På Placera och Avanza använder vi cookies för att säkerställa funktionalitet, personalisera innehåll och annonser och för att analysera hur sajten används. Genom att godkänna accepterar du att cookies används. Läs mer och hantera inställningar

Amandin

Profilbeskrivning

Finns ingen profilbeskrivning
Senaste inlägg
Rubrik Forum Publicerat
Knarka på jobbet Avanza 21-10-22 12:11
Knarka på jobbet Avanza 21-10-21 17:33
En glimrande produkt! Svenska Aerogel H. 21-07-29 18:25
Svammel i mössan Kraft Heinz  21-07-26 16:56
1/1
Avanza / 2 av 600 som misstänks / Knarka på jobbet
2021-10-22 12:11
Svar till Adny:
Föreslår att du sätter dig in i vad Avanzas företag ska syssla med, enligt de uppgifter man lämnat till bolagsverket.
Jag hittar 17 olika fondförvaltningar med egna organisationsnummer men namn där ordet Avanza ingår. Från zero och upp.
Samtliga dessa fonder med egna organisationsnummer bor c/o Avanza fonder förvaltning AB. Men är bokföringstekniskt inte alls samma företag.
Totalt finns, utöver Avanza fonder förvaltning AB, även Avanza bank holding AB, Försäkringsbolaget Avanza pension AB, Avanza pension AB och Avanza förvaltning AB.
Notera att ordet förvaltning är väldigt vanligt t o m i företagsnamnet, det finns lite överallt i verksamhetsbeskrivningarna också.
Minst 17 fonder med egna org nr och minst fem AB alltså.
Då bortser jag från konsultverksamheten Avanza i Båstad, trädfällaren Avanza i Nacka och kajakbutilen Avanza i Älvsjö eftersom dessa har helt andra huvudmän.
Tror du på allvar att ett par cokeheads med tunnelseende i nån av förvaltningsorganisationerna inte kan orsaka allvarlig ekonomisk skada bara via knarkarnas sedvanliga fuckups, var i trappan de än befinner sig?
Värdepapper Senast bet. % idag Senast bet. vid publicering % sedan dess
Avanza Bank Holding 341,6 -2,54% 340,3 0,38%
Avanza / 2 av 600 som misstänks / Knarka på jobbet
2021-10-21 17:33
Du tycker inte att det spelar roll om personer som administrerar värdepapper för mångmiljonbelopp är påtända?
Häpnadsväckande.
Hur vet du att det inte handlar om förvaltare eller analytiker?
Enligt Avanzas vd har man hittat fyra olika droger inklusive kokain på flera platser på kontoret.
Hans öppenhet är föredömlig men muppar som har en så allvarlig beroendeproblematik att de knarkar på jobbet borde få två saker: sparken och rehab.
Jag har absolut noll förtroende för ett företag som låter folk som tänder på förvalta mina värdepapper.
Avanza Bank Holding 341,6 -2,54% 334,3 2,18%
Svenska Aerogel H. / Aspen vs Svenska A / En glimrande produkt!
2021-07-29 18:25
Jag köpte på mig en svärm för flera år sedan, när jag läste en notis i lokalbladet om produkten och direkt kände att det där är en bra grej. Köpte på ren spek alltså. Nu känns det som allt är på rätt väg, det vore kul om det här företaget får ordentligt med lyft för produkten är världsklass.
Svenska Aerogel Holding 0,513 -12,76% 1,04 -50,67%
2021-07-26 16:56
Heinz ketchup är inte alls förbjuden i Israel. Det är ju ren lögn. Däremot måste man märka produkten annorlunda på grund av halten tomatpasta, som skiljer sig från det inhemska varumärket. Något som för övrigt överklagats av förtaget.
Till övriga:
Kan man anmäla djupt vilseledande och osanna kommentarer eller är det som på twitter här - fullt av dårar som inte har annat för sig än förpesta rummet?
Kraft Heinz Co 34,83 -1,02% 39,37 -11,53%

Har du synpunkter eller åsikter om forumet? Vänligen kontakta oss på forum@placera.nu.

Marknadsöversikt

Stockholmsbörsen, OMXS30

I dag
-
Senast
-
{point.key}

Världsindex

Index +/- % Senast
DAX - -
Hang Seng - -
Nikkei - -