På Placera och Avanza använder vi cookies för att säkerställa funktionalitet, personalisera innehåll och annonser och för att analysera hur sajten används. Genom att godkänna accepterar du att cookies används. Läs mer och hantera inställningar

Clover2

Profilbeskrivning

Finns ingen profilbeskrivning
Senaste inlägg
Rubrik Forum Publicerat
MoU värde? Impact Coatings 19-12-18 14:00
Re LGKN Impact Coatings 19-11-27 11:57
Re:Trics Impact Coatings 19-11-22 11:02
Beslut Impact Coatings 19-11-22 10:44
Re: kala och Löneslaven Impact Coatings 19-11-16 14:13
Värdering Impact Coatings 19-11-05 09:40
Re: Vesper Impact Coatings 19-11-03 22:40
Re: 3000gt Impact Coatings 19-10-31 15:11
Re: Vesper Impact Coatings 19-10-30 11:49
Varför denna uppgång? Impact Coatings 19-10-24 10:41
Re: samson Impact Coatings 19-10-23 10:04
Re: samson Impact Coatings 19-10-23 09:33
Re: samson Impact Coatings 19-10-23 09:19
Re: samson Impact Coatings 19-10-23 08:43
Re: samson Impact Coatings 19-10-09 19:03
« 2/19 »
Impact Coatings / MoU värde? / MoU värde?
2019-12-18 14:00
Hur mycket är dagens MoU värt? Personligen tycker jag inte att vi fått någon ny information, så jag tycker inte att aktiekursen borde påverkas nämnvärt. Visserligen är det en bekräftelse på att Hyundai fortfarande tycker att samarbetet är värdefullt, men å andra sidan var det ju väldigt nyligen som samarbetet inleddes så ingen kan ju på allvar ha trott något annat.

Tvärtom kan man också tycka att ett MoU är mindre värt än en order och ganska många (däribland jag) hoppades förmodligen att en order skulle undertecknas under besöket. Om det nu blev ett MoU istället för en order så borde ju faktiskt aktiekursen sjunka :-) Men det ena måste inte utesluta det andra. Om Hyundai har för vana att skriva MoU i samband med prominenta besök så är det förmodligen en process som är oberoende av ev affärsförhandlingar. Så det kan mycket väl komma en order inom kort ändå...

Min slutsats är att dagens MoU är kursneutral. Men å andra sidan tycker jag att aktiekursen är alldeles för låg med tanke på potential och affärsläge. Samtidigt förstår jag att marknaden är skeptisk p g a avsaknaden av order. Men när orderflödet kommer igång, speciellt inom bc, så kommer kursreaktionen att bli desto större...
Värdepapper Senast bet. % idag Senast bet. vid publicering % sedan dess
Impact Coatings 13,14 -1,05% 13,25 -0,83%
2019-11-27 11:57
Visst är det metallplåt som Sandvik förbelägger.

Formen måste ju per definition vara plåt. Menar du att det inte är metall? Det låter helt osannolikt. Vilket material är det i så fall?

Eller tycker du att metallband inte ska kallas plåtband?

Sedan är det naturligtvis en intressant fråga hur konkurrenskraftig denna plåt är. Att Hyundai har "valt" Impact Coatings borde ju indikera något. Men självklart kan man inte räkna ut Sandvik...
Redigerades 2019-11-27
Impact Coatings 13,14 -1,05% 13,9 -5,47%
Impact Coatings / Beslut / Re:Trics
2019-11-22 11:02
Nja, det är ju frågor som de inte kan svara på utan att informera hela marknaden. Men VD var säker på att Hyundai skulle börja använda IMPCs beläggning. Men det visste vi ju redan (förutom Vesper), så inga nyheter.

Och Symbio använder ju redan Impacts beläggning.
Redigerades 2019-11-22
Impact Coatings 13,14 -1,05% 15,75 -16,57%
2019-11-22 10:44
Stämman beslutade förstås i enlighet med förslaget. Inga konstigheter. Det var bara en kort vd-presentation om samarbetet och en kort videopresentation av nya styrelsemedlemmen. I övrigt formalia, men man fick möjlighet att prata med styrelse och övriga närvarande efter stämman.
Impact Coatings 13,14 -1,05% 15,9 -17,36%
2019-11-16 14:13
Det är kul att det fortfarande finns kvar några aktieägare som var med från början. Själv köpte jag Duroc för att få teckningsrätter. Och sedan köpte jag faktiskt lite extra teckningsrätter. Det var förstås inte nödvändigt visade det sig, men jag tyckte att det var ett så intressant case att jag inte ville chansa. Jag kunde inte förstå att intresset var så svalt vid introduktionen. Och jag kan fortfarande inte förstå att intresset är så svalt som det är :-)

Det ser väldigt bra ut nu, men vis av erfarenheten är jag förstås beredd på att det kan ta längre tid än jag tror. Å andra sidan kan det också gå snabbare än de flesta anar. Och potentialen är det inget fel på.
Redigerades 2019-11-16
Impact Coatings 13,14 -1,05% 15 -12,4%
Impact Coatings / Värdering / Värdering
2019-11-05 09:40
Det är svårt att värdera företag. Kanske speciellt förhoppningsbolag som inte gör vinst och där marknaden kanske inte riktigt finns än. Impact Coatings har dessutom en lång historia av missade förhoppningar. Men sedan ganska lång tid har vi tydliga indikationer på att Impact Coatings ligger mycket bra till när det gäller bränsleceller. I kombination med övriga områden som också är lovande börjar det nästan kännas som en trygg investering trots en viss förhoppningsstatus. Men nu kan ju Hyundais intåg inte ses som något annat än en bekräftelse. Insiderköp visar ju också att de som vet bäst tror på bolaget. Och det är väl inte osannolikt att det droppar in fler meddelanden om insiderköp i veckan.

För mig är det obegripligt att aktiekursen ligger kvar på dessa nivåer. Jag hade lätt kunnat köpa aktier för 15-20 kronor med den information vi har nu. Min värdering ligger kring 40 kronor. Och med kommande information och order ska värderingen naturligtvis fortsätta uppåt. Så jag får tacka marknaden för att jag kunnat köpa fler aktier igår och idag till extremt attraktiva priser. Självklart vet jag att kursen kan sjunka både på kort och medellång sikt, men på lång sikt ser jag bara en riktning :-)
Impact Coatings 13,14 -1,05% 9,94 32,19%
2019-11-03 22:40
"Allt var förgäves. Fyfan vad komiskt!"

Ja, vad ska man säga? Ditt inlägg är fel på så många nivåer. Men det säger mycket om dig som person.
Impact Coatings 13,14 -1,05% 9 46%
2019-10-31 15:11
Jag respekterar självklart ditt beslut att avyttra innehavet, och vem vet, det kanske var ett vettigt beslut. För din skull hoppas jag att kursen sjunker tills du kommer på andra tankar och köper in dig igen :-) Längre än så sträcker jag mig inte för jag vill gärna själv ha avkastning...

Jag reagerade precis tvärtom. I min värld har aktien aldrig varit lika köpvärd som nu. Jag håller på att fixa fram mer likvida medel för att köpa några aktier till. Så jag är supernöjd med att kursen sjunker. Hoppas bara att det fortsätter tills jag hinner köpa. Men jag köper gladeligen även om kursen är 15 kr. Eller 20. Jag skulle lätt kunna värdera endast Hyundai-avtalet (som det ser ut nu, utan order) till typ 2 miljarder SEK. Det borde efter utspädningar motsvara en aktiekurs på ungefär 40 kr. Och jag tror att resan uppåt blir både ryckig och lite slumpmässig, så jag avstår från all form av trading.
Impact Coatings 13,14 -1,05% 10,5 25,14%
Impact Coatings / komiker / Re: Vesper
2019-10-30 11:49
Nja. Du vet nog att avtalet motiverar en bra mycket högre aktiekurs än vad vi har nu. Men eftersom du står utanför och tidigare skrivit väldigt negativt om bolaget (som nu visar sig inte stämma) så känns det bättre att försöka hitta argument i linje med din tidigare inställning. Det handlar om psykologi.

Personligen är jag sedan länge fullinvesterad, men jag kommer trots det att ordna fram mer cash för att köpa till dagens reakurs. Marknaden har noll koll på vad som väntar nu.
Impact Coatings 13,14 -1,05% 11,9 10,42%
Impact Coatings / Varför denna uppgång? / Varför denna uppgång?
2019-10-24 10:41
Det är en lite surrealistisk känsla att se aktien stiga på... ingenting. Missförstå mig rätt; jag tycker absolut att aktien kan värderas till uppåt 10 kr utan problem. Det finns så mycket potential att det är väldigt svårt att sätta ett rättvisande värde idag. Men varför stiger aktien nu? Det finns inga nyheter av värde. Vad är det som har fångat investerares intresse och gjort att omsättningen i handeln plötsligt flerfaldigats?

Jag har sedan länge slutat att ens försöka förstå marknaden. Mina investeringar baseras på fundamental analys och sedan står jag vid sidan och låter marknaden göra sitt. Det hindrar dock inte att jag blir förundrad.

Det återstår bara att se hur marknaden reagerar när vi får nyheter av substans. Senast 1 nov kommer ju åtminstone lägesinfo. Och vi får väl hoppas på det bästa, vi som är långsiktigt investerade i IMPC har väl nästan förtjänat det :-)
Impact Coatings 13,14 -1,05% 6,88 90,99%
2019-10-23 10:04
Visst kan jag svara på frågan, men som jag skrev tidigare är det helt irrelevant vad jag tycker. Försäljning av ett system för dekorativa beläggningar skulle för mig motivera en kurs på 8 kr i dagsläget, d v s jag skulle tycka att aktien var köpvärd för detta pris. En försäljning av ett system för beläggning av bc-plattor skulle enligt mig motivera ett aktiepris på 12 kr. Detta gäller om det inte kommer någon som helst mer information än själva försäljningen, d v s kund och ev framtidsutsikter är okända. Mer information kan motivera högre aktiepris.
Impact Coatings 13,14 -1,05% 5,5 138,91%
2019-10-23 09:33
Det handlar inte om vad du eller jag tycker. Det handlar om hur marknaden reagerar. En systemförsäljning på 10 milj skulle definitivt trycka upp kursen rejält i dagsläget. Vi kan väl avvakta och se hur marknaden reagerar när det händer :-)
Impact Coatings 13,14 -1,05% 5,4 143,33%
2019-10-23 09:19
"Nonsens. Enskilda systemförsäljningar är inte kursdrivande, även om du kanske inbillar dig det. Därför är det inget lagbrott att inte skicka ut PM när man får sådana beställningar"

Hmm. Systemförsäljningar är väl nästan det enda som är kursdrivande (i positiv riktning). Det är i alla fall det som jag och många andra investerare tålmodigt väntar på. Och det är naturligtvis inte upp till Impact Coatings att bestämma vad som är kursdrivande.

Men i ditt parallella universum kanske sakernas tillstånd är annorlunda :-)
Impact Coatings 13,14 -1,05% 5,4 143,33%
2019-10-23 08:43
"Eftersom de inte längre lämnar PM om försäljning av system"

Det stämmer inte. Det vore ett lagbrott. Och vi måste väl ändå utgå från att Impact Coatings följer lagen? Annars skulle jag omedelbart sälja mina aktier.

Vad som föranleder senareläggningen av publiceringen har jag ingen aning om. I bästa fall kan det bero på ett intensivt arbete med att komma till avslut i någon affär, men det kan förstås också handla om sjukdom, dålig planering eller något annat arbete som man vill informera om i samband med rapporten.

Jag tror fortfarande på bolaget och ligger kvar med min investering, men jag försöker hålla mig objektiv och tycker att det är olyckligt när man sprider desinformation här.
Redigerades 2019-10-23
Impact Coatings 13,14 -1,05% 5,42 142,44%
2019-10-09 19:03
Nä samson, Impact Coatings har inte sålt några system under q3. Enligt svensk lag måste kursdrivande information meddelas marknaden snarast. Man får inte vänta tills det är dags för kvartalsrapport. Och ärligt talat vill jag nog hellre att Impact Coatings följer lagen och inte har sålt något än att de beter sig kriminellt och har sålt några system.

Det känns som om detta ämne varit uppe till diskussion förut, men du verkar vara envis i din verklighetsuppfattning :-)
Impact Coatings 13,14 -1,05% 5,5 138,91%

Har du synpunkter eller åsikter om forumet? Vänligen kontakta oss på forum@placera.nu.

Marknadsöversikt

Stockholmsbörsen, OMXS30

I dag
-
Senast
-
{point.key}

Världsindex

Index +/- % Senast
DAX - -
Hang Seng - -
Nikkei - -