Abel-X

Profilbeskrivning

Finns ingen profilbeskrivning
Senaste inlägg
Rubrik Forum Publicerat
Följt och tror på Resp sen länge Respiratorius AB 16-11-16 20:58
Dubbelt menat i PM Respiratorius AB 16-11-16 18:42
Nej inte sökt än... Respiratorius AB 16-11-16 15:40
Antal dagar 30? Respiratorius AB 16-11-03 12:11
NE garanterad Gaming Corps 16-10-24 12:11
1,4kr Respiratorius AB 16-08-04 10:43
håller med Respiratorius AB 16-04-29 10:14
Alltid risk naturligtvis :) Respiratorius AB 16-04-22 09:19
Lyckad riktad emission Respiratorius AB 15-12-23 10:49
Respiratorius funderingar Respiratorius AB 15-12-09 10:33
Idag sista chansen komma in... Respiratorius AB 15-12-04 09:33
Överreaktion eller inte Respiratorius AB 15-11-26 08:59
Godkänt patent Sydafrika Respiratorius AB 15-11-25 11:03
2016 H1 tro... Respiratorius AB 15-11-18 12:29
Sista patienten nu klar Respiratorius AB 15-11-18 12:05
« 2/4 »
Respiratorius AB / Svårt att läsa el.. :) / Följt och tror på Resp sen länge
2016-11-16 20:58 IP: dQjXytU4Q
Köpte mina första Resp i jan 2013. Köpt på mig sen dess och har en rejält stor post idag. Gått genom mkt fram till nu och kommer dröja innan jag lämnar detta väl flytande skepp. Är ca +300% och hoppas på mkt mer. Finns inget som talar emot det blir mer. Frågan bara är hur mkt.

De flesta PM har gett rus för att sen falla tillbaka. Sista mån har det scenariot ändrats till min och andra långliggares glädje. :)

Vill inte skena iväg och hoppas på tvåsiffriga kurser bara för detta som hänt senaste månaden men klart positivt ser det ut.

Läst allt om Resp, mig veterligen iaf, som givits ut, och har följt dina inlägg och uppskattar dina tolkningar av PM och rapporter. Väldigt positiva tolkningar men kanske bara jag som är skadad av åren av jojjokörning. ;)

Fortsätt din goda anda med mkt fakta och hänvisningar till källor och annat. Vi som är långa vet och förstår. Resten hoppas man fåe upp ögonen och stannar mer än över dan.

Väl mött!
2016-11-16 18:42 IP: wPIGvrYdu
Ja jäklar. Där står det att de ansökt. Men läser man längre ner i ett av de nyheter som släpptes så står det oxå inlett processen.

Spelar ju ingen roll men om ansökan är redan inne är vi ju än längre fram än vad man kunde tro. 😊
Respiratorius AB / Hittar inte svaret själv / Nej inte sökt än...
2016-11-16 15:40 IP: C26Oo/yZP
Däremot är processen att få in en ansökan till USA under behandling
Respiratorius AB / Särläkemedel / Antal dagar 30?
2016-11-03 12:11 IP: C26Oo/yZP
Kunde du i ditt grävande säga om det är 30 kalenderdagar eller 30 arbetsdagar. Det gör ju datumen 7e nov eller 18e nov ganska intressanta.

För övrigt tack för ditt arbete, äger en stor post med Resp sedan många år och övertygad om att vi har fina tider framför oss. Sedan mina köp har inte en nyhet kommit som varit negativ.
Gaming Corps / Hej / NE garanterad
2016-10-24 12:11 IP: C26Oo/yZP
Den skall såvitt jag förstått vara garanterad
2016-08-04 10:43 IP: C26Oo/yZP
Har sen länge haft ett personligt intressant säljläge på 1,40kr, det kvarstår tillsvidare.
Respiratorius AB / Julafton / håller med
2016-04-29 10:14 IP: C26Oo/yZP
Har alltid varit så, rusat på nyheten och sen dykt ner efter några timmar. Förvånar mig positivt om vi stänger på blått idag.
Respiratorius AB / Pm / Alltid risk naturligtvis :)
2016-04-22 09:19 IP: C26Oo/yZP
Jag har följt Resp sen starten(på börsen) i princip, och alla nyheter som har släppts har varit positiva, om kanske inte alltid i tid som lovats, men fortsätter den trenden är känslan för risk lägre. Men för varje framgång och positivt PM kommer väl också statistiskt sett möjligen ett negativt PM.

Jag varken ökar eller minskar och ligger med ett rejält antal.

Lycka till!
Respiratorius AB / Lyckad riktad emission / Lyckad riktad emission
2015-12-23 10:49 IP: C26Oo/yZP
Det måste vara bra, med nya icke tidigare ägare som går med på att köpa in sig i bolaget. Eller är det nån som förstår mer och bättre än mig? :)
Respiratorius AB / Respiratorius funderingar / Respiratorius funderingar
2015-12-09 10:33 IP: C26Oo/yZP
Kollade igenom historian med Respiratorius och mitt ägande, haft dem ca 3år i januari 2016 i variande antal men aldrig varit utan sen dess.

Under denna tid har det varit mest tystnad och väntan, men när väl en nyhet eller PM släppts har det aldrig varit något negativt. Det som varit är att det tagit lite mer tid än förutspått, men vid "leverans" har det alltid varit bra nyheter.

Många ägare vill ha konstant information om läge och status, själv är jag nöjd om det ramlar in ett PM då och då och att de samtidigt är positiva. PM om bla bla bla är inte intressant i längden och istället verka på fel sätt.

Sett nu att Respiratorius gått ned en hel del sista dagarna, trots en positiv utveckling med konferenser, PM och så vidare. Lätt luttrad men tror ändå på konceptet och dess plan och ligger lång. Då jag samtidigt ligger rätt tung ska väl mkt till för att köpa ännu fler, men visst, sjunker det neråt än mer kommer det nog köpas fler.

Ser med tillförsikt fram emot 2016 och Respiratorius.
Respiratorius AB / Idag sista chansen komma in... / Idag sista chansen komma in...
2015-12-04 09:33 IP: C26Oo/yZP
Efter helgen kommer Respiratorius komma i helt annat ljus, om det är bra eller dåligt, det får vi veta framåt måndag :)

trevlig helg!
Respiratorius AB / Positivt, men... / Överreaktion eller inte
2015-11-26 08:59 IP: C26Oo/yZP
Man måste ha i åtanke att alla nyheter och dess reaktioner på börskursen sker i från låg nivå. I förhoppningsbolag är det svårt att värdera varje nyhets egentliga värde.

Jag tror själv på att vi borde ligga runt 1-1,5kr just nu, mkt i jämförelse och relation till andra bolag i branschen. Men vem vet, kanske är det 3-4kr som är rätt. Det får framtiden utvisa.
Respiratorius AB / Godkänt patent Sydafrika / Godkänt patent Sydafrika
2015-11-25 11:03 IP: C26Oo/yZP
Ja vad ska man säga, det rullar på i god takt med nyhet på nyhet som är positiv. tackar!
2015-11-18 12:29 IP: C26Oo/yZP
Ingen gissning på exaktare tidsperiod men studien startar ju inte i och med sista patienten, bara att underlaget är komplett. Studien i sig har ju pågått runt ett år om inte mer.
Respiratorius AB / Sista patienten nu klar / Sista patienten nu klar
2015-11-18 12:05 IP: C26Oo/yZP
Tog lite tid och skulle ju egentligen varit klart redan tidigare i somras, men bättre sent än aldrig. Det tackar vi för!

Har du synpunkter eller åsikter om forumet? Vänligen kontakta oss på forum@placera.nu.

Marknadsöversikt

Stockholmsbörsen, OMXS30

I dag
-
Senast
-
{point.key}

Världsindex

Index +/- % Senast
DAX - -
Hang Seng - -
Nikkei - -