På Placera och Avanza använder vi cookies för att säkerställa funktionalitet, personalisera innehåll och annonser och för att analysera hur sajten används. Genom att godkänna accepterar du att cookies används. Läs mer och hantera inställningar

Chrixmas

Profilbeskrivning

Finns ingen profilbeskrivning
Senaste inlägg
Rubrik Forum Publicerat
Öppen Glycorex 21-04-09 16:12
Ens-pas Glycorex 21-04-09 15:35
Framtiden osäker Venue Retail Group 21-03-30 18:25
Re hv Zwipe 21-03-18 09:03
Re pizza Glycorex 21-03-10 09:17
Re Glycorex 21-02-12 18:54
Re magi Glycorex 21-02-12 18:21
för den som orkar läsa AMC Entertainment Holdings 21-02-05 19:34
köper AMC Entertainment Holdings 21-02-05 16:23
tigerfusion AMC Entertainment Holdings 21-02-05 16:00
re AMC Entertainment Holdings 21-02-05 15:43
Db AMC Entertainment Holdings 21-02-05 13:03
Håller deras papper AMC Entertainment Holdings 21-02-03 19:50
Gsag.. Stillfront Group 21-02-03 17:01
Urbiz Zwipe 21-02-03 14:58
1/3 »
2021-04-09 16:12
Fråga
2021-04-09 15:35
Någon som vet när detta sammarbete för att hålla nere kursen upphör? Känns som obehindrad uppgång ifall de inte var redo med sälj blocken.
Känns som att varje dag jag kollar mäklarstatistik ligger de längst ner med 15-45k nettosälj. Hur mycket längre kan detta pågå? Minns att ni räknade lite på hur mycket de ägde (iron o magi). Vågar ni spekulera något om hur mycket som kan ligga kvar hos dom ?
Mvh
Venue Retail Group / Shopping / Framtiden osäker
2021-03-30 18:25
Hade en kund som jobbar på rizzo Hk. Denne var inte blyg med att säga att rizzo kommer klara sig genom Corona som det ser ut just nu. Stod o snackade lite skit i 20-30 min om just aktien. De gör om företaget, många som lämnat men man satsar och tror på framtiden. Tror man på företaget så får man ligga kvar, vet inte vart kursen hamnar med all utspädning osv men att förvänta sig en återhämtning till pre Corona höjder är helt fel. Jag tror (utifrån snacket med kund) att företaget överlever men kom ihåg att Avanza inte är leovegas, pengar behöver tid att växa det är inget som sker med 2-3 klick som på en slotmaskin. Jag äger inte andelar och kommer förmodligen aldrig att göra det. Tänkte bara sprida lite hopp för er som faktiskt äger denna aktie :)
Värdepapper Senast bet. % idag Senast bet. vid publicering % sedan dess
Rizzo Group B 0,088 -0,9% 0,07 26,14%
Zwipe / Aktiespararna / Re hv
2021-03-18 09:03
Då föreslår jag att du tar en paus i 1 år och återkommer då :)
Ha det bra så länge!
2021-03-10 09:17
Dumt argument, Inte fan säljer Tesla för 750 miljarder eller vad fan de nu är värderade till. Idag är en bra dag att plocka lite aktier från osäkra händer. Sätter köp ganska långt ner dock, får se hur dagen utspelar sig
Mvh
2021-02-12 18:54
Inte alltid man vill skriva. Men läsa forumet är något jag gör varje dag, ni gör ett jävla bra jobb med att hitta måste jag säga. Tanken var och är att äga minst 100k, får se hur länge vi är kvar på botten innan vi drar iväg. Förhoppningsvis har jag hunnit köpa på mig tills dess.
Edit: 57 346 st fördelat på 2 konton. Mer ska det bli!:)
Mvh
2021-02-12 18:21
Jag sitter lugn i båten. Står för det jag skrev då, verkade ha rätt ang de som tog den riktade(?) Köpt på mig lite mellan 9.20-9.90. Behöver väl inte vara så aktiv för att vara en långliggare?Sammanlagt i familjen (får kolla lite mer noggrant) ska det finnas över 50k st, svarade även på irons länk :)
Mvh
AMC Entertainment Holdings / Amc=100% / för den som orkar läsa
2021-02-05 19:34
https://www.reddit.com/r/wallstreetbets/comments/ld5rd9/evidence_pointing_to_shorts_did_not_cover/

Bra info kring det alla undrar över om man orkar läsa igenom allt. Detta kan pågå längre än vad vi räknat med med tanke på all illegal handel som sker i just dessa aktier. Fortfarande extremt liknande mönster i de högt blankade aktier och den här artikeln förklarar hur det kan komma sig. Läs på :)
2021-02-05 16:23
för några tusenlappar till. Vet inte om det är de som trycker ner eller ifall folk säljer för en ynka 30% på sin tusenlapp. Men jag köper mer :) Fått ner gavet till en ganska trevlig kurs (8.59) återstår att se när squeezen kommer. Har man väntat såhär länge så kan man ju lika gärna vänta 2 veckor till. De pausade handeln i gme efter att den flög upp ca 50% vid öppning, den tiden den var pausad i handel så tog fonderna tiden att lagra massiva säljordrar till sig själva för att trycka ner. Kom ihåg att squeezen som varit i gme inte har skett här ännu så kul o se hur det utspelar sig
2021-02-05 16:00
Jaa, det verkar gå uppåt lite nu iaf. Förväntar mig hög volatilitet och mycket attacker från de. Värt att nämna är: RH har tagit bort restriktioner så amerikanarna är med oss i fronten igen. Får se hur det går för de. De kan alltid ha tagit nya positioner så det gäller ju att slå ath i just denna mening för att de ska få käka grus.
2021-02-05 15:43
Ja, och jag anser att om man kollar på det fundamentala så har ingen något här att göra så vi behöver inte ens prata om den delen. Klev in med några tusenlappar som jag var villig att skicka bort, det ända jag ångrar är att min portfölj inte ser lika fin ut i avkastning just pga detta innehav, men så får det vara. Jag håller i förhoppningar om att de inte sålt ut sig ännu med tanke på hur diagrammet ser ut i jämförelse med de andra aktierna som vart tungt blankade. Inte så mycket volym som rör på sig sett till antalet aktier som finns tillgängliga. Sen var detta i grund och botten en räddning för just amc, och inte ett sätt att vinna pengar på. Företaget låg risigt till och var tungt blankad, med den uppgången som har varit så kunde företaget plocka ut bra med pengar för att se till att verksamheten överlever. Tackar inte företaget folket så förtjänar inte företaget denna hjälp som de mottagit. Som sagt, här ger man pengar för en större orsak än att tradea och det är de personerna som vinner på att förlora om man säger så. Att prata om siffror och framtid för företaget osv är inte väsentligt just nu, företaget lever och kommer att överleva med hjälp av det som har hänt. Deras faktiska siffror kommer aldrig stödja kursen som vi ser idag. Som sagt, i förhoppning om att den fortfarande är tungt blankad, väntar jag mig en uppgång. Ifall blanknings siffrorna inte stödjer detta, då är det bortspolade pengar. mvh :)
2021-02-05 13:03
Jag håller med haha. Just om det att folk helt plötsligt tror på företaget osv. Men... Kollar du graferna på amc o gme så ser rörelserna identiska ut, detta säger mig bara en sak och det är att de leker ner kursen i hopp om att folk ska sälja. Positioner måste återtas, den är inte 100% blsnkad men det är ganska mkt fortfarande. Tror på en sista Short squeeze när de ska köpa tillbaka allt som de blankat. Sen har jag inte lagt ner tid eller energi på att få siffror osv utan här ligger en liten chanspost som helt enkelt fördubblas eller försvinner. Ha en trevlig helg
AMC Entertainment Holdings / Tålamod / Håller deras papper
2021-02-03 19:50
Gisslan... Haha jag gillar det. "Cover your positions, or we"ll take a brunch of Stocks Every hour"
2021-02-03 17:01
Verkar vilja täcka position på den här nivån? Sälj o köp vid 100kronan. Små mängder vid varje transaktion
2021-02-03 14:58
Skrattretande det du skriver. Är det någon som försöker påverka folk i denna tråd så är det väl ändå ni? Fint att se att dem som besvarar er har läst på lite och tror på det som har köpt, det är visserligen det som är hela grejen med att köpa o sälja aktier. Hitta något företag som du tror på och köp. Jag har inte försökt få folk att varken sälja eller köpa, förespråkar endast att folk ska få tänka för sig själva. Är det nån som vill påverka så är det väl ändå ni?:) Jag är med i zwipe sen börsnoteringen, har ett lågt gav så mig gör det inget att den går ner lite eller upp. Fick ett tips att köpa den då och jag behåller tills jag får höra annat från den kunniga personen som tipsat mig. Än så länge så har det lönat sig. Sen förstår jag om det blir surt för dig/er att det visserligen går uppåt för folk men så kommer det alltid att vara. Tyck vad ni vill men försök inte påverka folks val av aktier, där gör ni fel. Med det sagt så vill jag tillägga att om inte du vill köpa aktier här, gör inte det. Vill du göra det så gör det. Men kom inte och klanka ner ett värdepapper. Du kan inte se in i framtiden och veta ifall den kommer att öka eller inte, isf hade du inte hängt här på forumet och snackat en massa goja. Infon jag hämtar är en från en mer säker källa än både salmor, dig och crowhater tillsammans. Det är allt jag behöver för att sova gott om nätterna. svarar inte mer på er nu:) mvh

Har du synpunkter eller åsikter om forumet? Vänligen kontakta oss på forum@placera.nu.

Marknadsöversikt

Stockholmsbörsen, OMXS30

I dag
-
Senast
-
{point.key}

Världsindex

Index +/- % Senast
DAX - -
Hang Seng - -
Nikkei - -