På Placera och Avanza använder vi cookies för att säkerställa funktionalitet, personalisera innehåll och annonser och för att analysera hur sajten används. Genom att godkänna accepterar du att cookies används. Läs mer och hantera inställningar

Qatar

Profilbeskrivning

Finns ingen profilbeskrivning
Senaste inlägg
Rubrik Forum Publicerat
Omsättningen... Glycorex 21-01-15 11:59
Ja... Glycorex 21-01-10 16:41
Pontus Glycorex 21-01-09 10:53
Jag har påmint... Glycorex 21-01-08 19:17
Fantastiska nyheter!!! Glycorex 21-01-08 16:46
För första gången på länge... Glycorex 21-01-08 13:36
Magi Glycorex 21-01-04 13:48
Insider Glycorex 20-12-25 14:34
IRONx4 Glycorex 20-12-17 19:04
0009 Glycorex 20-12-05 09:11
Till Sjöberg & Magi Glycorex 20-11-30 12:40
Men vad i.... Glycorex 20-11-23 18:13
Korrigering Glycorex 20-11-05 14:25
AIV Glycorex 20-11-05 10:15
Användes... Glycorex 20-11-02 13:01
1/14 »
Glycorex / Omsättningen... / Omsättningen...
2021-01-15 11:59 IP: xXjGHdO2E
...i aktien har ökat stadigt år för år. Detta är goda nyheter, men ställer också högre krav på avkastning. Trycket från marknaden är högt nu och antagligen handlas aktien på näst intill botten-värdering, med de data och rapporter/pm som finns tillgängliga.

Samtidigt går det mycket bra att day-trada och göra vinst på ett spel mellan 9.70 till 10.50. Ligger du rätt där, så är 7-10% bra. Det ökade intresset och omsättningen resulterar i att också daytraders lockas.

Det innebär att när rätt PM kommer, så lämnar vi denna nivå för gott. Ni som tror att kursen trycks ner pga ac uppköp etc...lägg ner den taken. Det är ytterligt konspiratoriskt och hamnar i högen för Qanon.

Som jag skrivit tidigare måste Pontus och gänget leverera på all potential och konvertera till avtal. Min rädsla är att G inte vet hur man konverterar, det har de aldrig gjort. De forskar utmärkt, men inte mer. De står alltså inför en transformation som heter duga.

Låt oss hoppas att det klarar av det. Vi hoppas innerligt och väntar otåligt.
2021-01-10 16:41 IP: xXjGHdO2E
...det hade jag inte räknat med. Men gläds åt denna trend, bör innebära ökade leveranser i vinter/vår.
Glycorex / Dagens PM / Pontus
2021-01-09 10:53 IP: xXjGHdO2E
Ja, det är av stort intresse på aktiemarknaden att bedöma Pontus förmåga.

En VD har 100 dagar på sig att sätta en strategi och sedan börja exekvera. De 100 dagarna passerar strax och det är dags att börja leverera. Jag väntar med nyfikenhet och förhoppning.

Inte helt rätt att döma än, men jag får tillstå att jag inte var imponerad av Pontus presentation på aktiemarknadsdagarna. Att summera produkter och marknadspotential borde gjorts som kortast på en slide för att sedan lägga huvuddelen av presentationen på strategin (dvs hur), vilket jag helt saknade eller åtminstone tycker besvarades otillfredsställande. Dessutom uppfattade jag att Pontus gjorde sitt yttersta för att på ett så smidigt sätt som möjligt undvika att svara på moderatorns frågor (tagna från detta forums deltagare). Jag gillar inte sånt. Då är det mycket bättre att vara öppen och säga att ”vi är inne i ett mycket känsligt skede av utveckling och förhandlingar och kan därför inte dela viss information med marknaden, men så snart vi gör framsteg...vilket vi förväntar oss i....så kommer aktieägarna att få veta”. Att undvika frågor och slingra sig gör Pontus till en Kurt-nickedocka. Lägg av med sånt skit, sådan approach kommer vara till last i bedömningen av bolaget.

Vi aktieägare äger bolaget. Och bestämmer vad det är värt. Gör ert jobb väl, så ska ni belönas. Gör ett otillfredsställande jobb (ur aktieägarnas synvinkel!!), och ni ska bli bedömda därefter.

Vad jag förväntar mig framöver och ganska omedelbart: Pontus måste leverera transparens, tydlig strategi och rapportering på uppfyllandegrad av uppsatta mål. Annars är det adjö för mig i denna aktien innan året är slut. Jag har nära 1M aktier i bolaget nu, så jag hoppas han lyssnar (han postod ju på presentationen att han följde forumet här).

Jag har förståelse för tvivlen om Pontus, och delar dem, men hoppas att han kliver upp och levererar. Det är dags.
Glycorex / UBP i skarp produktion / Jag har påmint...
2021-01-08 19:17 IP: xXjGHdO2E
...journalisten på Sydsvenskan och delat länken med pressmeddelandet. Skriver de inte om denna solskenshistoria så förstår jag inte hur de prioriterar.

Kan någon av er andra också tipsa Sydsvenskan? Eller annan tidning.
Glycorex / Glycorex UBP-produkt är CE-märkt / Fantastiska nyheter!!!
2021-01-08 16:46 IP: xXjGHdO2E
Det här kommer bli otroligt bra! G’s produkter fortsätter rädda liv och nu i ännu större utsträckning. USA ligger framför oss, och de som säljer nu har faktiskt hål i huvudet.

Caset är kristallklart på kort, medel och lång sikt. De som väljer att snacka ner och sitta bredvid i detta, gör en stor miss helt enkelt.

Grattis till alla långliggare 👍🏻😁
Glycorex / ?? / För första gången på länge...
2021-01-08 13:36 IP: xXjGHdO2E
...ser vi den verkliga kursnivån i G. Det är denna likviditet som behövs för att visa var vi står.
2021-01-04 13:48 IP: BMLDFsc10
Kan du verkligen validera att Kurt köpt mer?
Detta är ju en dunder-nyhet i så fall.
2020-12-25 14:34 IP: BMLDFsc10
Undrar vad Coeli et al säger om beteendet. Diskuterades agerandet och godkändes av styrelse och storägare innan det sattes i verket?

Oavsett storlek på säljet i förhållande till ägandet, så anser jag det huvudlöst av Kurt med familj. Måste väl finnas andra sätt att kvitta 90.000kr på? När ett par hundra miljoner hägrar inom snar framtid, kan jag inte förstå hur de prioriterar 90.000kr nu. Hittar ingen logisk förklaring.

Tondövt agerande. Tycker Pontus ska förtydliga detta.
2020-12-17 19:04 IP: BMLDFsc10
Tack!! 👌🏻🙏🏼
2020-12-05 09:11 IP: BMLDFsc10
Bra summerat.
Jag tror spekulanter intagit start-position för G under 2021. Därav den låga omsättningen senaste veckan. Januari kommer bli en rivstart.
Glycorex / Till Sjöberg & Magi / Till Sjöberg & Magi
2020-11-30 12:40 IP: BMLDFsc10
Låt mig börja med att repetera vad jag sagt tidigare, dvs att jag är full av beundran och tacksamhet för er energi och ert bidrag till att göra Glycorex till en intressant investering. Och att få oss vanliga dödliga att förstå bättre den mycket smala stig vi vandrar.

Med det sagt vill jag nu be er att lyfta er i kragen, båda två.

Å ena sidan är ni forumets proffs på att finna och förklara. Å andra sidan sänker ni er till trollens nivå eller lägre genom att ge er in i oändliga cycler och besvara inlägg med uppenbara syften.

Ni underminerar värdet av er over-performance, genom att beblanda den med onödig under-performance. Ni blir då i mina ögon medelmåttor, till och med troll skulle man kunna säga.

Jag föreslår att ni fortsätter att lägga er energi enkom där efterfrågan finns, ingen nämnd ingen glömd, men ni vet vilka vi är som uppskattar er. Där får ni kärlek och uppskattning för det ni gör.

Sluta lägg energi på trollen! De tar er energi och omvandlar den till en lägre kurs. De kan bara göra det så länge ni ger dem energi, och därmed möjligheten att omvandla den. Sluta ge dem er energi.

Hoppas ni tar detta på rätt sätt, då det är ett tips i all välmening och med fortsatt uppskattning av vad ni gör.
Glycorex / Ledning / Men vad i....
2020-11-23 18:13 IP: BMLDFsc10
...hela underbara är det som händer????
Från klarblå himmel. Pang! Bom! Smack!!

Häftigt detta.
Glycorex / om man räknar lite / Korrigering
2020-11-05 14:25 IP: BMLDFsc10
Väldigt bra momentum med goda nyheter och utsikter nu.
Upplagt för uppvärdering den kommande tiden.
Pontus presentation blir ytterligare syre på krutet.
🚀
2020-11-05 10:15 IP: BMLDFsc10
Aktieinvest verkar vara ny köpare som hittat rätt.
Glycorex / Användes... / Användes...
2020-11-02 13:01 IP: BMLDFsc10

Har du synpunkter eller åsikter om forumet? Vänligen kontakta oss på forum@placera.nu.

Marknadsöversikt

Stockholmsbörsen, OMXS30

I dag
-
Senast
-
{point.key}

Världsindex

Index +/- % Senast
DAX - -
Hang Seng - -
Nikkei - -