På Placera och Avanza använder vi cookies för att säkerställa funktionalitet, personalisera innehåll och annonser och för att analysera hur sajten används. Genom att godkänna accepterar du att cookies används. Läs mer och hantera inställningar

Geeeronimo

Profilbeskrivning

Finns ingen profilbeskrivning
Senaste inlägg
Rubrik Forum Publicerat
33% höjning EnQuest 21-04-22 14:06
Gött EnQuest 21-04-22 13:44
Ny dag nytt oljepris EnQuest 21-04-20 09:15
Köpte mer EnQuest 21-04-16 10:40
sent om sider Transtema Group 21-04-16 09:39
Prova följande övning EnQuest 21-04-15 09:20
På rätt väg Transtema Group 21-04-07 09:23
Lovande Petrotal Corp 21-04-07 09:19
Q2 äntligen PiezoMotor Uppsala 21-04-01 11:13
Halvårsrapport EnQuest 21-04-01 09:19
korrelation intjäningsförmåga och börskurs Int. Petroleum Corp. 21-03-31 17:09
Bra EIA idag EnQuest 21-03-31 16:43
spännande ämne Svenska Aerogel H. 21-03-31 14:28
Mycket bra Svenska Aerogel H. 21-03-31 09:59
Insynsteckning Svenska Aerogel H. 21-03-30 16:46
1/73 »
idag 14:06
Det är trots allt rätt stor höjning de gör, 33% ökning av riktkurs. Det säger en hel del faktsikt...
idag 13:44
Jag sålde av lite Transtema idag och ökade än mer i Enquest. Nu är kursen på en nivå som om oljan hade legat på $45 från nyår och framåt. Det är löjeväckande hela situationen.... Bara köpa mer.
EnQuest / Ny dag nytt oljepris / Ny dag nytt oljepris
2021-04-20 09:15
Nu har alltså oljepriset återigen hamnat i spannet $65 - $70 och trots turistresan ner mot $60 så verkar ingen längre tro på oljeprisprognoserna som avhandlades i december där man pratade om ett årssnitt runt $50 osv. Förra vändan för några veckor sen när oljan låg på runt $67-$68 så låg Enquest på runt 2,80. DÅ, betydligt mer osäkerhet kring vaccinering, opec hade varit ännu mer restritkiva kring produktion osv och man skulle också kunna säga att Enquest mer skuldsatt eftersom man varje månad kan beta av lite grann.

Så vad är själva triggern som får kurskorrigeringen att äga rum? Måste oljan nudda $70 innan enqeust skenar? Eller vad är det som kommer trigga? Tror att ett PM av positiv art skulle kunna ge ketchupeffekt. Ex: Att man skippar NE i höst för att kassaflödet ser tillräckligt positivt ut... eller att producer fått ett kontrakt osv.
EnQuest / Köpte mer / Köpte mer
2021-04-16 10:40
Alltså jag har rätt mkt deg i Enquest, men det går inte att låta bli att sälja av annat och köpa mer. Kalkylen ser ju bara bättre ut hela tiden. Det är sjukligt.

Nu ligger alltså oljan nära $67 och Enqeusts låga hedge borde nått vägs ände och hedgar dom om nu så är det helt andra pengar in. SAmtidigt så ligger alltså börskursen på 2 nu när den för någon månad sen vid samma oljepris tangerade 3an.... Det är för bra för att vara sant. Låter man bli att köpa mer blir det lite som att när tåget åker så står man där och förbannar sig själv för att såg exakt vad som höll på att ske men inte agerade..
Transtema Group / sent om sider / sent om sider
2021-04-16 09:39
Man har ju väntat på att folk ska få upp ögonen för detta mycket undervärderade bolag. Ser att kursen börjat justeras uppåt, men känns ju som att det borde finnas mkt mer att ge. TÄnker att när man väl förstår kassaflödena och uppstädningen av balansräkningen så ger man sig in i Transtema och sen ska det till en del för att man ska sälja...

Men otroligt tråkigt bolag nyhetsmässigt är det dock...

Vill inte spekulera om var kursen exakt borde vara, men bolaget borde nå miljardvärdering i samband med nästa kvartalsrapport givet att den går i linje med senaste kvartalet.
EnQuest / Prova följande övning / Prova följande övning
2021-04-15 09:20
Välj att kolla på oljepriset 1 års kurva
https://www.avanza.se/index/om-indexet.html/155722/olja
Klicka sedan "jämför" och ta in Enqeust. JA ni kan göra på 3 år också.

Det är närmaste löjeväckande. Alltså, Enquest borde ju ha högre hävstång mot oljepriset i positivt riktning men här underperformar man oljepriset, vilket faktiskt är helt galet.

Krasst är ju allting bättre nu än för 2 mån sen.... vaccinationer, fordonstrafik, ljusare prognoser osv. Och så likförbannat så ligger aktien nära 2 kr snarare än 4 kr.

Aktiemarknaden är synnerligen förvirrande.
Transtema Group / På rätt väg / På rätt väg
2021-04-07 09:23
Kan bara säga att Transtema är nog den tråkigaste aktien jag har sett till händelser och nyheter mm, men otroligt starkt bolag. Noterar att man rensar ur balansräkningen rejält och jag antar att vi kommer få se minst en till defensiv kvartalsrapport innan man börjar visa upp kassaflödet på resultatraden...

Eller tror ni att man redan nu kommer låta resultatet börja synas?
Petrotal Corp / Lovande / Lovande
2021-04-07 09:19
Vad krävs för att Petrotal ska flyga egentligen?
2021-04-01 11:13
Det betyder ju att vi är ett kvartal närmare att få väldigt intressanta besked. Ex om telekomleverantören... men också ett steg närmare mobiltillverkarna.

Tror inte det går så fort som till påsk redan, men kanske till valborg eller svea rikes nationaldag =)
EnQuest / Halvårsrapport / Halvårsrapport
2021-04-01 09:19
Har inte varit med i Enquest så länge, men kollar i finansiella kalendern, och förstår jag saken rätt så kvartalsrapporterar dom inte, utan halvårsrapporterar endast? Stämmer det?

Innebär det att nästa svart på vitt kommer först i September?
Int. Petroleum Corp. / korrelation intjäningsförmåga och börskurs / korrelation intjäningsförmåga och börskurs
2021-03-31 17:09
Om jag förstår saken rätt har vi nu hamnat i ett läge där ju mer pengar IPCO och andra oljebolag tjänar, ju sämre går börskursen. Det är såklart ohållbart, men vid vilken punkt kommer korrektionen?

Har förstått att Opec möten och oljekonsumtion i USA och Kina verkar inte hjälpa. Just nu är hela investerarvärlden livrädd för att Lockdowns ska pågå i Europa till tidens ände. Samtidigt så kommer ju information om att upprampningen av vaccinproduktionen är enorm och det kommer öka vaccinationstakten rejält i april och maj, i hela europa...
EnQuest / Tålamod! / Bra EIA idag
2021-03-31 16:43
Större åtgång av Crude än väntat =)
https://www.investing.com/economic-calendar/eia-crude-oil-inventories-75

Priset verkar sköta sig bra... $64 är fenomenalt fint... men kursen surar . Ja vad ska man säga... man får ha tålamod helt enkelt... förr eller senare vinner alltid fundamenta.
Svenska Aerogel H. / Genombrott / spännande ämne
2021-03-31 14:28
Min egna känsla är att man bara är i sin linda kring vad man kan använda Aerogeler/Quartzene till. T.ex. när jag läste om tillämpningen isolera bilkupé för elbilar så fick jag en riktig tankeställare.

Bolaget behöver bli vassare på försäljning och även IR, men det kommer. Man kan ju säga att det är billigt att köpa aktier nu innan dom lärt sig ;P

Tänker att nedsidan får anses rätt begränsad just nu också...
2021-03-31 09:59
Fantastiskt bra nyheter. Varje sån här order som rasslar in är ju på något sätt fundamentet för kommande ordrar eftersom produkten är tänkt att användas i produktionsprocesser där det finns ett löpande behov. Dessutom blir det ju ett erkännande varje gång när man får referenskunder.

Otroligt glädjande detta. KAnske inte räcker med denna order men någonstans tror jag att man kommer börja se nordligare kurser framåt om det kommer in fler =)

Har du synpunkter eller åsikter om forumet? Vänligen kontakta oss på forum@placera.nu.

Marknadsöversikt

Stockholmsbörsen, OMXS30

I dag
-
Senast
-
{point.key}

Världsindex

Index +/- % Senast
DAX - -
Hang Seng - -
Nikkei - -