jocko

Profilbeskrivning

Finns ingen profilbeskrivning
Senaste inlägg
Rubrik Forum Publicerat
Det vore väl fantastiskt... Fingerprint Cards 20-08-08 19:54
Jo för mig spelar det roll... Apple 20-08-06 19:49
hur menar du.... Apple 20-08-06 18:12
när är sista Apple 20-08-06 09:53
Finns ingen anledning Diamyd Medical AB 20-08-06 09:33
Jag sticker ut hakan... Diamyd Medical AB 20-08-05 09:24
Jag känns riste att Anoto Group 20-08-04 17:37
Det finns att läsa Anoto Group 20-08-04 14:25
Läsvärd info Fingerprint Cards 20-08-04 12:36
Såg att det fanns Anoto Group 20-08-04 12:32
Lite intressant läsning för den som önskar... Zwipe 20-08-04 12:09
Ja varför inte.... Zwipe 20-08-04 11:39
Det var nästan väntat... Zwipe 20-08-03 15:28
finns ingen anledning Diamyd Medical AB 20-07-30 17:17
Dryga 60 dagar... Diamyd Medical AB 20-07-29 18:54
1/56 »
Fingerprint Cards / Det vore väl fantastiskt... / Det vore väl fantastiskt...
idag 19:54 IP: CFb9g4Cet
Om USA och EU hindrade Goodix från att expandera utanför Kina.
Det betyder bara att FPC skulle få en större marknad (utanför Kina), och vi övrig aländer slipper deras kommunistiska diktaturskit.
Det är sjukt att vi alla kan racka ner på andra diktaturer (i ex mellanöstern och östeuropa) men kryper för Kina. Sluta med det. Västvärlden har varit så kåta på Kinas kapital så länge så vi har glömt vem vi har att göra med.
Apple / Jo för mig spelar det roll... / Jo för mig spelar det roll...
2020-08-06 19:49 IP: CFb9g4Cet
jag önskar alltså veta när man senast måste äga aktien för att få den innan split?
Jag struntar i utdelningen, det är inte det jag frågar.
Någon som vet när sista dagen är för att köpa innan split är, och alltså få aktien till priset som är innan split?
Apple / hur menar du.... / hur menar du....
2020-08-06 18:12 IP: CFb9g4Cet
om man köpte innan 7 augusti så får man utdelningen,
Men om man köper nu....och innan när (?), så får man aktier innan spliten?
Jag vill vänta och se vart kursen tar vägen under augusti, men köpa INNAN spliten...!
Apple / när är sista / när är sista
2020-08-06 09:53 IP: CFb9g4Cet
dagen att köpa Apple så köpet går igenom innan split - lyckas inte hitta någon info om det?
Diamyd Medical AB / Jisses / Finns ingen anledning
2020-08-06 09:33 IP: CFb9g4Cet
att göra en split nu....på denna nivå, för att aktien skulle vara mindre likvid vid 500kr. Helt ologiskt.
Isf tas ett sådant beslut av bolagsstämman det år kursen når 500kr.
Diamyd Medical AB / Jag sticker ut hakan... / Jag sticker ut hakan...
2020-08-05 09:24 IP: CFb9g4Cet
och gör det jag själv inte gillar, och som många hatar....jag haussar nu denna aktie..(men detta är inget investeringsråd!!)

Med tanke på att någon jämförde med NovoNordisk härom veckan, så säger jag att baserat på de resultat som kommer släppas, och den hjälp diabetessjuka kommer få i FÖRLÄNGNINGEN, så säger jag att vi ska till dryga 400 kr......på ett par års sikt. Om det sker genom uppköp, eller för egen maskin låter jag vara osagt.

Så nu har jag sagt det. Är det orealistiskt....ingen aning, men troligen inte eftersom vi snackar Biotech....
Anoto Group / anoto / Jag känns riste att
2020-08-04 17:37 IP: CFb9g4Cet
den typen av fråga du ställer är en fråga....
Du frågar hur KAIt fungerar, det finns beskrivet både i text och på film. I detalj. Allt det praktiska.

Men du säger att ingen kan beskriva i detalj?
Vad är din exakta fråga?

Formulera en exakt fråga. Inte "hur funkar det" - det finns både tekniska specifikationer att söka upp, instruktionsfilmer, beskrivningar etc.
Anoto Group / anoto / Det finns att läsa
2020-08-04 14:25 IP: CFb9g4Cet
på deras hemsida hur allt fungerar. Och eftersom de knutit avtal som betalar för produkten so har de ju presenterat den för de delar av marknaden som uppenbarligen köpt produkten.
Men under september månad tolkar jag Won ska utökad marknadsföring och lansering ske.
Fingerprint Cards / Läsvärd info / Läsvärd info
2020-08-04 12:36 IP: CFb9g4Cet
Sorry långt inlägg. Jag la denna även i Zwipe - men eftersom jag äger båda, så tycker jag den passar här med. DET är en undersökning Visa gjort nyligen, äs och kanske....njut, vem vet....,

Additional findings from the Visa Back to Business study conducted in the U.S., Brazil, Canada, Germany, Hong Kong, Ireland, Singapore and UAE include:

Consumers Now Expect Digital-First Commerce

Safety first means touchless:
In each market surveyed, contactless payments have become a driving differentiator: nearly two-thirds (63%) of consumers would switch to a new business that installed contactless payment options. For close to half of global consumers (46%), using contactless payment methods is among the most important safety measures for stores to follow. Nearly half (48%) would not shop at a store that only offers payment methods that require contact with a cashier or a shared device.

SMB optimism vs. consumer realities:
Despite the unpredictable nature of the pandemic, 75% of SMBs are optimistic about the future. Additionally, 71% of global SMB owners say they have received support from their local communities, with the most coming in the form of business referrals (33%) and favorable reviews (31%).

An area for improvement:
where consumers shop, as just 9% of consumers say they shop exclusively at locally owned businesses, whereas 15% shop exclusively at larger retailers, with a large mix of combined approaches falling in between these two extremes.

New normal means new habits:
Nearly four in five (78%) consumers have made changes to the way they pay, including shopping online when possible (49%), using contactless payments (48%) and not using cash as much (46%). A majority (70%) of consumers have used a new shopping or payment method for the first time, including 26% who have used tap to pay for in-store purchases, shopping for groceries or household items online (34%), curbside restaurant pick-up (28%) and buying online then picking up in store (25%).

Small Businesses Take Action, Amidst Real Challenges

Long-term outlook and top concerns:
Globally, SMB owners estimate at least six to 10 more challenging months before their business is fully operational. Their greatest immediate concerns include revenue declines (52%), attracting new customers (46%) and having to reduce wages or salaries (22%).

Pivoting to a digital-first mindset:
More than a quarter of SMBs (28%) have tried targeted advertising on social media or sold products or services online (27%). Another 20% have adopted contactless payments. One-third (33%) of SMBs report they have accepted less, or stopped accepting, cash since COVID-19. Millennial SMB owners (41%) are significantly more likely to have accepted less or stopped accepting cash, compared to Gen X (31%) and Boomers (21%).

On guard against fraud:
More than half (53%) of SMBs are likely to purchase a fraud management solution to help protect their business due to the shift to digital commerce.

Regional Insights: Tackling Challenges and Card Cleanliness

Pivoting with new approaches:
In the United Arab Emirates (UAE), 44% of SMBs – compared to 20% globally – have enabled contactless payments for the first time since the start of COVID-19. Nearly 94% of UAE SMBs have pivoted to keep their business on track, compared to 67% globally. SMBs in Brazil (84%) and Hong Kong (87%) also are trying new approaches in large numbers, including selling online (50% in Brazil compared to 27% globally).

Swipe? Then wipe:
Two-thirds (67%) of consumers say they are taking some measure to keep their payment cards clean, with 33% saying they disinfect them. An overwhelming majority of UAE (89%) and Brazilian (87%) consumers are taking some measures to keep their card clean, whereas Singaporean (50%), German (53%), Canadian (60%) and Hong Kong (65%) consumers fell below the global average.

The Visa Back to Business study is the latest in a series of Visa initiatives to provide SMBs with the tools and resources they need to rebuild, or newly build, stronger businesses. More information on the programs and solutions Visa has made available to SMBs – ranging from its commitment to digitally-enable 50 million SMBs around the world and the IFundWomen grant program for U.S-based Black women-owned small businesses – are available on the Visa Small Business Hub and the Visa Small Business COVID-19 relief site.
Anoto Group / Såg att det fanns / Såg att det fanns
2020-08-04 12:32 IP: CFb9g4Cet
Någon info från Won som säger att KAIT lanseras globalt från september i år.....det är u svårt att veta vad han menar. Men jag tolkar att dessa fåtal avtal som knutits har varit få med vilje - eftersom man alltså inte satsat stort.
Den stora satsningen ska alltså komma i september. Det passar ju alldeles ypperligt med den förändrade världsbilden vi har,och hur undervisning kommer behöva anpassas.
Zwipe / Lite intressant läsning för den som önskar... / Lite intressant läsning för den som önskar...
2020-08-04 12:09 IP: CFb9g4Cet
Sorry långt inlägg, men nedan är lite unclipped info från en nyligen genomförd undersökning av Visa. Ganska intressant inför även för "oss"....

Additional findings from the Visa Back to Business study conducted in the U.S., Brazil, Canada, Germany, Hong Kong, Ireland, Singapore and UAE include:

Consumers Now Expect Digital-First Commerce

Safety first means touchless:
In each market surveyed, contactless payments have become a driving differentiator: nearly two-thirds (63%) of consumers would switch to a new business that installed contactless payment options. For close to half of global consumers (46%), using contactless payment methods is among the most important safety measures for stores to follow. Nearly half (48%) would not shop at a store that only offers payment methods that require contact with a cashier or a shared device.

SMB optimism vs. consumer realities:
Despite the unpredictable nature of the pandemic, 75% of SMBs are optimistic about the future. Additionally, 71% of global SMB owners say they have received support from their local communities, with the most coming in the form of business referrals (33%) and favorable reviews (31%).

An area for improvement:
where consumers shop, as just 9% of consumers say they shop exclusively at locally owned businesses, whereas 15% shop exclusively at larger retailers, with a large mix of combined approaches falling in between these two extremes.

New normal means new habits:
Nearly four in five (78%) consumers have made changes to the way they pay, including shopping online when possible (49%), using contactless payments (48%) and not using cash as much (46%). A majority (70%) of consumers have used a new shopping or payment method for the first time, including 26% who have used tap to pay for in-store purchases, shopping for groceries or household items online (34%), curbside restaurant pick-up (28%) and buying online then picking up in store (25%).

Small Businesses Take Action, Amidst Real Challenges

Long-term outlook and top concerns:
Globally, SMB owners estimate at least six to 10 more challenging months before their business is fully operational. Their greatest immediate concerns include revenue declines (52%), attracting new customers (46%) and having to reduce wages or salaries (22%).

Pivoting to a digital-first mindset:
More than a quarter of SMBs (28%) have tried targeted advertising on social media or sold products or services online (27%). Another 20% have adopted contactless payments. One-third (33%) of SMBs report they have accepted less, or stopped accepting, cash since COVID-19. Millennial SMB owners (41%) are significantly more likely to have accepted less or stopped accepting cash, compared to Gen X (31%) and Boomers (21%).

On guard against fraud:
More than half (53%) of SMBs are likely to purchase a fraud management solution to help protect their business due to the shift to digital commerce.

Regional Insights: Tackling Challenges and Card Cleanliness

Pivoting with new approaches:
In the United Arab Emirates (UAE), 44% of SMBs – compared to 20% globally – have enabled contactless payments for the first time since the start of COVID-19. Nearly 94% of UAE SMBs have pivoted to keep their business on track, compared to 67% globally. SMBs in Brazil (84%) and Hong Kong (87%) also are trying new approaches in large numbers, including selling online (50% in Brazil compared to 27% globally).

Swipe? Then wipe:
Two-thirds (67%) of consumers say they are taking some measure to keep their payment cards clean, with 33% saying they disinfect them. An overwhelming majority of UAE (89%) and Brazilian (87%) consumers are taking some measures to keep their card clean, whereas Singaporean (50%), German (53%), Canadian (60%) and Hong Kong (65%) consumers fell below the global average.

The Visa Back to Business study is the latest in a series of Visa initiatives to provide SMBs with the tools and resources they need to rebuild, or newly build, stronger businesses. More information on the programs and solutions Visa has made available to SMBs – ranging from its commitment to digitally-enable 50 million SMBs around the world and the IFundWomen grant program for U.S-based Black women-owned small businesses – are available on the Visa Small Business Hub and the Visa Small Business COVID-19 relief site.
Redigerades 2020-08-04
Zwipe / Ja varför inte.... / Ja varför inte....
2020-08-04 11:39 IP: CFb9g4Cet
Pånera på att Zwipe är nya FPC.....då ska vi alltså från nuvarande kurs till ca 600kr! (FPC innan spliten som gjordes för oss som var med).
Någon emot?

Jag går gärna med på det. Handlar bara om att känna efter vad man orkar med som investerare.

Skillnaden är att FPC sköt upp, och dök på HELT andra parmetrar än vad som finns i denna HELT nya marknad som ny öppnas upp (för både Zwipe, FPC, och andra bolag i branschen).

Alla som var med i FPC minns väl när nyheten om de höga lagervolymerna kom ut När det gäller kort tror jag knappas vi får se ett sådant scenario - det verkar göras ett mycket gott jodd i att knyta ordentliga avtal som alltså kommer ge riktiga beställningar, vilket styr produktionen. .
Zwipe / Det var nästan väntat... / Det var nästan väntat...
2020-08-03 15:28 IP: CFb9g4Cet
Apple vill alltid äga hela kedja. Även inom datorer köper du upp företag för att kunna stå för all teknik.
Så nu när Apple även planerar att lansera egna kort, så är det klart att de själva vill äga en "korterminal", i form av sina egna telefoner.

Det blir i stort sätt onödigt för alla små och medelstora företag att ha annat än Apple (eller Samsung, som även investerar i samma teknik), för att kunna ta emot betalningar. På detta sätt kommer Apple åt ett helt nytt segment av företagare - plus att de boostar alla att byta till nyare modeller......dom är smarta, och gigantiska - och tar det som de vill ha på olika marknader...

Ursäkta detta inlägg på Zwipe forum - men det är som kommentar till länk i föregående kommentar.
Redigerades 2020-08-03
Diamyd Medical AB / finns ingen anledning / finns ingen anledning
2020-07-30 17:17 IP: MnVHATPZY
att gå upp nu - när man väntar på en konkret presentation om dryga 2 månader.
Det skulle endast vara påhittad uppgång, och det vill nog ingen ha. Marknaden vänta på faktiskt resultat.
Diamyd Medical AB / Dryga 60 dagar... / Dryga 60 dagar...
2020-07-29 18:54 IP: MnVHATPZY
, eller 8 veckor, till presentation av resultat. Ungefär.
Vad kan hända? I stort sätt vad som helst.

Sannolikheten att det är bra resultat är överhängande. Skulle det bli dåligt resultat, igen efter alla dessa år sedan 2011, då är det en flopp utan dess like - MEN...

Om det blir tvärtom. Vad händer? Omöjligt att säga vad en aktiekurs ska vara på detta bolag isf.
Det vi vet är att marknaden är öppen, behovet finns, produkten kommer då också finnas och det är bara köpare som behövs....

Någon jämförde med Kodak. Ja 20 ggr kursen, ca 400 kr - det är ETT möjligt scenario. I stort sätt allt däri mellan OCH över är också möjliga scenarior. Många kommer sälja bort sig vid snabb uppgång.
Enligt mig kommer ett positivt resultat visa på ett bolag som kommer öka väldigt mycket med tiden - långt efter att de första sålt bort sig.

Har du synpunkter eller åsikter om forumet? Vänligen kontakta oss på forum@placera.nu.

Mest läst

Marknadsöversikt

Stockholmsbörsen, OMXS30

I dag
-
Senast
-
{point.key}

Världsindex

Index +/- % Senast
DAX - -
Hang Seng - -