51
Lenny Cell Impact AB 21-10-08 21:06
Lenny Cell Impact AB 21-10-08 19:33
Lenny Cell Impact AB 21-10-08 17:25
Vid förra NE Cell Impact AB 21-10-08 11:20
Elnino Metacon 21-10-08 08:51
lenny Cell Impact AB 21-10-08 07:56
1/457 »
igår 21:02
De va ett bra försök att beräkna antalet.

Tror tyvärr det är för tidigt att utgå från maskinens kapacitet den är en sak men dom har 2 st som mynnar ut till 1 band som jag fått beskrivet tidigare. Det som jag tror bromsar är hanteringen efter och det är där man kan se kapaciteten och var dom ligger nu.

Sen har vi olika "mindre serier" samt annan test så man kör säkert mycket blandat vilket gör att man säkert inte heller kan utgå från din beräkning direkt då det tar tid att byta verktyg och allt annat...

Ska iallafall bli spännande att se vad som presenteras framöver...
igår 19:02
Här har man blivit allmänt hackad på osv från den ena efter den andra och när man ställer en så enkel fråga om någon kan gissa på ett antal plattor som producerats så måste man bemötas med en helt annan frågeställning och sen ett ifrågasättande av en så simpel fråga som antalet plattor???

Ska man behöva förklara ingående vad som man undrar över??

En enkel fråga på hur många plattor som man skickar med lastbil etc? Eller hur ska jag förklara, så du förstår??
igår 18:02
Nej endast antal är intressant.
Cell Impact AB / Någon som / Någon som
igår 16:50
Vågar sig på en gissning hur många plattor dom gjort under kvartalet? Dom har som sagt gått med minst 3-skift iallfall sen början på semestern....
2021-10-14 17:50
Om man får tro PDF:en så kommer eller är volymen för BC uppe runt miljonen plattor men det känns mer troligt efter att man fixat roboten iallafall. Om det stämmer med volym vart kommer isf plattorna ifrån? Någon ska som sagt igång med lite större serier som IC möter upp med robot och automation...

Sen ser det även ut som man avser att sätta robot på maskin för antenner och radomer med för kommer det större volymer så går det inte att handmata där heller framöver som det känns.... Ser även ut som man kommer trimma denna maskin med och kanske blir det samma koncept med som det ser ut för BC med maskin och robot fristående och bara skala upp efter behov...

Kala, vi får se men det kommer att skrivas allmänt mycket mindre framöver men jag läser fortfarande vad ni skriver...
Impact Coatings / Från presentationen / Från presentationen
2021-10-13 13:30
EKPO Fuel cell technology som visas i pdf... Har lite på gång.

Den NM12 TWIN PEM stapelmodulen, med 598-celler (2x299 celler) baserat på metalliska bipolära plattor, är betydligt större. Med en elektrisk effekt på upp till 205 kWel är plug-in-modulen främst inriktad på tunga kommersiella applikationer: lastbilar, järnväg och marina.

"När det gäller absolut effekt och effekttäthet är staplarna som vi kommer att visa på IAA Mobility i München ett absolut marknadsmätvärde som sätter internationella standarder", säger Julien Etienne CCO på EKPO Fuel Cell Technologies.

En annan höjdpunkt är installerad i demonstrationsfordonet på ElringKlingers monter. 359-cell NM12 SINGLE PEM-stapelmodulen , baserad på metalliska bipolära plattor med en elektrisk effekt på upp till 123 kWel, kommer att hantera applikationer med höga effektbehov (> 100kW) inom bilindustrin. Denna plattform har en effekttäthet över 6kW/L och hanterar förpackningsutmaningarna för personbilar med full effekt och lätta nyttofordon.

https://www.ekpo-fuelcell.com/en/news/02-09-2021

Dana kom upp i 5,7 i denna länk..https://fuelcellsworks.com/news/inspire-project-features-danas-metallic-bipolar-plate-receives-fch-award-for-fuel-cell-technology/

Obs, finns inget som säger att det är IC som är med här....
2021-10-11 09:12
Det blir lite synd när ni drar in IC hela tiden här, men jag får svara dig eftersom du frågar.

Jag har sen ett bra tag tillbaka förespråkat en robot i IC´s innehav att sen sälja hela biten komplett med maskin och iallafall så har vi nu robot kommande på plats för avsikt att hantera större serier av en eller liknande sorts plattor, vems är jäkligt intressant i sammanhanget.... Hur lång tid vet jag inte men jag gissar att även den trimmade maskinen kommer att vara del av allt och man kan belägga i befintlig som backup. Sen vet vi inte vilket startdatum som avses, kanske dyker det upp PM som bekräftar då det är något som borde handla om större belopp och borde redovisas...

Angående omsättning så visste du själv vad som avsågs, kollar du vad Hydro svarade så uppfattade han total omsättning i bolaget och det trodde även jag, därför hittade jag inget av dina siffror i någon rapport heller....

Cells automation har man säkert hållit på med ett tag och senaste pengar ska bla gå till detta, men jag har ganska länge även påtalat vikten av automation så självklart kommer det närmare och närmare och vi får se om det dyker upp info i rapporten.

Jag har även skrivit negativt i IC forum, bla hade vi olika uppfattningar om kurs runt 25 kr och att den borde komma ner, tror det va med Alitc t o m... Nu har vi 15 kr drygt och från denna nivå tycker jag det finns rejäl uppsida bla med tanke på NE som var på 25 kr och ökande volymer allmänt och marknad som kommer i fas. Många glömmer att Cell har bara plattor medans IC har 2 starka kort som kan bli stora och det är BC OCH radomer/antenner...

Att Cell växer ur som sägs redan nu vet vi inte exakt vad det beror på men när dom bestämde sig för lokalen så hade man koll på att man skulle ha 2-3 linor som skulle få plats men frågan kan även handla om att man kanske är trångbodda med personal, parkeringar, omklädningsrum, matsal, kontor mm, vi får som sagt se, info borde kommat vid rapport isf.
Och detta är ju inte negativt mer än att det kanske kostar lite mer än tänkt men samtidigt ett mer angeläget problem än att behöva vända på varenda peng när det är dåligt...

Mycket om IC men som sagt du frågade...
2021-10-10 10:53
1: Att du först skriver användarnamn på ett förnedrande sätt sänker dig till Hydros Nivå.
2: Att du sen påstår att jag sålt hälften i Cell för att köpa IC är rent påhitt, det va ju Samson som skrev det eller??
3: Att citera Cells siffror och info om att försäljning ökar och samtidigt förlusterna bla pga av mycket personal, 3-skift på semester och uppbyggnadsfas ska ses som att man är negativ och grinig och att man inte ska ta hänsyn till detta alls vid en bedömning av värdet på bolaget??
4: Hittar inte dessa siffror du pekar på så du får nog redovisa dom isf, tills dess ser jag det endast som ett sätt att försöka förnedra och förminska i sammanhanget.

Någonstans kommer en brytpunkt där lönsamheten drar iväg, det är bara frågan om när och jag tycker att när automationen kommer på plats så vänder det.
Men detta ses även det som negativt tydligen....
2021-10-08 21:51
De va lågt.
2021-10-08 21:06
De får bli sista om IC.
Man kunde köpa för c:a 3 kr och sälja runt 40 som exempel. Antingen sitter man kvar och hoppas på mer som en del gjort och fick nu åka ner mot 15. Efter bla Clarks råd som jag till sist tog till mig så vågade jag sälja och köpa och lyckats hitta bra toppar och bottnar och kunnat köpa ett flertal andra aktier och nu ha mer än någonsin i IC som exempel, den är inte störst till varken antal eller pengar utan den har gjort att jag kunnat göra det jag velat och mer därtill.

Du har aldrig svarat om du köper eller säljer Cell så jag antar att du endast köper och åker med upp och ner, det är därför ni tror att alla andra gör så i tex IC.

Den tron jag har på Cell så kommer du bli ordentligt välfylld i kassan och bara öka men det är nog lite skumpigt i början bara, som nu... Det kommer bli bra men man får inte tappa stinget och tro för mycket för då tar allt emot när det backar osv...
2021-10-08 19:33
Varför blir du så arg? Det är ju Cell som skriver saker o ting, samt Hydros länk.
Vi hör att kursen ska upp till 60-100 kr mot idag och det innebär dubblad börsvärde, minst, försäljning är ju långt därifrån som motiverar den kursen, i dagsläget.

Vart skrev jag att biltillverkaren skulle ha köpt verktyg? De var frågan om denne var kvar eller? Cell skriver att dom hade flera projekt inom denne ram med NKC och nu har man gått vidare med detta står det, men du rätta mig med ordvalet om "fallit bort"....

Har jag trott att man kan köpa för 40 kr om det nu skulle komma ett PM med det du skriver?

Varför drar du/ni in IC hela tiden? Ni har ju ingen aning hur det går för andra, om dom köper och säljer etc, eller har du annan info som man själv inte vet om gällande hur det gått?

Att det ska visa + är det Clark som säger hela tiden och han har faktiskt haft mycket rätt när man borde tänka på lite mer värderingen mot vad man tror/tycker den borde vara.

Du glömmer även bort att jag även äger aktier i detta bolag, igen....

På sikt är det säkert som ni säger att kursen lätt drar iväg men den kan även bromsas av att Cell kanske tar in mycket pengar och späder ut aktien över tiden....

Men visst vi får vänta och se.

Om det dyker upp PM för IC där det visar sig att Cell även tillverkar plattor till samma kund, då är det nog många som skrattar högt, tänk på att det är nån/några som förser IC med plattor så pass att dom nu automatiserar med robot....

2021-10-08 17:25
Angående Linan hos PP så är anledningen främst detta: Den här dubbla produktionstrukturen syftar till att minska risken i försörjningskedjan genom att bygga upp flera produktionsställen för flödesplattor baserade på Cell Impacts formingsteknik.

Sen självklart så stärker det banden mellan bolagen ytterligare....

I slutet på Juni förra året fick man in c:a 38 mille med Teckningsoptionerna, senare 175 mille i NE, order från Plugg med 42 mille samt lite andra ordrar och hade dom 94 mille kvar förra kvartalet och ska nu dra igång av resten av fabriken känns det som att det kan vara angeläget att stärka kassan, men vi får vänta och se vad som nämns i nästa rapport... lägg därtill Hydros länk om att dom kanske behöver ny lokal framöver....

Kanske är det som Clark säger att folk väntar på att det ska visa + innan dom vaknar och kursen drar?

Cell Impact AB / Vid förra NE / Vid förra NE
2021-10-08 11:20
Så skrev dom så här: Emissionslikviden kommer att användas till att finansiera Cell Impacts fortsatta väg mot kommersialisering och utökningen av produktionskapaciteten i den nya fabriken i Karlskoga (Brickegården) för att bana väg för utökad serieproduktion. Tillsammans med befintlig kassa, förväntas emissionslikviden vara tillräcklig för att finansiera Bolagets affärsplan till början av 2022.

Lägger man till Hydros länk från Metall om att dom håller på att växa ur nuvarande lokal så ligger det nått i att det är mer bråttom att få in mer pengar. Sen skrev Cell att dom inte skulle redovisa alla order utan mer summera det i rapport och med tanke på hur det verkar växa så känns det som denna siffra kan överraska en hel del.

Kanske investerarna vill ha mer info via rapport för att kunna gå in med mer pengar, därför en tidigareläggning...

Men hur mycket kan dom isf behöva? Dubbla mot förra?
Metacon / Konfunderad- / Elnino
2021-10-08 08:51
Använder du inte reklamblockerare?

Själv har jag både reklamblockerare och videoblockerare, nyhetsidor och YouTube etc är ju olidligt utan dessa saker... Opera på Youtube med aktiv reklamblock räcker ganska långt...
2021-10-08 07:56
Men det gällde ju om biltillverkaren som jag skrev föll bort eller inte som du påpeka och PM.et säger ju inget om det så där kan jag inte hålla med dig (än) men vi hoppas ju, jag har ju även Cell sen flera år tillbaka i portföljen...

Har du synpunkter eller åsikter om forumet? Vänligen kontakta oss på forum@placera.nu.

Marknadsöversikt

Stockholmsbörsen, OMXS30

I dag
-
Senast
-
{point.key}

Världsindex

Index +/- % Senast
DAX - -
Hang Seng - -
Nikkei - -