bedinge

Profilbeskrivning

Finns ingen profilbeskrivning
Senaste inlägg
Rubrik Forum Publicerat
re Chmate Africa Energy 20-07-02 21:46
re Africa Energy 20-07-02 16:25
re Rookie80 Africa Energy 20-07-02 11:17
re Invest Ltd ShaMaran Petroleum Corp. 20-07-01 12:57
re Invest Ltd ShaMaran Petroleum Corp. 20-07-01 08:35
re ShaMaran Petroleum Corp. 20-07-01 00:33
re Invest Ltd ShaMaran Petroleum Corp. 20-06-30 15:28
re Rookie80 Africa Energy 20-06-30 13:11
re invest Ltd ShaMaran Petroleum Corp. 20-06-30 11:29
re VickanW Africa Energy 20-06-30 11:16
re ShaMaran Petroleum Corp. 20-06-28 11:53
re Erik L Redsense Medical 20-06-26 11:08
re ShaMaran Petroleum Corp. 20-06-25 12:14
re ShaMaran Petroleum Corp. 20-06-25 11:46
re Africa Energy 20-06-25 11:18
1/266 »
Africa Energy / Helt rätt / re Chmate
idag 21:46 IP: jm5mR5G68
Ju större framgångar Africa Energy uppnår dessutom mer blir företaget värt. Detta värde ligger sedan till grund till förhandlingarna mellan AEC och Total avseende priset på Afrikadelen som i dag utgör 4,9 procent.

Jag spekulerar i att Total lägger bud på AEC antingen efter hela borrschemat eller tidigare som Mr Garret har omnämnt officiellt! Mr Garret har omnämnt Africa Oil och Total som potentiella uppköpare.

Som sagt vi får se tiden an som det heter!
idag 16:25 IP: 7LAWVHhtU

Efter förra lyckade borrningen blev det ett rejält ras i kursen under ett flertal månader. Om vi får ,90 procent sannolikhet, en bra träff vid nästkommande borrning kommer ett liknande ras med största sannolikhet inte att ske:

1. Flera borrningar är inplanerade i tät följd (tidsaspekten)!
2. Sannolikhetenk till bra träffar ökar under hela borrschemat.
3. Stressen ökar efterhand hos ledningen i Total om att lägga ett bud på AEC

Kontentan av ovanstående blir spännande tider och högre kurser. Skönt att man är fullinvesterad.

Den som lever får se!
Värdepapper Senast bet. % idag Senast bet. vid publicering % sedan dess
Africa Energy Corp 1,984 -0,8% 2,05 -3,22%
idag 11:17 IP: 7LAWVHhtU

Det verkar sannolikt m h t all tidigare information att färden mot SA påbörjas i dag. Vi har inte erhållit ett PM från ledningen avseende fördröjning!
Africa Energy Corp 1,984 -0,8% 1,98 0,2%
igår 12:57 IP: ijzvTtt37
Att Lundinarna vill avyttra sitt engagemang i Kurdistan är nog de flesta ense om. Samtidigt hänvisas till Lundinarna eget uttalande om att man vill minska ned antalet bolag som man är investerad i. Jag tror inte att ShaMaran ligger i topp på deras lista.

Du omnämner ett eventuellt försäljningspris upp till två kr/aktie. Marknaden har satt priset på ShaMaran till aktuellt 23 ören/aktie och detta är vad som gäller m h t att Kurdistan är ett politiskt oroligt område och att Oljeproducenterna får betalt för levererad olja lite hur som helst!

Inte mig emot med två kr som skulle inbringa mig cirka en miljon kr i vinst på mitt Gav 21 ören, men detta ser jag som orealistiskt!

Med vänlig hälsning och den som lever får se!

igår 08:35 IP: t0qJaC5ck

Det finns dock ett flertal personer som investerat på kurser kring 6.50 kr och sedan legat långa med sina aktier och varken köpt eller sålt.

Sedan Lundins riktkurs vid jämförelser är i dag en nullitet. Lundinarna har helt enkelt gjort en dålig affär och skulle sannolikt aldrig gått in i Kurdistan om de haft dagens kunskaper!

Min poäng är att Lundinarna klarar dagens situation från konkurs och förhoppningsvis avyttrar hela sitt engagemang i Kurdistan. De största vinnarna blir spekulanter kring nuvarande 0.20 kr/aktie.

Kurser över 75 ören tror jag blir svårt att uppnå. VD för andra Oljebolag är inga dumhuvud och ser Kurdistan som ett mycket politiskt oroligt område och där det är svårt att få betalt för levererad Olja.
ShaMaran Petroleum Corp 0,035 0% 0,04 -12,5%
igår 00:33 IP: ijzvTtt37

Jag är helt övertygad om att Lundinarna med sitt aktuella agerande klarar sig undan dessa låga kursnivåer. Därför handlade jag 600K aktier med Gav 0.21 kr.

Introduktionskursen var 6.50 kr men på sikt får aktieägarna vara tacksamma om kursen når 0.75 kr vilket innebär cirka 200 procent kursökning från i dag!

Jag spekulerar i att Lundinarna säljer ShaMaran. Lundinarna har tidigare offentliggjort att de ämnar minska investeringarna i antalet Oljebolag. Men, det blir svårt eftersom betalning av levererad olja sker lite hur som helst i Kurdistan!

Min största investering är Africa Energy och Riggen lämnar i morgon e m varvet i Norge för vidare färd mot Sydafrika och här investerar även Lundinarna som tillsammans med huvudoperatören Total skall borra efter Olja.
2020-06-30 15:28 IP: ijzvTtt37

Jag tror inte att Lundinarna vet mer än vi på Forumet i vissa avseenden!

Övertygad om att Lundinarna gjort en felbedömning och skulle aldrig gått in i Kurdistan om de haft aktuell information när de fattade beslutet om investering i Kurdistan.

Läste för flera år sedan om en minister i Kurdistan som uttalade att han var tveksam till att Oljeoperatörerna skulle få betalt för levererad olja.

Läste även om söner till en president i Kurdistan som ägde hotellkedjor på Kontinenten i miljardklassen! Visst duktiga pågar som vi säger i Skåne.

Sedan tror jag att mycket handlar om det dåliga förhållandet mellan Kurdistan och Bagdad som försigått i minst tio år som jag hållit mig underrättad i området.

Det handlar inte endast om”tålamod” utan en del finns ”under ytan” som man säger. Åtminstone ligger jag kvar med mitt Gav på 22 ören till nästa sommar.

Som jag ser på det hele!
2020-06-30 13:11 IP: ijzvTtt37

Kursen har gått upp 11.02 procent på en vecka, inte dåligt!
Africa Energy Corp 1,984 -0,8% 2,05 -3,22%
2020-06-30 11:29 IP: ijzvTtt37

Som sagt allting är relativt. Mitt Gav är 21 ören, liksom många andra investerares på Forumet, och skulle personligen vara mycket glad om ShaMarans kurs vid årsskuftet ligger på 42 ören. Detta är 100 procents ökning jmf med bankräntan noll procent.

Uppriktigt kan du nog inte räkna med mer än absolut max 75 ören under nämnda tid, tyvärr!!!

2020-06-30 11:16 IP: ijzvTtt37

Tänk om alla på Forumet skulle skriva om sina köp av Africa Energy. Vad intressant det skulle vara att läsa!!
Africa Energy Corp 1,984 -0,8% 2,01 -1,29%
2020-06-28 11:53 IP: l7rIHef8p

Jag glömmer aldrig aktien Spray. Handlade tre aktier för 17K kr per st. En person på Forumet med mycket god stilistisk förmåga uppgav att aktien inom ett år skulle uppnå minst 25 - 30 K kr per aktie. Något år senare fick jag 17 kr per aktie i inlösen.

För några år sedan läste jag beträffande Africa Oil hur s k välutbildade ekonomer och s k begåvade personer omnämnde att de skulle äta upp sina skor om aktien gick under 40 kr/aktie. I dag handlas aktien för cirka sju kr!

Min konklusssion är att merparten av Forumskrivarna har noll koll om hur aktier fungerar. I mitt tycke är det viktigt att alla personer har rätten, och skall bli bemötta därefter, att skriva på detta Forum. Hur ofta har s k baissare rätt?

Själv har jag handlat 600K ShaMaran med Gav 21 ören/aktie. Vansinnigt högt Gav tycker många. I mitt tycke sett till fundamenta och Lundinarna agerande ett lågt Gav!

Det finns ingen på Forumet som kan läsa framtiden så ingenting är rätt eller fel!
2020-06-26 11:08 IP: 6WDN7R8B0

När vi kommit igenom aktuell pandaminen tror jag att det blir stor fokus på sjukvården. Lönerna kommer att öka och man pratar redan om minskade timanställda och fler välutbildade. Sedan tycker jag att det är rimligt att en sjuksköterska får samma lön som en parkarbetare.

Sedan alla dessa hundratals miljarder som vräkts ut i samhället för människors överlevnad samtidigt som produktionen av varor och tjänster minskat till följd härav.

Konsekvensen av ovan måste bli att sjukvården trots allt måste bli kostnadseffektiv. Därför tror jag att hemdialysen blir vanligt förekommande och kursen i Redsense Medical kommer att skjuta i höjden!
Redsense Medical 30 3,81% 29 3,45%
2020-06-25 12:14 IP: 6WDN7R8B0

Men om Oljepriset inte går upp och man inte får betalt för levererad Olja under lång tid framöver?
ShaMaran Petroleum Corp 0,035 0% 0,03 16,67%
2020-06-25 11:46 IP: 6WDN7R8B0

Jag vidhåller att IPC eventuellt kan handla upp ShaMaran. Det är inte otänkbart att Lundinarna i sin maktposition driver frågan. Detta gynnar sannolikt Lundinarna ekonomiskt liksom upphandlandet av Pearl (PXX to).

Detta förlorar säkerligen småaktieägarna på men jag tror inte att Lundinarna tänker så mycket på småaktieägarna. Det är andra tider nu än när fadern Adolf vurmade om småaktieägarna!
ShaMaran Petroleum Corp 0,035 0% 0,03 16,67%
2020-06-25 11:18 IP: 6WDN7R8B0
Skall vara ......de flesta daytraders går med förlust.....
Africa Energy Corp 1,984 -0,8% 2,02 -1,78%

Har du synpunkter eller åsikter om forumet? Vänligen kontakta oss på forum@placera.nu.

Marknadsöversikt

Stockholmsbörsen, OMXS30

I dag
-
Senast
-
{point.key}

Världsindex

Index +/- % Senast
DAX - -
Hang Seng - -
Nikkei - -