På Placera och Avanza använder vi cookies för att säkerställa funktionalitet, personalisera innehåll och annonser och för att analysera hur sajten används. Genom att godkänna accepterar du att cookies används. Läs mer och hantera inställningar

Vlad Tepes

Profilbeskrivning

Finns ingen profilbeskrivning
Senaste inlägg
Rubrik Forum Publicerat
God afton ! Index 21-04-06 21:33
snickarn Index 21-03-23 21:10
snickarn Index 21-03-23 20:48
SnP Index 21-03-05 18:25
SnP Index 21-03-05 17:40
SockerConny Index 21-03-02 17:52
Ketchup1 Index 21-03-02 17:44
SKF Index 21-03-02 17:35
JC75 Index 21-02-26 21:09
SnP Index 21-02-26 20:37
Börskillen Index 21-02-26 19:01
Gnällspik Index 21-02-26 18:43
Lingonet Index 21-02-24 22:50
Så då Index 21-02-24 22:37
SockerConny Index 21-02-24 17:54
1/473 »
Index / God afton ! / God afton !
2021-04-06 21:33
Vilket enormt magnificent rally i depåerna idag. Man bugar och man bockar :) Såg även under dagen att när OMX låg på minus så var det bra plus med många aktier på flera % plus redan då.

Hoppas det går bra för eder alla !

Med vänliga hälsningar

Vlad Tepes
Index / Gokväll / snickarn
2021-03-23 21:10
Jag har kommit fram till att jag har lite svårt att förlika mig med den pågående utvecklingen.
Så då återstår mest vad gör man åt saken ? Har nog snuddat vid frågan mer än en gång om man inte bör flytta medans tid är. Den stora frågan då är ju i så fall bara till vart då ?

Mvh

VT
Index / Gokväll / snickarn
2021-03-23 20:48
"Vad är det för fel på folk?
Det är ju för FAN ett jägarförband!"

Precis vad jag sa till tanten när vi satt och tittade på dumburken !
Varför i hela friden söker man till ett jägarförband om man inte klarar av att hantera och stå ut med situationer ? Det råder någon slags J@vla lättkränkthetsfeber i det här landet :)

Fjollor var namnet !

Ja å apropå Maggans hysteri att öka på bestraffningen gentemot de som sköter sig och tar ansvar till förmån för motsatsen så kan man väl bara konstatera att hon är ju en sosse.
Det ligger i deras natur att stjäla från de som är drivna för att dela ut till de som hellre ligger på sofflocket.

Ja och mupp partiet MP har visst fått för sig att de skall bestraffa de som" förbrukar för mycket el"
Samtidigt förespråkar dom elbilar :) Har dom huvudet under armen eller har dom överhuvudtaget något huvud ? Ska man skratta eller gråta ?

Mvh

VT
Redigerades 2021-03-23
Index / SnP / SnP
2021-03-05 18:25
Tog vinst vid Fib R50 3774. Sitter här nu med en rom & cola får se om det blir något mera spek strax."

Mvh

VT
Index / SnP / SnP
2021-03-05 17:40
Tog in en lång position @ 3742 nyss. Gjorde en sväng igår kväll också från nära botten och x antal punkter upp. Favorit i repris ikväll ?

Trevlig kväll tillönskas eder alla !

Mvh

Tepes
Index / SnP / SockerConny
2021-03-02 17:52
Sista spiken i kistan ja, det är nog ingenting som de stora drakarna gråter krokodiltårar över.
Som jag alltid har sagt affärer är krig och krig är affärer. Man skall icke förvåna sig över hur långt vissa är beredda att gå för att slå ut konkurrens och kapa åt sig högre vinster.
Jag skulle nog gissa att för en del så gäller nog regeln alla medel är tillåtna även de otillåtna.

Mvh

VT
Index / guld, igen / Ketchup1
2021-03-02 17:44
Centralbankerna har manipulerat marknaderna med sin mängder av "nytryckta" pengar.
Hade det inte varit för det så hade krascherna stått som spön i backen.
Guldets tid kommer men centralbankerna måste "tappa kontrollen" först.
Silvret tex vet ju en femåring på dagis att de kurserna är riggade och inte har något samband med verkligheten. När ekonomin börjar snurra fortare igen så kommer den nu betydligt högre uppblåsta
penningmängden att skapa en påtaglig inflation i mer än bara aktier och fasta tillgångar så som fastigheter tex.

Man får helt enkelt motverka centralbankernas money out of thin air genom att se till att man agerar sin egen "centralbank" Det är bara att hänga på och plocka de lågt hängande frukterna så länge det går.

Mvh

VT
Redigerades 2021-03-02
Index / SKF / SKF
2021-03-02 17:35
Kom precis nyss hem från jobbet och öppnade upp burken ( ja datorn då) och såg hur min inlagda säljkurs på 238 kom upp som säljare och vips en kort stund senare så var de som gick sälj igenom.
Lite tur måste man ha ibland då 238 blev dagshögsta med stängning på 237.

Hoppas att alla får en förträfflig kväll och har täljt guld med kniv under dagen !

Mvh

VT
Index / SnP / JC75
2021-02-26 21:09
Stimulanser är vardagsmat och har så varit under en avsevärd tidsrymd. Alla dessa QE program vet inte vilket nummer i ordningen vi är inne på nu QE 5 eller 6 or what ? Har tappat räkningen !
Utan alla dessa "stimulanser" så hade marknaden rasat för länge sedan och redan vara inne på en återhämtning. Nu har vi enligt min mening det stora raset framför oss så frågan är mest när kommer de "medvetet" eller av ren otillräcklighet tappa kontrollen ?

Ibland får vi rätt när vi gissar och ibland fel, jag tror att det gäller för oss alla :)

Mvh

Tepes
Index / SnP / SnP
2021-02-26 20:37
Stängt kortningen med 20 pinnars vinst @ 2030 är inte säker på att det ska ner mer så jag tager vad jag har samtidigt som en fågel i handen sägs vara bättre än tio fåglar i skogen.

Mvh

Tepes
Index / Börskillen / Börskillen
2021-02-26 19:01
Helt rätt farsgubben är segare än en fjällbjörk, vet inte vad han går på men jag antar att det är en järnvilja kombinerat med livslång fysträning och ett psyke som aldrig har sett några hinder i någonting.

Oro för räntan inflationen ja den finns där och jag har själv haft tanken att avyttra lite men inte riktigt fått tummen ur. Å andra sidan så har jag ju haft dom tankarna även förr och med facit i hand så här långt så har det väl varit mest fördelaktigt att hålla i. Men naturligtvis nu när räntan börjar visa på oro så får man ta sig en funderare till. Arbetssäsongen har satt igång på allvar nu igen så den distraherar lite grann också till en början i alla fall.

Som du säger det var toppenfint väder idag 9 grader celsius vi 16 tiden och klarblå himmel :)
Det senare har vi inte varit bortskämda med på länge !

Nu blir det en Cptn Morgan tror jag !

Mvh

VT
2021-02-26 18:43
Jag passade på att storhandla på den tiden under "corona raset" :)
Nyss tog jag in en kortning (för ovanlighetens skull) i SnP 500 @ 3851.

Mvh

VT
Index / Vad tror ni om / Lingonet
2021-02-24 22:50
Han hade visst en dålig dag på jobbet :)

Mvh

VT
Index / Så då / Så då
2021-02-24 22:37
Det mesta går i nordlig riktning och jag tänker inte rea ut SKF aktierna imorgon det jag ville ha 236 för idag har nu inflaterats till 242 kr. Lägger nu in en limit sälj @ 242 kr går det så går det annars inte.

God natt !

Mvh

VT
Index / Vad tror ni om / SockerConny
2021-02-24 17:54
De där el derivaten är knepiga grejer så om du frågar mig så blir svaret hakke peiling !

Mvh

VT

Har du synpunkter eller åsikter om forumet? Vänligen kontakta oss på forum@placera.nu.

Marknadsöversikt

Stockholmsbörsen, OMXS30

I dag
-
Senast
-
{point.key}

Världsindex

Index +/- % Senast
DAX - -
Hang Seng - -
Nikkei - -