På Placera och Avanza använder vi cookies för att säkerställa funktionalitet, personalisera innehåll och annonser och för att analysera hur sajten används. Genom att godkänna accepterar du att cookies används. Läs mer och hantera inställningar

Wobbler

Profilbeskrivning

Finns ingen profilbeskrivning
Senaste inlägg
Rubrik Forum Publicerat
Q3 Dignitana 21-10-20 11:54
Trångt i dörren Dignitana 21-09-28 13:13
Dagens rapport Dignitana 21-08-19 07:15
Volymvägt pris Dignitana 21-07-15 15:25
Inte blankningsbar Dignitana 21-05-17 10:30
Mirror Dignitana 21-05-07 13:46
BBI Dignitana 21-05-07 13:35
BBI Dignitana 21-05-07 12:26
Anklagar inte Dignitana 21-03-09 10:13
Håller med! Dignitana 21-03-09 09:23
Kurs Dignitana 21-01-11 11:01
1/1
Dignitana / Q3 / Q3
2021-10-20 11:54
Vågar man hoppas på att man avsiktligt bokförde mer kostnader i Q2 för att ha större möjlighet att nå break even redan i Q3...? Pierre var också inne på detta i sitt inlägg 17 september..
Dignitana / Utvecklingen går framåt / Trångt i dörren
2021-09-28 13:13
Börsen har backat 7% på kort tid och flera experter säger att vi har peakat. Dignitana har blivit bortprioriterad som investering när börsen gått som tåget, så kommer det en bra rapport Q3 så borde det bli trång i dörren att komma in! Folk hämtar hem vinster nu och letar nya möjligheter, Dignitana är en sådan möjlighet..
Dignitana / Mycket spännande! / Dagens rapport
2021-08-19 07:15
Det kommer säkert att vara en positiv försäljningsutveckling och en bra rapport generellt! Jag ror på BE redan i Q3.. Sen tror jag vi kommer att se lite insynshandel igen, det var längesedan styrelseordförande Klas Arildsson fyllde på till exempel..
Dignitana / Kurssänkning / Volymvägt pris
2021-07-15 15:25
Nu när omsättningen på aktien är så hög så är det bättre att titta på det volym vägda priset istället för att bli galen på enstaka små köp på låga nivåer.

Jag tror den kommande rapporten visar en positiv försäljning vilket kommer att ta oss upp till base-case värderingen från Redeye på 16 kr. Senast Q4 kommer BE är min gissning och då bör aktien kosta 25-28 kr.

Det kan gå fort nu! :-)
Dignitana / BBI / Inte blankningsbar
2021-05-17 10:30
Det är inte på grund av blankningsposter, DIGN är nämligen inte blankningsbar.
2021-05-07 13:46
Jag det är väldigt positivt och jag tror också på ett bra Q1 men framförallt ett väldigt starkt Q2 & Q3!
BBI & DDB har nu pressat ner aktien så att vi ser stöd för köp på 5kr... Helt sjukt vilken rea det är just nu!
Dignitana / BBI / BBI
2021-05-07 13:35
Det BBI åstadkommer med detta är att eventuella "stopp-loss" poster kommer att utlösas och fler akter kommer ut på låga nivåer, så har dom ingen plan om att köpa tillbaka på väldigt låga nivåer så förstår jag inte detta alls...
Dignitana / BBI / BBI
2021-05-07 12:26
Jag har också noterat detta, men frågar mig varför man skulle vilja manipulera kursen nedåt när man vill komma ur en aktie....? Om det hade varit på andra hållet hade jag förstått det bättre...
Dignitana / Spydon / Anklagar inte
2021-03-09 10:13
Jag anklagar dig inte Spydon, jag tycker bara det är ett besynnerligt beteende. Du skriver ju själv att din order legat länge och det säger mig att din tro på aktien har varit/är på den kursen. Jag hade köpt ditt försvar om du där och då, när ENS började sälja, men nu är det bara konstigt..

Du har rätt, vi är alla här för att få avkastning på våra investeringar. Jag tror stenhårt på Dignitana och för er som har ork och ekonomi kan jag bara uppmana - Behåll och köp på er under resans gång! 2021 kommer att bli succé och vi ser nog en aktiekurs på 15-17kr i år. Om 3 år så kommer vi alla att skratta åt denna diskussionen..

Stay safe!
Dignitana / Spydon / Håller med!
2021-03-09 09:23
Jag har varit väldigt passiv på detta forum men nu måste jag hålla med Dignitanalife! Man kan väl för guds skull inte vara så aktiv som Spydon ändå är, där signaturen aktivt beklagar sig om dålig utveckling på kursen, och sen själv aktivt bidra till att den förblir låg! Jag sitter själv med 1 miljon investerat kapital, och jag köper också på mig löpande, men jag bottenfiskar inte! Om vi alla som tror på framtiden hjälps åt att köpa smart och med sunt förnuft så blir det lättare att få luft under vingarna. Jag försöker ofta "köpa upp" aktien lite genenom att lägga mig över det högsta liggande kurs och i många fall köpa till den lägsta liggande säljkursen för att höja värdet på aktien. Om jag köpt för 8:05 eller 8:20 gör mig inte så mycket om aktien sen går upp till 15kr. Vi måste tänka oss för här..
Dignitana / Kurs / Kurs
2021-01-11 11:01
27kr..

Har du synpunkter eller åsikter om forumet? Vänligen kontakta oss på forum@placera.nu.

Marknadsöversikt

Stockholmsbörsen, OMXS30

I dag
-
Senast
-
{point.key}

Världsindex

Index +/- % Senast
DAX - -
Hang Seng - -
Nikkei - -