Fuji

Profilbeskrivning

Finns ingen profilbeskrivning
Senaste inlägg
Rubrik Forum Publicerat
Fruktansvärd arrogans Beowulf Mining 19-11-18 19:50
Re 1upp2ner Nokia 19-11-12 23:15
Re H.C Nokia 19-11-07 14:12
Re H.C Nokia 19-11-07 13:52
Re 1uppner Nokia 19-11-06 10:08
Skoningslös slakt Nokia 19-11-04 19:14
Re coffymonk Nokia 19-10-25 01:25
Käftsmäll Nokia 19-10-25 00:14
Pinsamt Arc Aroma Pure AB 19-10-11 18:46
Makten framförallt Beowulf Mining 19-09-30 22:07
Re Shaggye Arc Aroma Pure AB 19-09-18 11:50
Hyresavtal Arc Aroma Pure AB 19-09-18 09:53
Skrev fel Nexam Chemical Holding AB 19-09-04 23:02
De som känner sig trygga Nexam Chemical Holding AB 19-09-04 22:00
Re: ad rem Nexam Chemical Holding AB 19-08-26 17:07
1/13 »
2019-11-18 19:50 IP: 9VidM0CVX
DI reporterns konkreta fråga: "Är det rimligt att det gått 6år utan att regeringen fattat något beslut rörande Kallak gruvans tillståndsprövning?"

Baylans totalt intetsägande svar uppvisar en fruktansvärd arrogans och han skäms dessutom inte ett dugg att besvara frågan med ett "goddag yxskaft" svar. "Det är en komplicerad fråga, bla bla bla..." Tyvärr tror jag att det föreligger en låsning mellan MP och S rörande Kallak. Vi pratar här om att MP lämnar regeringen om Kallak gruvam får grönt ljus. JAg hoppas innerligt att jag har fel men jag är rädd för att beslut om Kallak dröjer till nästa val. S har tappat greppet fullständigt och Löven är en katastrof för detta landet. Det enda positiva är att S gräver sin egen grav.
Nokia / Re:1upp2ner / Re 1upp2ner
2019-11-12 23:15 IP: TotPqy10h
Det är dags för dig att hoppa ner från din höga piedestal och börja bli lite ödmjuk. Du har länge nog (drygt tre år) haussat Nokia och yrat om riktkurser på över 80kr. Vi kan väl alla konstatera att din analysförmåga map Nokia är något begränsad. Jag är dock tacksam över din närvaro här på Nokiaforumet, ty en bättre kontraindikator än dig finns inte på forumet.
Nokia / Bra sida.. / Re H.C
2019-11-07 14:12 IP: WYEMpPe6L
Jag har inte sagt att de ska ange sina marginaler i ett PM. Det jag sa var att vi kan anta att marginalerna är tunna då konkurrensen är hård. För du är väl inte så naiv och tror att kineserna inte utnyttjar den uppkomna situationen? För Kina är det strategiskt viktigt att få in Nokia för en spottstyver, ty Huawei står redo att kopiera Nokia...
Nokia / Bra sida.. / Re H.C
2019-11-07 13:52 IP: WYEMpPe6L
Ett ordervärde säger inte så mycket. JAg skulle gärna vilja veta vilka marginaler Nokia har i denna affär. I skenet av senaste kvartalsrapporten kan man utgå ifrån att Nokia har svårigheter att matcha konkurrenternas offerter. Vi kan därför utgå ifrån att vinstmarginalen inte är så hög.
2019-11-06 10:08 IP: 9RrzjXOYa
Du bagetaliserar de misstag som Nokias ledning gjort. Det rör sig inte enbart om en felsatsning på ett "5G-chip". Vi pratar snarare om strategiska misstag som att köpa Alcatel-Lucent till överpris. Vi pratar om stora svårigheter med integrering och om grova feluppskattningar gällande synergieffekter för detta uppköp. Du tillhör den falangen som fullkomligt blundar för alla misstag som Suri gjort. Ditt mantra under senaaste tre åren har varit att Nokia är undervärderat och att kursen borde ligga högre än Ericsson. Men fortsätt du att haussa Nokia och underskatta dess problem.
Nokia / Skoningslös slakt / Skoningslös slakt
2019-11-04 19:14 IP: j4+8oybMq
Det är sorgligt att beskåda marknadens skoningslösa slakt av Nokia. Detta måste vara inofficiellt OMX-30 rekord. Nokia är utan tvivel min sämsta investering någonsin. Det är tragiskt att avsaknaden av en stark ägare förhindrar det nödvändiga utbytet av VD samt förnyelse av styrelsen. Suri har inte levererat på en enda jävla punkt under de senaste tre åren. Köpet av Alcatel-Lucent som skulle ge synergieffetker i miljardklassen (EUR) är blott en hägring. Ni som trodde på en snabb rekyl kan fetglömma den. Hoppet är dock det sista som överger en och med lite flyt så kan Q4 överraska positivt så att vi kan återta lite terräng. JAg hoppas också att EU vaknar ur sin dvala och säkerställer att 5g investeringarna katalyseras. Det är dags att dessa överbetalda EU parlamentariker inser att EU måste ha en framskjuten placering inom ny teknologu, vi kan inte leva på endast biltillverkning.
Nokia / Käftsmäll / Re coffymonk
2019-10-25 01:25 IP: TotPqy10h
Helt klart att denna slakt är en överreaktion, därom inget tvivel. Vi får se hur lång tid det tar för aktien att återhämta sig. Tyvärr tror jag att det kommer att ta ytterligare ett år innan 5g tar fart. Ledningen säger rakt ut att "we must accelerate product roadmaps", vilket kommer att kosta en bra slant. KOnkurrensen från Ericsson som gynnas av svag SEK är tuff och marginalerna krymper. Personligen har jag tröttnat nu och hoppas på ett bud från Apple. De har pengarna att sockra budet och ur strategisk synvinkel ett helt perfekt schackdrag för att hålla jämna steg med Samsung. Kom igen nu Tim Cook, vad väntar du på!
Nokia / Käftsmäll / Käftsmäll
2019-10-25 00:14 IP: TotPqy10h
JAg har sedan två år tillbaka bestämt hävdat att Suris bäst före datum var förbrukat. Dock har jag fått mothugg av alla i forumet som hävdat att Suri gör ett bra jobb. Äntligen verkar det som om poletten har trillat ner, även om det krävdes en riktig käftsmäll. Nokias skördetid skulle inledas 2020, tyvärr verkar det krävas signifikanta investeringar för att uppnå konkurrenskraft. Kassakistan är så skral att utdelningarna stoppas med omedelbar verkan. Nokia levererar inte och att svänga denna skuta kommer att ta tid. Det saknas en storägare som kan sätta press på den inavlade styrelsen men jag hoppas innerligt att Suri åker ut med huvudet före.
2019-10-11 18:46 IP: TotPqy10h
Arc Aromas kommunikation är fruktansvärd pinsam därom råder inga som helst tvivel. Pinsam är även glappkäften Möllerström som kapitalt har misslyckats med de flersta av sina utfästelser. När han tillträdde yrade han om att bolaget skulle ha ett neutralt kassaflöde 2017. Dessvärre verkar det som om styrelsen är helt handlingsförlamad. Möllerström har förbrukat allt sitt förtroendekapital och är en belastning. Ut med fanskapet och det snarast.
Beowulf Mining / Makten framförallt / Makten framförallt
2019-09-30 22:07 IP: TotPqy10h
Sossepatrasket utgörs av maktfullkomliga despoter. Deras primära drivkraft är att inneha makten, till varje pris. Man tvekar inte att föra en borgerlig politik och man tvekar inte att slicka miljömupparnas arslen, ty man trivs ypperligt vid köttgrytan. Vid det här laget borde regeringen ha fattat ett beslut angående Kallak. Att så ej skett gör att jag misstänker att MP med Lövin i spetsen har satt sig rejält på tvären med hänvisning till övergrepp mot urfolk och om naturskövling. Sossarna är livrädda för en regeringskris och här står vi idag med ett marginalparti som sätter den politiska agendan. HUr är det möjligt att föra en tillväxtfientlig politik när välfärden rämnar? Arma Sverige.
Redigerades 2019-09-30
2019-09-18 11:50 IP: 5sFxj/zKd
Är det kommunicerat till marknaden vilka intäkter hyresavtalen till Juice producenterna inbringar? Oavsett om det är hyresavtal eller cash så är och förblir dessa två Juice producenter de första referenserna och därmed kan man anta att de får rabatter även på hyresavtalen.
2019-09-18 09:53 IP: aZWiS+rD/
Det är en sak att den nedsprungne Möllerström ej klarar av att sälja till fatiiga bönder i sydeuropa, men att tvingas till fem(!) åriga hyresavtal av svenska/danska kunder får mig att höja på ögonbrynen.
2019-09-04 23:02 IP: TotPqy10h
Ni har naturligtvis rätt, jag skrev fel. JAg syftade på Lennart Holm och ingen annan. Det kvittar vem som är VD i Nexam, alla som är pålästa i detta bolag vet att det är Holm som styr skutan. Och den mannen inger verkligen inget förtroende.
2019-09-04 22:00 IP: TotPqy10h
med sin Nexam investering borde rimligtvis inte ha ett behov av att i tid och otid ständigt påtala detta för oss andra. Vi vet nu er ståndpunkt. Jag själv är väldigt missnöjd med min investering. Nexams ledning med Morin i spetsen inger verkligen inte något förtroende. Hur man kan känna sig trygg med den mannen vid rodret övergår mtt förstånd.
2019-08-26 17:07 IP: 5sFxj/zKd
Om du nu har förstått att Nexam är ett snabbväxande företag med teknologi i framkant, varför gnäller du på att marknaden ej kommit till samma insikt? Rimligtvis borde istället du vara tacksam över marknadens okunnighet som möjliggör att du kan tanka aktier till rea-pris. Köp billigt och sälj dyrt.

Har du synpunkter eller åsikter om forumet? Vänligen kontakta oss på forum@placera.nu.

Marknadsöversikt

Stockholmsbörsen, OMXS30

I dag
-
Senast
-
{point.key}

Världsindex

Index +/- % Senast
DAX - -
Hang Seng - -
Nikkei - -