På Placera och Avanza använder vi cookies för att säkerställa funktionalitet, personalisera innehåll och annonser och för att analysera hur sajten används. Genom att godkänna accepterar du att cookies används. Läs mer och hantera inställningar

kala

Profilbeskrivning

Finns ingen profilbeskrivning
Senaste inlägg
Rubrik Forum Publicerat
Atlic Hur ser du på möjligheten att stacken åldras över tid utan drift? Impact Coatings 21-10-28 09:32
Agaton: Hur länge förväntas en stack hålla? Impact Coatings 21-10-28 07:47
Jag minns att maxfas erbjöds för tidigt och med för lite test från början Impact Coatings 21-10-26 11:15
Clover2: Kontakthistoriken Impact Coatings 21-10-26 10:49
Reelcoatern och dess användning Impact Coatings 21-10-26 08:09
Märkligt att Hyundai inte är inblandade men inte vill att IC kommunicerar läget i projektet. Impact Coatings 21-10-25 13:21
Peter Högfeldt om nya maskinen Impact Coatings 21-10-25 09:21
Du har rätt elNino Cell Impact AB 21-10-24 15:44
Bäste Hydrogen. Det var du som drog igång ofoget Impact Coatings 21-10-24 11:03
När det gäller Korea får du räkna med att Hyundai är med. Impact Coatings 21-10-23 10:49
Känns som om IC fokuserar på tre kunder. Impact Coatings 21-10-23 09:00
Cell, IC och Powercell följs åt Impact Coatings 21-10-22 14:47
Det går inte att ha några åsikter. Impact Coatings 21-10-22 09:21
När de tog in pengar ville de ha en buffert. Impact Coatings 21-10-21 09:21
Vi får hoppas på fortsatt arbete enligt plan Impact Coatings 21-10-18 10:38
« 2/275 »
Impact Coatings / Intressant att se stoppkloss på 25000 aktier! / Atlic Hur ser du på möjligheten att stacken åldras över tid utan drift?
2021-10-28 09:32
Borde inte alla tillverkare utom IC drabbas när stackarna går mot 10 år?
Impact Coatings / Hyundais plånbok... / Agaton: Hur länge förväntas en stack hålla?
2021-10-28 07:47
Man verkar hittills ha fokuserat på timmar körtid. Om man tänker på verktyg i allmänhet så rostar en såg även om man inte använder den. Man kanske måste se på plattorna som något som åldras med tiden.
Då skulle det krävas 90000 timmar för 10 år. Då kan vi kanske vänta oss problem hos fler tillverkare
även om obelagda plattor kanske kommer först.
Redigerades 2021-10-28
Impact Coatings / Bolaget använder nu ReelCoatern i en begränsad omfattning inom beläggningsverksamheten. / Jag minns att maxfas erbjöds för tidigt och med för lite test från början
2021-10-26 11:15
Det visade sig att man inte kunde kombinera maxfas/guld när man kopplade ihop kontakter.
det gav Maxfas dåligt rykte. Jag har aldrig hört att man genomfört tester med CMP/guld, men det du säger om Reelcoatern är intressant.
2021-10-26 10:49
Alessandro Perrotta, en mäktig man inom kontaktvärden, kom i smarbete med IC genom en märklig överenskommelse om en anstäl ld. Han trodde på IC och satt i deras styrelse ett par år. Det resulterade i att han som mäktig inom FCIförsökte introducera SMP, men marknaden var kallsinnig.
Det hela resulterade i att han marknadsförde en kontakt under namnet Bergstik.
Man kan fortfarande finna det om man söker på bergstik
2021-10-26 08:09
IC har under nästan 10 år belagt kontakter som används i i luftrenare som sitter i stora passagerarflygplan.Det angavs när samarbetet började att endast kontakter från IC klarade de tuffa kraven.

Jag har under alla år frågat mig hur de kan undvika att använda en sådan affär som referens för att
skapa en marknad för kontakterna. IC är nog för små för att klara av en marknadsförändrig på egen hand och statsmakter lägger allt krut på att skydda äldre företag med många anställda. Bara en bråkdel av skattepengar går till att hjälpa utvecklingsbolag, och allt kommer för sent.

Andra på forat minns säkert vem kunden var, men det var en av de största flygplanstillverkarna det handlade om.
Impact Coatings / Redeye base är 20 kronor och bull 40 kronor / Märkligt att Hyundai inte är inblandade men inte vill att IC kommunicerar läget i projektet.
2021-10-25 13:21
Alla får gissa vilket som är sant.
Impact Coatings / Peter Högfeldt om nya maskinen / Peter Högfeldt om nya maskinen
2021-10-25 09:21
Märkligt att Hyundai inte skulle vara inblandade i projektet.
Fick detta svar på min fråga

"Hej Peter

Varför så tyst om den nya inlinecoatern som utvecklas i samarbete med Hyundai?

Det vore tryggt för oss småsparare att veta att projektet löper enligt plan.

Mvh xxxx

Hej Lars Erik!

Som vi beskrev i förra rapporten (Q2) jobbar vi intensivt med utvecklingen av nästa generations beläggningssystem för FC. Det fortskrider, men vi hade inget nytt specifikt att berätta om det i den här rapporten. Vi har aldrig kommenterat Hyundais inblandning i detta.

Utvecklingssamarbetet fortgår, men är av naturliga skäl inget som Hyundai vill att vi går ut och berättar om.

Mvh,

Peter"
Cell Impact AB / elNino / Du har rätt elNino
2021-10-24 15:44
Skallet mot Kina är så orättvist att väst förstör sitt anseende.
Det är vi som har något att bevisa.
Impact Coatings / Sluta SPAMA på Cell Impact forum ! / Bäste Hydrogen. Det var du som drog igång ofoget
2021-10-24 11:03
Minns du hur du bar dig åt i IC forum för ett antal år sedan?

Försök att be om ursäkt för ditt beteende då så får vi se om det hjälper. Alla dumheter, även dina, är onödiga i alla fora.

Mvh
Impact Coatings / Undra om Hyundai är med i dessa 800 BC / När det gäller Korea får du räkna med att Hyundai är med.
2021-10-23 10:49
Tyvärr inte likasäkert att IC är med. Vi ka bara vänta och se.

Ledningen försöker inte ens ge oss det minsta.
Impact Coatings / Undra om Hyundai är med i dessa 800 BC / Känns som om IC fokuserar på tre kunder.
2021-10-23 09:00
IC är ett litet företag, och samarbetet med Hyundai, Symbio och Hella tar alla deras resurser i anspråk. Därför är min förväntan på ströorder som lyser upp kursen för några dagar låg.
Jag tror att man kommit så långt i samarbetet att man i stora drag vet när upprampning startar.

Mitt problem är att jag är ställd helt utanför och har förtroendet för företaget på grundstenar som en gång lades av gamla ledningen.
Impact Coatings / Redeyes kommentar / Cell, IC och Powercell följs åt
2021-10-22 14:47
Vad hade marknaden hoppats på? Cell och IC kör ju på enligt plan utan redovisade motgångar.

Lite av kursnedgången på IC får VD ta på sig. Inte hade det kostat på så mycket att säga några ord om samarbetet med Hyundai.
Impact Coatings / Det går inte att ha några åsikter. / Det går inte att ha några åsikter.
2021-10-22 09:21
De redovisar inga oväntade problem eller att något som förutskickats gått i stå.
De ger inga kommentarer om några pågående projekt.
De ligger i uppbyggnadsfas, och därför belastas resultatet negativt.
När de inte säljer maskiner så blir resultatet ett förväntat minus.
Inte ett ord om Hyundai är en besvikelse.

VD sviker småspararna som seglar i dimma.

Har någon något positivt att säga
Impact Coatings / När de tog in pengar ville de ha en buffert. / När de tog in pengar ville de ha en buffert.
2021-10-21 09:21
Det kan vara så att IC vet att pengarna ligger en bit fram i tiden. Nånting fick de som satsade 25 kronor med sig hem.
Redigerades 2021-10-21
Impact Coatings / Spännande dagar fram tills på fredag! / Vi får hoppas på fortsatt arbete enligt plan
2021-10-18 10:38
Vi borde få en hint om hur långt de kommit med den nya, större coatern. Hur långt har Hella, Zanini och Gapwaves med sina produktionsstarter. Bästa nyheten är att inget gått i stå.

Har du synpunkter eller åsikter om forumet? Vänligen kontakta oss på forum@placera.nu.

Marknadsöversikt

Stockholmsbörsen, OMXS30

I dag
-
Senast
-
{point.key}

Världsindex

Index +/- % Senast
DAX - -
Hang Seng - -
Nikkei - -