På Placera och Avanza använder vi cookies för att säkerställa funktionalitet, personalisera innehåll och annonser och för att analysera hur sajten används. Genom att godkänna accepterar du att cookies används. Läs mer och hantera inställningar

Succedant

Profilbeskrivning

Finns ingen profilbeskrivning
Senaste inlägg
Rubrik Forum Publicerat
🤔 Arcane Crypto 21-12-08 12:08
Bajengif jag är inne på samma linje Arcane Crypto 21-11-26 12:20
Passar på Arcane Crypto 21-11-25 11:58
🤔 Arcane Crypto 21-11-22 13:46
Många som förlorar pengar Arcane Crypto 21-11-18 11:42
🤔 Arcane Crypto 21-11-18 10:51
Ny VD ser det positiva Arcane Crypto 21-11-15 18:30
Vinst är bra Arcane Crypto 21-11-12 14:25
Köpare vs säljare Arcane Crypto 21-11-12 11:36
Detta väntar jag ivrigt på Arcane Crypto 21-11-08 13:13
7 Vanliga misstag 🤔 Arcane Crypto 21-11-05 10:37
Alla rapporter är positiva Arcane Crypto 21-10-27 11:09
Oundvikligt Arcane Crypto 21-10-13 20:20
Nyemmision Archelon Natural Resources 21-10-13 13:28
Ologiskt Archelon Natural Resources 21-10-13 09:35
1/3 »
idag 12:08
Jag är kanske inte rätt person att yttra mig men. Jag har kollat båda, trijo är väldigt enkelt använda också men jag tänker så här:

Vi har idag hur många varianter av kryptovalutor globalt, jag tror vi kan vara ganska överens om att det naturligtvis föreligger väldiga risker i somliga men också möjlighet till oerhörda möjligheter om man lyckas "träffa rätt". Man investerar om möjligt kapital på säkra marknader. Men faktum är ju ändå att man gärna önskar ges en möjlighet att sätta av en liten del för mer riskabla projekt som på sikt då möjligen kan ge en "raket".
Själv okej det är bra och enkelt med både trijo och safello, fördel trijo då dom faktiskt har fler valutor, dessa är relativt säkra så känns tryggare långsiktigt. Men för att jag personligen ska tycka att det ska vara intressant så vill jag ha åtminstone ett tiotal valutor att välja bland.
Men som sagt det är min åsikt 😊
Arcane Crypto / Draken / Bajengif jag är inne på samma linje
2021-11-26 12:20
Handlar på alla nivåer då jag är helt säker på att när den sticker så tar den sån fart det kommer vara många som missar tillfället, dock hoppas jag det blir efter jul, så man hinner tanka lite mer.

Dock har jag naturligtvis förståelse för de som tradar, önskar turbulens.
Dock Intressant mäklarstatistik. Funderar om aktieägare här med AVA får dyrköpa när eller om den ger en rekyl🤔
Tack till Dragon, gillar dina possitiva poster 👍
Arcane Crypto / Gav / Passar på
2021-11-25 11:58
Jag är helt på drakens linje, och dina tankar bekräftar starkt att vi som handlar långsiktigt handlar i rätt läge oavsett trading i spannet under 0.5
Så man får ju göra lite som känns bäst för var och en, men att det är värt hålla fast är ju högst sannolikt en god affär på sikt 🙂
2021-11-22 13:46
Kursen blir inte lägre än ägare önskar sälja för.
Om man är beredd sälja billigare än lägsta sälj så blir det lägre kurs.

Om man önskar mer betalt så väntar man till kursen ger det man önskar.

Det är trots allt säljare och köpare som avgör kurssvägningarna i stort.

I mina ögon är det i Arcane väldigt låg kurs, men i andras kan de vara motsatsen. Många som utnyttjar tillfället med trading, finns de som vinner och de som förlorar.
Arcane Crypto / När / Många som förlorar pengar
2021-11-18 11:42
Om den inte droppar som en sten, låt oss blicka en vecka tillbaka där köpare tog hela spannet upp till 0,23+.
Men som sagt föredrar man gambling och är beredd på att få köpa in sig dyrare igen så är det upp till var och en.
Självklart är tradig det mest lönsamma vid sådana här rörelser, men många som förlorar också och då allra helst då de som inte är så erfarna.
Kan vara god idé trada nu för jag är inte så säker på att kursen kommer ligga lika lågt och ostabilt framledes.
Men vi får se jag kan missta mig naturligtvis.
En ekonomisk revolution är vad vi nu får uppleva så kommer finnas vinnare och förlorare därmed vikten av att välja rätt i ett tidigt skede. Arcane har definitivt potential till framgång i den nya ekonomin som framtonar globalt
2021-11-18 10:51
När ägare slutar sälja till köpsidan, och inte lägger säljordrar under rådande säljkurs.
Just nu sker det omvända av någon outgrundlig anledning. Finns tydligen tillräckligt med folk som inte tycker aktien är värd mer eller många som gärna tar en förlust i behov av pengar 🤷‍♂️

Själv passar det mig att folk säljer till så låg kurs som möjligt, min vision sträcker sig över betydligt längre tid en timmar, valet är upp till var och en att välja 😎
Arcane Crypto / Ny VD ser det positiva / Ny VD ser det positiva
2021-11-15 18:30
Crypto är oerhört intressant och oerhört riskfyllt, där det finns väldigt många alternativa projekt att lägga sina slantar på/i är själv redo att förlora en del men också vinna en del. Liksom så många andra.
Arcane är ju tänkt att ha den primära rollen som ägare i ett handelssystem med plattformar för handel och transaktioner över ett stort spektra av kombinationer mellan traditionell handel och Crypto.
Vi har under eftermiddagen fått nyheter serverade att Trijos nya vd blir Bull Jennsen.
Detta kommer definitivt för mig som en glädjande nyhet som kommer visa sig inom en snar framtid.
Har själv registrerat konto på Trijo men kan väl säga att jag tycker utbudet är minst sagt torrt, men om man ser på till exempel kaupangcrypto som är Norges motsvarighet så magkänslan att det kommer påverka trijo plattformen positivt är mycket sannolik.
Helst att dom länkar utbud och funktioner så handeln blir gränsöverskridande med hela utbytet av cryptovalutor etc..
Jag ser definitivt långsiktigt på Arcane kommer bli riktigt bra när allt fallit på plats.

Snabba klipp kan man ju lägga energi på med själva crypto valutorna under tiden arcane lägger alla bitar på plats för att få ett stabil och vinstgivande handelssystem som gynnar både ägare, kunder samt inblandade parter långsiktigt.
Själv lägger jag in en del av vinster från annan handel i Arcane vartefter tiden går, dock aldrig mer än jag har råd förlora, och det gäller all handel.
Värdepapper Senast bet. % idag Senast bet. vid publicering % sedan dess
Arcane Crypto 0,173 -2,49% 0,19 -9,16%
2021-11-12 14:25
Visst är det självklart så att man investerar för att tjäna, och det är naturligtvis för pengar man handlar i aktier oavsett. Men det är fortfarande märkligt att folk säljer till så låg kurs som strax under 0.20 när så starkt golv finns på köpsidan. Det är naturligtvis upp till var och en att lägga nivån, syns märkligt ur mitt perspektiv att man siktar så lågt🤷‍♂️
Redigerades 2021-11-12
Arcane Crypto / Köpare vs säljare / Köpare vs säljare
2021-11-12 11:36
Behöver man säga mer egentligen. Försök till daytrading & Traders nyttjar tillfällen i denna aktie. Köpsidan betydligt starkare än säljsidan. Ändå väljer en del sälja, märklig företeelse kan jag tycka men naturligtvis upp till var och en hur man vill göra affärer
Redigerades 2021-11-12
Arcane Crypto / Kräftgången forstätter... / Detta väntar jag ivrigt på
2021-11-08 13:13
För oss i Sverige vore utbudet som kaupang har avgörande för att få en exploderande handel på trijo plattformen. Trijo är otroligt användarvänligt mycket tack vare bankid så blir liksom personligt och enkelt utan "wallets" etc.
Redigerades 2021-11-08
Arcane Crypto / 7 Vanliga misstag 🤔 / 7 Vanliga misstag 🤔
2021-11-05 10:37
Här finns nyttig läsning för de som är relativt nya inom aktiehandel och önskar ltips och råd och grundläggande psykologin som kan skapa både förluster och vinster i handeln.

https://financer.com/sv/ekonomiskolan/aktier-nyborjare/
2021-10-27 11:09
Håller med till viss del, en hur än det förefaller så är nog alla rapporter väldigt positiva, med det vill jag mena att även om investeringar är gjorda för att ytterligare driva upp värdet så är det fortfarande "värdeökande" De investeringar som gjorts är för att säkra kapital och intäkter nu och långsiktigt. Jag har nämnt tidigare att vi hår in i ett paradigmskifte (revolution såsom industriella ,teknik, data & mobil etc.)och historien visar att de som investerat rätt i dessa skiften har nåt otrolig framgång.
Det förvånar mig mer att folk drömmer om uppgång men säljer i "rädsla" att kursen går ner några ören. I sammanhanget långsiktigt har jag otroligt svårt se att även om rapporter inte visar miljon/miljardvinster nu så kommer dom potentiellt definitivt visa positivt framledes. Så AC är nu ute i ett tidigt skede och markerar starten på en ny era gällande finansiella instrument såsom krypto och handel inom detta område.
Se investeringar gjorda av Arcane som säkrande av företagsvärde med potentiella höga intäkter för värdeökning och utdelning långsiktigt.
Arcane Crypto 0,173 -2,49% 0,2 -13,7%
2021-10-13 20:20
En uppgång är oundviklig långsiktigt oavsett, än ligger AC på låga nivåer sett till potential. Uppgången idag är inget som förvånar mig, tycker kursen har hållits oförskämt låg dock.

Det har formligen haglat positiva nyheter under rätt låg tid kan jag tycka, ändå har en del valt att "jaga" ner kursen.

Jag har en teori ang dagens uppgång, såg rätt stabil handel från JP Morgan bland annat. Vi nordiska länder är väldigt glest befolkad sett till exempelvis USA. Observera att vi i framför allt Sverige och Norge har ett enligt min intuition ett försprång i AC. Vi har möjlighet komma in i ett bolag som synes kommer ha ett finger med i finansiell handel globalt. Fundera en stund och låt det sjunka in en stund.
Hur många trodde bitcoin skulle ligga där den är idag vid dess uppstart?
Föreställ er att AC kommer hantera handel som genererar avkastning inte bara av Bitcoin men stora delar av valutor & crypto handel genom tex trijo och andra finansiella instrument man strategiskt investerat i både via kontrakt och ekonomiskt.
Arcane Crypto 0,173 -2,49% 0,2 -13,7%
2021-10-13 13:28
Finns inget med nuvarande kurs som har att göra med de nya teckningsrätterna.

Teckningsrätterna ger innehavare möjlighet att till i det här fallet teckna rätterna till RABATTERAT pris. Ett mycket attraktivt förfarande för att så många som möjligt hoppar på erbjudandet, företaget får in den önskade summan och aktieägare möjlighet förskansa sig till RABATTERAT pris.

Om kursen går under 02 gör man en "dålig" affär om kursen ligger på 03 bättre.
04 dubblat.

Så ni som dumpar ner kursen i tron att aktien måste nå ner under kursen 02 lurar sig själv
2021-10-13 09:35
Köpsidan är fantastiskt stor Miljoner som önskar köpa, och kolla man säljsidan så är det några hundra tusen som önskar sälja.
Varför flyttat man ner sina säljordrar lägre och lägre😯 varför sälja så lågt när köpsidan visar styrka😳 övergår mitt förstånd, logiken förefaller ologisk.

Har du synpunkter eller åsikter om forumet? Vänligen kontakta oss på forum@placera.nu.

Marknadsöversikt

Stockholmsbörsen, OMXS30

I dag
-
Senast
-
{point.key}

Världsindex

Index +/- % Senast
DAX - -
Hang Seng - -
Nikkei - -