Mimer01

Profilbeskrivning

Finns ingen profilbeskrivning
Senaste inlägg
Rubrik Forum Publicerat
Re: Admin_FING Norwegian Air Shuttle 20-06-30 11:23
Re: Admin_FING Norwegian Air Shuttle 20-06-30 10:50
Re: H.C SAS 20-06-30 09:58
Re: Awesomeness SAS 20-06-30 09:34
Re: BF-Prognos Norwegian Air Shuttle 20-06-30 09:16
Re: Awesomeness Norwegian Air Shuttle 20-06-29 13:23
Re: Admin_FING Norwegian Air Shuttle 20-06-29 11:38
Re: Admin_FING Norwegian Air Shuttle 20-06-29 10:34
Re: Admin_FING Norwegian Air Shuttle 20-06-27 11:42
Re: Amatörinvest Norwegian Air Shuttle 20-06-20 17:56
Re: Räksmugglarn Norwegian Air Shuttle 20-06-15 09:56
Re: Amatörinvest Norwegian Air Shuttle 20-06-11 19:40
Re: Tiltiana Tesla Motors 20-06-08 09:30
Re: Tiltiana cont. Tesla Motors 20-06-07 21:50
Re: Tiltiana Tesla Motors 20-06-07 20:18
1/27 »
Norwegian Air Shuttle / Imorgon / Re: Admin_FING
2020-06-30 11:23 IP: dd7YSZZBS
Och jag skriver här för att jag varit ägare i NAS, ser över när/om läge uppkommer igen. Och jag äger inga aktier i SAS. Men för att inte köpa saker i blindo kollar jag marknaden/konkurrenter, även bolag såsom Ryan, LH osv. Antar att du aldrig kollar på vilken TV eller mobil eller bil du köper heller...? Tar bara den 1a du ser, vare sig Ica eller Elgiganten, 32" eller 65", Huawei eller Apple, BMW eller Skoda... Smart å insatt. Verkligen.

Men, orkar ej med att lägga tid på dig mer. Andra i forumet ja, men inte dig. Ha det gott å hoppas din vision om Norwegian som högst värderade flygbolag i världen om 1 år.

Mvh, Mimer
Värdepapper Senast bet. % idag Senast bet. vid publicering % sedan dess
Norwegian Air Shuttle 2,75 -0,29% 2,69 2,23%
Norwegian Air Shuttle / Imorgon / Re: Admin_FING
2020-06-30 10:50 IP: dd7YSZZBS
Eftersom du inte verkar vare sig kunna läsa eller ta till dig information, samt att 100% av dina inlägg bara handlar hur illa / fel du tycker om andra och deras inlägg, varför är du ens med i forumet? Du är ju inte intresserad av vare sig fakta eller analyserande eller olika infallsvinklar på Norwegian då du skriver glåpord till alla skribenter som ej ser 100% som du (vilket typ ingen gör tydligen)... Vet inte om jag sett att du i princip skrivit att du gillar en enda analys på de typ 100+ inlägg du gjort här... Att tycka att en aktie skall gå upp enormt, likställa en flyg-aktie med ett teknikforskningsbolag, att skriva att antal aktier i ett bolag är egalt jfr dess värdering etc. är ju inte direkt analyserande... Fabulerande kanske...

Om du nu inte tycker om att någon anser att re-kapitaliseringen av ett bolags största konkurrent påverkar bolaget i fråga, ja, kan du då egentligen något om börsen, ekonomi, konkurrens etc...? Det är inte en diktatur/monopol Norwegian lever i... Och jag skrev ej att jag förespråkade SAS, bara att deras nyhet kan ses som negativ för Norwegian och att Norwegian kan tvingas göra liknande för att vara redo med kapital för att möta konkurrensen från SAS m.fl. flygbolag (Ryan, EasyJet, LH, KLM etc...) som just nu gör avsevärda kapitalinjektioner...

Mvh, Mimer
Norwegian Air Shuttle 2,75 -0,29% 2,73 0,73%
2020-06-30 09:58 IP: dd7YSZZBS
Jo, agree generellt, men f.a. avstämning med rätt för deltagande, f.a. så stor som denna med 95% utspädning skulle vara osannolikt om tas ut till fullo innan avstämningsdatum... Men visst kan delvis "i åtanke" nedgång tas ut innan datumet. F.a. de som ej vill vara med lär sälja vilket pressar...
SAS 8,02 0,25% 8,94 -10,29%
2020-06-30 09:34 IP: dd7YSZZBS
Fast så kan du ej räkna... Avstämning har ej varit än... Den dagen beslut är tagna, avstämning varit etc., det är då man kan räkna in aktierna, inte innan. Kursen kommer att gå ner, till vilken nivå kan man bara sia om... Om den följt Norwegian skulle den i princip legat kvar på 8-9 SEK, men så lär ej vara fallet... ;-) Vet ej datumen men inte före slutet av Aug/början av Sept e min gissning.

Mvh, Mimer
SAS 8,02 0,25% 9 -10,89%
Norwegian Air Shuttle / Imorgon / Re: BF-Prognos
2020-06-30 09:16 IP: dd7YSZZBS
Notera dock att Norwegian kommunicerade detta för över 2 månader sedan även om det var "intensionen" de då kommunicerade. Sannolikt har marknaden redan prisat in detta. SAS rekapitaliseringsplan påverkar nog mer Norwegians utveckling idag. Svårt att sia om utkomsten även om min personliga syn är att SAS som är nästan samma storlek som NAS tar in 14 medans NAS bara 25-50% beroende på vad man tar med i jämförelsen. Då är SAS "mer redo" med kapital jfr NAS som sannolikt måste göra en resa till...

Mvh, Mimer
Norwegian Air Shuttle 2,75 -0,29% 2,86 -3,85%
2020-06-29 13:23 IP: wijZGwzBo
Tänk bara på att personen i fråga anser att börskurs och antal aktier inte har någon koppling... 40 NOK innan emission/konvertering är fortfarande giltigt som kursrekord trots 3.3 miljarder aktier nu vs drygt 160 miljoner innan... :-) Så varför skall då % ägande vara ett problem? ;-)

Man kanske ska notera att Bank Of China äger 70% av BOC Aviation samt att Kinesiska staten äger typ 60-65% av Bank of China? (Jag sökte på resp bolags hemsidor om dessa % så hoppas de stämmer) Så egentligen kan man säga att Kinesiska staten har 5-6% av Norwegian? På samma sätt är därmed merparten av alla världens företag statliga, är ju ofta till viss % på ngt sätt kopplat till ngt land... ;-)

Att Irländska flygplansleasingbolaget Aercap äger nästan 16% av samma skäl som BOC är antagligen inte heller ngt som enligt samma herre vare sig stämmer eller spelar någon roll... ;-)

Mvh, Mimer
Norwegian Air Shuttle 2,75 -0,29% 2,65 3,77%
2020-06-29 11:38 IP: wijZGwzBo
Och du bevisar återigen vad som skrivs om dig. Jag har aldrig blankat en aktie i hela mitt liv, så vänligen sluta sprid felaktigheter/lögner om saker du ej vet något om! Tack!

Föresten, har du ändrat i din "analys"...? Du skrev ju att aktien skulle ligga på 6 NOK 1a veckan i Juni, sedan 5-6 NOK September, sedan 10 NOK slutet 2020 - och nu "mycket högre" om 1 år... Hur skall du ha det? För eftersom du klagar på att alla som ser risk nedåt i aktien inte visar analyser/fakta (vilket merparten gör - ja, fakta är något som inte alltid sammanfaller med vad man själv tycker...) så har du väl en extremt noggrann och faktabaserad analys som visar på detta? ;-)

Mvh, Mimer
Norwegian Air Shuttle 2,75 -0,29% 2,66 3,38%
2020-06-29 10:34 IP: wijZGwzBo
"Ingen analys bakom deras inlägg." - Tillåt mig att le... Kolla dig i spegeln. Du som säger att andra skriver flest inlägg medans du själv leder ligan i detta forum med antal inlägg. Och 99% av dina inlägg säger att andra är dumma, ljuger, blankar osv. Egentligen kan man undra vad du har på forumet att göra för du skriver ju inget om Norwegian utan gnäller bara om vad andra skriver. Och av dina typ 100+ inlägg så finns som vanligt ingen analys. Men däremot mängder med falsarier. Ex.vis. skriver du efter emissionen/konvertingen att aktien vid kurs 3.7 NOK gått ner 90%, det stämmer bara inte. Norwegian har aldrig varit värt 130 Miljarder NOK. Å andra sidan skriver du att antal aktier inte heller spelar någon roll heller så...

Mvh, Mimer
Norwegian Air Shuttle 2,75 -0,29% 2,7 1,85%
Norwegian Air Shuttle / Haha / Re: Admin_FING
2020-06-27 11:42 IP: F3ZF820OV
Du som har all fakta och andra bara baissar, och du säger att allt snart är tillbaka där det var innan Covid-19, vad är din kalkyl på antal Norwegian resenärer i Juni 2020? Not: innan krisen var Norwegian på ca 2 miljoner i månaden runt årskiftet men deras high season brukar vara Juni-Sept så skulle troligen legat på 2.5-3miljoner. Så vi vet din referens när du skriver dina rekar på kurs å börsvärde menar jag...
Norwegian Air Shuttle 2,75 -0,29% 2,75 0%
Norwegian Air Shuttle / Admin_FING / Re: Amatörinvest
2020-06-20 17:56 IP: Wy8lz7ILi
Skall bli mycket intressant att läsa den analysen, om den kommer... Kanske har jag missat något fundamentalt som gör att bolaget är värt 39 miljarder NOK...?

Not: Med senaste leverantörsskuldskonverteringen till aktier så finns det 3.23 Miljarder aktier. Med 12 NOK är det nästan 39 Miljarder NOK. Tror dessa aktier kom in i Avanzas "loggbok" i helgen (de ca 140 miljoner aktierna som Norwegian skickade ut release om i veckan)

MVH, Mimer
Norwegian Air Shuttle 2,75 -0,29% 2,94 -6,46%
2020-06-15 09:56 IP: X9XWODEB4
Nu tycker jag kanske du eldar på lite i onödan mot andra skribenter, men...

...Det är ju lock-up / forcerat ägande som vissa av oss velat säga inte är långsiktiga ägare i konflikt med vissa andra skribenter. Vissa skribenter skriver ju att leasingbolagen "aktivt investerat i NAS"... Nu ser vi 1a vågen av att så ej är fallet. Det som skall bli intressant att se är hur BOC gör, dvs om de säljer av nu eller avvaktar. Givetvis finns det en chans att de vill behålla över tid även om jag inte tror det...

Mvh, Mimer
Norwegian Air Shuttle 2,75 -0,29% 2,63 4,56%
Norwegian Air Shuttle / AdminFing / Re: Amatörinvest
2020-06-11 19:40 IP: Wy8lz7ILi
Du är för sent ute, skribenten du skriver om har kallat alla som skriver negativt för professionella blankare, kusiner, och inte minst en mängd med glåpord och oförskämdheter... :-) Hen anser att allt som inte är positivt är lögn, förtal och blankar-taktik. Fakta som inte är positiv - även om den kommer från Norwegian självt - är lögn. Och vad som än är positivt behöver inte motiveras med någon som helst fakta, allt är direkt sant, behöver aldrig motiveras etc... Negativa skribenter vill bara prata ner kursen för att komma in billigare / stötta blankning medans positiva texter aldrig har någon baktanke såsom lura folk att köpa för att skapa köptryck / höja kursen för att kunna komma ur på högre kurs... :-)

(Nu får vi se vilken kommentar hen ger på detta även att ej skrivet till hen... :-))

Mvh, Mimer
Norwegian Air Shuttle 2,75 -0,29% 2,99 -8,03%
2020-06-08 09:30 IP: eLXmEHhNH
Korrekt, sjukare och sjukare svar du ger. Du har läst på och istället för att säga att siffrorna för t.ex. Norge stämmer så måste man nu andra tillverkare öka mer än 3mån för att "stämma" och du ursäktar med att andra ger rabatter etc. Måste vara jobbigt att vara fakta-resistent... Och att alla fakta som ej passar dig är ljug eller med vilje missledande...

Denna gång lovar jag hålla vad jag innan skrev, att orkar inte kommentera dig längre. Nu har jag skrivit 6 dagar under 2020, något du med din sanning kallar dagligen.
Tesla Inc 1 208,66 7,95% 885,66 36,47%
Tesla Motors / Tekniskt försprång / Re: Tiltiana cont.
2020-06-07 21:50 IP: Wy8lz7ILi
Märker att mitt mindre än tecken mellan de 2 siffrorna för Jan-Mar skrevs om till grekiska...

Mvh, Mimer

P.S. Hade din initiala kommentar på mitt inlägg t.ex. varit "...ser att du skriver att e-tron säljer mer än Tesla, hur har du kommit fram till det..." eller "...du vet väl att Tesla normalt registrerar mest i 3e mån i ett kvartal..." istället för stt skriva till främlingar att de ljuger, luras, är inkompetenta etc. så hade detta kunnat vara något positivt istället för påhopp å negativ energi. Mig veterligen har jag aldrig varit elak mot dig för att som första "kontakt" förtjäna ett sådant bemötande. Hoppas att göra så ger dig lycka och glädje. Att folk tycker annorlunda än en själv behöver inte betyda att de vare sig ljuger eller har fel.
2020-06-07 20:18 IP: Wy8lz7ILi
1. Är siffrorna för Sverige Apr-Maj ljug, Ja eller Nej enligt dig? Jag har skrivit vart jag tog dem och vad de innehåller.
2. Vet ej om du bara är okunnig eller vad, men det du skriver om Norge är ej sant. Jag skall ej sjunka till din nivå, så går på fakta istället. Jan-Apr i år har det sålts 4586 e-tron jämfört med 1482 Tesla av alla dess tre modeller tillsammans. Model 3 var 1260 bilar. Tar vi bort April, så du blir glad, så är e-Tron 3754 st jämfört med Model 3 om 1216st. (Källa: Insideevs.com) Är alltså 3754 < 1216...? Det är det du säger när du säger att jag ljuger...

Återigen, du har i alla dina svar helt missat poängen med mitt inlägg... Det gällde vare sig en viss konkurrent eller viss marknad eller viss månad...

Har du synpunkter eller åsikter om forumet? Vänligen kontakta oss på forum@placera.nu.

Marknadsöversikt

Stockholmsbörsen, OMXS30

I dag
-
Senast
-
{point.key}

Världsindex

Index +/- % Senast
DAX - -
Hang Seng - -
Nikkei - -