NickeL

Profilbeskrivning

Finns ingen profilbeskrivning
Senaste inlägg
Rubrik Forum Publicerat
Re: Gremio Game Chest Group 20-10-14 09:07
Re: Bullburger Game Chest Group 20-10-09 11:22
Full fart framåt Game Chest Group 20-10-09 11:00
Wurm Online – What"s after Steam? Game Chest Group 20-10-08 13:24
Re: Binlio Game Chest Group 20-10-05 18:54
1,5 miljoner medlemmar Game Chest Group 20-09-28 11:56
Nej ... Game Chest Group 20-09-25 12:22
PM Game Chest Group 20-09-15 12:13
Ny hemsida Game Chest Group 20-09-14 14:50
Re: Honkies Game Chest Group 20-09-14 14:49
Perspektiv Game Chest Group 20-09-11 10:53
Spansk youtuber Game Chest Group 20-09-10 09:51
40% generell ökning i Steamspelare! Game Chest Group 20-09-04 12:04
Snyggt Game Chest Group 20-09-02 09:52
Re: Andreas* Game Chest Group 20-08-31 10:32
1/15 »
2020-10-14 09:07 IP: SxB+zvqaB
Ja, det lär nog krävas om de ska kunna vaska fram 75 MSEK. :)

Någon som har en gissning på vilket bolag det kan vara?
2020-10-09 11:22 IP: ujH1u6gPf
Absolut. Aggressiv marknadsföring är a och o med start NU och framåt. Twitterkontot behöver aktiveras (jag menar, 34 följare...) och även övriga sociala mediakanaler behöver snäppas upp rejält.

Jag tror fortfarande starkt på samarbeten med influencers, men vi behöver se att de ger resultat också.
Game Chest Group / Full fart framåt / Full fart framåt
2020-10-09 11:00 IP: ujH1u6gPf
Okej, ett tapp på 500 abonnenter skapade iaf ingen panik. Dels fick vi en - i mitt tycke - bra förklaring och kanske har marknaden fått lite tjockare hud än i somras. Nu hoppas jag att de verkligen trycker på i marknadsföringen av övriga plattformar. Kom igen GCG!
Game Chest Group / Wurm Online – What"s after Steam? / Wurm Online – What"s after Steam?
2020-10-08 13:24 IP: ujH1u6gPf
Medan vi väntar på uppdatering om totala antal abonnenter och hur det går för övriga plattformar, kan vi läsa lite om Wurms utveckling. Från en av utvecklarna i Steamforumet imorse:

https://forum.wurmonline.com/index.php?/topic/180010-wurm-online-roadmap-whats-after-steam/

Bland annat:

"The player counts since [Steam launch] have been just unprecedented, and we are very excited to see how lively Wurm has become"

"The surge in popularity has definitely exceeded our expectations and it seems like it can give us some headroom in expanding the development team"

"In addition to expanding the dev team, we’re expanding our marketing efforts as well, which we’ve already started on - we haven’t been great about that before, but we have a lot of ideas in store for promoting the game now and in the future, and you might’ve already seen some Wurm ads around the web."

Sedan en ganska utförlig beskrivning av utvecklingar de jobbar på – stridsmotorn, det visuella, mm.
2020-10-05 18:54 IP: ViML4cCuJ
Jag vet inte riktigt var du hittar allt det där i Wolfkills inlägg, då måste du läsa väldigt djupt mellan raderna. Jag utgår ifrån att du - liksom flera - är frustrerad och blåser av dig lite ånga.

Det ÄR frustrerande att företaget stampar och inte levererar bättre marknadsföring av sina plattformar under spelandets högsäsong. Önskar också tydligare kommunikation av målen och planerna för plattformarna. Det betyder inte att det är något fel på bolaget eller att värderingen bör vara lägre. Att marknaden får omotiverad skrämselhicka då och då (vilket Wolfkill anspelar på tror jag) är inget nytt. Se bara på dagens kursfall baserat på ingenting.

Jag är fortsatt positiv och är övertygad om att bolaget kommer leverera ett bra Q3 och ännu bättre 2021. Men som aktieägarna bör vi även vara kritiska till hur bolaget förvaltar vårt förtroende. Man kan vara positiv och konstruktivt kritisk på samma gång. Låt oss fortsätta med det, forumet förlorar bara om vi tappar engagemang.
Game Chest Group / 1,5 miljoner medlemmar / 1,5 miljoner medlemmar
2020-09-28 11:56 IP: ViML4cCuJ
... är inte kattskit. Ska bli intressant att se utfallet på aktiviteten. Men det jag tar fasta på är att arbetet med att binda partnerskap till "bolagets samtliga plattformar pågår löpande". Det är framför allt här jag hoppas på fler nyheter inom kort.

Abonnemang- och e-sporttjänsterna har inte levererat en bråkdel av sin potential ännu.
2020-09-25 12:22 IP: ujH1u6gPf
Jag har definitivt inte sålt. Har ett större innehav än jag någonsin haft tidigare.

Men just nu känns det som lite mellanperiod innan nya samarbeten, förvärv, uppdatering om försäljning, etc. Förhoppningsvis finns det mer att diskutera inom kort. :)
2020-09-15 12:13 IP: ujH1u6gPf
Uppenbarligen har Robin & Co örat mot marken iaf och uppfattat kritiken mot tystnaden ang. framför allt tvisten. Att den förväntas avgöras i Q1 2021 hade ju kunnat kommuniceras från början så hade det lugnat många och minskat irritationen.

I övrigt inget nytt, men spännande att de lägger i "ny växel" och pratar samarbeten för flera plattformar. Fler än Wurm och FridayPlays?
2020-09-14 14:50 IP: ujH1u6gPf
Och där kom det som ett brev på posten.

Medan vi sitter här och diskuterar så jobbas det tydligen i bolaget. :)
Redigerades 2020-09-14
2020-09-14 14:49 IP: ujH1u6gPf
Lugn och fin. :)

Självklart vet vd hur processen kring stämningen går. Men innan det är klubbat av tingsrätten varken bör eller får han gå ut med info om det. Vi får helt enkelt vänta.
2020-09-11 10:53 IP: ujH1u6gPf
Alla aktier på börsen går ner om inget händer i bolaget. Men i GCG händer väldigt mycket om man ser bortom de närmaste dagarna/veckorna.

Vi är tillbaka till vilket perspektiv man har. Vill man satsa på en dubblering innan nyår? Då är nog inte GCG aktien att vara i, den är alldeles för volatil för det. Vill man ha god chans till rejäl ökning på 1-2 års sikt? Då känns GCG given för mig.

Vi är förmodligen bara 1-2 kvartal bort från att gå från förhoppningsbolag till tillväxtbolag. Och då kan det gå fort, särskilt om GCG rekryterar en eller två personer med ökat fokus på de olika plattformarna.

Själv har jag ökat 14" aktier idag. Går den ner till 4-5 kronor bara för att "inget händer", vare sig positivt eller negativt så kommer jag köpa betydligt mer.
Redigerades 2020-09-11
Game Chest Group / Spansk youtuber / Spansk youtuber
2020-09-10 09:51 IP: ujH1u6gPf
En spansk kanal - Random Topic Games – med drygt 20 000 prenumeranter som körde en genomgång av Wurm igår.

https://www.youtube.com/watch?v=aPiqM5Rjvvw

Fler än 5 000 som spanat in den iaf och flera intresserade/positiva kommentarer verkar det vara. Och nu pratar vi ju "bara" Spanien. :)
Game Chest Group / 40% generell ökning i Steamspelare! / 40% generell ökning i Steamspelare!
2020-09-04 12:04 IP: AgSxS0dkY
Nordea Market kom nyligen ut med en analys som säger:

"Antalet Steam-spelare per dag har ökat den senaste tiden och ligger nästan 40 procent högre jämfört med samma period i fjol. Det talar för de svenska gamingbolagen, förmedlar Nordea Markets i en analys.

Antalet som spelar på Steam samtidigt (CCU) noterade sina högsta tillväxttakter under coronapandemin i början av april. Därefter har nivåerna sjunkit till runt 30 procent under sommaren, för att sedan närma sig 40 procent igen.

Generellt verkar aktiviteten vara högre på veckodagar, då hemmaarbete tillåter mer tid för att spela, vilket kan vara en trend som är här för att stanna."

....och vi går mot spelandets högsäsong. Heja Wurm och heja GCG! :)
2020-09-02 09:52 IP: ujH1u6gPf
Kan bara stämma in i hyllningarna till Wolfkill, alltid kul att logga in och se att du tänkt ut något nytt. :) Och din beräkningsmodell utifrån antal inloggningar funkade ju riktigt bra.

Själv skrev jag att 7500 abonnenter skulle kännas prima, så över 8000 är jag MKT nöjd med. Härligt!

Det är klart att det är kul när aktien gör ett hopp uppåt, men jag håller med om att en långsam och stabil utveckling är att föredra. För mig är det inte så intressant vad kursen står i idag, den här veckan eller den här månaden. Magkänslan är att 2021 är året då företaget kan gå till en riktig vinstmaskin och det vore mycket bra med 1-2 anställningar för att få en än mer effektiv organisation.

Samtidigt är det en balansgång, att dra på sig för stor kostym i så här tidigt skede är vanskligt. Men jag tycker GCG redan har bevisat att de är utomordentligt duktiga på kostnadsmedvetenhet.

Wurm ska självklart satsas vidare på nu för att bygga momentum. Samtidigt ser jag fram emot en push även för FridayPlays med ett antal streamers-samarbeten, så att den delen inte får pyspunka i skuggan av Wurm.

Många järn i elden!
Redigerades 2020-09-02
2020-08-31 10:32 IP: ujH1u6gPf
Välkommen i gänget, kul med nya bidrag!

Wurm i all ära, men vi ska nog inte ha sådana förhoppningar för just den här delen av GCG. WoW hade när det peakade 12 miljoner användare så att "bara" uppnå en tiondel så stor succé skulle innebära 1,2 miljoner spelare av Wurm. Det lär aldrig hända, det är ett så mkt mer nischat spel. Jag skulle bli mäkta imponerad (och förvånad) om vi någonsin nådde 100" premiumspelare globalt.

Med det sagt så har du helt rätt i att potentialen för hela GCG (inte bara Wurm) är mkt stor och jag delar din inställning att aktierna får ligga i byrålådan några år om inget oförutsett händer. Jag fyller på när jag kan, senast idag på morgondippen.

Har du synpunkter eller åsikter om forumet? Vänligen kontakta oss på forum@placera.nu.

Marknadsöversikt

Stockholmsbörsen, OMXS30

I dag
-
Senast
-
{point.key}

Världsindex

Index +/- % Senast
DAX - -
Hang Seng - -
Nikkei - -