Ja, och jag anser att om man kollar på det fundamentala så har ingen något här att göra så vi behöver inte ens prata om den delen. Klev in med några tusenlappar som jag var villig att skicka bort, det ända jag ångrar är att min portfölj inte ser lika fin ut i avkastning just pga detta innehav, men så får det vara. Jag håller i förhoppningar om att de inte sålt ut sig ännu med tanke på hur diagrammet ser ut i jämförelse med de andra aktierna som vart tungt blankade. Inte så mycket volym som rör på sig sett till antalet aktier som finns tillgängliga. Sen var detta i grund och botten en räddning för just amc, och inte ett sätt att vinna pengar på. Företaget låg risigt till och var tungt blankad, med den uppgången som har varit så kunde företaget plocka ut bra med pengar för att se till att verksamheten överlever. Tackar inte företaget folket så förtjänar inte företaget denna hjälp som de mottagit. Som sagt, här ger man pengar för en större orsak än att tradea och det är de personerna som vinner på att förlora om man säger så. Att prata om siffror och framtid för företaget osv är inte väsentligt just nu, företaget lever och kommer att överleva med hjälp av det som har hänt. Deras faktiska siffror kommer aldrig stödja kursen som vi ser idag. Som sagt, i förhoppning om att den fortfarande är tungt blankad, väntar jag mig en uppgång. Ifall blanknings siffrorna inte stödjer detta, då är det bortspolade pengar. mvh :)