På Placera och Avanza använder vi cookies för att säkerställa funktionalitet, personalisera innehåll och annonser och för att analysera hur sajten används. Genom att godkänna accepterar du att cookies används. Läs mer och hantera inställningar

Teutates

Profilbeskrivning

Finns ingen profilbeskrivning
Senaste inlägg
Rubrik Forum Publicerat
snabbt svar Goobit Group 21-09-21 12:50
Google is your friend (NOT) AMC Entertainment Holdings 21-08-23 17:37
Gasparino AMC Entertainment Holdings 21-08-17 18:25
Uranaktier Energy Fuels 21-07-25 21:31
Interview med CEO mark Chalmers Energy Fuels 21-07-25 21:25
ren ironi... i efterskott AMC Entertainment Holdings 21-07-13 10:34
Här kom oportunisten Retail and Brands 21-07-12 11:55
2milleä - Blankning Fingerprint Cards 21-07-12 11:35
Väldigt positiv harru varit Retail and Brands 21-07-12 11:20
Intressant, men Goobit Group 21-07-02 13:24
KingKung Goobit Group 21-07-02 12:33
K.A Linder / Cohen Retail and Brands 21-07-01 09:08
Asså 😂 Retail and Brands 21-07-01 01:18
Zero Cool Retail and Brands 21-06-30 12:03
Motstånd på forumet Retail and Brands 21-06-30 11:52
1/13 »
Goobit Group / Väldigt skumt / snabbt svar
2021-09-21 12:50
Evergrande, almänn dipp över hela världen, massas institutioner säljer crypto, (hegdefonderna pumpar crypto över helgerna för att skapa likvida medel för deras fuckeries på börsen)

crypto är inte säker innan en riktig crash.
Och så är inte heller cryptorelaterade aktier, om man nu förstår det eller inte. (Jag ser inte logiken kan jag säga)

https://twitter.com/teutates5/status/1440118560303501313?s=21
Redigerades 2021-09-21
2021-08-17 18:25
https://twitter.com/ryan__rigg/status/1426712769450188801?s=21

Gå upp i tråden, Gazparino är han som skrev Fox artikeln.
2021-07-25 21:31
Jag har ingen uran i min portfölj men spanar och kommer placera framöver.

Intressanta, bland ett drygt tjugotal andra som jag har i en lista:
Laramide Resources (CAN)
Standard Uranium (CAN)
Encore Energy Corp (CAN)
BHP Group PLC & BHL Group ltd (USA)
Centrus Energy Corp (USA)
Energy Fuels / Interview med CEO mark Chalmers / Interview med CEO mark Chalmers
2021-07-25 21:25
https://youtu.be/SnQFjyfL1mo

Om drygt 3 år ska EF kunna separera uran och till och med thorium i Utah. Det är bara att se om och till vilket pris de kan komma åt (kvalitativt) brytningsmaterial utan att Kina tar hem allt.

Det kommer vara väldigt intressant att följa utvecklingen med tanken på potentialen för kärnenergi, i en utmanande världsekonomiska kontext.

Alla är inte övertygade av att kärnenergi är lösningen mot en snabb klimatomställning, men det råder ingen tvivel om det för mig och många andra. I fall uranets prisutveckling i samband med denna separeringsutvecklingen går åt rätt håll, kommer det se lovande ut.
Retail and Brands / 2kr / Här kom oportunisten
2021-07-12 11:55
Den haussades och rasat*

Att man ska ha rätt eller fel om fundamental fakta inom en aktie, okej, där kan man ha olika insikter.

Men att skita på dessa jävla haussare som förvrider fakta, och att inte ta ställning mot dem, är ju helt rätt gjort, var inte så feg!!

Visst hade du helst haft en aktie som fortfarande stod vid 4 kr, baserat på fakta??

Ditt skrytande är inte av högre än dagisnivå, så göm dig inte bakom ditt tradande, mannen!
2021-07-12 11:35
09 juli var Fingerprint Cards den mest blankade aktien i Sverige, med 6,23% (5,5% veckan innan) dock utan aktien varken är blankningsbar på Nordnet eller Avanza.

Skulle du kortfattat kunna förklara för mig hur denna egentligen blankas? Är det enbart institutionella som får blanka sådana? Är det vissa fonder?

Har inte förstått mig på det, och vore tacksam om du skulle kunna dela med dig ifall du vet!
Retail and Brands / 2kr / Väldigt positiv harru varit
2021-07-12 11:20
Vikings2022, lider du av du schizofreni, eller vad är det med dig?? Att påstå att du varit väldigt positivt till aktien är en stor underdrift.
Det vill inte säga att du varit ensam om det, dock...

Ett gäng här har tjatat om den här aktien som om de vore dagisbarn som byggt en raket i LEGO, som skulle givetvis inte högre upp än deras små snorunges armar, medan de talade om att den skulle till månen.

Sånt där skitsnack är det man ska passa sig för som mest inom aktiehandel, det finns inget värre recept för att misslyckas.

!! OBS: jag har gett motstånd i detta forum, med störst möjliga diplomatiska uttal. Hoppas några här inne har varit på hugget precis pga. dessa inlägg, tillsammans med några andra som jämt fick skit kastat på sig av dagisgänget.

En liten vandring i din historia, Vikings2022:

👉🏻 https://www.avanza.se/placera/forum/trad.898.3732854.html#7958117

Bara bra nyheter från presskonferens, samt en liten hint av förvärv kanske ? När dom inte ville gå in på relationen mellan brothers och RnB ? 😁😁 snart åker vi upp 10kr

👉🏻 https://www.avanza.se/placera/forum/trad.898.3732695.html#7957791

De som säger att herregud 2 kr ... hit och dit är största skitsnackarna. De försöker skapa rädsla bland svaga personer som då säljer så de i sik tur kan köpa mer av aktien till billigare pris. Idag kommer ni se 🚀🚀

👉🏻 https://www.avanza.se/placera/forum/trad.898.3732355.html#7956920

Imorgon 7-10kr
Nya WesC Vestum (förhoppningsvis) Snart 200miljoner i omsättning idag, ser väldigt starkt ut och positivt med mycket intresse inför imorgon.

* * * JAG HAR INTE ÄGT AKTIER I RNB EFTER DEN 10 JUNI * * *

Så nej, jag är inte sur för att jag bränt mig, bara så du vet 😉
Redigerades 2021-07-12
Värdepapper Senast bet. % idag Senast bet. vid publicering % sedan dess
RNB RETAIL AND BRANDS 1,412 -0,84% 2,66 -46,92%
Goobit Group / Märklig reaktion / Intressant, men
2021-07-02 13:24
Intressant det där med utlåningsfonden, men det låter fortfarande tveksamt som teori.

Innan jag skrev, så kollade jag såklart på både Avanza och Nordnet, och rentav blankningsbar är aktien inte på varken den ena eller den andra.

Tråkigt nog är det bara så att vad vi anser vara undervärderade aktier inte anses som sådan av de klassiska investerare. Det gäller bara att köpa in sig så lågt som möjligt och låta hela kryptobusiness ta sin tid att mogna. Den här trenden kan inte hålla på i evigheter. När fastighetsbubblan och amerikanska finansvärlden i helhet kommer ta sina smällar, kommer det strömma pengar in i krypto som aldrig förr.... Och då kommer man få sin belöning för att ha suttit lugnt i båten här.

Att konstruera teorier som inte är faktabaserade må vara kul men det är inte min grej att lätt anta dem som vettiga utan det nödvändiga motståndet. Man vet ju inte vem som skapar dessa, och inte heller vet man kompetensen i den som skriver ner sånt.
Redigerades 2021-07-02
2021-07-02 12:33
Vad håller du på med att spekulera om blankning om BTCX inte ens är blankningsbar?

tsss... 🤡
Retail and Brands / Positivt / K.A Linder / Cohen
2021-07-01 09:08
Du kanske tänker på fel rapport? Ett positivt rapport är en rapport som dagens rapport från HM.

Ser du likheter där?

Dessa känslor om något mer som ska komma, är kanske hellre känslan av att vara skitnödig?

Ang. Dagens Industri:

Det är inte för att det finns ett sammanhang mellan DI"s artikel och det som kommer hända att man ska se det som orsakssammanhang.

Orsaken är ÖVERVÄRDERING pga. skitsnack inget annat!
Redigerades 2021-07-01
2021-07-01 01:18
Näh men, Bynk! Kom igen nu... ändring av räkenskapsåret, anpassade arvoden för styrelsen i detta sammanhang... Mycket spännande!
Retail and Brands / . / Zero Cool
2021-06-30 12:03
Jag talade inte personligt mot dig, och har absolut inget mot dig 😉

Näh men, jag håller koll på vissa aktier, där jag är fundersam och undrar om jag ska satsa. Samtidigt vill jag se hur dessa utvecklar sig, för att få insikt över tid. Jag vill bara inte bränna tassarna och det är en balansgång ibland.

Jag har också ett jobb att göra,... sitter vid datan och multi-taskar 🙄
Retail and Brands / . / Motstånd på forumet
2021-06-30 11:52
Motstånd på forumet är viktigt! Om det enbart skrivs met raket emoji"s, förväntningar, förhoppningar och antaganden, då är det farligt för småsparare att bli lurade.

Äger man och har man riktigt bra argument i en akties forum, skulle man inte vara känslig mot lite motstånd.

Att anta att andra "skriver negativt" för att dra ner kursen och köpa in sig billigare, är bara en spegling av ens egna mål.

Det finns faktiskt folk som skriver och ger motstånd för att värna andra...
Redigerades 2021-06-30
Värdepapper Senast bet. % idag Senast bet. vid publicering % sedan dess
RNB RETAIL AND BRANDS 1,412 -0,84% 3,4 -58,47%

Har du synpunkter eller åsikter om forumet? Vänligen kontakta oss på forum@placera.nu.

Marknadsöversikt

Stockholmsbörsen, OMXS30

I dag
-
Senast
-
{point.key}

Världsindex

Index +/- % Senast
DAX - -
Hang Seng - -
Nikkei - -