En klok man

Profilbeskrivning

Finns ingen profilbeskrivning
Senaste inlägg
Rubrik Forum Publicerat
Trendbrott i aktien Eurocine Vaccines 19-10-22 09:45
Aim2 Eurocine Vaccines 19-10-21 10:19
PTS-syndrom Eurocine Vaccines 19-10-18 17:13
Aim12 Eurocine Vaccines 19-10-18 08:24
Rimligheten och logiken av ett sådant samarbete Raytelligence 19-10-17 12:07
Värdet av kvällens presenterade finansiering Eurocine Vaccines 19-10-14 23:20
Ledningen Eurocine Vaccines 19-10-11 09:49
Ang. finansiering MediRätt AB 19-10-08 10:58
SUNHAPPY Eurocine Vaccines 19-10-08 10:50
Herr MOGULs länk var bruten, här kommer en fungerande CALTX 19-10-04 10:53
Morgan Stanley klar CALTX 19-10-04 09:51
Notacent Eurocine Vaccines 19-10-04 09:18
starface007 MediRätt AB 19-10-02 14:14
Köparna börjar dammsuga Lipidor 19-10-02 09:30
Affärsmodellen Lipidor 19-09-30 13:33
1/15 »
Eurocine Vaccines / Trendbrott i aktien / Trendbrott i aktien
idag 09:45 IP: tmv+PlXN6
Tycker mig ha observerat ett trendbrott i efterfrågan på att köpa aktien.

Precis nu så ser köp- resp. säljsidan ut enligt följande;

--------KÖP  -------- ---------------SÄLJ ----------
ca 1 200 000 aktier ca 800 000 aktier

Helt logiskt med tanke på hur effektivt man nu driver bolaget, att externa finansiärer hade en liten huggsexa om att få delta samt den nya strategin som nyttjar plattformen man investerat stora pengar i tidigare men som inte avspeglar sig i kursen (enligt mig)
Redigerades idag 09:46
igår 10:19 IP: tmv+PlXN6
Jag tror att du har rätt, de som investerade i RE har fått en riktig och korrekt bild att vilka aktiviteter som kommer presenteras kommande 12 månader med initialt fokus kommande 5 månader inför nästa finansiering, och i ett bio science-bolag förväntar man sig nog minst 100% vinst då bolaget ligger i en turn-around-fas med tydliga triggers.

Jämfört med Tesla, där hjärtat är batteriet, som haft vissa utmaningar med styrsystemets mjukvara i autopilotläge, så är Eurocins hjärta Endocine och mekaniskmerna relaterat till att addera virus/bakterie och att optimera processen kan då jämföras med styrsystemet. Båda bolagen jobbar på en lösning, de har kompetensen.
Redigerades igår 10:20
Värdepapper Senast bet. % idag Senast bet. vid publicering % sedan dess
Eurocine Vaccines 0,13 -4,41% 0,13 0%
2019-10-18 17:13 IP: tmv+PlXN6
Denna aktie lider av posttraumatiskt stressyndrom och den verkar behöva några veckor till på sig att läka; man har gått på flera tunga motgångar, lärt sig och jobbat vidare.

Efter samtal med ledningen under hösten har jag en god känsla för utvecklingen den närmaste tiden samt fortsatt in i 2020.

Det fina med att avvakta med en NE är att det blir enklare att strukturera finansieringen i flera steg, vilket sannolikt kommer inkludera en optionsmöjlighet inför start av klinik Q4 2020.

Detta för att minimera utspädning, synkronisera utifrån kostnadsbehov vid specifika uppnådda milstolpar samt invänta ytterligare resultat från pre-klinik, avtal med partners och patentkompletteringar vilket sannolikt kommer driva kursen i en betydligt mer attraktiv riktning.

Min högst personliga bedömning, vad tror ni?
2019-10-18 08:24 IP: tmv+PlXN6
Ledningen gick ut med ett pressmeddelande i augusti i år där man man beslutat att vidare utvärdera 2 substanser relaterad till könssjukdom och vidare analysera en tredje.

Min tolkning är att man under hösten kommer utföra fortsatta tester baserat på de 2 första samt utöka dokumentationen, dvs man fördjupar de prekliniska testerna och optimerar sannolikt processen att framställa vaccinet. Utifrån de modeller bolaget utvecklat under åren testar de säkert en gång för mycket än en gång för lite för att vara säker på måluppfyllelse.

Själv har jag underskattat styrkan på depressionen bland delägarna då jag förväntade mig en större lättnadsuppgång. Inte minst då vi under hösten kan förvänta oss nyheter:

- 3:e kandidaten och relaterad bidragsfinansiering om man går vidare.
- förhoppningsvis positiv info om fortsatta prekliniska tester av de 2 kandidaterna
- publikationer relaterat till ovan två punkter.
- avtal med leverantören av biologi, som ger förutsättning för klinik Q4 2020

Nyligen presenterade finansieringen innebär minimal utspädning för samtliga ägare - föredömlig lösning av ledning. NE Q1 2020 kommer sannolikt bli units, 10-15m kontant + en option 40-45 m med lösen q3-4 2020.

Denna lösning är briljant då nyheter Q4 2019 + Q1 2020 kommer driva kursen till mer rimliga nivåer, se tidigare inlägg. Givetvis högst personliga åsikter och ingen investeringsrekommendation.

Personligen kommer jag förvärva ytterligare aktier då jag löpande erhåller fritt kapital.
Raytelligence / Rimligheten och logiken av ett sådant samarbete / Rimligheten och logiken av ett sådant samarbete
2019-10-17 12:07 IP: tmv+PlXN6

Med referens till min rubrik så är innebörden av meddelandet bakvänt, varför skulle ett ledande sensorbolag köpa sensorer från ett annat sensorbolag som också vill bli ledande?

Det finns en stor fara med att diskutera med en större aktör kring bolagets teknologi, det kan mycket väl vara en metod för att studera konkurrerande teknik utan att behöva betala för den själv.

Det är mina farhågor efter att "varit med ett tag".
Eurocine Vaccines / Nyemission början 2020 / Värdet av kvällens presenterade finansiering
2019-10-14 23:20 IP: tmv+PlXN6
ha ha vilken ytlig och vinklad kommentar... men inte oväntat om man läser dina tidigare psykotiskt mörka och vinklade inlägg.

Nu försöker gamarna prata ned en god nyhet, då de inser att de sålt bort sina aktier för billigt till oss andra ;)

Alla som varit med ett tag vet att utspädning vid en NE beror på börsvärdet vid just det tillfället. Bolaget värderas idag som om det vore på obestånd, till 29 msek, dvs nära konkurs.

Men vad hände? Man behövde inte ens fråga befintliga småägare, externa finansiärer fanns tillgängliga högt över förväntan.

Varför väljer man denna lösning? Ledningen vet naturligtvis vad som väntar runt hörnet och vill såklart minimera utspädningen avseende eget ägande. När nyheter släpps under Q4 2019 - dvs detta år - vad tror ni händer med kursen då? Ja, den kommer mångdubblas (egen bedömning).

Lek med tanken att den efter en rad nyheter om fortsatt pos. preklinik står i 0,65kr i februari 2020, dvs ett BV på ca 138 msek, och man gör en NE på 15 msek + optioner. Då blir utspädningen 9,8%. Det är ett fullt rimligt scenario.

Varför? Man har 2 två kandidater i pipen, plus en tredje på väg in. En låg värdering per kandidat à 50 msek skulle ge ett BV på 150 msek. Då har vi INTE räknat in värdet av vaccinplattformen om låt säga 100 msek!!

Med andra ord, ett värde på 150 - 250 msek är inte orimligt enligt min egna bedömning och jämförelser med andra bolag i branschen. Det ger en cirkakurs i intervallet 0,7-1,17 kr, före den lilla utspädningen.

Jag kommer inte sälja mina aktier under 0,65 kr i det korta perspektivet.

Vilka fler håller? och kanske köper mer?

Notaacent: Det blir illblått imorgon 15/10. Varför? vid ett BV på 29 msek förväntade sig marknaden 1. konkurs 2. kontrollbalansräkning 3. NE till låg kurs (0,07-0,1 kr/aktie) med STOR utspädning.

Vad blev utfallet? Styrelsen hade möjlighet att välja mellan FLERA olika finansiärer i en riktad emission (RE)

Den som inte begriper att det är positivt skall inte hålla på med aktier. Och blir det inte blått imorgon, skall inte heller jag göra det.
Redigerades 2019-10-14
2019-10-11 09:49 IP: tmv+PlXN6
Någon som varit kontakt med dem på senaste tiden, som har för vana att ringa kvartalsvis och stämma av?
MediRätt AB / Ang. finansiering / Ang. finansiering
2019-10-08 10:58 IP: tmv+PlXN6
Så att ni slipper tvivla, bolaget använder sig inte av dödsspiralfinansiering!

Under april gick man ut med ett PM att bolagets huvudägare kjommer finansiera bolaget tills dess att man når positivt kassaflöde, är det bra eller är det bra??

Jag kan svara: det är unikt och himmelskt!

https://www.avanza.se/placera/pressmeddelanden/2019/04/23/mediratt-mediratt-mediratt-avslutar-samarbetet-med-european-select-growth-opportunities-fund-esgo.html
Redigerades 2019-10-08
iZafe Group B 4,4 -0,11% 4 10%
2019-10-08 10:50 IP: tmv+PlXN6
Nyheter har du ju levererat under augusti månad, men som du säger, det börjar bli dax att leverera nyhet kring substans 3 samt hur stor del av NE som går till oss aktieägare av totala finansieringen samt om det finns någon nyckel investerare på väg in.
CALTX / Morgan Stanley klar / Herr MOGULs länk var bruten, här kommer en fungerande
2019-10-04 10:53 IP: tmv+PlXN6
CALTX / Morgan Stanley klar / Morgan Stanley klar
2019-10-04 09:51 IP: tmv+PlXN6
Om Morgan Stanley (MSE) är klar med sin dump så borde vi stabiliseras nu, detta är ett synnerligen välskött bolag i branschen och förtjänar sålunda en värdering därefter.

MSE sålde om jag minns rätt ca 250.000 aktier igår, 3 oktober 2019, till ett värde runt 10 msek!

Då aktören bakom sannolikt inte gjort vinst kanske andra positioner i portföljen nu börjar kräva kapital, därav en relativt snabb utförsäljning. Det finns ju inga fundament som pekar på att man skall sälja i nuläget enligt min egna personliga bedömning.

Vad säger övriga?
2019-10-04 09:18 IP: tmv+PlXN6
Ja, om jag hade varit styrelseordförande och insett möjligheterna man nu har samt att det måste in lite kulor på vägen och haft flera intressanta möjligheter att utvärdera vid sidan av en klassisk NE så hade jag såklart konsoliderat de möjligheter som ligger för handen:

1. den tredje substansen som skall presenteras under hösten - borde vara nu snart
2. om möjligt knyta till sig finansiärer kopplade till substans 1-3 (nätverken kring dessa aktörer som givetvis har intresse av att Eurocine når framgång
3. vänta med finansiering tills man har man släppt PM om punkt 1. samt ytterligare testresultat att presentera avs. substans 1-2 (PM augusti 2019)
MediRätt AB / Avtal / starface007
2019-10-02 14:14 IP: tmv+PlXN6
CJM köpte aktier för så sent som några dagar sedan, då han såklart redan visste att han skulle avgå.

Det vill säga han kommer inte avyttra några av sina andelar, annat än om han behöver köpa en ny vingård i södra Bourgogne, det är logiken av senaste årets aktiviteter inkluderat förvärv av aktier, uttalanden och trenden i bolagets affärer.

Han kan mycket väl fått hälsoproblem och checkar ut en tid.

Tillträdande Göran Sjönell håller mycket bra klass för den rollen, branschkunnig, produktkunnig och förmögen att ransonera kring affären, precis vad VD behöver som skall leda bolag i tillväxt.

Se här:

https://www.youtube.com/watch?v=QjktQitTYYk
Lipidor / Köper börjar dammsuga / Köparna börjar dammsuga
2019-10-02 09:30 IP: tmv+PlXN6
Notera att samtliga avsluta senaste 10 minuterna är avslut direkt mot det som erbjuds på marknaden, dvs nu har köparna slutat försöka pruta!

Det brukar innebära vändningen efter en sättning och en förestående uppgång :-)
Redigerades 2019-10-02
Lipidor / Stämmer! / Affärsmodellen
2019-09-30 13:33 IP: tmv+PlXN6
Vad säger ni om att de tvingas ge bort 60% av intäkter till partner (t.ex Indienpartnern) samt 10% till leverantören av substansen (Cerbio-Pharma AS), då återstår 30% till Lipidors aktieägare, är det tillräckligt bra?

källa:
https://borssnack.di.se/?fbclid=IwAR19NLkmLnwJ3bfRdadT9LRXixw5urEb2B6haZngHCOGFmDFET08fgPULJ8#/borssnack/2412200?refresh=true
Lipidor 8,04 -4,51% 7,39 8,8%

Har du synpunkter eller åsikter om forumet? Vänligen kontakta oss på forum@placera.nu.

Marknadsöversikt

Stockholmsbörsen, OMXS30

I dag
-
Senast
-
{point.key}

Världsindex

Index +/- % Senast
DAX - -
Hang Seng - -
Nikkei - -